Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 38847
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
IRC er egentlig fryktelig enkelt - det er ikke uten grunn at det har overlevd siden middelalderen. Det er gammel teknologi og er derfor "skummelt" for mange, men så jævla tungvint er det ærlig talt ikke. Websider man bare joiner og havner rett i en kanal har eksistert i 20+ år. Det er minst like enkelt som Discord, potensielt mye enklere da jeg ikke husker om Discord tillater deg å være "gjest".

Discord har også andre ulemper, f.eks. ved at det er proprietært og profittdrevet, sentralisert og veldig lite fritt. Jeg er ikke helt FOSS-fantast, men er f.eks. aktiv på en Discord-server der det ikke er lov å diskutere ting som bryter med noen form for lisensavtale/ToS; de som driver den er redde for at Discord skal blande seg inn ved "regelbrudd" på totalt urelaterte ting. Med andre ord: "vi liker ikke dette, og gir deg ansvaret for alt brukerne dine poster". Det er faktisk ganske ekstremt.
Nå har vi faktisk da koplet sammen ##freak på irc og Discord, så det spiller ingen rolle hva dere velger.
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Irc er jo fantastisk fint og oversiktelige.
Det derre nye discord-pisset er bare farger og ræl for kidsa
Vis hele sitatet...
Sant nok, men man må jo følge med. Plutselig sitter man der gamnmal og grå, og utdatert.. Måtte jo legge inn discord og, og sjekke ut hva "all the fuzz is about"

Sitat av meitemark Vis innlegg
Nå har vi faktisk da koplet sammen ##freak på irc og Discord, så det spiller ingen rolle hva dere velger.
Vis hele sitatet...
Ja helt genialt, men jeg går for helgardering fordet! (begge klientene)

Sitat av robhol Vis innlegg
IRC er egentlig fryktelig enkelt - det er ikke uten grunn at det har overlevd siden middelalderen. Det er gammel teknologi og er derfor "skummelt" for mange, men så jævla tungvint er det ærlig talt ikke. Websider man bare joiner og havner rett i en kanal har eksistert i 20+ år. Det er minst like enkelt som Discord, potensielt mye enklere da jeg ikke husker om Discord tillater deg å være "gjest".

Discord har også andre ulemper, f.eks. ved at det er proprietært og profittdrevet, sentralisert og veldig lite fritt. Jeg er ikke helt FOSS-fantast, men er f.eks. aktiv på en Discord-server der det ikke er lov å diskutere ting som bryter med noen form for lisensavtale/ToS; de som driver den er redde for at Discord skal blande seg inn ved "regelbrudd" på totalt urelaterte ting. Med andre ord: "vi liker ikke dette, og gir deg ansvaret for alt brukerne dine poster". Det er faktisk ganske ekstremt.
Vis hele sitatet...

Er helt enig med deg.. På IRC vet man hva slags spor man legger igjen. På discord er det jo så mange forskjellige funksjoner, at man blir jo helt svimmel. Blir hvertfall svimmel av store emojis som beveger seg over skjermen. Men samtidig så er det jo litt fett og da.. Det med mange #kanaler inni en "kanalserver" f.eks.

Meen... Må si jeg fortsatt foretrekker mitt eget noname/pnp/moo.dll , modifiserte mIRC script fra 2001
Sist endret av snowden; 23. oktober 2021 kl. 11:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Foreslår at chat-lenka i footeren på forumet oppdateres til noe annet enn Freenode...
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Foreslår at chat-lenka i footeren på forumet oppdateres til noe annet enn Freenode...
Vis hele sitatet...
Kremt.... Gjentar oppfordringa. Kanskje Discord hadde vært bedre. Men Freenode er meningsløst.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Kremt.... Gjentar oppfordringa. Kanskje Discord hadde vært bedre. Men Freenode er meningsløst.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet med freenode? Vi flytter ikke en hel kanal og bots bare fordi noen "ikke liker nettverket".

Forøvrig er Discorden oppe, bare kom
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja det er egentlig ikke så dumt. Kunne sikkert med fordel erstattet kiwi-irc interfacet med en discord-invite. Skal se på hva jeg kan gjøre med det, your mileage may vary!
100 og noen år siden jeg var på IRC men prøvde Chat-linken nå og der er det ingen. Ingen bot kun meg både på # og ##freak
Jeg tror Matrix er noe dere burde ta en titt på. Blir dag og natt i forhold til irc. Man kan lage en egen server med synapse og bruke klienter/og eller webclienter som Element eller https://cinny.in/#features som begge ligner veldig på discord. endeløse muligheter.
Sist endret av jbysl; 13. januar 2023 kl. 22:35. Grunn: formateringsfeil
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva er problemet med freenode? Vi flytter ikke en hel kanal og bots bare fordi noen "ikke liker nettverket".

Forøvrig er Discorden oppe, bare kom
Vis hele sitatet...
Sorry hvis det er noe ironi eller spøk jeg misser, men...

Kanalen ble (med god grunn) flyttet fra Freenode til OFTC for kjempelenge siden. Som fuzzy76 sier, så er det bare lenken/Kiwi som må oppdateres. Ingen er på Freenode.
Sist endret av Realist1; 13. januar 2023 kl. 23:54.
Det Realist1 sa. Men hvis man faktisk ønsker å få folk inn på chatten tror jeg Discorden er bedre å markedsføre på nettsida her enn IRC... Tror de som er i målgruppa for IRC er der allerede.