Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2464
Ekspert på påstander
Hei. Det gjelder ikke meg, men en kompis som har lyst å kjøpe en enebolig, men dessverre har han en del betalingsanmerkninger. Han har avtale med kreditorer med delbetalinger per måned. Det tar noen år før han er kvitt gjelda. Han er i fast jobb med stabil inntekt. Er det mulig å få huslån med betalingsanmerkinger?
Det høres vel heller tvilsomt ut. Gjør derimot ting i riktig rekkefølge.
Refinansier og/eller gjør opp kredittgjeld.
Fikk huslån med betalingsanmerkninger, di innfridde min gamle gjeld å bakte det inn i huslånet slik at jeg fikk bare 1 lån å betjene isteden for mange små. Tjen ikke veldig godt men har fast inntekt. Sparte mye når jeg slapp høye renter og mange forskjellige lån. Er bare å ta kontakt med banken å høre, vil tro at det er betalingsevne å økonomi som avgjør om du får innvilget refinansiering av gammel gjeld kombinert med lånet til kjøp av bolig.
Dersom han har EK til å kjøpe hus, så er det merkelig at han ikke har brukt av dette til å betale ned eksisterende gjeld til kreditorer.