Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6500
som tittelen skriver lurer jeg på hvor vanlig dette er, vet at noen her på forumet har foreldre som røyker.

mine foreldre er imot det. når jeg ble tatt tokk de det alt for seriøst, jeg fikk ikke lov til å forlate huset, pisseprøver hos legen og de sendte meg til kurs på barnevernet. Mamma sliter psykisk etter dette, og stefaren min "hater" meg.

hvor vanlig er det at voksne folk røyker?
Sitat av DotEXE Vis innlegg
som tittelen skriver lurer jeg på hvor vanlig dette er, vet at noen her på forumet har foreldre som røyker.

mine foreldre er imot det. når jeg ble tatt tokk de det alt for seriøst, jeg fikk ikke lov til å forlate huset, pisseprøver hos legen og de sendte meg til kurs på barnevernet. Mamma sliter psykisk etter dette, og stefaren min "hater" meg.

hvor vanlig er det at voksne folk røyker?
Vis hele sitatet...
Litt OT, men skal du bruke det som argument i en diskusjon?
"1 av 4 mellom 30 og 30 år røyker eller har røyket cannabis, derfor synes jeg at dere skal slappe av litt"
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Litt OT, men skal du bruke det som argument i en diskusjon?
"1 av 4 mellom 30 og 30 år røyker eller har røyket cannabis, derfor synes jeg at dere skal slappe av litt"
Vis hele sitatet...
neida, er bare nysjerig. virker som om alle voksne er imot det og syntes det er satans verk
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg mener å ha lest et sted at man har funnet et slags skille på rundt 27 år. Mange grunner til at man slutter når man kommer til denne alderen er nok at man etablerer seg både på jobbmarkedet og sammen med samboer, dessuten begynner man å få barn. Alt dette er faktorer som fører til mindre tid til rusbruk, dessuten er det vel en del som ikke ser på det som så interessant å drive med lenger.

"Bruk i tenårene var ikke forbundet med sosial marginalitet og lav sosial klasse hos foreldrene, men i løpet av 20-årene ble cannabisbrukerne i økende grad unge, enslige menn med avbrutt utdanning som sto utenfor arbeidsmarkedet."


Dette tyder helt klart på at man slutter fordi man får endret livssiuasjonen.
Det er nok mange i alderen 30-40 og oppover som røyker. Men de stikker seg ikke så mye ut lenger. Med alderen så kommer behovet for å gjøre dette litt i det stille...
Jeg kjenner mange i alderen 30-50 som røyker litt innimellom. Det er helt vanlig på våre fester at noen går utenfor og røyker en joint. De røykende vennene mine er helt vanlige folk med helt vanlige jobber, noen med høy utdannelse, noen uten noe særlig mer enn videregående skole.

Overfor barna våre er vi mot det likevel.

Jeg kan jo fortelle at jeg var i en 70-årsdag hvor tema var Flower Power og mange gamle tidligere hippier var representert. Der sto det ferdigrullete jointer i glass på bordene! Gærne gamlinger altså, men moro var det.
Sist endret av Susa; 5. desember 2014 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Begge foreldrene mine var "hippies" og røyker ganske ofte. Tror det er mer vanlig enn folk tror, bare at de fleste holder det jo godt skjult. Fant det først ut for 2 år siden selv om jeg har mistenkt det lenge.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Begge foreldrene mine var "hippies" og røyker ganske ofte. Tror det er mer vanlig enn folk tror, bare at de fleste holder det jo godt skjult. Fant det først ut for 2 år siden selv om jeg har mistenkt det lenge.
Vis hele sitatet...
Ha ha morsomt Jeg må bare spørre, røyker du selv?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå har jeg blitt 30, de fleste i vennegjengen røyker eller har et tolerant syn på cannabis. Forskjellen er vel at vi et mer diskret rundt dette enn ungdommen kanskje er.

Hvor vanlig det er aner jeg ikke, det eksisterer ingen tall annet enn ville gjetninger.

Når du bør hjemme må du nok respektere hva foreldrene dine mener. Jeg var selv i din situasjon og ble veldig uglesett inntil jeg begynte å arbeide, heldigvis var foreldrene mine en smule åpensinnet og satte ikke i gang tiltakene vi ser så mye av i dag: urinprøvekontrakter osv.
Sist endret av Dodecha; 5. desember 2014 kl. 16:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[COLOR="RoyalBlue"]dette forumet[/COLOR] er det mange i denne alderen, og alle andre aldere, som røyker og laster opp bilder/tekster ifra hverdagene sine
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Ha ha morsomt Jeg må bare spørre, røyker du selv?
Vis hele sitatet...
Hehe, ja gjør nå det
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
[COLOR="RoyalBlue"]dette forumet[/COLOR] er det mange i denne alderen, og alle andre aldere, som røyker og laster opp bilder/tekster ifra hverdagene sine
Vis hele sitatet...
Politiet i norge hadde jo blitt helt fra seg om dem leste der.
Men nå skal du ikke se bortifra at majoriteten som loker rundt på /r/trees er under 18/20, og det er weedkulturen fra USA som stort sett er representert der.
Sitat av DotEXE Vis innlegg
som tittelen skriver lurer jeg på hvor vanlig dette er, vet at noen her på forumet har foreldre som røyker.

mine foreldre er imot det. når jeg ble tatt tokk de det alt for seriøst, jeg fikk ikke lov til å forlate huset, pisseprøver hos legen og de sendte meg til kurs på barnevernet. Mamma sliter psykisk etter dette, og stefaren min "hater" meg.

hvor vanlig er det at voksne folk røyker?
Vis hele sitatet...
Hvis du er fjorten- femten år. Så skjønner jeg hvorfor foreldrene dine reagerer som de gjør. Det hadde kanskje jeg vært tilbøyelig til også, selv om jeg er over 30 og tar meg en joint av og til.

Jeg tror det er mindre vanlig å røyke i tredvårene enn 20 årene. Mange som røyker har en liten stonerperiode - før man går lei av den tralten og legger cannabisen på hylla for godt.

Jeg begynte personlig å eksperimentere litt med cannabis som 17åring. Vi var en gjeng gutter som røyket endel en periode. Dem er alle den dag i dag godt utdannet, i jobb og mange med familie og unger. Vi kom da også alle fra oppegående hjem, så tror det har endel å si. Mange har lagt cannabis på hylla, noen tar seg en joint i svært spesielle anledninger (et par ganger i året) og noen røyker fremdeles jevnt og trutt.

Av dem jeg husker fra ungdomsskolen som begynte tidlig i tenårene å lefle med cannabis - har det derimot gått endel værre med. Derfor ville jeg personlig vært bekymra om fjortenåringen har surra seg inn i et typisk stonermiljø - når jeg vet at dette fort kan bli en fallgruve. Hvis du er såpass ung, så har jeg forståelse for at foreldre har lyst til å ha pisse-kontrakt etc.

Er man litt eldre - og oppegående person, så er vel nysgjerrig cannabis-lefling endel av ungdomstida for de fleste nåtildags. Mener personlig at det er best å vente med å røyke til man iallfall er 18 (og helst 20), men skjønner at dette er vanskelig, akkurat som at de fleste smaker øl før fylte 18 år.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
[COLOR="RoyalBlue"]dette forumet[/COLOR] er det mange i denne alderen, og alle andre aldere, som røyker og laster opp bilder/tekster ifra hverdagene sine
Vis hele sitatet...
r/trees er jo sett på som en av de barnsligste subredditene.. Tviler på at voksne mennesker poster bilder av den nye fete bongen sin, memes om cannabis eller at de møtte en fyr med en weed-reddit genser (tatt fra forsiden atm).
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass;
ting
Vis hele sitatet...
Er 18 3 Jan, ble "tatt" i august. Har ikke røyket siden da for Mammas skyld, men vill somsakt bruke det igjen, men ikke på samme nivå som før, blir en greie med spesielle anledninger.
Sitat av DotEXE Vis innlegg
Er 18 3 Jan, ble "tatt" i august. Har ikke røyket siden da for Mammas skyld, men vill somsakt bruke det igjen, men ikke på samme nivå som før, blir en greie med spesielle anledninger.
Vis hele sitatet...
Ja, men da er du jo snart "voksen". Og det er lite foreldre har å si uansett. For husfredens skyld ville jeg ha satset på å lagt cannabis-debatten ligge. Tror det ofte er fåfængt å gå i klinsj med foreldre med fastgrodde negative tankeganger rundt cannabis. Bare vis at du er en ansvarlig fyr som ikke surrer til livet ditt - så vil dem slappe av. Og du trenger jo heller ikke å fortelle dem at du bruker cannabis.

Det er ikke alt foreldre trenger å vite.
Er 31, røyker innimellom. Var stoner i begynnelsen av 20 åra. Nå røyker jeg som regel alene for å se en film eller surre på pcen, noen ganger i mnd. Men, når jeg får en kid, vil jeg ikke at h*n skal ruse bort livet sitt fra h*n er 13. Dette er droger som kan fucke opp ganske heftig hvis en bruker det for tidlig, så jeg kommer sikkert til å virke ganske anti på avkommet. Dobbeltmoral? Muligens, men h*n kan få en joint i 23 årsgave
Neida. joda.
Jeg er over 40.. Har vært stoner siden 1995.. Det er mange på min alder som fyrer..
Mamma sluttet å røyke, og foretrekker at jeg holder det til et minimum. Røyker med pappa en sjelden gang da han ofte tar seg en joint, men er selv ikke veldig glad i cannabisrusen så det er ikke så ofte lenger.

En annen ting jeg har lagt merke til blant den eldre garde er at de røyker mindre på en gang, det er ikke snakk om å bli balle fjern.
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
..
Vis hele sitatet...
sant det. har kontroll på livet. ferdig med skole og jobber som tekniker på en el butikk. har aldri sykefravær fra jobb. full kontroll, hadde også det når jeg brukte cannabis. bekymringene deres er mer at jeg skal ende opp med sprøyta enn surre bort jobben etc.

jeg har gitt opp diskusjonene om cannabis, kommer ikke videre.

ender opp med at vi krangler, både jeg og mamma har vell merket at forholdet vårt har blitt vesentlig dårligere etter alt dette, noe som er kjipt
Sist endret av K93; 6. desember 2014 kl. 15:34.
Ikke tenk for mye på det, gå videre og ikke lag no big deal ut av det. Sånt blir fort glatta over etter en stund, bare skyves langt baki hodet. Ikke alle som er mottagelige for diskusjoner og argumenter, ihvertfall ikke foreldre som diskuterer om barnet deres skal bruke rusmidler eller ikke.
Det er deres oppgave å opplære deg så ikke roter deg borti no dritt, la de gjøre jobben sin(eller føle de gjør det), selv om du syntes de har aldri så lite peiling. Bare la temaet være og oppfør deg som vanlig, ikke gi de grunn til å tro at du har rota deg borti no dritt eller dårlige folk og er iferd med å droppe ut av skolen og ta mastergrad i sprøytemisbruk eller bli en shady gangster dealer. De mener godt, selv om metodene er ubehagelige.
Sist endret av Bothrops; 6. desember 2014 kl. 15:53.
Sitat av DotEXE Vis innlegg
sant det. har kontroll på livet. ferdig med skole og jobber som tekniker på en el butikk. har aldri sykefravær fra jobb. full kontroll, hadde også det når jeg brukte cannabis. bekymringene deres er mer at jeg skal ende opp med sprøyta enn surre bort jobben etc.

jeg har gitt opp diskusjonene om cannabis, kommer ikke videre.

ender opp med at vi krangler, både jeg og mamma har vell merket at forholdet vårt har blitt vesentlig dårligere etter alt dette, noe som er kjipt
Vis hele sitatet...
Ja. Huff. Det er ikke hyggelig. Jeg ble selv færska for cannabis av min mor (eller hun hadde en veninne som hadde hørt av sin datter at jeg røyket cannabis - og hun så meg rett inn i øynene og ville ha sannheten om dette fra meg så.... klarte ikke ljuge da..). Da var jeg 18 år, og hadde allerede bestillt backpacker tur til India om få måneder - så det er klart foreldrene mine (med gammeldags cannabis propaganda innabords, og vel vitende om 70 tallets "hippie-trails" ble litt bekymra..

Det tok noen måneder før ting roet seg ned. Dem mener selvsagt godt, og er bare bekymra (mer eller mindre irrasjonellt) for at ting skal skjære seg helt. Kanskje om noen år så tenker du at det er greit at dem fakka deg, og du fikk en pause og tid til å tenke litt over forbruket ditt uansett.

Som han over sier her.. Det roer seg.. Og snart får du tilbake et godt og mer voksent forhold til foreldrene dine. (Du er jo snart "voksen" pr definisjon)

Good vibes
Haha, hos meg er det motsatt. Det er ungene (utenom en) som ikke liker at jeg og fruen røyker. Men de er innprenta fra skolen at hasjsprøyter er farlig. 55 år og røyka 40 av dem. Men bor i ei lita bygd da..
Sitat av McIvar Vis innlegg
Haha, hos meg er det motsatt. Det er ungene (utenom en) som ikke liker at jeg og fruen røyker. Men de er innprenta fra skolen at hasjsprøyter er farlig. 55 år og røyka 40 av dem. Men bor i ei lita bygd da..
Vis hele sitatet...
Hvordan skaffer voksne folk i ei lita bygd seg sånt? Det er vel ikke akkurat flust av steder å kjøpe og man vil vel ikke bli sett sammen med de folka som er beryktet for rusing?
En venn av en venn, kjenner en som har.. Og det er ikke no stress..