Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4420
hei
jeg trenger å skaffe meg 30 000 til noe veldig viktig, og trenger pengene innen 1 måned...
noen forslag til hvordan man skaffer så mye penger på kort tid?
jeg er bare 16 år btw, så går på skolen mellom 8-15 så fulltidsjobb er ikke en mulighet...
du kan kanskje låne av noen, selv om det seff er kjip å bli gjeldsslave i din alder^^
Da må du nok sannsynligvis ty til noe ulovlig. Tror jeg.. Har du en bra scanner og fotopapir tilgjengelig, kan du jo mekke en haug med fake-ID kort..
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Eneste måten er evt. å låne ja. Er det som er best, med tanke på at du kan bli busta om du gjør noe ulovlig..
Sitat av kimern89
hei
jeg trenger å skaffe meg 30 000 til noe veldig viktig, og trenger pengene innen 1 måned...
noen forslag til hvordan man skaffer så mye penger på kort tid?
jeg er bare 16 år btw, så går på skolen mellom 8-15 så fulltidsjobb er ikke en mulighet...
Vis hele sitatet...
Kommer litt av på hvor du er i fra dog.. PM meg Har du moped bevis e.l.?
yes, men er bare det at jeg ikke får noe lån selv =S
og foreldra mine gidder ikke skrive under på noen saker, og ingen kompiser rundt meg som har såpass med penger =S
Selg alt du ikke trenger. Og be til jesus
Ut av ren nyskjerrighet. Mulig å få vite hva de skal brukes til? (forståelig om du ikke vil si det )
eier ingen ting av verdi heller egentlig, tipper jeg kanskje kunne fått 10 lapper for pc og spill og filmer og div ting....

ehh, vil nok helst ikke nevne hva det skal brukes til, men kan si det er ganske viktig at jeg skaffer de pengene...
Da er du godt på vei, så slutter du på skolen er periode og jobber fulltid. Burde klare å skaffe 30k da.
Kommer vel an på hvor mye du faktisk trenger pengene.
Hva med å anmelde de som truer deg (antar at det er situvasjonen) til politiet. Hvis du selv blir fengsla for noe hvis du gjør det så er vel ihvertfall det bedre enn knuste kneskåler?
altså er ingen som truer meg, men kan vel si at jeg har brukt penger jeg ikke har og må betale innen 30 dager...
Hm.. selg PC + filmer = 10k
Da hvis du greier å skaff deg deltids jobb med svart betaling tror jeg du burde klare det. Eller hvertfall helga jobb. 100(kroner timen) x 8timer x 2dager x 4 uker = 6400
Ikke at jeg oppfordrer til det men du kan gjør drug runs, kjøp stort i oslo og selg i små by.
Usaklig: Kjøp flaks lodd eller lotto kuponger og be

Edit: Men du burde få mekka lån fra citibank? Eller annet bank som annoserer bakom vg osv
Sist endret av Chiba; 21. mars 2006 kl. 14:34.
Er du jente kan du alltids selge sextjenester. :P
Ellers kan du gå rundt på bedrifter og spørre om de har noe drittarbeid som må gjøres...
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hehe. Forklar foreldrene dine situasjonen. Er utrolig hvor mye foreldre faktisk hjelper deg når du virkelig trenger det.
Alle på forumet donerer 20 kroner
Sitat av Chiba
Hm.. selg PC + filmer = 10k
Da hvis du greier å skaff deg deltids jobb med svart betaling tror jeg du burde klare det. Eller hvertfall helga jobb. 100(kroner timen) x 8timer x 2dager x 4 uker = 6400
Ikke at jeg oppfordrer til det men du kan gjør drug runs, kjøp stort i oslo og selg i små by.
Usaklig: Kjøp flaks lodd eller lotto kuponger og be

Edit: Men du burde få mekka lån fra citibank? Eller annet bank som annoserer bakom vg osv
Vis hele sitatet...
Okey, han har fucka det til litt, men det å foreslå at han kan gjøre drugruns drar han ikke akkurat noe nermere ut av hva han allerede har rotet seg oppi.

Lånene fra citibank eller andre banker som annonserer bak vg kan han se utrolig langt etter. Disse bankene låner ikke bare ut på måfå selv om det høres så lett ut. De skal gjerne være minst fylt 20, ha over 200.000 i inntekt det sist året og fast jobb. Så dette kan han bare glemme.


Sitat av Stickyshift
Hehe. Forklar foreldrene dine situasjonen. Er utrolig hvor mye foreldre faktisk hjelper deg når du virkelig trenger det.
Vis hele sitatet...
Dette var faktisk et av de beste tipsene så langt. Det beste som er, uansett hva det gjelder, er å spille med åpne kort. Det er bedre å være føre var enn ettersnar som det heter. Gjør foreldrene dine oppmerksomme på hva problemet er osv, det finnes enkle løsninger som f.eks nedbetaling som som de kan være behjelpelig med mot at du kanskje aldri får se ei krone ukelønn lengre.
en ting jeg kom til å tenke på, jeg har stipend fra statenslånekasse, og der kan man jo også få lån når du er under 18, hvis jeg tar lån der, får jeg da alle pengene ved første utbetaling, eller fordelt utover slik som stipendet?
noen som vet?
Sitat av kimern89
en ting jeg kom til å tenke på, jeg har stipend fra statenslånekasse, og der kan man jo også få lån når du er under 18, hvis jeg tar lån der, får jeg da alle pengene ved første utbetaling, eller fordelt utover slik som stipendet?
noen som vet?
Vis hele sitatet...
Nei, du får så så mange tusen pr. måned, dessuten skal du kvalifisere får å få lån. Det er ikke lett...
Sitat av kimern89
en ting jeg kom til å tenke på, jeg har stipend fra statenslånekasse, og der kan man jo også få lån når du er under 18, hvis jeg tar lån der, får jeg da alle pengene ved første utbetaling, eller fordelt utover slik som stipendet?
noen som vet?
Vis hele sitatet...
Du får det delt utover på samme måten som stipendet
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det blir vansklig å få lån på denne tiden, og i det heletatt stipend. Men om du får det invilget, så får du allt fra forrige og denne termin til denne måneden utbetalt tror jeg. Bare å ringe lånekassen det. eller gå på

www.lanekassen.no
Er det ikke noe slikt at bedrifter ikke har lov å sette personer under 18 år i gjeld? Håper at det er noe du har bestilt men ikke har penger til og ikke noe hardcore mafia-shit. Hvis det er det jeg håper det er tror jeg du skal søke litt på google etter gratis advokathjelp og se hva de sier.
Først av alt, så skaff deg en jobb. Pass på at du har frikort og sånnt i orden så du slipper unna skatt. Mellom jobben(e) og skolen kan stjele ting, selge ting og deale drugs. I tilegg kan du jo låne litt av venner og foreldre, helst folk som ikke knuser skallen din hvis du ikke betaler tilbake.
Jeg vil selvsagt ikke oppfordre deg til å gjøre noe ulovlig, men 30k, det er mye penger!

Men som Stickyshift sier, så er nok det beste å snakke med foreldra dine.
Uansett, 8 uker behandlingstid på lån i lånekassen er langt over hva han kan vente slik jeg har forstått det, så det var lite gjennomtenkt. det samme gjelder det med å få seg jobb, det er ikke bare å stikke ned på Rimi og bli fast ansatt.
Sist endret av cokeloop; 21. mars 2006 kl. 14:58.
Høres ut som om det er noe relativt alvorlig. Det smarteste er nok å legge deg flat ovenfor foreldrene dine, du kommer nok kanskje til å få litt kjeft men du slipper å drite det skikkelig ut
Sitat av effie
Først av alt, så skaff deg en jobb. Pass på at du har frikort og sånnt i orden så du slipper unna skatt. Mellom jobben(e) og skolen kan stjele ting, selge ting og deale drugs. I tilegg kan du jo låne litt av venner og foreldre, helst folk som ikke knuser skallen din hvis du ikke betaler tilbake.
Jeg vil selvsagt ikke oppfordre deg til å gjøre noe ulovlig, men 30k, det er mye penger!

Men som Stickyshift sier, så er nok det beste å snakke med foreldra dine.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er latterlig når folk oppfordrer til å gjøre noe ulovlig og så sier "Jeg vil selvsagt ikke oppfordre deg til å gjøre noe ulovlig, men 30k, det er mye penger!"

Stå ved det du mener ivhertfall! (mohihihihi)

Jeg tror å snakke med foreldrene er det beste. Jeg tror de forstår deg og legger ut for deg.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hvis dette er et selskap og ikke skumle privatpersoner, så burde det gå an å gjøre en slags nedbetalingsvtale.. da får du brukt stipendet ditt selv om det blir utbetalt bare 1 gang hver måned..

har en følelse av at du bare bullshitter oss med det "må skaffe innen 30 dager" drittet ditt.. siden du heller ikke vil si hva det er. du kjenner vel heller få av oss IRL, om noen i det hele tatt.. så skjønner ikke problemet med å si det ..
Hadde det vært et selskap hadde det ikke vært noe problem da avtalen ville vært ugyldig siden de ikke har lov å selge ting til folk under 18 år på kreditt. Er nok noe mer suspekte greier vil jeg tro...

Edit: Typo.
Sist endret av Goophy; 21. mars 2006 kl. 15:07.
hvis du hadde sagt hva problemet var ville det blitt mye enklere å hjelpe deg!


Men uansett ikke finn på å gjøre no som kan gi deg mere Gjeld! Frsk: noe du kan bli bøtelagt for!
Kan være du har lov verket i ryggen så du slipper å betaler, gjelder også privatkjøp.
akkurat! Er det noe som er kjøpt? som du ikke har betalt for? eller er det bare noe du vil kjøpe?
det er noe som er kjøpt og skrevet under på, men jeg har 30 dagers betalings tid, og har heller ikke mulighet til å avbestille...
og jo det er folk her som kjenner meg in real life...
Sist endret av Baeocystin; 21. mars 2006 kl. 15:35.
Du er under 18, da bør det være mulig å få til en ordning. Med mindre det ikke er helt legal business du har kjøpt av.
Hvis du ikke er myndig tror jeg den avtalen er ugyldig. Som jeg sa tidligere, søk etter gratis advokathjelp og se hva de sier.

http://www.jus.no/?id=38617
Sist endret av charz0r; 21. mars 2006 kl. 15:37.
Hvorfor poster du dette egentlig? Tviler på at du kommer til å få så mye hjelp her på forumet og tigging vil neppe hjelpe.

Edit: Med mindre du forklarer situasjonen så er det vel vanskelig å komme med noe serlig råd til deg heller...
Sist endret av classic_war; 21. mars 2006 kl. 15:39.
Sitat av kimern89
det er noe som er kjøpt og skrevet under på, men jeg har 30 dagers betalings tid, og har heller ikke mulighet til å avbestille...
og jo det er folk her som kjenner meg in real life...
Vis hele sitatet...
Jeg har en sterk mistanke om hvem du er. Hva er det du har rotet deg borti ? Tåpelig eller virkelig alvorlig ? Kanskje du kan si det så noen kan hjelpe deg bedre når de vet hva det handler om
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
jeg tror det ville vært best om du faktisk sa hva det var du trenger penger til... Dolk her har hjulpet mye med å si sitt, men ikke noe mer enn det er vel mulig å si uten å vite hva situasjonen er og hva det gjelder...
yes, kans i at det ikke er noe suspekte saker, bare at visse folk i familien min liker å snoke på ting jeg skriver her inne, og derfor velger jeg å ikke skrive hva det er...
men i utgangspunktet så har jo det heller ikke noe med saken å gjøre for spmet er hvordan jeg kan skaffe disse pengene, ikke hva jeg har rota meg opp i...
Skaffe 30k på 30 dager når du ikke er myndig, ikke kjenner noen som kan låne deg, ikke vil gå til foreldrene er umulig med mindre du vil gjøre noe ulovlig. Når man er under 18 finnes det lover for å beskytte deg mot mye. Om vi fikk vite hva det dreide seg om, så hadde vi kunnet komme med andre tips enn å deale dop, stjele eller gå til foreldrene.
Sitat av kimern89
yes, kans i at det ikke er noe suspekte saker, bare at visse folk i familien min liker å snoke på ting jeg skriver her inne, og derfor velger jeg å ikke skrive hva det er...
men i utgangspunktet så har jo det heller ikke noe med saken å gjøre for spmet er hvordan jeg kan skaffe disse pengene, ikke hva jeg har rota meg opp i...
Vis hele sitatet...
Du har skrivd 9 poster her og allerede sjekker folk i familien din hva du skriver om her?
Hvis de snoker rundt på det du skriver her så burde de allerede ha sine mistanker da du spør om 30k uten å si hvorfor?

Tror ikke vi kan hjelpe deg mer enn det som er sagt allerede uten at du sier hva og hvorfor, sorry.
jajajjaja ikke noe jeg kan hjelpe deg med da når du ikke forteller hva saken angår! For å skaffe 30 tusen på 30 dager er klin umulig når du er 16 år uten å bryte en LOV!! jajaja!
De fleste som trenger 30k så kjapt uten å ville si hva det er trenger det til noe suspekt.. Hehe..

men anyway, tjene penger så kjapt = ulovligheter...
yes, men har ikke tenkt til å bryte noen lov, men ser ut til at det ordner seg nå, har prata med han som jeg skylder penger og han kan muligens gå med på en avbetalingsplan...
Skaff deg jobb.. tjener lett en 800 spenn dagen Så kan du sikkert låne resten eller noe!
Kan jeg gjette meg til at du har bøffa mastercardet hans, ødelagt bilen eller lignende og han sier at hvis du betaler 30k så anmelder han det ikke eller luska til deg noe utstyr med samme konsekvenser som forrige nevnte? Uansett så er det vanskelig og skaffe 30k på så kort tid uten og svinge en tur innom fy fy siden av loven.. Vil nå si at innbrudd av en eller annen profitabel interrese er og anbefale Spillemaskiner foreksempel... Blir så fasinert av hvor enkelt det egentlig er..
har det seg slik at du får folk på nakken som lett brekker bena dine om du ikke betaler. da tror jeg du skal snakke med foreldrene dine, og ta saken til politiet videre. søke beskyttelse, blablabla...

men om du har bestillt jævlig med stæsj fra internett på bestefaren din sitt kort, what so ever!
ta og gjør opp for deg på en ordentlig måte, uten å tøye lovens grenser.

jeg tror de fleste her inne har begått tabber som hormonfulle ungdomsjævler, slik som de fleste har vært. og det beste er å gjøre det beste ut av det, samme hvor fucka du egentlig er..
Sitat av kimern89
yes, men har ikke tenkt til å bryte noen lov, men ser ut til at det ordner seg nå, har prata med han som jeg skylder penger og han kan muligens gå med på en avbetalingsplan...
Vis hele sitatet...
flott at det løste seg. Men siden alt virker mye klarere, kan du vææære så snill og si hva det er du har kjøpt? Blir helt vond av å ikke vite det
Bra det ordner seg, men husk å skaff penger til avbetalinga også da! Hvis ikke kan det bare bli værre. Men kan du si hva det gjelder? hvorfor du skylder penger?
Har du mye nær familie? Bestemødre og lignende. Gå på besøk ta med blomster. Kan være litt og hente.. ehhh ikke hente, men kansje de gir deg litt.
Hvorfor ikke bare selge pcen og dette også ta de 10k og rømme utenlans,bli der som uteligger 10-15 år også tar du og kommer tilbake...Funker sikkert fett det