Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1177
Hei alle sammen.

Bare en liten spøk i tittel feltet her.

Til saken! - Har hatt windows 7 64-bit i litt under 2 år nå og har ikke hatt noen problemer av betydning. Men nå i dag når jeg skrudde den på så hadde litt av hvert skjedd. For det første så ville den ikke lese D-disken min (har C, D og E-disk) noe som jeg syntes var rart siden det eneste som var lagret der var media. (Filmer, musikk etc) Da jeg bestemte meg for å kikke litt på nettet for løsninger, så satt jeg i ca. 10 minutter før PC'en ville åpne browseren.

Med det sagt, så kom det fram at PC'en fryser ca. 10 sekunder hvert minutt. Da jeg prøvde å restarte PC'en og håpe det ble bedre, så ble det egentlig bare værre. Nå fryser den ca. hvert 20ende sekund i 10 sekunder eller lignende. Hardisken PC'en min ikke ville lese er det ikke så farlig med, men at PC'en fryser så frekvent går meg på nervene.. Her er spesifikasjonene dens:

http://i45.tinypic.com/igdri1.png

Har prøvd å kjøre Ccleaner uten hell, har også maskinen satt til regelmessig fragmentering og etter en LANG virus-skanning, så fant PC'en heller ikke noe virus. Håper noen kan hjelpe (:
Dette høres ut som en defekt HDD. Ta backup av viktige ting før hele driten kræsjer.
D: > Noen måte jeg kan fikse dette på, ettersom det høres ut som om en re-installasjon av windows 7 ikke kommer til å hjelpe stort?

EDIT: Skal ta backup NUH!
Sist endret av Seiken; 18. september 2012 kl. 15:11.
en hdd crash kan vel ikke fikses på annen måte enn backup om mulig evt kaste hdd i søpla og kjøpe ny...
Ikke noe annet enn en ny HDD.
Om den er under fem år gammel får du fort en ny en på reklamasjon.
Meeeh... Er student og har egentlig ikke råd til detta >.< Kjøpte PC'en i 2008, så da har jeg rett til en ny, sier du?
Finner vell en brukbar harddisk til 3-400 kroner ?
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av Seiken Vis innlegg
Meeeh... Er student og har egentlig ikke råd til detta >.< Kjøpte PC'en i 2008, så da har jeg rett til en ny, sier du?
Vis hele sitatet...
Du har ikke nødvendigvis rett på ny. men er heller ikke umulig.
Ta den med dit du kjøpte den å reklamer så er det faktisk mulig du får en ny en
Et tips er å prøve en runde med HDD Scan, oppdager fort dårlige sektorer.
Skal ta en HDD scan nå. Sjekket nettopp garantien etc, og siden PC'en er 4 år gammel og reklamasjonen er på 5, så har jeg rett på ny. Håper egentlig litt på å få ny og bedre HDD og slikt siden min er "gammel"(I PC-verdenen). Men gjør ikke noe om jeg slipper det ved å scanne.

Btw, kan HDD-scan fikse eventuelle problemer, eller bare scanner det?
De har neppe en HDD som er så dårlig som din inne på lager nå, så da får du nok en ny og bedre en.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men tenkte jeg skulle informere folk om hva som skjedde. Det viste seg at den ene hardisken var defekt og ting gikk som normalt igjen da jeg koblet denne fra PC'en. Heldighvis var dette E-disken og ikke C


(Ikke skyt om det ikke er lov til å "bumpe" glamle tråder :< )
Hahah, ordspill <3 Takk for en god latter før jeg la meg