Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2469
Hei,
Røyka noe hasj i går. Vet ikke om det er hasj eller marihuana, var en brun klump de brente og blandet med tobakk, voila. Følte en del rett etter å ha røyket, 10 min etterpå merket jeg ikke så mye mer. Røyka en til hjemme. Merket mer da, men fortsatt ikke så mye. Kjente at det var noe. Bare så på TV og koste meg

Men... når jeg begynte å røyke på den andre så kjente jeg at jeg fikk litt vondt i ballene... kan det ha noe med hasjen? Nesten 90 % sikker på at jeg ikke "satt" på dem, eller satt på en funky måte .

Neste dag følte jeg meg bra. Jeg har røyka... kanskje 3-4 ganger før? Denne gangen var vel den dårligste . Første gangen jeg røyket f. eks. våknet jeg opp og følte at jeg drev å svevde... føler aldri det igjen. Noe som jeg nesten savner... Jeg begynte å bli bekymra for om det kunne vært blanda ut med møkk... blander ikke folk med gummi og annet søppel? Hva fare er det for meg å røyke det som det er blandet med? Tenkt mye på det i dag.

Og er gress mer... tryggere å røyke? Eller kan de blande møkk der også på noe måte?

Takk for alle svar og tips
Hvis det var en brun klump de brant og varmet opp var det hasj du røyka, marijuana er tørka blomster og er som regel grønne i fargen.

Jeg aner ikke hva folk blander ut hasj med, og vet ikke om din var blandet ut. Det kan jo hende den hadde veldig mye CBD i forhold til THC.

Vil si gress er tryggere å røyke, da man er mer sikker på hva man får, men det kan jo være spraya med pesticider og shit det og. Men tvilere på at dealere gjør det med vilje.
Parkettetterligning
Har hørt at enkelte blander det med heroin og kokain for å få en bedre rus og gjøre det litt mer avhengighetskapende. Tviler på at mange gjør dette. Vet bare med sikkerhet om en som blander med kokain (men det er for hans egen del).
Ingen ville blandet heroin eller kokain inn i hasjen for så å selge det. Disse to stoffene koster langt mer en hva hasjen gjør og dermed ikke økonomisk gunstig for selgerene.
Kan hende vennen din liker å ta seg ett par linjer ved siden av at han røyke, men er nesten 100% sikker på at han ikke blander det inni trekka..
Parkettetterligning
Han er ikke kompisen min men en venn av meg kjenner han litt. Skal ikke si hundre prosent sikker på at han gjør det
Er svært lite som blir blandet ut med plast/møkk/whatnot i forhold til at det er heller mer plantemateriale i forhold til THC/CBD i hasjen, og selvfølgelig hvor lenge og hvordan hasjen har blitt lagret under smugling og i etterkant.
Som ovenfor sier....
Så er det svært lite som blir blandet ut med diverse shit...
hasj tørker med tiden ut og blir dårlig..det vill ikke der med si den er blandet ut...noe mange sier den er..
Når man er litt fjong i formen, så kan man miste litt av følelsen på akkurat hvor i kroppen man føler "det og det", og hvor vondt ting egentlig er, i alle fall etter hva det jeg har opplevd. Det å ha litt vondt i ballene har jeg faktisk opplevd før, men det er fordi jeg kjenner det litt, så blir jeg bare sittende å fokusere på at det føles vondt, og da blir det mer og mer plagsomt/vondt - eventuelt så har det vært noe feil posisjon på dem lenge, men at jeg ikke merker det før det faktisk blir vondt. Ganske merkelig. Går over når jeg beveger meg litt eller får noe annet å tenke på. Gjelder også hender / armer / nakke etc.

Det med effekten kan være at doseringa rett og slett var for svak i forhold til kvaliteten på stasjet (og / eller at du kanskje ikke fikk utnytta det nok på måten du røyka) - det kan variere fælt mye på hvor bra kvalitet det er (hvor mye virkestoff det inneholder rett og slett). Mange ganger man kan røyke og røyke på noe dårlig, uten å kjenne noe - for så å ta et heftig trekk av noe med knall kvalitet, og så flyr man plutselig igjen.

Har også noen kompiser som varierer helt villt på hvor mye de må røyke for å kjenne den store effekten, også fra hver gang de røyker med samme stasj og samme røykemåte.

Har for øvrig aldri hørt om at noen har hatt noe dirty stuff på hasj før.
Si meg, hvor kjøper du egentlig varene dine? Ja, dette var et retorisk spørsmål. Tenk litt over dette.

Hasj er altså et sekret fra selve cannabisplanten, og kvaliteten vil avhenge av andelen av cannabinoider (CBD og THC). Marihuana på sin side er toppskuddene/blomstene fra hunnplanten. Rusen vil variere litt etter plantesorten. Det finnes ikke kun en art av Cannabis. Cannabis sativa, for eksempel, kan ha en høy konsentrasjon av THC og gir gjerne en euforisk rus. Indica har lavere konsentrasjon av THC enn men derimot et høyere innhold av cannabidiol (isomer av THC). Det vil gi en mer sentraldempende effekt, altså, at man blir mer avslappet, rolig og sløv. Effektene vil dog variere litt fra person til person, selvfølgelig. Det finnes også hybrider av variantene.
For å bedømme hasjen kan du gå etter to faktorer som kjennetegner kvaliteten. Farge og hardhet. Hasj av svært høy kvalitet kan være myk og formes som plastelina. Nepalske temple balls og gjerne fleste typer av sort afghan. Sort afghan pleier som regel å være mindre potent en Nepalsk, dog. I Marokko bruker de gjerne en metode som går ut på å presse beige pulver av kjertelhår til en hard kake. Problemet er dog at det er den første batchen som er av god kvalitet, og den kommer som regel ikke ut på det norske markedet. I den neste runden vil det blandes mer plantemateriale inn i hasjen, og er hardere presset sammen slik at hasjen henger dårligere sammen. Denne typen er den vanligste på det norske markedet. Svært ren hasj er gjerne presset forsiktig sammen og kjennetegnes ofte ved lys farge ekspanderer mye vedoppvarming (Bare et eksempel, folkens. Pollen).

For å bedømme kvaliteten på Marihuana kan du gå etter alt fra lukt, konsistens og harpiks eller krystaller. I harpiksen finner man mesteparten av THC innholdet. Merk deg at fargen kan variere fra sort til sort. Alt fra mørkeblå (Blue berry) til klar, gulaktig og rødbrun. Dette kan også si deg noe om hvor tidlig/sent plantene ble høstet. Noe som er viktig da de psykoaktive egenskapene vil bli forskjellig. Ved melkefarget harpiks vil THC nivået være på topp, og det er minimalt med andre cannabinoider. Det vil si, maksimalt psykoaktivt potensial. Dette er for de som ønsker en litt mer kreativ, euforisk rus uten de sløvende effektene. Foretrekker man å bli skikkelig stein kan man gå etter de rødbrune som har et høyt nivå CBD, CBN og andre cannabinoider. G-13 og Northern Lights er eksempler på to potente strains av Indica (det vil si, Indica-dominert) og f.eks Jack Herer og sour Diesel for mer Sativa-dominert. Når det gjelder konsistensen foretrekker jeg personlig at den er litt "klissete" inni uten å være fuktig ellers. Når det gjelder lukten er den gjerne veldig sterk og fremtredende ( I alle fall Skunk). Det vil si, lukter den som det gulaktige, falmede gresset i hagen vil du mest sannsynlig bli skuffet.

Håper dette hjalp en smule.