Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4950
Meg og en kamerat har tenk litt rundt på dette om å ta LSD på Nyttårsaften. Det blir altså da første gang vi prøver LSD i det hele tatt.

Forrige erfaringer er bare hasj og noen piller jeg ikke er helt sikker på hva er.

Er dette en veldig dum idè? Beklager hvis jeg postet på feil plass!
slett ingen dum idé! men kanskje ikke på en fest med masse straite folk e.l.
Så lenge du ikke er borti fyrverkeri.
Jeg er skeptisk til idéen, selv om jeg forstår den godt.

LSD kan være nok være overhvelmende første gangen uansett, og det er risikabelt å teste ut dette på nyttårsaften. Dersom du har tenkt å isolere deg kan det funke, men jeg tror jeg hadde satset på å ha litt mer kontrollerte former første gang. Har ingen erfaring med LSD bare så det er sagt, men har litt kjennskap til sopp.
Så lenge man oppfyller de vanlige kravene til set og setting så spiller det ingen rolle om det er nyttårsaften eller ikke. Det kan sikkert være spennende å se på fyrverkeri f.eks mens man er på tur.

Dette forutsetter selvsagt en moden tilnærming til psykedelika, der set og setting blir tatt seriøst. Jeg ville holdt meg laangt unna ikke-trippere. Drita brautende mennesker er ikke dem man vil omgåes når man tar LSD. Finn en plass der du og kameraten kan være alene. Sørg for å ha tilgang til god musikk, og rolige omgivelser. Vær sikker på at dere ikke blir forstyrret av utenforstående mennesker.

Om planen deres er å late som det er en vanlig nyttårsaften (der man drikker alkohol og omgåes fulle mennesker); er dette en svært dårlig ide og ideen blir enda dårligere siden det er deres førstegangs-tripp.
Sist endret av Bearass; 19. desember 2011 kl. 13:33.
Fyrverkeri kan potensielt skremme vettet av dere. Om noe skulle eksplodere rett ved dere kan det virkelig sette spor. Man kan også fort få for seg at det brenner osv, så om man tar det på nyttårsaften bør man helt klart ha en endru sitter med seg.
Planen er ikke å omgås med fulle folk eller utenforstående. Det blir nok å sitte på en fjelltopp å se på himmelen kan jeg tenke meg.


Men takk for svar, satser på att dette går greit! Hvis vi går med på det, så kommer jeg sikkert til å skrive en tripprapport om det :-)
Tenker at dere vil bli kraftig lei smellene etter hvert. Fargene hadde sikkert vært himmelsk, dog.
Har selv tatt LSD på nyttårsaften, og det var den fineste opplevelsen ever. Ikke pga. at det var på nyttåraften; Det var heller utsikten (Full måne, klar stjernehimmel) som gjorde susen. La ikke nevneverdig merke til rakettene.
Skal prøve å få musikk til å overdøve det
Har selv planer om LSD på nyttårsaften og da er settingen det viktigste. Skal bare være meg og en kamerat, og vi har ingen planer om å omgås fulle folk med raketter.

Det lure siden det er deres første gang er nok å være sikre på at dere har et trygt miljø innendørs, masse god musikk og gjerne litt spennende mat. Regner med dere har lest http://freak.no/forum/showthread.php?t=121878 om LSD her på forumet så dere vet hva dere går til.

Lykke til med trippingen.
Jeg skal nok også ta LSD på nyttårsaften, da i kombinasjon med MDMA. Dette blir det på en hjemmefest med et stort antall fulle folk. Siden det ikke er første gangen, føler jeg meg trygg nok på det til at det skal gå bra. Vi har også planer om å gjøre om festen til et psytrance-party.
Sist endret av Kronisk; 21. desember 2011 kl. 00:52.
Ta med ørepropper...?
kan garantere dere en syk tripp
lykke til !
Good luck Blir nok bra, hvis dere tar til dere det som har blitt skrevet over her angående setting.
Noen venner og jeg hadde planlagt det samme.
På nyttårsaften har vi en hytte helt for oss selv, med utsikt over hele Oslo og mer. Hadde vært perfekt fordi det hadde ikke vært noen mennesker der, og lydene fra fyrverkeriene hadde vært svake.
Men vi fikk ikke tak i noe :/ blir weed da, kos det og.

Kos deg!
Sist endret av PerPerPerPer; 24. desember 2011 kl. 16:37.
Viss du gjør det, bør du hvertfall holde deg unna fyrverkeri. Jeg klarte å sette et effektbatteri oppned....
Turer selv natt til 2012.

Da blir det kos ned aMT, PCP og div. andre stimulerende kjemikalier. Gleder meg sykt! Dette blir min første nyttårsaften på noe slikt.
noen av dere må lage en tripraport om dere tar på nyttårsaften da.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
noen av dere må lage en tripraport om dere tar på nyttårsaften da.
Vis hele sitatet...
Hah, ser det for meg.

VG: To unge menn i kraftig psykose etter inntak av LSD.

Gleder meg til fargene og lydene av fyrverkeriet spesielt. Aldri opplevd noe slikt på psykodeliske rusmidler. Triprapport kommer
Ta syren tidlig, sånn ca kl 14. Så er dere på nedgående rus klokken 24 og kan ta dere noen øl for å gjøre rusen opptimal. Da blir man til en viljeløs zombie, beste rusen noen sinne.
God ide! Det blir sikkert den beste nyttårsaften noensinne, skal slenge meg på ideen når jeg blir lei av fyll og rølp senere i årene, God Jul og et trippet nytt år!
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
LSD er ikke Disney. Og lyyyyyyykke tiiiiiil
Jeg tenker jeg tar syra rundt kl. 22. I 3-tida blir det psytrance og da kaster jeg innpå med MDMA til jeg ikke orker lenger.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Jeg tenker jeg tar syra rundt kl. 22. I 3-tida blir det psytrance og da kaster jeg innpå med MDMA til jeg ikke orker lenger.
Vis hele sitatet...
Partyløve!

Slenger meg på bare jeg bytter ut MDMA med kokain og syre med aMT eller noe i den duren
Oneblo, kokain og aMT er potensielt farlig sammen og du kan ende i spasmer og med hypertensiv krise/hjerte som hopper ut av brystkassen... Ikke for å moralisere, men for å advare mot en heller ekkel nyttårsaften og et hjerneskadet 2012...

Grunnen er at aMT funker som mild MAOI og seratoninutslipper, sistnevnte effekten deles med MDMA, noe som sammen med kokain alene kan føre til heavy psykoser og nevrotoksisitet (les: toukersnedturer), sammen med hemming av MAO og psykedeliske effekter, og atpåtil PCP (som også er nevrotoksisk på NMDA-reseptorene), så ønsker jeg deg en stor mengde med lykke til!

PCP fungerer også, som kokain, som en DRI, dopamin-gjenopptakshemmer. Å blande to stoffer av denne gruppen øker risikoen for spontane psykoser, noe jeg har opplevd, og som man ikke på noen måte kan kontrollere om det inntreffer, man klikker rett og slett bare og blir helt fucked opp i hjernen.

Derimot fant jeg denne tråden her til deg, hvor det står at 5-ht2a-agonister (som aMT, kilde på at den agoniserer 5-ht2a her) kan være med på å forhindre nevrotoksisiteten til PCP.

Min anbefalning er å sløyfe sentralstimulerende her, det kan føre til en hel del ubehageligheter, og gå for bare aMT og PCP sammen, som fremdeles kan bli litt nifst grunnet MAOI-effektene til aMT + DRI-effektene til PCP... Igjen intet vondt ment, men jeg liker ikke å se mennesker havne på mentalheimen med slike ulidelige smerter som man kan påføre seg selv (og andre) fordi man driter seg litt ut på ruskombinasjoner. Jeg ville faktisk heller blandet inn diazepam for ekstra godfeeling her om det skulle trengs, det vil redusere psykoserisikoen og fare for dårlige opplevelser samt. bidra med en varm, koselig glød, men det kan også utviske en del av symptomene om noe skulle gå galt, så pass på her. Jeg har ganske mye erfaring med psykedelika og benzo fra tidligere, og min erfaring er at diazepam er som prikken over i-en enkelte ganger når det kommer til å ha skikkelig godform på "trippen", legg merke til anførselstegnene, for det roer også ned en del av tankekjøret og gjør det hele til en jiggy og smooth form.

Jeg leser nå også i den tråden jeg linket deg at benzo anbefales for å forhindre hjerneskade fra NMDA-antagonister... Take a look

----

LSD på nyttårsaften er som alle andre dager (word Bearass), jeg anbefaler alltid folk å være isolert for seg selv om de skal spise syre fordi man blir så åpen av det og kan ende med å ta inn impulser som kan ødelegge turen om man omgås kjipe mennesker. Fulle mennesker kan være veldig forvirrende å forholde seg til på LSD, ettersom man gjerne ikke merker at de er full, bare at de oppfører seg veldig rart og er vanskelig å kommunisere med.

Forøvrig så advarer jeg også mot å spise for lite syre, selv om det er første gangen, for det er en hel del mer ubehagelig enn å spise en full dose (120-150µg er nok, men 60-100µg kan gi en rastløshet og nestentripp man ikke klarer å gjøre noe med, som varer i typ 5-6 timer også lander man, dette er ikke kult, men bare stressende, spesielt når rakettene suser rundt). Trengs også ca. 120µg før man får noen særlig spennende effekter egentlig, men LSD skinner ikke ordentlig før man kommer over 200µg. Jeg anbefaler 3-4 timer etter inntak til å være alene, og når man er kommet ordentlig opp og første peaken er over, så kan man i grunn gjøre det aller meste på syre, såfremt man da ikke røyker skamfulle mengder med hasjisj og marihuana, noe man kan bli helt handicappet og helt utrolig på tur av når man er på LSD. Husk også her at trippene dere får aldri er like sterke som det blir påstått, en 20% reduksjon er realistisk på påberegne, for å komme med litt kvalifisert subjektiv synsing.

Ha heller benzo i bakhånd, det er ingen skam å spise det på syre så lenge man ikke bruker det som en unnskyldning for å konfrontere negative ting, men bruker det kun om man ligger og svetter, griner og sjelver på bakken og ikke greier å samle seg. Nyttårsaften er også en turbulent dag hvor alt kan skje, så om dere er i faretruende elementer så kan denne pillen hjelpe til med å tillate dere å håndtere en heavy situasjon lettere. LSD og alkohol fungerer også i moderate mengder, men pass her på fyllasyke/nerver, noe som ikke er kjekt dagen etterpå, eller på vei ned fra syren.

Skulle dere bli "svidd" i hjernen på slutten av turen, få i dere godt med mat, spesielt bananer og nøtter, gjerne en skive med makrell i tomat også, og plenty med vann, dette hjelper en del på, en annen løsning er faktisk 1g sopp og en bom, så forsvinner ubehaget og man havner rett på en av de feteste kombinasjonene man kan få med plenty av mønsterhallusinasjoner, god humor og vakre, komplekse fraktale mønstervisuals i alle retninger av synet

---

God jul og godt nyttår til alle sammen, safe travels på nyttårsaften!
NEI!! Ikke ta LSD på nyttårsaften og hold deg unna fyrverkeri!!
Få med dere en seriøs person som tripsitter, chill frem til klokka tolv og så finner dere en plass et stykke langt unna fyrverkeriene så dere kan se dem men ikke får panikk av smellene, evt bruk hørselvern..
Fyrverkeriet blir sikkert 1000000 ganger så heftig på syre
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Jeg tenker jeg tar syra rundt kl. 22. I 3-tida blir det psytrance og da kaster jeg innpå med MDMA til jeg ikke orker lenger.
Vis hele sitatet...
Siterer meg selv her for det er muligens en forandring av planene. Mulig det blir 2c-b hele kvelden i stedet og at jeg fyrer på med to doser for å holde formen hele natta. Har aldri prøvd noen 2c-er før, men jeg har lest meg opp på effekt, brukerdose o.l. Har 2c-b potensiale til å bli så intenst og skummelt at en nyttårsfest er et dårlig sted å være? Eller lener det seg mer mot MDMA som er superkos uansett?
Jeg prøvde selv LSD for noen dager siden. Første gangen. Jeg vil ikke anbefale og gjøre det på en fest. Jeg følte meg tiltaksløs, vi bare var på en måte, og alt var litt awkward. Men jeg kan tenke meg at hvis du blander med MDMA vil det bli noe annet. Jeg skal kun ta MDMA på nyttårsaften. Det som er rart med LSD er at man får et slags spor. Man gjør det samme om og om igjen.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Har 2c-b potensiale til å bli så intenst og skummelt at en nyttårsfest er et dårlig sted å være? Eller lener det seg mer mot MDMA som er superkos uansett?
Vis hele sitatet...
Badtrip på 2C-B har du gjerne ikke lyst å ha, det har en karakteristisk effekt at følelsene låser seg mens det pågår... Pass på dosen så går det fint, jeg har brukt det masse i partysammenheng, men en gang var det nok, og det har sine grunner...
Jeg tror MDMA er det perfekte nyttårs drugget :-D
Sitat av soulz Vis innlegg
Jeg tror MDMA er det perfekte nyttårs drugget :-D
Vis hele sitatet...
Det vil være forskjell fra person til person. Jeg personlig finner ikke mdma fristende i det hele tatt på nyttårsaften.
Det gjør det
Men nå syns jeg selv at lsd er ganske heftig, kun tatt det en gang. Hadde en bra opplevelse, men ville heller gått for truffler eller sopp, da kunne jeg vørt blandt folk hvertfall
Nå, hvordan gikk det? Gikk nyttårsturen som planlagt?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sincerati's Avatar
Trådstarter
Ironisk nok så ble PCen konfiskert i forkant av nyttårsaften, da en person sprakk om litt sensitive detaljer til sine foreldre..

Det ble da ikke noe ut av det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva faen? Fortalte han foreldra sine at han skulle ta syre? o.O