Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2054
halla

jeg og en kompis var å kjøpte lystgass patroner på jernia før i dag, også fant vi ut at vi skulle ta oss et par i storefri så vi gikk bak bygget og tok noen, når vi skulle til å gå så kommer kontaktlæreren vår og konfiskerer de tomme patronene og brødposene og spurte hva det var...
vi svarte at det var helium, men han fant ut at han skulle levere det til naturfagslæreren vår som skulle finne ut hva det var...

spørsmålene mine er:

kan en gk allmenn lærer i naturfag klare å finne forskjell fra helium og lystgass i en helt tom patron? patronene er helt blanke uten noe merke o.l.

hvor mye trøbbel kan jeg få for å ha brukt dette på skolen? bøter? utviselse? eller bare nedsatt oppførsel eller noe?
tror ikke det blir så mye trøbbel jeg
si at du fant de patronene bak bygget der du var...hmmm
hva kan man egentlig gjøre med lystgass patroner?
la patronen fylle en ballong eller brødpose med gass ved å legge en spiker eller lignende i og slå hull i patronen. tøm lungene, sug ut all lystgass fra posen og hold pusten ca 30 sek. få latteranfall ;o) vent en stund før du tar neste patron for å få skikkelig luft i lungene/systemet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Atle: Jeg tror ikke du leste tråden...

Men kan man egentlig få noe problemer for dette? Det var midtime såvidt jeg vet, og det er jo strengt talt -fri-. Og siden lystgass ikke er ulovlig, og rusen varer rundt ett minutt så var det jo ingen problemer med å komme seg "edru" tilbake til timen. Ikke stort verre enn en sigarett
Leser dere ikke avisa eller?
Folk blir jo helt hjernedøde av de greiene der, det kommer når du minst venter det.

Uansett, i hverstefall kan dere bli sendt til en samtale med rektor eller lignende og foreldrene dere blir kontaktet.
Så lenge ingen så dere innhalere og få rus, har de ikke stort mot dere, men læreren har nok ikke bodd under en stein de siste årene.
Patroner med gass og brødposer bak bygg for nok de fleste til å tenke seg om.

Hva så om patronene er tomme? det kan godt være rester igjen i posene, med mindre læreren kastet dem.

[edit]
Så ikke at du gikk på videregående, trodde du gikk på ungdoms skole.
Skjer nok heller lite konsekvenser.
Sist endret av raz; 31. januar 2006 kl. 23:23.
Sitat av Tias
Men kan man egentlig få noe problemer for dette? Det var midtime såvidt jeg vet, og det er jo strengt talt -fri-. Og siden lystgass ikke er ulovlig, og rusen varer rundt ett minutt så var det jo ingen problemer med å komme seg "edru" tilbake til timen. Ikke stort verre enn en sigarett
Vis hele sitatet...
Er vel slik ja, du har lov til å røyke i friminuttene, bare ikke på skolens område.
Og som sagt er jo ikke lystgass ulovlig.
(Hadde dette vært på ungdomsskole er det vel noe annet, da har vel lærerne ansvar for elvene helt til skoledagen er over?)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av raz
Leser dere ikke avisa eller?
Folk blir jo helt hjernedøde av de greiene der, det kommer når du minst venter det.
Vis hele sitatet...
Nei, du blander nok med butan eller lignende, N2O aka lystgass er ufarlig

Sitat av Grimdoc
Er vel slik ja, du har lov til å røyke i friminuttene, bare ikke på skolens område.
Og som sagt er jo ikke lystgass ulovlig.
(Hadde dette vært på ungdomsskole er det vel noe annet, da har vel lærerne ansvar for elvene helt til skoledagen er over?)
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Jeg tror ikke dette får noen konsekvenser, da de i alle fall ikke har brutt noen lov. Mulig skolen har regler om rusmidler, som seg hør og bør, men da kan man jo diskutere hva som legges i rusmidler, og om dette eventuelt skulle kunne gjelde i deres egen fritid, da midttimen jo er fritid.

Kanskje dere kan få problemer hvis det var på skolens område, men sansynligvis ikke større enn de dere ville fått hvis dere tok en røyk på skolen.
nå har vi faktisk lov til å røyke på skolen område da ;-)
men tror ikke de har funnet ut hva det er enda og tviler på at naturfagslæreren vår klarer det.
vi ble ikke tatt med å bruke det da de kom akuratt når vi var ferdig, så de har ingen beviser på at vi faktisk har brukt det hvis de finner ut av at det er lystgass.

ja det var på skolens område og er akuratt det som er problemet, men vi hadde 2 midttimer så det var "fri" på en måte men er ikke helt sikker på hvordan skole reglemanget er på dette =S
vi har i hvertfall et helt standar rusmiddel reglemang, tror det er det samme som alle vgs skoler i akershus...
Sitat av Grimdoc
Er vel slik ja, du har lov til å røyke i friminuttene, bare ikke på skolens område.
Og som sagt er jo ikke lystgass ulovlig.
(Hadde dette vært på ungdomsskole er det vel noe annet, da har vel lærerne ansvar for elvene helt til skoledagen er over?)
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare legge til at forbudet om å ikke ha lov til å røyke på skolens område (VGS), ble tydeligvis opphevet i 2005, etter det lærerne forklarte for oss og gav oss lov til å forpeste våre lunger på skolens område igjen.
Som alle andre tror jeg lystgassen får lite konsekvenser, men forklaringen "Vi fant dem bak skolen!!" slår somregel ikke feil. Eller?
Sist endret av mrscox; 1. februar 2006 kl. 10:08.
Lystgass er jo utbredt blant tannleger da, så jeg tror ikke konsekvensene er så store som med formfett.

Læreren har lov til å konfiskere ting han mistenker kan være ulovlig, om naturfagslæreren klarer og spore det kommer ann på hvor dyktig han er å hva slags utstyr han har tilgjengelig.
Sitat av Tias
Atle: Jeg tror ikke du leste tråden...

Men kan man egentlig få noe problemer for dette? Det var midtime såvidt jeg vet, og det er jo strengt talt -fri-. Og siden lystgass ikke er ulovlig, og rusen varer rundt ett minutt så var det jo ingen problemer med å komme seg "edru" tilbake til timen. Ikke stort verre enn en sigarett
Vis hele sitatet...
Skolen har ansvaret for elevene helt til de er trygt hjemme igjen, så om noe hadde skjedd (om de hadde blitt hjernedød ellernoe), så er det skolens ansvar og straffes vel gjerne hvis det blir oppdaget..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nohope: ikke på videregående.
Nei, det blir jo en annen sak. Jeg trodde dette dreide seg om ungdomsskolen:P

Personlig håper jeg dere får straff. Jeg mener at når man er kommet seg så langt som til vidregående, så bør man vel heller konsentrere seg litt mer om skolen enn man gjør om rus. Engangsforseelse eller ei, rusen kan man ta i helga og ikke i skoletiden (mellom 0830-1600).
Sist endret av colamannen; 2. februar 2006 kl. 10:28.
Sitat av Noctie
Jeg vil bare legge til at forbudet om å ikke ha lov til å røyke på skolens område (VGS), ble tydeligvis opphevet i 2005, etter det lærerne forklarte for oss og gav oss lov til å forpeste våre lunger på skolens område igjen.
Vis hele sitatet...
Hm, vi har hvertfall ikke blitt opplyst om dette.. t.o.m. lærerne går utafor skolens område og røyker, så veit ikke jeg, om vi bare har strenge regler eller noe.
For min del er det ikke så viktig siden jeg ikke røyker selv da men, tror en del i klassen ville satt pris på om det ble opphevet.
Sitat av Noctie
Jeg vil bare legge til at forbudet om å ikke ha lov til å røyke på skolens område (VGS), ble tydeligvis opphevet i 2005.
Vis hele sitatet...
Noen som kan bekrefte/avkrefte dette utsagnet?
skolen min er ihvertfall røykfri. Men vi røyker rett utenfor klasserommet uansett, fordi vi er kule Jeg røyker ikke da, er bare med på det sosiale.
Sitat av raz
Leser dere ikke avisa eller?
Folk blir jo helt hjernedøde av de greiene der, det kommer når du minst venter det.
Vis hele sitatet...
kommer an på om du vet hva du gjør... lystgass er neppe å anbefale hvis du ikke vet hva du gjør...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
litiuM: Hvorfor ikke? Jeg anbefaler lystgass til ALLE :-D
Er lystgass HELT ufarlig? Og hvor får man kjøpt det? Er det lett å bruke osv? Kunne vært litt gøy å prøvd hvis det er ikke er noen sjanse for at jeg blir hjernedød etc..
Sist endret av Olav; 4. februar 2006 kl. 01:18.
De fleste skoler har blitt røykrfri etter 2004 eller no.. Men så lenge man er utenfor skolens område er det lov å røyke.. For da er man på en måte på "fritt område".. Lystgass er jo intet ulovlig rusmiddel.. Hvorfor tror du de selger det på jernia man?? Så jeg ser ingen grunn til at du skal få stress for dette

På videregående er alt mer fritt enn det var på ungdomskolen.. Du kan så å si gjøre nesten hva du vil så lenge det ikke inneholder olovlige substanser.. Lærere/rektor på videregående skoler har ingen rett til å ringe hjem til dine foreldre med mindre det er behov for det.. De Har ansvar for å gi deg opplæring i de fagene du tar og ikke ansvar for hva du foretar mellom skoletimer og på fritiden..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Olav: ta en titt på erowid sider: http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous.shtml

Og ellers står det mye om lystgass her på forumet, søk og du vil finne