Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 850
hey!
jeg gikk i år linjen vk1 ikt-driftsfag, har allerede skaffet meg lærlingsplass og alt virket strålende
men så fikk jeg karakter kortet mitt, så nedover og alle karakterene min var veldig bra helt til jeg kom ned til kommunikasjon.

kommunikasjon er som sikkert de fleste vet slått isammen av 2 fag, norsk og engelsk kommunikasjon, hvor disse lærerne da setter seg sammen og bestemmer karakteren din.
jeg hadde hele veien ligget på rundt 5 i norsk kommunikasjon, og i engelsk en god del dårligerer pga hun ikke likte prosjektene jeg leverte inn.

fikk derfor strykkarakter, har nå skrevet skriftlig klage som jeg skal levere på fredag med vedlegg av alle papirer jeg har med vurderinger og karakterer fra kommunikasjon og håper dette går igjennom, men lurte på hvis det ikke gjør det, er det mulig å ta opp dette faget som privatist?

er dessverre ikke mulig å gå inn på sidene til privatistweb å sjekke da siden er satt opp slik at du må vente til nærmere oppmeldingsfristen før du kan i det hele tatt se på tilbudene dems...

noen som har vært i samme situasjon selv som kan hjelpe meg?
siden dette er et av praktisfagene for linjen blir ikke dette på samme måte som å stryke på et allmenn fag...

håper sterkt på svar da jeg trenger karakter i dette faget for å få karakterene på tverrfaglig eksamene mine når jeg skal opp til fagprøven om 2 år

mvh kimern89
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er fullt mulig å ta fag som privatist mens du er lærling.

Hadde selv en kompis som strøk i matte og tok dette mens han gikk IKT-Lærlingetiden.

Dog synes jeg det er rart at du kan stryke i en sammensatt karakter når du har 5 på den ene siden...
jeg tok studie kompetanse i samfunsfag, historie og naturfag mens jeg var lærling. no stress.
snakker du fint med den evnt videregående skolen du skal undervise i får du kansje ta fagene på dagtid andre året ditt som lærling. fikk ivertfall jeg
Sist endret av Psych|Com; 20. juni 2007 kl. 13:24.
Sikkerhetsklarert
hvis du hadde fått stryk på engelsk delen altså 0, og har 5 i norsk så blir snittet, (0+5)/2 som er 2,5 hvilket ikke er stryk.

Men har du allerede fått deg lærlingeplass så er det jo ingen big deal.
Sitat av AtXbYeA
Det er fullt mulig å ta fag som privatist mens du er lærling.

Hadde selv en kompis som strøk i matte og tok dette mens han gikk IKT-Lærlingetiden.

Dog synes jeg det er rart at du kan stryke i en sammensatt karakter når du har 5 på den ene siden...
Vis hele sitatet...
vet også at allmennfagene er fullt mulig å ta opp, det er null problem, men dette er et av ikt fagene altså noe jeg trenger for å idet hele tatt få tverrfaglig karakterene mine.
altså blir dette faget på et helt annent grunnlag en for eks matte hvor du kun har teori pga dette faget er et praktisfag...
vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente nå

Sitat av Pjukern
hvis du hadde fått stryk på engelsk delen altså 0, og har 5 i norsk så blir snittet, (0+5)/2 som er 2,5 hvilket ikke er stryk.

Men har du allerede fått deg lærlingeplass så er det jo ingen big deal.
Vis hele sitatet...
vell jo det er en BIG DEAL fordi at du må ha karakter i alle ikt fagene utenom allmennfagene altså : kommunikasjon, maskinvare, programvare og nettverk
for å kunne få tverrfaglig karakteren din.
jeg MÅ ha tverrfaglig karakter for å kunne gå opp til fagprøven om 2 år, noe som vil si at hvis jeg ikke har karakter i kommunikasjon er de 2 årene så og si bortkastet hvis jeg ikke får tatt det opp på noen måte.

og ja er selv klar over det regnestykket der noe som gjør at jeg tror selv at jeg burde ha stor sjangse for at klagen min skal gå igjennom...

Sitat av Psych|Com
jeg tok studie kompetanse i samfunsfag, historie og naturfag mens jeg var lærling. no stress.
snakker du fint med den evnt videregående skolen du skal undervise i får du kansje ta fagene på dagtid andre året ditt som lærling. fikk ivertfall jeg
Vis hele sitatet...
jaja men det blir fortsatt ikke det jeg er ute etter, vet selv at jeg kan ta opp alle allmenn fag jeg ønsker, men dette er som sagt et av ikt-fagene og blir derfor annerledes...
har dessverre heller ikke noen vgs jeg skal være på, fikk jobb på et firma på IT-Fornebu
Jeg trur nok du er garantert å iallefall få hevet karakteren til 2 om det du sier stemmer, skal veldig lite til får heve en karakter til 2.

Jeg strøk i matte for ett par år siden. Og det med god grunn, jeg hadde gjort såogsi Null, men klagde for morro skyld og vips så endra de karakteren til 2. Det er ikke noe å skryte av men det er iallefall bestått
noen som har klaget her før som har mulighet til å sende meg en mail adresse og vurdere om klagen min er formulert bra nok?
hadde vært til mye hjelp

ingen?
Sist endret av Baeocystin; 20. juni 2007 kl. 14:34.