Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 12189
halloen!
Jeg lurer på noe: Er det virkelig farlig å sitte maaange timer forann pcen hvær dag?
Jeg sitter opp til 8 timer forann pcen vær dag: Er det farlig? Hva er konsekvensen av å sitte så mye forann pcen?

Sitter dere mye forann pcen? Hva gjør dere? spiller dere ? Merker dere noen bivirkninger?
trener dere noe? Jeg trener ikke noe i det heletatt, går ikke på noe hobby eller noe! Det eneste jeg gjør er å gå 40 min vær dag(frem og tilbake fra skolen)...
Du kan vel få dårligere syn?

Men uansett, sitter en del jeg nå, er mye ute også.
Før satt jeg ganske mye inne ved PCen, og jeg har ikke merket noe spess ihvertfall..
Man kan få leddskader i fingrene....

Å firkantede øyne
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror ikke det å sitte med PC er spesiellt farlig, men det sier seg selv at det ikke er bra å sitte for mye i ro dag etter dag hele året.
Problemet er ofte at om man sitter å holder på med noe som spill eller jobb så kan ofte tiden gå fort å man glemmer å spise og drikke på mange timer. Det sier seg selv at det ikke er bra.
Sitat av CryptoN
Du kan vel få dårligere syn?
Vis hele sitatet...
Helt til du bekrefter dette med troverdige kilder er det bare en myte.

Jeg sitter foran daten 12-16 timer i døgnet hver eneste dag, og har gjort dette siden sommerferien. Jeg har ikke merket noen ting på kroppen min - vondt i ryggen, nedsatt syn eller lignende. Jeg har deimot opplevt det som mentalt tungt å sitte foran PCen så mye som jeg gjør - blir fort deppa, og er ikke i så godt humør som jeg brukte å være. Siden jeg ikke har noe å gjøre om dagene blir det til at jeg havner foran dataen med det samme jeg står opp, og så tilbringer jeg ~ hele dagen sittende i senga foran PCen.
Min erfaring.
trener 5 ganger i uka, men sitter ca.2 t om dagen for pc,sitter på msn for det meste, eneste merker er at man får vondt i huet til tider...
Om det er farlig vet jeg ikke. Men jeg sitter da ihvertfall ca. 12 timer forran pc'en hver dag. Og jeg har da ikke merket noen bivirkninger av det utenom vond lukt og dårlig sosialt liv
Trener forran pcen med vekter og diverse
Jeg merker det som gjentas på nyheter osv stadig vekk: Til tider tørre øyne og dårligere syn..
CRT-skjermer har en uheldig effekt på øynene siden de fokuserer på et område som egentlig er en halv centimeter lenger unna. Det blir vel til at PC er så farlig som du gjør det.

(Jeg hadde ikke klart å sitte tolv timer i løpet av en dag foran pc-en selv om jeg hadde gjort mitt beste, både praktisk og psykisk)
Det å bruke for mye tid forran maskinen er skadelig både fysiskt og psykisk. Det fysiske går for det mest ut på at du blir i dårligere form av å bare sitte stille enn du hadde blitt hvis du hadde beveget deg mer. Tror ikke du blir direkte syk av det, men er jo kjipt å komme i dårlig form også Rent psykiskt kan du vel lett bli nedbrutt, som croyfer sier. Tror mye av årsaken til det er at du erstatter mye av de sosiale livet med det du har forran datamaskinen, og at du ofte ikke får oppnåd noe spesielt i løpet av en dag med maskinen, du bare sitter der og gjør litt her og litt der.

Tror det største problemet med å sitte for mye forran pc'en er rett å slett at det er lett å bli litt avsosial. Prøv å finne en hobby som du kan bedrive sammen med noen av vennene dine (for du har vel venner fortsatt?).
Sist endret av NoRemorse; 30. oktober 2005 kl. 21:05.
Man skal gjøre noe med kroppen 1 time hverdag, det er det beste ifølge ekspertene.
dette kan bare være vanlig gåing.
Eneste bivrikningene man kan få med for mange timer foran pcen.
Er vel at du spiser ofte mye junkfood (pizza o.l), og drikker muligens mere brus (les:Cola).

Ryggen har vel heller ikke noe godt av å sitte lenge om dagen, men trener man, eller flytter litt på seg innemellom (går litt tur å sånt), så er vel heller ikke det farli.

Hodepine skyldes ofte skjermen, lav Hz, eller lys/mørk skjerm... at du annstrenger øynene dine.

Stive skuldre vis du sitter feil, (lav stol, høy pc bord)....

Man kan vel sitte så lenge man vil, bare man passer på å aktivere seg selv til tider... en øl eller flere i helgene hjelper på
Sitat av Matthiesen
Hvor mange av timene er dere på jobb?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter ca. 6 timer forran pcen på skolen!
Kommer hjem setter meg ned forran pc'en og sitter der til 2-3 på natta.
Hmmmm. Mer enn 12 timer det
Å sitte mye foran skjerm, sammen med andre faktorer som alkohol og lite søvn, kan vel føre til epilepsi?

Edit: Jeg vet ihvertfall at det kan utløse et epilepsianfall for noen som allerede har epilepsi.
Sist endret av Gitarfreaken; 30. oktober 2005 kl. 21:20.
Har fucka håndledet mitt på diablo 2, og man blir lettere deppet etter ei stund..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hmm. Jeg har spilt WoW i ca. 8 timer hver dag nå siden sommerferien(da spilte jeg mer). Har ikke merket noe fysisk, men karakterene mine på skolen går nedover. Så i mitt tilfelle har det gått dårlig ut over RL.
Gjør noe kreativt (les: få deg mac ), så sitter du hvertfall ikke og bare kaster bort tiden på meningsløse ting du ikke får noe ut av
Sist endret av Octavarium; 30. oktober 2005 kl. 21:25.
Før i tiden, 1995ish, da skjermene var av veldig dårlig kvalitet og blurry ville du få vondt i hodet etter et par timers bruk av pcn din.
Sitter alt for mye foran pcen, men tar ofte hyppige pauser, selv om jeg blir dradd tilbake til pcen ganske fort. Eneste bivirkningene jeg har merket er tørre øyne av og til, og vondt i hode av og til.
Sitat av Dice
Man skal gjøre noe med kroppen 1 time hverdag, det er det beste ifølge ekspertene.
dette kan bare være vanlig gåing.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Mener du at det er bedre å kun bevege på seg 1 time, istedet for 2?


Trådstarter:
Hvis det du sier stemmer, så vil jeg si at det kan få flere konsekvenser:

Det sosiale
Som andre også har nevnt så går det utover den sosiale delen av livet ditt. De aller fleste mennesker har et behov for å være sammen med andre, og kunne ha den følelsen av å ha venner. Dersom du ikke har noen, vil du etterhvert erfare at problemer og vanskeligheter i hverdagen din blir enda verre. Jeg vil nok si at dersom du finner trøst i maskinen, eller at du sier til deg selv at: "Jeg trenger ikke venner, jeg har dataen min," ja da sitter du for mye foran den. Hender det noen ganger at når klokken nærmer seg 22.00, du har sittet foran dataen hele kvelden og at du føler deg skikkelig deppa? Jeg tror det er en konsekvens på du ikke er sammen med andre. Du kan ikke leve et helt liv for deg selv, uten å ta hensyn eller forholde deg til andre, og det er nå du skal øve deg på det.

Det fysiske
Dette er også en ganske vesentlig konsekvens. Utholdenheten din påvirkes selvfølgelig av hvor mye du rører på deg om dagen, og her er et sitat fra treningslæreboken min:
God utholdenhet fører til at:
Arbeidskapasiteten øker
Trivselen øker
Risikoen for hjerte- og karsykdommer i framtiden avtar
Overskuddet blir større
Det blir lettere å opprettholde rikitig kroppsvekt
Evnen til å mestre stress øker
Vis hele sitatet...
Ser du kjapt på den lista, ser du at det er fine ting å ha med seg videre i livet. I tillegg vil jeg vise et eksempel med hjertet ditt. Dersom du sitter 8 timer foran pcen hver dag uten å røre på deg, vil jeg anslå at du har en hvilepuls på ca 70 - 80. Det vil si at hjertet ditt slår 4800 ganger i timen, og 115200 ganger om dagen. Drar vi den videre, vil vi se at hjertet ditt slår 806400 ganger i uka, og 41932800 ganger i året.

Trener du derimot intensivt en time hver dag med puls på 170, vil du få ettervhert en hvilepuls på ca 60.
Dette blir 93000 slag om dagen, 651000 slag i uka, og 33852000 slag i året.

Hjertet ditt slår 8080800 slag mer i året, hvis ikke du trener littegrann. Jeg tør ikke engang regne ut hvor mange slag forskjell det er når du nærmer deg 60 år.

Hjertet er en muskel, og til slutt orker heller ikke den noe særlig mer. Med litt god fysisk form kan du sørge for at den ikke trenger å slite seg SÅ ut, og kan holde litt lenger.

Dersom du f.eks spiller fotball eller eller tar en løpetur sammen med noen kamerater, så kombinerer du det fysiske og sosiale.

Hvis du sliter litt på skolen, så har jeg enda en gladnyhet. Når du kommer hjem etter ei økt, så er lekser og skolearbeid peanuts. Jeg merker det hver eneste gang at jeg er mye mer avslappet, motivert og konsentrert.

Jeg hører snakk om at du kan få skade på øyner og kropp ved å sitte mye foran pcen, men det har jeg ikke så god greie på. Eneste jeg kan bekrefte er at du fort blir litt sliten i øyenene etter noen timer.

Jeg har et forslag til deg, og det er å komme deg ut. Du trenger ikke starte så hardt i begynnelsen, og du kan fint bytte bort en halvtime med CS med en halvtime jogging. Prøv det, og kjenn hvor deilig det er etterpå!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
60hz-skjermer, ooh hærlige greier. En slik sak kunne jo ta livet av folk.
Litt sykt det her med at folk tar pcen framfor det sosiale liv.
Jeg har selv nesten valgt pc men skjønte hvor det tok vegen og snudde.
Mine råd: Begyn å tren. Både styrke og kondisjon. Man får mer selvtilitt.
Og snakk med mennesker. Går du på skole burde ikke det være altfor vanskelig for de fleste bare man kommer i gang. Men for flere kan det jo være det.
Vær snill og positiv, andre har det værre enn deg selv.

Ikke så lett det her for alle, men prøv.

Åja og hvis du ikke har noen å trene med, så velg treningsstudio.
The magnificentO kom med mye mer utfyllende post, men jeg lar min stå alikavel.
Sist endret av fu fu fu <3; 30. oktober 2005 kl. 22:13.
Det er bevist at man blunker mindre når man leser og sitter ved pcen, dessuten er det lett å få andre plager sånn som stiv nakke osv.
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/03/02/424932.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4237220.stm
1. Du får ikke dårligere syn. Det har jeg lest, det samme som foreldre sa når vi var små "ikke sitte for nærme tven osv.." Det er bare tull. Jeg er nærsynt og ser faktisk bedre nå enn før. Aner ikke hvorfor. Og jeg sitter 5-6 timer til dagen (i ukedagene jeg ikke skal noe that is..) Helga gjerne mye mer. Synet blir ikke påvirket.

2. Hodepine og tørre øyne kan stemme, vil tro det stemmer mer på spillfreaks enn andre. Å konsentrere seg hardt om en punkt på skjermen (f eks cs, at man må konse skikkelig hele veien..og mye det samme igjen.) Det er ikke bra for hodet. Selv driver jeg med nedlasting av diverse,se filmer/musikk (hører på musikk 90% av tida jeg sitter foran pcen og har verken dårligere hørsel eller mer hodepine av den grunn. Men det er meg.) Jeg sitter på msn, jeg leser nyheter, fakta om ting jeg intresserer meg for, nFF , osv. Variasjon! Tørre øyne har jeg faktisk lest en plass, tror det var dårlig luft + fokusere på et tørrt og kjedelig dokument lenge + ingen pauser. Man glemmer å blunke.

3. Uttørring kan skje, men de fleste geeker har vel et lager brus nærme så . Drikk ofte. Sitt med et vindu som du kan åpne for å lufte deg litt. Også viktig!

4. Dårlig form. Ja. Dra dere ut og løp på butikken for mer brus osv. Handle lite om gangen. Jeg har ALDRI snop/brus hjemme, må gå ut hvis jeg vil ha noe sånt usunt. Da får jeg beveget på meg og kan nyte snopet siden jeg har trimma litt Bevegelse er sunt.

5. Strekk ut. Stive håndledd stive bein, rygg, osv. Uttøying er ikke så dumt når man først må reise seg for å gå på dass f eks.

6. Psykisk. Les dette nøye: En tidligere venn av meg spilte dager i strekk....helt hekta. Spesielt på skytespill. Han var helt håpløs etter noen dager slik. Spille,mat,do,spille. Hele tida. Gjerne mange dager i strekk. Ikke alle som er så ekstreme, men det er mange som sitter mange timer i strekk. Han ble sur, frekk, svært lite sosial. Tror han brukte det som terapi i en vanskelig hverdag,og det ødela ham til slutt. Han ble sur for ikke noe til slutt. En dag slengte han på røret når jeg prøvde å få ham ut for litt "luft og mat". Da hadde han ikke tid. I sommer spilte han veldig mye det vet jeg,og etter det er han blitt helt annerledes. Vårt nære vennskap er borte vekk. Null kontakt. Jeg skylder det på at han spilte for mye. Og det var aggresjon av spillet,probleme som gjorde at han satt og spilte alene døgnet rundt, hva vet jeg. Vet bare at han ble helt annerledes etter noen dagers spilling. Vær forsiktig. Han hadde faktisk dame,men til slutt satt han heller og spilte heller enn å besøke henne "det er så langt..hun får komme hit." Tenk dere om før dere blir som han.

7. Tror heller ikke et rom fullt av støv, dager gamle middagsrester, enda mere støv, og annet søppel er særlig sunt å puste inn heller.

MEN PC ER GØY SÅ VI LAR IKKE DETTE STOPPE OSS VEL
Jeg sitter 7 timer+ hver dag (helt til for et par uker siden, da jeg kom i litt familietrøbbel pga det) og spiller WoW, det som er farlig med det er at jeg rett og slett glemmer og spise + jeg er _ekstremt_ trøtt på skolen. Da jeg begynte på skole her i statene så sov jeg ca 2 timer på skolen hvr dag. I Government og i study halls. Karakterene har faktisk gått opp (A i alle fag) så det er ca bare det sosiale
Sitat av Lille My
4. Dårlig form. Ja. Dra dere ut og løp på butikken for mer brus osv. Handle lite om gangen. Jeg har ALDRI snop/brus hjemme, må gå ut hvis jeg vil ha noe sånt usunt. Da får jeg beveget på meg og kan nyte snopet siden jeg har trimma litt Bevegelse er sunt.
Vis hele sitatet...
Jeg må si jeg lo ut høyt (lol) da jeg leste den setningen der. De få gangene jeg får mosjon, sett bort ifra at jeg jobber hver dag. Er når jeg går på butikken, for å handle mer brus.

Kloke ord av en god venn. "Du vet du er avhengig av cola når du sykler for harde livet til butikken i pøs-regnvær. Bare for å handle cola."
Sitat av theMagnificentO
Hvor har du dette fra? Mener du at det er bedre å kun bevege på seg 1 time, istedet for 2?
Vis hele sitatet...
Jeg var akkurat på et fordrag med 3 fysioterapauter.
De sa at det Ideielle(Eller åssen man skriver det) var å gjøre noe med kroppen i 1 time. Selvfølgelig gjorde det jo ingenting om du gikk i 2 timer isteden for 1.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det meste av tiden hjemme og på skolen går bort forran skjermen. Begge plassene har jeg en LCD-skjerm, en god stol, ei god mus og et godt tastatur. Jeg sitter også riktig. Har støtte for begge albuene og sitter i riktig høyde med fin vinkel på nakke og ben.
Har aldri problemer med stiv nakke, tennisalbue eller hodepine.
Sist endret av Kakcoo; 30. oktober 2005 kl. 23:26.
Sitat av Octavarium
Gjør noe kreativt (les: få deg mac ), så sitter du hvertfall ikke og bare kaster bort tiden på meningsløse ting du ikke får noe ut av
Vis hele sitatet...
Offtopic: Wey, jeg er kreativ.
Lille My, jeg har hatt en kamerat som har hatt noe av det samme problemet. Han har alltid vært litt over gjennomsnittet datainteressert, men etter at han fikk lagt de store svette datahendene sine på wow tok det helt av. Nå sitter han mer eller mindre konstant på maskinen og spiller wow utenom skoletid. Og i helgene er det alltid noen "bosser" som skal tas i wow, som han bare ikke kan gå glipp av. Hender ofte at han avlyser ting bare fordi guildet/familien/rasen/whatever skal gjøre et eller annet som trenger en stor gruppe deltakere i wow. Så ikke spill wow folkens, hold dere til fps

Edit:
Når det gjelder meg selv sitter jeg også veldig mye forran maskinen, men jeg føler i allefall at jeg holder på med noe meninsfylt (design og programmering). Gleder meg bare til jeg får flyttet på hybel, sammen med likesinnede... så blir det iallefall ikke så usosialt heller
Sist endret av NoRemorse; 30. oktober 2005 kl. 23:31.
Idag har jeg sittet på pcen fra 11.00 til 23.36

Totalt 12 og en halv time, og for å si det sånn, jeg kunne gjerne ha sittet her i 12 til

Dette er ikke første gang, og kan ikke si at jeg har merket noen bivirkninger.
Sist endret av John B; 30. oktober 2005 kl. 23:39.
Sitat av Dice
Jeg var akkurat på et fordrag med 3 fysioterapauter.
De sa at det Ideielle(Eller åssen man skriver det) var å gjøre noe med kroppen i 1 time. Selvfølgelig gjorde det jo ingenting om du gikk i 2 timer isteden for 1.
Vis hele sitatet...
Ok, da misforsto jeg deg. Trodde du mente at 1 time var det idielle, og at mer en time ville få negativ effekt. En bedre formulering vil kanskjer være: "Du skal bevege kroppen din minst en time om dagen?"
Farlig og farlig, alt er jo i teorien farlig om man bruker for mye av en ting!
Jeg har brukt pc siden jeg var 5 eller noe!
Nå sitter jeg vel kanskje foran maskina 10+ timer om dagen, kommer helt ann på hvilken dag det er! Jeg har ødelagt håndleddet mitt og ryggen er egentlig ganske vrak, men har nå begynt å trene litt. Sånt hjelper.
Hvis det å sitte foran pc'en hadde vært farlig, da hadde jeg vært død for lengst..
Mine erfaringer med data er som følger, at jeg nå må bruke briller. Jeg kan vel si at jeg mista kjæresten min pga. det. Jeg blir sur og kranglete. Blir sur og deppa for alt. Og i dårlig humør.

Ting som er fint med at jeg sitter her er at jeg lager lite lyd. Jeg spiste lite. Jeg er ikke en plage for andre. Jeg lærer meg ting.

En rask oppsummering gir oss følgene resultat: Jeg må komme meg ut. Ikke at jeg kommer til å klare det for jeg er jo så deppa og dårlig humør, men jeg må. En dag, så må jeg. Men det blir den dagen.
Sitat av Croyfer
Helt til du bekrefter dette med troverdige kilder er det bare en myte.
Vis hele sitatet...
Om det å få dårlig syn; Det kan bekreftes at dersom man bare fokuserer på et objekt som ikke beveger seg i fysisk posisjon over lengre tid vil man få dårligere syn. Øynene fungerer slik at man må trene dem ved å fokusere fram og tilbake hele dagen for at de ikke skal bli 'sløve'. Dersom du har på deg opp-ned-briller konstant i noen dage, vil synet ditt automatisk bli opp ned.
Jeg har merket at jeg har blitt usedvanlig sterk i venstre håndledd etter å sitte timesvis foran PCen :>
får masse kutt når jeg leker med hardware, eneste jeg vet om. og jo, jeg gikk glipp av en stor del av fjortissperioden IRL, men det er jo en fordel
Sitat av Gamer
halloen!
Jeg lurer på noe: Er det virkelig farlig å sitte maaange timer forann pcen hvær dag?
Jeg sitter opp til 8 timer forann pcen vær dag: Er det farlig? Hva er konsekvensen av å sitte så mye forann pcen?

Sitter dere mye forann pcen? Hva gjør dere? spiller dere ? Merker dere noen bivirkninger?
trener dere noe? Jeg trener ikke noe i det heletatt, går ikke på noe hobby eller noe! Det eneste jeg gjør er å gå 40 min vær dag(frem og tilbake fra skolen)...
Vis hele sitatet...
De verste: Nerdetendenser, lite damer p.g.a. nerdetendenser, venner gidder ikke å henge med deg når du ikke har noe annet liv enn PC'en, kjedsomhet, en nyskjerrig, tørr følelse mellom beina som ikke forsvinner før du blir kvitt problem #2...
Mindre ille: Synet kan bli dårlig, hørselen og, hvis du har på for høyt volum.

Hver sin smak. Men er det verdt down-sidene, så be my guest

PS: Du sitter mer på PC'en enn jeg sover.(fra 10-1time per natt og er våken hele dagen uten kaffe også.)

PSPS: Blir i dårlig humør av for mye PC-sitting. Bør nok sette en grense på 2timer mann og finne på noe å gjøre resten av dagen.
Sitat av Gamer
halloen!
Jeg lurer på noe: Er det virkelig farlig å sitte maaange timer forann pcen hvær dag?
Jeg sitter opp til 8 timer forann pcen vær dag: Er det farlig? Hva er konsekvensen av å sitte så mye forann pcen?

Sitter dere mye forann pcen? Hva gjør dere? spiller dere ? Merker dere noen bivirkninger?
trener dere noe? Jeg trener ikke noe i det heletatt, går ikke på noe hobby eller noe! Det eneste jeg gjør er å gå 40 min vær dag(frem og tilbake fra skolen)...
Vis hele sitatet...
"for mye" av noe er jo nettopp det du sier "for mye" For mye av noe som helst er vel ikke godt skulle man tro. Et grunnleggende prinsipp er jo "alt med måte"

Enkelte individer er mer eksponert av bivirkninger av og sitte fysisk-passiv forann en datamaskin en andre. Jeg merker godt i perioder der jeg sitter mye på data at dette påvirker ryggen min betraktelig. Synet merker man sikkert ikke så godt om dette skulle bli redusert og sjer sikkert over lengre tid. Men uansett , så burde alle som sitter 8 timer på en datamskin hver eneste dag om ikke annet en prøve og redusere antall timer og iallefall prøve og trene litt vedsidenav.
mye pc bruk kan føre til avhengihet. og til at du blir psykisk ustabil. også må du på "avrusing". skjedde med en jeg møtte for noen år tilbake. han kan ikke sitte med pc lengre..
Sitat av adrian nor
De verste: Nerdetendenser, lite damer p.g.a. nerdetendenser, venner gidder ikke å henge med deg når du ikke har noe annet liv enn PC'en, kjedsomhet, en nyskjerrig, tørr følelse mellom beina som ikke forsvinner før du blir kvitt problem #2...
Vis hele sitatet...
Spør jentene på forumet om det der stemmer for oss....Jeg får ihvertfall veeeldig mye oppmerksomhet fra nerdegutter når jeg nevner at jeg kan pc...blir veldig mange samtaler som dette:

en kommer gående forbi med skeptisk utrykk: "hvem er hun du sitter med...?"
Han jeg kjenner svarer med vilt blikk: "hun kan pc!!!"
Han som nettopp kom smiler lurt: "setter meg her jeg..."

Alle vennene mine er enten sånne som driver med diverse ting man finner under blackhat og infiltrasjon, de leker med sprengstoff, eller så er det pcnerder. Vanlige kjedelige jenter som shopper og ser på hotel cæsar finnes ikke i den gjengen. Men så har ikke de halve elektroklassen siklende etter seg heller da .

Veldig offtopic kanskje, men viser bare forskjellen på gutter og jenter når det gjelder pc. Og for å gi dere håp finnes jenter som dere


Ontopic: Jeg blir sjeldent deppa av for mye pc, det er mangelen på å gjøre noe annet som gjør meg deppa. Søk litt på nettet når dere sitter der, spør venner på msn, om det finnes aktiviterer i nærheten av dere. Kom dere ut en dag i uka minst og gjør noe annet en pc. Det gjør jeg, og er sjeldent deppa.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Har vanskeligheter for å sove når jeg sitter for lenge foran maskinen..
Jeg sitter forran pcen fra jeg kommer hjem fra skolen, til 24.00-02.00 tia hver dag, og har fortsatt perfekt syn dette har jeg gjort siden cirka år 2001 vil jeg tro, da jeg begynte med MMORPGs

Eneste bivirkningene jeg kan se er at du mister venner og blir jevlig feit

Sitat av Lille My
Spør jentene på forumet om det der stemmer for oss....Jeg får ihvertfall veeeldig mye oppmerksomhet fra nerdegutter når jeg nevner at jeg kan pc...blir veldig mange samtaler som dette:

en kommer gående forbi med skeptisk utrykk: "hvem er hun du sitter med...?"
Han jeg kjenner svarer med vilt blikk: "hun kan pc!!!"
Han som nettopp kom smiler lurt: "setter meg her jeg..."

Alle vennene mine er enten sånne som driver med diverse ting man finner under blackhat og infiltrasjon, de leker med sprengstoff, eller så er det pcnerder. Vanlige kjedelige jenter som shopper og ser på hotel cæsar finnes ikke i den gjengen. Men så har ikke de halve elektroklassen siklende etter seg heller da .

Veldig offtopic kanskje, men viser bare forskjellen på gutter og jenter når det gjelder pc. Og for å gi dere håp finnes jenter som dere


Ontopic: Jeg blir sjeldent deppa av for mye pc, det er mangelen på å gjøre noe annet som gjør meg deppa. Søk litt på nettet når dere sitter der, spør venner på msn, om det finnes aktiviterer i nærheten av dere. Kom dere ut en dag i uka minst og gjør noe annet en pc. Det gjør jeg, og er sjeldent deppa.
Vis hele sitatet...

Vil du bli vennen min?
Sist endret av Hindsight; 31. oktober 2005 kl. 14:39.
etter jeg dimma har jeg snudd døgnrytmen og sitter en del foran pcen, men ikke for mye tror jeg.
Når man kjeder seg vilt og det er ingenting å finne på er pc helt greit, men internett er must.

bivirkninger, jævla slapp kanskje?
Cappy: jeg heller greier ikke å legge meg. Det greide jeg før jeg flytta. Tror det har noe med at når jeg bodde hjemme ble det bråk hvis jeg satt for mye med pcen, og satt altså med alt lys av og lyden av når jeg "hadde gått og lagt meg". Nå sitter jeg med musikk på hele tida, fullt lys osv. Så ha det mørkt og stille, kanskje det hjelper? Hvis du mener selv det er et problem at du ikke greier å legge deg.

Tangaalf: Jada send en pm du.
Sitter forann pcn enn 2-3 timer om dagen! Men med pauser hvor jeg er ute med venner!
Jeg har ikke merket noe annet enn tørre øyer til tider!
Mener å huske det stod i VG: De som sitter mye forann pcn blir oftere homoer stemmer dette?
Og har hørt at man kan bli kvitt hue pine ved å sitte å stirre i pc skjermen! uten å gjøre noe, stemmer dette?
Sitat av *Joachim*
De som sitter mye forann pcn blir oftere homoer stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg satt ganske lite for noen år siden, bare 1-3 timer om dagen, da var jeg heterofil. Nå når jeg sitter mer enn 6 timer hver dag har jeg automatisk bare surfa på homo-porno, og merker at jeg faktisk liker det så godt at jeg surfer mer enn normalt, altså ca. 8-10 timer hver dag. Jeg har altså blitt homo ja.

mer seriøst synes jeg å mene de to utsagnene dine bare er vissvass og muligens det største svada jeg har hørt.
Sitat av *Joachim*
Mener å huske det stod i VG: De som sitter mye forann pcn blir oftere homoer stemmer [dette?
Vis hele sitatet...
For det første så skal du ikke tro på alt det svadaet som står i VG, for det andre er homofili medfødt. Du blir ikke plutselig tiltrukket av gutter fordi du tilbringer mye tid forran en dataskjerm.
De homoene jeg kjenner har like stor intresse for jenter som for pc for å si det sånn...finnes sikkert homofile pcnerder, men jeg har ikke møtt noen som er det. Bli homo av pc...dagens beste