Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 6972
Halla folkens, fikk nettop 0,3 med weed av en kompis, tokk og rulla meg en minijoint uten tobakk. Når jeg beggynte og røyke den så hørte jeg en rar putring mens den brant. Den etterlot seg en hard aske som ikke falt av jointen. Kan det være syntetisk, lukta som weed i allefall.

Takkker for svar.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Hvilken farge var det på asken?

EDIT: Kan være at den inneholder gjødsel for planten, som ikke er fjernet.
Sist endret av wavezor; 4. mai 2012 kl. 00:02.
Trådstarter
Sitat av wavezor Vis innlegg
Hvilken farge var det på asken?
Vis hele sitatet...
Grå aktig titegn
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Er ikke sikker men hvis det er syntetisk og ikke the real deal kommer du til og kjenne det. Syntetisk vil vare mye kortere en vanlig weed og rusen ganske mye anerledes..

Men du sa det lukkta weed. Kunne vært urter som er sprayet med rc ellns men det forklarer ikke lukkten. (?)

Satts på att det er weed ogkos deg uansett!
Trådstarter
RC det er?
Sist endret av FellowMellow; 4. mai 2012 kl. 00:10.
Weed sprayet med hårspray for å øke vekt... Lols
RC = Research Chemicals, som i kjemisk fremstilte stoffer som skal "tilsvare" andre mer brukte rusmidler og som fortsatt befinner seg i forsøksstadiet.
Sist endret av Veggen; 4. mai 2012 kl. 00:18.
Kan være at weeden ikke er helt tørr, har opplevd det samme da.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Weed sprayet med hårspray for å øke vekt... Lols
Vis hele sitatet...
Vel, ikke nødvendigvis..

Det kan være mye, har vært borti en del selv.
Hovedsaklig er det nok spidermidd eller luftbobler eller vann pga dårlig tørking, ingen av de er ikke farlig men det putrer litt i spliffen når det tennes på.
Sist endret av Navnl0s; 4. mai 2012 kl. 00:19.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Vel, ikke nødvendigvis..

Det kan være mye, har vært borti en del selv.
Hovedsaklig er det nok spidermidd eller luftbobler eller vann pga dårlig tørking, ingen av de er ikke farlig men det putrer litt i spliffen når det tennes på.
Vis hele sitatet...
Eller at dyrkeren ikke har gått over til rent vann før høsting, slik at det er gjødsel/plantenæring i potten.
Som nevnt tidligere kan den ha vert fuktig, pleier å frese litt når man fyrer opp etter det har regnet.
Det kommer mest sannsynlig av at pot'en ikke er "flusha" i siste fase av blomstringa og har blitt kutta før den fikk brukt opp all næringa.
Pot som har fått denne behandlinga kan ofte knitre når den røykes, og i tillegg til potsmaken kan det smake metallisk eller unaturlig.
Aske som er så hard at den må knekkes av er også vanlig ved høyt innhold av næringsstoffer.
Trådstarter
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Det kommer mest sannsynlig av at pot'en ikke er "flusha" i siste fase av blomstringa og har blitt kutta før den fikk brukt opp all næringa.
Pot som har fått denne behandlinga kan ofte knitre når den røykes, og i tillegg til potsmaken kan det smake metallisk eller unaturlig.
Aske som er så hard at den må knekkes av er også vanlig ved høyt innhold av næringsstoffer.
Vis hele sitatet...
Er dette farlig?
kan det være noe invandrer gateweed fra oslo?
var borti det samme en gang. var i og for seg grei pot, mtp effekt.
den har ikke blitt flusha.. flaut egentlig, skal du dyrke, så dyrk ordentlig! i mean, whaaat?
Den har ikke blitt flushet. Hvis den ikke blir flushet for næring de siste ukene av blomst vil den gnistre, smake vondt, hard for halsen og gi en hard sort aske. Gir fortsatt rus men
Mtp. at det var en minijoint så tipper jeg kompisen din stappa ganske bra. Når jeg lager de sånn så henger asken ganske godt fordi den er såpass kompakt. Hvor lang ble asken ca. før det falt?
Mener å huske at jeg har lest tidligere her på forumet at sukker har blitt strødd over weeden for å etterlikne krystaller, og at asken da blir svart og hard.
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Mener å huske at jeg har lest tidligere her på forumet at sukker har blitt strødd over weeden for å etterlikne krystaller, og at asken da blir svart og hard.
Vis hele sitatet...
Vært borti det når jeg kjøpte av en innvandrer i Oslo. Smaker ikke godt og posene blir mindre.
Trådstarter
Hvis weeden ikke har blit "flushedt" er det farlig?
førstemann på månen
Det kan også være frø eller skalla til frøa som knitrer i pot'en
Trådstarter
Takker for svar
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Noen som vet om det går an å etter-flushe på noen slags måte? Altså rense ut de siste stoffene som sitter igjen fra dyrkingen.

For eksempel legge buds i vann eller noe lignende? Noen som har prøvd? Skal jo ikke gi særlig kvalitetstap om man behandler det forsiktig.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Det kommer mest sannsynlig av at pot'en ikke er "flusha" i siste fase av blomstringa og har blitt kutta før den fikk brukt opp all næringa.
Pot som har fått denne behandlinga kan ofte knitre når den røykes, og i tillegg til potsmaken kan det smake metallisk eller unaturlig.
Aske som er så hard at den må knekkes av er også vanlig ved høyt innhold av næringsstoffer.
Vis hele sitatet...
Dette hadde stemt om det ikke ble hard og stiv aske.
Uansett hvor mye næring som er i planta når du slakter vil det aldri føre til stiv aske, bare litt mørkere farge samt knitringen du beskriver. Jeg vet ikke om du har prøvd selv, men vi har gjort forsøk for å være sikker. Akkurat gitt planten næring, deretter klipt av buds og tørket de. Knitrer og står i, men asken faller av som normalt.

Weeden er sprayet med noe for å øke vekt.

Dette har vært relativt utbredt i oslo de siste årene. Den veier mer, lukter mindre og er mer kompakt for lettere smugling.

Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Hvis weeden ikke har blit "flushedt" er det farlig?
Vis hele sitatet...
Nei, men weeden din er mest sannsynlig sprayet med et eller annet stoff, ikke dårlig flushet.

Sitat av lex123 Vis innlegg
Noen som vet om det går an å etter-flushe på noen slags måte? Altså rense ut de siste stoffene som sitter igjen fra dyrkingen.

For eksempel legge buds i vann eller noe lignende? Noen som har prøvd? Skal jo ikke gi særlig kvalitetstap om man behandler det forsiktig.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøre vannkuring. Dette vil i mange tilfeller også rense weeden for evt. stoff som har blitt sprayet på om det er tilfellet. Det avhenger nok noe av hva som er sprayet på.

http://www.420magazine.com/forums/ha...marijuana.html
Sist endret av fetter; 7. mai 2012 kl. 16:15.
Kan ha vært noen frø oppi der? Frø popper noen ganger.
Har ikke lest alle kommentarene her så sue me om det allerede har blitt sagt:
Har vært bortpå samme greien før. Hadde noe weed som så utrolig bra ut. Den luktet digg og jeg ble bra fjern på det. Etterhvert merket jeg at det var ganske harsk å røyke på. Det svei litt i halsen når jeg trakk ned. Dette pleier ikke å være et problem for meg, så syns det var litt merkelig. Kjente på asken og den var stein hard. Dette var bare aske fra potten (røyker reint). Det at asken er hard er ofte et tegn på at den er sukkersprayet. Det er kjipt, men det kunne vært værre!
Trådstarter
Sitat av MrWalker Vis innlegg
Har ikke lest alle kommentarene her så sue me om det allerede har blitt sagt:
Har vært bortpå samme greien før. Hadde noe weed som så utrolig bra ut. Den luktet digg og jeg ble bra fjern på det. Etterhvert merket jeg at det var ganske harsk å røyke på. Det svei litt i halsen når jeg trakk ned. Dette pleier ikke å være et problem for meg, så syns det var litt merkelig. Kjente på asken og den var stein hard. Dette var bare aske fra potten (røyker reint). Det at asken er hard er ofte et tegn på at den er sukkersprayet. Det er kjipt, men det kunne vært værre!
Vis hele sitatet...
Da så det egentlig ut som om den jeg hadde ikke var flushet + den var sprayet med sukker? Kan det være det som har skjedd eller?
Kan hende det var ett par små frø? Det bruker å gnistre litt i bowlen hvertfall.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Da så det egentlig ut som om den jeg hadde ikke var flushet + den var sprayet med sukker? Kan det være det som har skjedd eller?
Vis hele sitatet...
Når weeden sprayes fører det også til knitring og mørk aske. Det er vanskelig å si noe om den har vært dårlig flushet om asken er hard, men egentlig rimelig uvesentlig i og med at sprayen er mer helseskadelig.
Sitat av fetter Vis innlegg
Når weeden sprayes fører det også til knitring og mørk aske. Det er vanskelig å si noe om den har vært dårlig flushet om asken er hard, men egentlig rimelig uvesentlig i og med at sprayen er mer helseskadelig.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Veit om en som sprayer kiloer med uskadelig spray.
Sitat av Progyt Vis innlegg
Ikke nødvendigvis. Veit om en som sprayer kiloer med uskadelig spray.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg bare ta deg på ordet da?

I og med at vi ikke har noen effektiv måte å finne ut av hva som er sprayet på, er det like greit å gå utifra at det er skadelig å røyke det.

Om du kjøper weed som er sprayet, vennligst fortell dealer at det er uakseptabelt, og ikke kjøp mer. Dette er en trend vi må drepe.
Sitat av fetter Vis innlegg
Da skal jeg bare ta deg på ordet da?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg bare forteller.
garantert sukra/sukkervaska, har vært borti det samme flere ganger. fiks deg en ny dealer
Jeg fikk bra kvalitet grønt med marijuanafrø og greier. Smalt som faen når vi tente på for en blås!
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Jeg fikk bra kvalitet grønt med marijuanafrø og greier. Smalt som faen når vi tente på for en blås!
Vis hele sitatet...
kvalitet, frø og smelle passer ikke inn i en setning

frø er dårlig tegn, gir ingen effekt og veier mye... at den smeller er også tegn på dårlig vare
Weedster star
Elsker freak forum liksom. Dette emne satt jeg og stussa litt på her om dagen. Aska på jointen var hard og når det skal askes detter hele demon gloa av. ^^ ikke bra
Sitat av Spirituell Vis innlegg
kvalitet, frø og smelle passer ikke inn i en setning
Vis hele sitatet...
Var vel derfor han delte det opp i to setninger.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
frø er dårlig tegn, gir ingen effekt og veier mye... at den smeller er også tegn på dårlig vare
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at sensimilla som regel er best. Imidlertid kan en frøløs blomst av laber kvalitet (genetisk) som også kanskje er blitt dårlig kuret være mindre potent enn en blomst som inneholder frø.

Og der jeg kommer i fra så er det et godt tegn at weeden smeller (fenger).
på heltid
iSkurk's Avatar
Er nok at den ikke har blit flusha ordentlig etter plukk
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Er nok at den ikke har blit flusha ordentlig etter plukk
Vis hele sitatet...
Flushing foregår før "plukk"/høsting. Det man kan gjøre etter høsting, som jeg også tror er nevnt her i tråden, er å vannkure blomstene.
Sist endret av Tawon; 22. mai 2012 kl. 19:08.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Er nok at den ikke har blit flusha ordentlig etter plukk
Vis hele sitatet...
Les før du poster. Hard aske, altså ikke noe med flushing å gjøre.
Grå hard aske har jeg aldri hørt om. Jeg har røyket weed som har gitt sort hard aske, men det har funket fjell.
Antageligvis så er potten blaut, vil tro det gjør asken hardere når du fyrer en jonas.
Sitat av k2. Vis innlegg
Antageligvis så er potten blaut, vil tro det gjør asken hardere når du fyrer en jonas.
Vis hele sitatet...
Da tror du feil. Vannet evaporerer bort og asken blir normal med mindre noe er sprayet på som stivner ved forbrenning.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
kvalitet, frø og smelle passer ikke inn i en setning

frø er dårlig tegn, gir ingen effekt og veier mye... at den smeller er også tegn på dårlig vare
Vis hele sitatet...
Tullball. Det er kanskje ikke den BESTE potten, men du kan få en feians flott funk selv om det er frø i potten.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg må bare ha en ting oppklart; Er frø i weeden et tegn på dårlige saker eller slapt arbeid fra groer? Hva avgjør om du får frø med i tjallen?
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette hadde stemt om det ikke ble hard og stiv aske.
Uansett hvor mye næring som er i planta når du slakter vil det aldri føre til stiv aske, bare litt mørkere farge samt knitringen du beskriver. Jeg vet ikke om du har prøvd selv, men vi har gjort forsøk for å være sikker. Akkurat gitt planten næring, deretter klipt av buds og tørket de. Knitrer og står i, men asken faller av som normalt.

Weeden er sprayet med noe for å øke vekt.

Dette har vært relativt utbredt i oslo de siste årene. Den veier mer, lukter mindre og er mer kompakt for lettere smugling.



[/url]
Vis hele sitatet...

Veeel, trur du bør sjekke factsa dine litt mer før du påstår at hard aske kun kommer av spraying..
Med mindre dere har prøvd alle slags næringsstoffer som finnes for deretter å røyke diverse små buds og sjekka aska på den..

Det stemmer at hard aske kan være et tegn på spraya weed, men det er blandt annet også flere typer hydronæring som kan gi hard aske om den ikke flushes ut før høsting.
Har fått hydro-pot ved et par anledninger fra en god venn jeg VET ikke sprayer, og der har det vært antydninger til hard aske, men ikke så hard at den fysisk må knekkes av. Dette har gjerne vært testklipp for å se om den begynner å bli klar for klipping.
Det er altså snakk om høye konsentrasjoner av næring!
Altså ikke 1 vanning med næring rett før høsting, og så blir aska hard, her snakker vi et høyt innhold som følge av 4-5 vanninger med næring over normalen..

Fasitsvar på om weeden til trådstarter er spraya, dårlig flusha, eller begge deler, finnes ikke med mindre det er gjort en labtest av den, noe som ikke kommer til å skje..
Derfor starta jeg inlegget mitt med "sannsynligvis"..

Slenger med en link som bekrefter min påstand;

http://www.advancednutrients.com/hyd...nformation.php

"At times, this accumulation is visible as overfertilization or other crop failures. More often, it is an unseen burden that infiltrates your crops from the inside out.

This insidious burden causes crops that have offensive taste and odor; crops that burn with black ash or are hard to keep lit; and crops that irritate and damage your respiratory system, causing coughing and other health issues."


http://www.answerbag.com/q_view/535695

"With the exception of takei-shihan, these are all pointless or ridiculous answers.
The reason your joint ash goes hard is due to excessive amounts of fertilsers within the weed itself. It is not, like many people think, due to the presence of glass dust. Glass melts at a temperature that is far higher than any joint cherry and as such could not possibly cuase the effects observed. However, having said this, glass dust in weed does occur and is a real danger due to the obvious health implications of inhaling hot particles of glass. A simple test is to chew a small piece of bud, if is sandy or gritty, take it back.
As for hard ash, when we buy weed in the UK it usually comes from unscrupuless and inexperienced mass-growers. The growth conditions are much the same as those of battery chickens and are they are fed many powerfull chemicals to force them to larger and faster. If the plants are not flushed with clean water for at least a week before harvest then a build up of these toxins remain in the plant. When smoked, these chemicals react with each other and the oxygen in the air and crystalise.
Needless to say, this isn't the heathiest smoke and you should try to find an experienced local,small-scale grower. or even try growing your own."


Read more: Why is my weed ash hard, and hot like metal when i smoke it? | Answerbag http://www.answerbag.com/q_view/535695#ixzz1vnxOzHqu
Sitat av daimeno Vis innlegg
Jeg må bare ha en ting oppklart; Er frø i weeden et tegn på dårlige saker eller slapt arbeid fra groer? Hva avgjør om du får frø med i tjallen?
Vis hele sitatet...
Slapt arbeid av dyrkeren. Avgjørende faktor her er om dyrkeren har fått fjernet alle hanplanter før de rekker å pollinere hunplantene, som produserer frø som følge av det. Eventuelt om hunplantene utsettes for en mengde stress og blir såkalte hermies (med både mannlige og kvinnlige befruktningsorganer), og pollinerer seg selv.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Veeel, trur du bør sjekke factsa dine litt mer før du påstår at hard aske kun kommer av spraying..
Med mindre dere har prøvd alle slags næringsstoffer som finnes for deretter å røyke diverse små buds og sjekka aska på den..
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at jeg ikke har det, men jeg er fortsatt rimelig sikker i min sak. Vi snakker nok litt forbi hverandre, for når jeg snakker om stiv aske snakker jeg om den oljete, komplett harde asken som ikke detter av jointen med mindre du knekker eller klipper den av. At pot'en knitrer litt og asken blir sort og noe stivere er en annen sak.

Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg

Har fått hydro-pot ved et par anledninger fra en god venn jeg VET ikke sprayer, og der har det vært antydninger til hard aske, men ikke så hard at den fysisk må knekkes av. Dette har gjerne vært testklipp for å se om den begynner å bli klar for klipping.
Det er altså snakk om høye konsentrasjoner av næring!
Altså ikke 1 vanning med næring rett før høsting, og så blir aska hard, her snakker vi et høyt innhold som følge av 4-5 vanninger med næring over normalen..
Vis hele sitatet...
Nå snakket selvfølgelig ikke jeg om 1 mating før klipp heller, men kontinuerlig vanning med høy konsentrasjon av næring, og klipp rett etter siste mating. Syntetisk næring ifra advanced nutrients.

Du sier jo selv at selv ved ekstremt høye næringsverdier var det kun "antydning" til hard aske. Da finner jeg det misledende å kun skylde på dårlig flushing når det er tydelig at dette kun skjer i ekstreme tilfeller, imens spraying er noe som skjer i en mye større skala.

Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Fasitsvar på om weeden til trådstarter er spraya, dårlig flusha, eller begge deler, finnes ikke med mindre det er gjort en labtest av den, noe som ikke kommer til å skje..
Derfor starta jeg inlegget mitt med "sannsynligvis"..

Slenger med en link som bekrefter min påstand;

http://www.advancednutrients.com/hyd...nformation.php
Vis hele sitatet...
Enig i at man ikke kan ha et fasitsvar uten å gå nøye til verks, men om man skal resonnere seg frem er det mye mer sannsynlig at det er snakk om spray når det er såpass stiv aske at uerfarne røykere reagerer.

Advanced nutrients er i og for seg en god kilde, men det står tross alt ingen henvisninger til stiv aske i artikkelen.


Answerbag er ikke en pålitelig kilde.
Jeg vet nøyaktig hva du mener. Aska fra weeden er så hard at du kan sprette den opp og ned i hånda i di uten at den blir til pulver, og den faller ikke av (omtrent) pluss det knitrer litt rart. Har vært borti sånn selv, men hva det kan være har jeg virkelig ikke peil på. Men uten tvil det er noe muffins med den.. Men den funker, og forresten det er weed ikke no RC greier, men noe er muffins ja.

Og det er ikke frø, ikke skall, ingeting man kan se. Weeden føles kompakt, men ser ikke kompakt ut om det sier no.
Sist endret av Googæl; 25. mai 2012 kl. 15:26.