Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 26360
Jeg og en kamerat av meg har fått denne tanken flere ganger - bli en tyv?

Vi mennesker er egentlig så naive og tror at samfunnet rydder oppi alle problemne våres, så hvorfor ikke? Tenker ikke på ID kriminalitet eller butikk tyveri, men heller å pirke opp låser på dører og skap.

Noen tips?
Bare å øve det!
for det første så heter det å dirke opp låser , du kommer ingen vei med å pirke.
for det andre så syntes jeg at hvis du først skal gjøre noe kriminelt så gjør det stort, låser og skap er sånt man gjorde på ungdomskolen og det blir ingen karriere ut av det.

tips: skaff deg nettverk, planlegg alt, få inside informasjon, finn feil i sikkerhetssystemer og vær anonym uansett hva du gjør.

forresten, lagde du deg bruker her bare for å få tips om hvordan du kan bli småkriminelle?
Sist endret av Ampier; 27. november 2010 kl. 14:55.
Den beste måten for å skaffe gode penger er vel svindling, men det er vel gjerne risky
Bli BFF med Toska
Sitat av knifes Vis innlegg
Jeg og en kamerat av meg har fått denne tanken flere ganger - bli en tyv?

Vi mennesker er egentlig så naive og tror at samfunnet rydder oppi alle problemne våres, så hvorfor ikke? Tenker ikke på ID kriminalitet eller butikk tyveri, men heller å pirke opp låser på dører og skap.

Noen tips?
Vis hele sitatet...
Senest i går så skulle jeg kjøpe en mopedmotor av en totalt ukjent lokal fyr...
Jeg møtte opp ca 19.30 som avtalt, men ingen hjemme. Jeg ringte han og han fikk bestemora hans til å komme. Hun ville ikke låse opp pga hun var redd for alarmen. Jeg ringte han igjen og fikk bekreftet at den var av. Så spurte bestemora om jeg kunne hente nøkkelen som skulle ligge gjemt et sted siden hun var for skrøpelig. Greit, nok jeg hjalp hun og vi lette etter nøkkelen. Jeg ringte opp igjen og fikk fortalt hvor nøkkelen lå. Greit nok, så sier bestemora at jeg bare kan låse opp å finne det jeg skulle ha. Hun ventet utenfor og jeg gikk inn fant posen i gangen og gikk ut igjen. så låste jeg og fikk beskjed om å legge nøkkelen på plass igjen. Denne tilliten av bestemoren hans oppnådde jeg sikkert ved bare å snakke med henne de 150m vi gikk fra huset hennes til huset motoren lå. Jeg vedder på at etter et par ukers tid så henger nøkkelen på samme sted. Det sier litt om hvor naive Nordmenn er. Hvem ville ha latt en totalt fremmed mann gå inn i huset til sønnen sin uten oppsyn?
Skal også legge til at dette er på bygda der folk har litt mer tillitt til hverandre nn i byen.

On-Topic: Bruk kreativiteten din jo frekkere, sleipere, jo bedre...
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Bli BFF med Toska
Vis hele sitatet...
Toska ble tatt, ikke godt nok det..

Har selv hatt tanken, og har flere planer kokende i hodet mitt. Men har ingen planer om å utføre det, da jeg ikke har de psykiske egenskapene jeg tror trengs. Tror du må være iskald i uvante situasjoner, må klare å lyve veldig overbevisende og være veldig kynisk i valg i livet.

Er nok mulig å svindle til seg store summer med penger ved "sosial engineering", men krever sitt det også.
Først må du ha et team med forskjellige egenskaper. Eksplosiver, elektrisk, data m.m., våpen, dirking og ikke minst Social engineering.
Hvor mange dere er er litt opp til deg. Uansett må du stole 100% på alle. Er jo et ordspråk "There is no honor among thieves". Så er det bare å klekke ut århundrets plan eller flere, gjennomføre de. få pengene til å virke lovlig. Flytte til varmere strøk som "pensjonist". Holde kjeft resten av livet.
Er vikelig et spennende yrkesvalg, litt klein pensjon.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
identitetstyveri er jo både anonymt og rimelig simpelt når du KAN det. se serier og videoer med instrukjoner ("the real hustle") eller program hvor de catcher slike folk (så du kan lære av ANDRES feil )

ha også en mellomann du selger evt tyvgods til
Gjør samfunnet en tjeneste og bli en av dem som fakker tyvene. Like spennende det og når du sitter igjen med både penger og respekt kan du humre over alle de misslykkede kriminelle du har fått buret inn.
Du er ikke professjonell på ditt første lovbrudd.. det blir du av erfaring (snakker av erfaring her, haha).. Det første lovbruddet du gjør vil det stå i avisen er gjort av "amatører", etter 10-15 snakker di om at det er gjort av profesjonelle.. du lerer jo etterhvert av ting du gjør og gjør endringen senere. Profesjonelle knuser ikke ruter.
tilegn deg litt og litt kunnskap om fek dirking, nettet er en fin plass. kjøp ting du trenger for å åpne dører skap osv. når du kan det så er det bare å kjøre på. sjekk ut bumpkey kan åpne det meste og denna tråden

http://freak.no/forum/showthread.php?t=139385
Sitat av knifes Vis innlegg
Jeg og en kamerat av meg har fått denne tanken flere ganger - bli en tyv?

Vi mennesker er egentlig så naive og tror at samfunnet rydder oppi alle problemne våres, så hvorfor ikke? Tenker ikke på ID kriminalitet eller butikk tyveri, men heller å pirke opp låser på dører og skap.

Noen tips?
Vis hele sitatet...
Bare kom inn hit, så skal jeg vise deg at drømmen din fort sprekker ; )
Sitat av javaFreak Vis innlegg
Først må du ha et team med forskjellige egenskaper. Eksplosiver, elektrisk, data m.m., våpen, dirking og ikke minst Social engineering.
Hvor mange dere er er litt opp til deg. Uansett må du stole 100% på alle. Er jo et ordspråk "There is no honor among thieves". Så er det bare å klekke ut århundrets plan eller flere, gjennomføre de. få pengene til å virke lovlig. Flytte til varmere strøk som "pensjonist". Holde kjeft resten av livet.
Er vikelig et spennende yrkesvalg, litt klein pensjon.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...
Ocean's filmene? :3
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...


Ocean's 13?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...

Ocean 13.

Men det er forresten ocean 11 og 12 også

Edit:for sen!
Sist endret av sam500; 28. november 2010 kl. 01:08.
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...
Javafreak's 13
Tyveri er ikke no spessielt å satse på, om ikke du tenker på et ran av en bank og tjene deg flere millioner kroner, som er veldig vanskelig antar jeg.
En den Øst-Europeiske bander stjeler biler å selger delene der nede, og stjeler fra smykkebutikker.

Men ellers om du skal bli kriminell må du bare begynne med narkotia. å dirke opp skaplås å finne ett smykke verdt 1000 kroner er vel ikke verdt.

Å bli en proff henger sammen med hvor bra du er å dirke opp låser å snike deg inn å stjele, og ikke minst frekkheten din.

Men å bli en tjuvradd bør du vel egentli ikke bli.
data hacker og stjel 10 mil fra røkke
han merker det nok ikke uansett, og du har nok for resten av livet !
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
data hacker og stjel 10 mil fra røkke
han merker det nok ikke uansett, og du har nok for resten av livet !
Vis hele sitatet...
1. Hack en bank eller to
2. Stjel noen øre fra alle kontoene i banken hver dag.
3. Vent noen månder.
4. Kjøp et lite land og lev livet som diktator.
Drit i dirking. Sjokkbrekk er veien å gå for raske penger.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
1. Hack en bank eller to
2. Stjel noen øre fra alle kontoene i banken hver dag.
3. Vent noen månder.
4. Kjøp et lite land og lev livet som diktator.
Vis hele sitatet...
haha, nr.2 har du sett fra en film
Jeg tror noe du trenger for å bli "professional" (siden vi ikke har et godt nok norsk ord?) tyv, er oppfinnsomhet nok til at man slipper å spørre om tips på offentlig forum.

Hvis du vil finne ut hva som ikke funker, er det vel bare å se hva folk blir tatt for.
Sitat av Dr.Doom Vis innlegg
Gjør samfunnet en tjeneste og bli en av dem som fakker tyvene. Like spennende det og når du sitter igjen med både penger og respekt kan du humre over alle de misslykkede kriminelle du har fått buret inn.
Vis hele sitatet...
Det var ikke dette trådstarter var interessert i å vite mer om.
Spar deg.

Les i aviser, se på nyheter osv. og legg merke til hva folk gjør feil.
Disse feilene må du lære av.
Ikke plapre til venner/bekjente om hva du har gjort.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det var ikke dette trådstarter var interessert i å vite mer om.
Spar deg.

Les i aviser, se på nyheter osv. og legg merke til hva folk gjør feil.
Disse feilene må du lære av.
Ikke plapre til venner/bekjente om hva du har gjort.
Vis hele sitatet...
Må for all del ikke hinte etter at trådstarter bør bli en politimann eller en kar som gjør godt for samfundet enn en tyv.

Dette er tross alt Freakforum.
Går vel et program på discovery som tar for seg div. forskjellige svindler Husker ikke hva det heter tough
De tok blnt annet for seg en måte å stjele id'en til folk ved hjelp av et falsk bemaningsbyrå.
Kan kanskje være vært å se

Sitat av Wilibald Vis innlegg
Jeg tror noe du trenger for å bli "professional" (siden vi ikke har et godt nok norsk ord?) tyv, er oppfinnsomhet nok til at man slipper å spørre om tips på offentlig forum.

Hvis du vil finne ut hva som ikke funker, er det vel bare å se hva folk blir tatt for.
Vis hele sitatet...
Er det profesjonell du leter etter?
gjør sånn som "the joker" bare ikke brenn pengene dine!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...
Vil jo ikkje sei at det er det dummaste du gjer viss du vil starte ein kriminell karriere. Skal ein gå for litt større brekk ein huset til Ola og Kari når dei er på charterferie vil eg nok tru at ulike personar med ulike ferdigheiter er særs nyttig.

Sitat av ItsMeSnitches Vis innlegg
haha, nr.2 har du sett fra en film
Vis hele sitatet...
Har sett det sjølv i "I Love You Phillip Morris". Skal nemnast at den filmen er basert på ei sann hending, så er meir fata ein fiksjon :3
[quote=NotToSmart;1907207]Går vel et program på discovery som tar for seg div. forskjellige svindler Husker ikke hva det heter tough
De tok blnt annet for seg en måte å stjele id'en til folk ved hjelp av et falsk bemaningsbyrå.
Kan kanskje være vært å se


The real hustle ?
Hårreisende tråd.. bli tyv liksom, kjempe bra valg her i livet Tror dere er blitt ørlitegranne påvirket av film..
Sitat av soopeldunk Vis innlegg
Høres ut som du bare siterer en eller annen Amerikansk action film/komedie. Ahh, hva heter'n igjen? Et eller annet med 13....
Vis hele sitatet...
Nå finnes det vel ikke en eneste amerikansk ran/svindelfilm som ikke er bygd opp sånn eller tilsvarende. Var ment litt ironisk. Og tenkte han hadde sett litt mye filme og romantiserte det vel litt mye. Hvis dere ser koblingen. Er ikke noe romantisk og tiltrekkende å være tyv i virkeligheten.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Javafreak's 13
Vis hele sitatet...
Denne likte jeg særdeles godt. Happy ending som vanlig.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av DfenZ Vis innlegg
1. Hack en bank eller to
2. Stjel noen øre fra alle kontoene i banken hver dag.
3. Vent noen månder.
4. Kjøp et lite land og lev livet som diktator.
Vis hele sitatet...
Den tror du ikke har vært gjort før? Mamma jobber i bank, og jeg har foreslått idèen for henne. Men hun sier bare "Vi har fått rutiner for det nå, har skjedd før"
Sitat av NotToSmart Vis innlegg

Er det profesjonell du leter etter?
Vis hele sitatet...
Sikta i grunn til trådtittelen...
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Sikta i grunn til trådtittelen...
Vis hele sitatet...
Min feil, ikke skyt

Sitat av ItsMeSnitches Vis innlegg
The real hustle ?
Vis hele sitatet...
Stemmer nok, gøy å se på igrunn
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Den tror du ikke har vært gjort før? Mamma jobber i bank, og jeg har foreslått idèen for henne. Men hun sier bare "Vi har fått rutiner for det nå, har skjedd før"
Vis hele sitatet...
Er klar over at dette har blitt gjort tidligere og det hadde vært direkte sløvt fra bankens side hvis de ikke hadde gjort noe for å forhindre at folk blir ranet på denne måten.

Posten min var egentlig ment som et mer sansynlig alternativ til "Hack røkke og stjel pengene hans!!! hAHAHWHAWEHAWHEHAEH" ^^
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av NotToSmart Vis innlegg


Er det profesjonell du leter etter?
Vis hele sitatet...
tror han siktet til trådnavnet, sherlock

ellers så sier jeg som jeg sa isted (og nitrofis sa etter det igjen)
MEDIA: lær av andres feil!
gjør også noe så kreativt at det er liten til ingen sjangse for at
det er satt opp rutiner for handlingen du gjør.
Hvis du skal bli tyv, så må det være noen millioner i bildet.
Til da, kan dere drive med små kriminelle handlinger som ikke har så stor straff som tyver får.

Det er bare noen få som kan bli skikkelige tyver og komme unna med det. Som oftest så skjenner man noen som jobber der man skal begå tyveri, så man får informasjon og diverse.

Planlegging er nøkkelordet - men, bemerk deg at selvom du føler at det er 100% planlagt og feilfritt, så er det nesten alltid noe som sporer seg tilbake til deg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Må for all del ikke hinte etter at trådstarter bør bli en politimann eller en kar som gjør godt for samfundet enn en tyv.

Dette er tross alt Freakforum.
Vis hele sitatet...
Posten var på grensen til å bli moraliserende, dette er det regler mot på Freakforum.
eneste grunn jeg kan se til å bli politi er for å "forlegge" beslag og den slags :P
thief with a badge!
da kan man samtidig få en unik innsikt i hvordan politiet etterforsker, slik at man kan planlegge sine handlinger rundt nettopp dette for å unngå å bli tatt :-P
Hvordan får dere til å skrive at han burde bli politi, når det er et undergrunss forum og topicen er "hvordan bli en professional tyv?" Skjerpings.
Sist endret av eskil2k; 28. november 2010 kl. 19:51.
For å bli en profesjonell tyv lønner det seg helt klart med grunnfag i tyveri. Så kan du videre ta en bachelor eller master. Arbeidsmarkedet for profesjonelle typer er tøft, så det lønner seg å få foten innenfor døra når du først søker jobb. Husk at de også ser etter personlighet. Tyver må ha karisma.
Man kan vell egentlig plukke opp en god del tips og triks av å se alle sesongene av The Real Hustle. Tror det er 9 sesonger. Noe nyttig må man vell lære?
usertitle import
bleh's Avatar
Aye, da er det bekreftet. nFF har virkelig blitt..trist.
Sitat av bleh Vis innlegg
Aye, da er det bekreftet. nFF har virkelig blitt..trist.
Vis hele sitatet...
Why is that?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Why is that?
Vis hele sitatet...
Tja, min mening er at kvaliteten her inne har senket seg betraktelig i samsvar med at antall medlemmer har steget. Det er mulig at jeg ikke husker helt riktig, men jeg mener å huske at det var en litt annen stemning her inne før, og folk tenkte seg gjerne litt mer om før de postet tråder.

En tråd om hvordan man blir en tyv, der trådstarter faktisk mener det? Lavmål.

Men for all del, det har vel kanskje alltid vært sånn. Uansett er det vi brukere som må ta ansvaret her, vi kan ikke forvente at crew skal bruke fritiden sin på å sile ut idiotene. Eneste løsning vil vel være en forandring i folks oppfattelse av hva forumet kan/skal brukes til. Verken du eller jeg kan bestemme dette, men vi kan da prøve å heve nivået.

Faen, hvorfor gidder jeg...
Tips for å bli profesjonell tyv. Eller for å bli en lavmåls frekk jævel. som noen ville kalt det.

Vel hviz du/dere vurderer det så er jo det en ærlig sak. Jeg kan jo bare tenke meg til at dere ikke gjør det så bra i skole og jobbsammenheng pr. tidspunkt siden dere vurderer dette. Uansett så er det bra at dere prøver ¨å være bevisst valget dere har, om å enten bli kriminell, eller å ikke bli det. Det er nok av dem som bare lar seg drive med tilfeldighetene uten og noen gang ta sine bevisste valg. Spør du dem, -hvordan havnet du her, liksom?...så vil du få ett eller annet svar som at, -jeg vet ikke... med påfølgende besvergelser om at det er noen andre sin skyld.

Uansett...poenget. Hvis dere vil bli kriminell, så kommer dere med all sannsynlighet også til å bli rusmisbrukere (som oftest). Før dere tar dette valget så bør dere gjøre dere kjent med:
1) det norske rettsvesen, og straffeutmålinger
2) fengselsvesenet. hwer bør dere gjøre et grundig arbeid, for sannsynligheten for at dere før elle siden vil havne her er stor men da er det for sent å begynne å grine. Finn ut hvordan det er å være innsatt. Snakk gjerne med noen som er det og er kriminell, eller har vært det. Er det verdt det? Finn det ut.
3) politiet. dere bør gjøre dere kjent med politiet og måten de jobber på. Dette er ren yrkesgruppe dere vil omgåes en del.
4) Hvor lavmåls kan vil dere bli. Altså så finnes det enkelte som ikke har skrupler. de kan gjøre hva som helst mot hvem som helst. Stjele pantelappen fra et barn på butikken? -eller vil dere ha litt kjøreregler. altså prinsipper og moral oppi umoralen.
5) Familie. denne komme i to virker. For det første så vil deres karriere berøre deres familie på ikke posetive måter. Finn ut hva og hvordan og om det er på akseptable måter. En anne ting er deres potensielle framtidige familie. Denne bør dere gi avkall på allerede. Dere vil med all sannsynlighet ikke være egnet som ektemenn eller fedre og det beste er om dere også nå kan være det bevisst og velge det vekk.

Når dere er ferdig med denne konsekvensutredningen så er dere klar til å ta VALGET. Livsvei som en proffesjonell tyv, eller skal man prøve å velge en litt mer bærekraftig løsning. Nå vet dere i hvertfall mer om konsekvenser og er bedre rustet til å ta ett valg.

Det hadde vært fint å prøve og finne en litt bedre livsvei i hjertet sitt. Noe som betyr noe. Som kan berike livene deres, og til de rundt dere. Noe som kan gjøre en posetiv forskjell. Noe som kan løfte dere høyt og ta dere langt av sted.
Trådstarter
9 2
Dere er morsomme :P Hvorfor tror dere at vi har lyst å bli noen tyver? Fordi det høres ut som et morsomt og spennede yrke. Ikke gjør shitjobben for å kjøpe ting du ikke trenger, ikke gå på arbeid fra kl 8 til 15-16 hver eneste dag. "Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."

Og ikke missforstå dette heller, jeg er godt likt av mennesker, jeg har karisma på et høyt nivå og jeg vet kusten av å manipulere folk til å tenke det jeg vil at de skal tenke på. Og gjør jeg det dårrlig på skolen og bruker rus? Har prøvd rus ja mange ganger, gjør jeg det ådrlig på skolen? Nja.. Har over 5 i snitt..
Sitat av knifes Vis innlegg
Dere er morsomme :P Hvorfor tror dere at vi har lyst å bli noen tyver? Fordi det høres ut som et morsomt og spennede yrke. Ikke gjør shitjobben for å kjøpe ting du ikke trenger, ikke gå på arbeid fra kl 8 til 15-16 hver eneste dag. "Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Vis hele sitatet...
Om du har problemer med materialisme vet jeg ikke helt om tyveri er den mest logiske løsningen. "Advertising has us chasing cars and clothes, so we need to steal shit we don't need."