Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3475
Har merket de siste gangene jeg har tatt mdma at magien er helt borte. Hva kan dette skyldes? Trodde først det var en fase, men etter flere "bomturer" tror jeg nesten ikke at det noengang kommer til og fungere slik som før.

Det rush kicket man får på come up'en er mere eller mindre borte, nå kommer det siggende og trippen er på ingen måte like intens som før. Candy flip som før var min favoritt mix er ikke like nice lenger da jeg stort sett blir kvalm og svimmel av den blandingen nå. Det varer skjeldent mere en 2t lenger. Nå skal det sies at jeg er mere forsiktig med dosene en jeg var for noen år siden også. Da var standaren og starte med 250mg og redosere 150-200mg på runde 2. Nå i mine senere år prøver jeg og kjøre litt mere forsvarlige doser, så jeg veier opp etter kroppsvekt.

Nå er det vel ca 5 år siden jeg kjørte på litt hardt med mdma, hvor det ble hyppig bruk med relativt store doser. Det er først nå det siste året jeg har prøvd litt igjen. Men kan det ha seg slik at kroppen har bygd seg opp en tåleranse fordi jeg kjørte hardt for 5 år siden? Blir ikke klok på dette! Og hvertfall ikke mtp hvor fort det går ut av systemet igjen. Den ene trippen varte i maks 2t liksom
Hvis magien først blir borte pga misbruk, så risikerer du å aldri få den tilbake. Lite å gjøre med det. Har lest at NAC (N-acetylcysteine) har hjulpet noen å reversere disse endringene. Da er det snakk om å ta NAC over tid som en slags supplement, ikke samtidig med MDMA. Anbefaler å ta en titt på det og se om du finner det fornuftig.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvis magien først blir borte pga misbruk, så risikerer du å aldri få den tilbake. Lite å gjøre med det. Har lest at NAC (N-acetylcysteine) har hjulpet noen å reversere disse endringene. Da er det snakk om å ta NAC over tid som en slags supplement, ikke samtidig med MDMA. Anbefaler å ta en titt på det og se om du finner det fornuftig.
Vis hele sitatet...
Var det jeg fryktet Skal kikke på det!😁
Beklager, er i samme båt som deg. Selv etter 12 mnd får jeg kun en overspeedet følelse.
Dette som skjer når dere stuker for hardt og ofte folkens. Ta det rolig
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Beklager, er i samme båt som deg. Selv etter 12 mnd får jeg kun en overspeedet følelse.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt kjipern! Men forøvrig ikke det store tapet heller. Har hatt min fair share med morro på det. Nedturen er fortsatt like jævlig hver gang, og det gjør at det skjeldent er vert det uansett Får holde seg til sopp og syre!

Sitat av discorebel Vis innlegg
Dette som skjer når dere stuker for hardt og ofte folkens. Ta det rolig
Vis hele sitatet...
Man lærer mens man lever
Sist endret av Heyhoti; 4. august 2020 kl. 17:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som vet hva dette kommer av? Det er nødvendigvis ikke lavt serotonin hvis man har hatt 6-12 mnd opphold?

Sitat av discorebel Vis innlegg
Dette som skjer når dere stuker for hardt og ofte folkens. Ta det rolig
Vis hele sitatet...
No shit
Sist endret av Superspurv; 5. august 2020 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Noen som vet hva dette kommer av? Det er nødvendigvis ikke lavt serotonin hvis man har hatt 6-12 mnd opphold?
Vis hele sitatet...
Ganske bra forklart:

https://www.reddit.com/r/MDMA/commen...loss_of_magic/

"Putting this all together, you can have long term tolerance from axonal degeneration and from down regulation of serotonin transporter. And you can have short term tolerance from desensitized receptors and lack of stored serotonin in your cell. The two classes of tolerance together determine if you feel less effect from MDMA.

Waiting between rolls is advisable for at least three reasons:

1. Your receptors need time to recover. If you take MDMA while your receptors are less sensitive, you need a higher dose or you feel less. Unlike the other two reasons, desensitized receptors don’t necessarily make damage from oxidative stress worse. But taking more MDMA to overcome tolerance means you’ll have more oxidative stress.

2. Your serotonin storage needs time to rebuild. If you take MDMA while you have less serotonin, you need a higher dose or you feel less AND you increase your vulnerability to axonal degeneration and long-term tolerance. We think this is because the ratio of serotonin-to-toxins inside the serotonin cell will be worse. To achieve a given strength of roll, you will put more toxins into your cells.

3. Your antioxidant systems also need time to recover. If you take MDMA while you have decreased antioxidant systems, you will start having damage earlier in time and lower doses will cause more damage. So replenishing your serotonin with 5-HTP (a supplement your body can make into serotonin) may restore the intensity of your roll, but if your antioxidant systems have not recovered, you still have increased vulnerability to axonal degeneration."
Tusen takk, nyttig og interessant lesing, selvom nr 1 og 2 er logisk nok.
Anonym bruker
"Orange Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sniker meg inn og spør da mitt sp er i samme gate og du fikk gode svar.
Jeg festet i perioden da knips var best , rundt 2000-tallet. Tok under 10 ganger før jeg ikke rørte det på ca 10 år. Da tror jeg vi ble lurt siden formen ble uggen, ingen eufori og kaldsvettet så mye at jeg sto i dusjen i noen timer.
Så til for 1 år siden da jeg ble tilbudet ren MDMA med krystaller. Da jeg ikke har vekt som veier mindre enn 0,1 så droppet jeg en dose på ca det ( hadde 1G ) for det var enklere å veie sånn ca opp enn å ta for mye og heller redosere med mer om det ikke var nok.
Jeg kjente ikke noe positiv effekt , kun uggen og rar og mer som den gangen vi ble lurt. Dette vet jeg var ekte da det er en kamerat som selv bruker som skaffet.
Noen sier jeg tok for lite , men det frister ikke mye å ta høyere dose når du føler deg uggen.
Jeg tok dette alene da jeg trodde jeg ville få noe lignende følelse som med de gamle knipsa da jeg fint kunne ha kost meg på en sånn alene.
Kan jeg ha vært så usikker med tanke på dosering at jeg fucket opp for meg selv med å vente/småstresse litt eller hva er forklaringa her?. Ingen toleranse her , så er det så lettpåvirkelig av psyken at du kan bli dårlig i formen kun fordi du er f.eks litt nervøs??
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sniker meg inn og spør da mitt sp er i samme gate og du fikk gode svar.
Jeg festet i perioden da knips var best , rundt 2000-tallet. Tok under 10 ganger før jeg ikke rørte det på ca 10 år. Da tror jeg vi ble lurt siden formen ble uggen, ingen eufori og kaldsvettet så mye at jeg sto i dusjen i noen timer.
Så til for 1 år siden da jeg ble tilbudet ren MDMA med krystaller. Da jeg ikke har vekt som veier mindre enn 0,1 så droppet jeg en dose på ca det ( hadde 1G ) for det var enklere å veie sånn ca opp enn å ta for mye og heller redosere med mer om det ikke var nok.
Jeg kjente ikke noe positiv effekt , kun uggen og rar og mer som den gangen vi ble lurt. Dette vet jeg var ekte da det er en kamerat som selv bruker som skaffet.
Noen sier jeg tok for lite , men det frister ikke mye å ta høyere dose når du føler deg uggen.
Jeg tok dette alene da jeg trodde jeg ville få noe lignende følelse som med de gamle knipsa da jeg fint kunne ha kost meg på en sånn alene.
Kan jeg ha vært så usikker med tanke på dosering at jeg fucket opp for meg selv med å vente/småstresse litt eller hva er forklaringa her?. Ingen toleranse her , så er det så lettpåvirkelig av psyken at du kan bli dårlig i formen kun fordi du er f.eks litt nervøs??
Vis hele sitatet...
Nei, jeg synes det virker mer som at du har fucket opp reseptorene permanent pga for heftig bruk. Vet flere av de gamle knipserne fra sent 90-tall/tidlig 2000 som fikk samme konsekvens.
Anonym bruker
"Orange Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, jeg synes det virker mer som at du har fucket opp reseptorene permanent pga for heftig bruk. Vet flere av de gamle knipserne fra sent 90-tall/tidlig 2000 som fikk samme konsekvens.
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt knips maks 10 ganger og du mener jeg har fucket opp reseptorene?. Næ, det tror ikke du på engang. Prøv å svar på sp og infoen som står der og ikke synse hva du tror
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt knips maks 10 ganger og du mener jeg har fucket opp reseptorene?. Næ, det tror ikke du på engang. Prøv å svar på sp og infoen som står der og ikke synse hva du tror
Vis hele sitatet...
Kan hende de har blitt svært redusert vet du hvor sterke knipsene var
Anonym bruker
"Orange Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan hende de har blitt svært redusert vet du hvor sterke knipsene var
Vis hele sitatet...

Jeg vet jeg hadde den feteste nyttårsaften ever på at par Mercedes og formen kom snikende på deg som gode frysninger på ryggen.
Dette rene MDMA pulveret var mer ubehagelig og uggen, så kanskje det var for lav dose som noen har sagt. Tenkte kanskje andre hadde opplevd det å ikke få den euforiske følelsen pga feildosering. De gamle tok du jo bare en av og ventet, her er det veiing etc. Har hørt 150mg er en fin startdose , men trodde du kun ble litt mindre påvirka om du tok mindre dose. Kanskje du må opp i den dosen for å få en positiv effekt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er en grunnleggende feilslutning at selv om kjemien var på plass, så ville det opplevdes like bra, intenst, eller like mye hver gang man tok mdma.

Psykologisk toleranse.

Det er ikke like gøy å hoppe i fallskjerm 10. gang, som første.
Det er ikke like intenst å kjøre bil nå, som det var de første årene med lappen.

Tilvenning er mer enn utbrente hjerner og ødelagt hjernekjemi,
tilvenning er favorittmat som forblir den samme, men som man spiser mindre av etter et par år,
tilvenning er å endelig få den tingen man håpet på skulle forandre livet, og så innse at den var mest kostbar og fantastisk på avstand, og føles tom og mindre betydningsfull når man først har fått den.
Sist endret av meaculpaUIO; 5. august 2020 kl. 16:27.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er en grunnleggende feilslutning at selv om kjemien var på plass, så ville det opplevdes like bra, intenst, eller like mye hver gang man tok mdma.

Psykologisk toleranse.

Det er ikke like gøy å hoppe i fallskjerm 10. gang, som første.
Det er ikke like intenst å kjøre bil nå, som det var de første årene med lappen.

Tilvenning er mer enn utbrente hjerner og ødelagt hjernekjemi,
tilvenning er favorittmat som forblir den samme, men som man spiser mindre av etter et par år,
tilvenning er å endelig få den tingen man håpet på skulle forandre livet, og så innse at den var mest kostbar og fantastisk på avstand, og føles tom og mindre betydningsfull når man først har fått den.
Vis hele sitatet...
Helt klart enig men også tildels uenig at det går på tilvenning.

Hvordan kan mdma gå fra å være kjempe digg til å være kjempe ubehagelig selv etter 12 mnd opphold?
Sitat av 420master Vis innlegg
Helt klart enig men også tildels uenig at det går på tilvenning.

Hvordan kan mdma gå fra å være kjempe digg til å være kjempe ubehagelig selv etter 12 mnd opphold?
Vis hele sitatet...
Jeg har nylig hatt 6 måneders pause før jeg hadde en delvis mislykket tur. Ingen magi som tidligere. Men jeg kom fram til at det er endel faktorer i livet mitt som har forandret seg siden jeg tok det sist.

Har settingen mye å si på MDMA? Det burde vel nødvendigvis ikke ha det? Leser om folk som fint kan kose seg alene på det.
Sist endret av Superspurv; 5. august 2020 kl. 21:07.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg har nylig hatt 6 måneders pause før jeg hadde en delvis mislykket tur. Ingen magi som tidligere. Men jeg kom fram til at det er endel faktorer i livet mitt som har forandret seg siden jeg tok det sist.

Har settingen mye å si på MDMA? Det burde vel nødvendigvis ikke ha det? Leser om folk som fint kan kose seg alene på det.
Vis hele sitatet...
Set/setting har _alt_ å si på mdma. Dagsform spiller stor rolle, søvn, mat og hvordan du generelt føler deg. Har tatt med venner og alene, men aldri når formen har vært dårlig. Både alene og med folk har fungert topp for min del, men så er jeg veldig nøye på å følge kjøreregler ift dosering, tid mellom rulling og hvordan man "setter" opp en kveld. Koser meg glugg alene på mdma, men da er kvelden satt opp slik at jeg vet den blir bra. (Musikk, digg frukt, mørkt i hele huset, en dusj på oppturen feks)

Det som også er viktig er å ikke sammenligne turene med den første. De vil aldri bli like intens og oppslukende som første gang, nettopp fordi det var din første gang og man ikke visste hva man gikk til. Magien tror jeg aldri forsvinner, men at man ikke må sammenligne hver tur med forrige, for da vil du legge deg opp i hva som er annerledes og turen blir deretter. Iallefall det jeg tenker
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av junkrat Vis innlegg
Set/setting har _alt_ å si på mdma. Dagsform spiller stor rolle, søvn, mat og hvordan du generelt føler deg. Har tatt med venner og alene, men aldri når formen har vært dårlig. Både alene og med folk har fungert topp for min del, men så er jeg veldig nøye på å følge kjøreregler ift dosering, tid mellom rulling og hvordan man "setter" opp en kveld. Koser meg glugg alene på mdma, men da er kvelden satt opp slik at jeg vet den blir bra. (Musikk, digg frukt, mørkt i hele huset, en dusj på oppturen feks)

Det som også er viktig er å ikke sammenligne turene med den første. De vil aldri bli like intens og oppslukende som første gang, nettopp fordi det var din første gang og man ikke visste hva man gikk til. Magien tror jeg aldri forsvinner, men at man ikke må sammenligne hver tur med forrige, for da vil du legge deg opp i hva som er annerledes og turen blir deretter. Iallefall det jeg tenker
Vis hele sitatet...
Personlig syntes jeg ikke setting har en dritt og si på mdma. Det har liksom vært en av perksa med mdma for min del, uansett hvor jeg har vært eller hvor dritt jeg har følt meg har det altid snudd til det bedre uten unntakk med mdma. Bortsett fra det siste året som sagt. Og de gangene jeg har tatt det nå har settinga vært helt konge, men mdma vil liksom ikke sparke igang. Ligger der og lurer bare...
Det var det jeg tenkte meg. Jeg har endel erfaring med MDMA, men dette begynner å bli en stund siden. I sommerferien unnet jeg meg selv en liten tur, men eneste forskjell fra tidligere var at jeg tok dette alene. Dagsformen, søvn, mat og næring i forkant var på stell. Og jeg visste egentlig at setting ikke er like viktig, som feks LSD. Men jeg kan legge til at dosen i sommer var fornuftig, da jeg har hatt en tendens til å pushet det tidligere, men igjen 6 måneders pause er relativt lenge. Hvis folk har erfaring med at de må vente opp til 1 år, eller lengre med å få tilbake magien (om det i det hele tatt er mulig) så er jo den saken grei.

Det er for så vidt ikke veldig stress da dopbruken min har mer eller mindre blitt lagt på hylla. Jeg ble bare brått litt nysjerrig når jeg så denne tråden.
Er i samme båt som deg. Mye opphold etter jobb og familie. Men har aldri opplevd at MDMA’n ikke virker som den skal. Tar alltid en dropp på 0,5g
Og den sitter bra. Viktig å ha sovet, spist og ikke benzo i blod tror jeg
Sitat av Rizla83 Vis innlegg
Er i samme båt som deg. Mye opphold etter jobb og familie. Men har aldri opplevd at MDMA’n ikke virker som den skal. Tar alltid en dropp på 0,5g
Og den sitter bra. Viktig å ha sovet, spist og ikke benzo i blod tror jeg
Vis hele sitatet...
What the fuck. En drop på et halvt gram????

Til alle som leser dette: 0.5 g i en drop er langt fra normalt, og kan lett gi deg varige konsekvenser på flere måter.
Leste på rusopplysningen nå at maks mengde for nybegynnere er 70mg. Ikke ta mer!

Vi pleier å dele 2g på fire
Vanvittig turing og litt syner
Sitat av Rizla83 Vis innlegg
Leste på rusopplysningen nå at maks mengde for nybegynnere er 70mg. Ikke ta mer!

Vi pleier å dele 2g på fire
Vanvittig turing og litt syner
Vis hele sitatet...
Du må huske på at dette er ekstremt subjektivt. En fin tommelfingerregel er å gange 1,5-2 med kroppsvekten din.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller så kan du bare måke på med en halvgrammer og gamble på at du ikke blir psykisk skadet for livet. Og om/når du blir det så kan du iallefall se tilbake på at du tura så hardt og fikk så ville halliser.
Dere er relativt dårlig på å se det større bilde. 500mg for en er ikke like farlig for en annen.

Men ja, 500 mg ila en kveld (spesielt i en drop) er mye!
Men vær ærlige med dere selv. Hvem er det ikke som har fått i seg 0,5g ila en kveld, på en annen side, kanskje det er derfor dere har opplevd den jævelige nedturen.

Det er jenter på 45 kilo som tar mdma. Det er menn på 140 kilo som tar mdma. Ikke all mdma eller piller har like mye renhetsgrad.

Jeg har aldri fått noe bra funk under 200mg. Jeg er muskuløs og veier noe over 100 kg. Jeg kan ikke sammenliknes med ei lita jente når det kommer dosering.

Sitat av Rizla83 Vis innlegg
Leste på rusopplysningen nå at maks mengde for nybegynnere er 70mg. Ikke ta mer!

Vi pleier å dele 2g på fire
Vanvittig turing og litt syner
Vis hele sitatet...
Rart. Han som fant opp mdma merket først noe på 81mg.
Kilde: relativt ny netflix dokumentar
Sist endret av Superspurv; 9. august 2020 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Der MDMA er verst er at det kødder med belønningssystem i hjernen. Dyp depresjon er ikke uvanlig. Det kan jeg skrive under på
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Rizla83 Vis innlegg
Leste på rusopplysningen nå at maks mengde for nybegynnere er 70mg. Ikke ta mer!

Vi pleier å dele 2g på fire
Vanvittig turing og litt syner
Vis hele sitatet...
Har gjort det et par ganger selv, dog det var før jeg viste hvilke konsekvenser det kunne ha. Kan vel si at de beste trippene på mdma for meg personlig var de som man droppet slike doser. Men anbefaler ingen og gjøre det fordi om mtp sikkerhet
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Har gjort det et par ganger selv, dog det var før jeg viste hvilke konsekvenser det kunne ha. Kan vel si at de beste trippene på mdma for meg personlig var de som man droppet slike doser. Men anbefaler ingen og gjøre det fordi om mtp sikkerhet
Vis hele sitatet...
Jupp, desverre. De første gangene er helt magiske, og deretter må man gjerne øke dosene for å få tilsvarende effekt, så er snøballen igang.

Vi er ikke de eneste. Heller normalen vil jeg tro.

Selvom ikke jeg har hatt så veldig spesielt mye bivirkninger av mdma, så er helt klart mye av effekten borte. Jeg synes mer synd på de som har opplevd bivirkningene underveis, mellom hver tur, og blitt alvorlig deprimert av dette.
Sist endret av Superspurv; 10. august 2020 kl. 19:11.
Ingenting blir som de var de første gangene, men min erfaring er i hvert fall at man kan få den feelingen med å ta en annen pille enn den man tidligere har tatt en del av. Tar man den nr 1 x antall ganger så jevner magien seg ut med tiden, men får man så en annen så kan slå heftig igjen.

Jeg har mye bedre erfaring med pillene enn med krystal, som alle sier er så rene. Det har vært krystal av personer som har solgt det samme i lang tid, men jeg synes aldri det har vært på nivå med de gode pillene. Sist fikk jeg dog noe som slo nå jævlig, men den følelsen av at "når har jeg så godt at det ikke kan bli bedre" det har funket best med de gode pillene med ca 200mg mdma i - og så en halv til å starte med - ellers blir det for voldsomt. Det er mulig at det for noen år siden var best å få det i krystal, men det blir som mye annet - også et produkt som da selger så bra at det at det kommer mange selger på banen.

Hva er egentlig for mye mdma før magien forsvinner helt? Hvor store doser over for mange år? Det virker først og fremst som det er mange myter rundt dette og mange med forskjellig erfaring som forteller hvor grensen går. Det er selvfølgelig et sårbart rusmiddel som ikke "kan" misbrukes hvis man vil ha god effekt hver gang. De fleste om ikke alle rusmidler mister jo sin effekt. Første gangen folk bruker snus uten erfaring med nikotin kan de bli kritthvite og spy - det skjer ikke for en som snuser noen ganger - eller hva med første gangen man drakk og nærmest var high, mens de fleste ikke blir så veldig high av en six pack med litt erfaring.

Prøv å gå all in på å fatt i noe av de beste xtc pillene du kan få, test dem og legg til rette for max virkning. Hvis mulig, ta dem inne på en club og merk dem slå inn - Underground party, høy musikk, folk rundt en som er high og laserlys..