Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1168
Hei!

Er på utkikk etter en stasjonær gaming PC. Laptopen som jeg kjøpte for 1 1/2 år siden går ufattelig treigt og det er på tide med en ny PC nå. Denne gangen en stasjonær. Siden jeg er student, så er budsjettet rimelig tynt. Budsjettet ligger på 6-7k, inkludert skjerm. Skal i utgangspunktet kun brukes til WoW og BF3 når det kommer ut.

Så at det var en sticky tråd, men gidder rett og slett ikke å bla igjennom over 30 sider.

På forhånd takk!
Sitat av kebab1 Vis innlegg
Så at det var en sticky tråd, men gidder rett og slett ikke å bla igjennom over 30 sider.
Vis hele sitatet...
Gidder ikke du, så gidder ikke vi

Men helt ærlig, all info inkludert forslag til pc i den prisklassen ligger i FØRSTE post. Er ikke så vanskelig.
Sist endret av bamsegutt; 7. september 2011 kl. 16:06.
Game disconnected
pokemon's Avatar
sjekk tråden til rudii eller søk det er 10 slike tråder til dagen det burde ikke være vanskelig å finne info om dette!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
her har du den fantastiske guiden til ruudi. hvis du blar helt til ennen på den finner du de nyeste maskinene som er satt sammen, her finner du garantert noe for deg
Ja, jeg har sett litt i den tråden, men på de siste sidene er det enten folk som skal bygge PC selv, eller utenfor min prisklasse. Det var derfor jeg lagde denne tråden
Game disconnected
pokemon's Avatar
du kan fortsatt bruke eksemplene til ruudi for så å få komplett til å bygge?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvis ikke finnets det nettsider som du huker av på at de skal bygge for deg.
pluss at bygging av pc ikke er så jævela vanskelig. er nesten som et griseenkelt puslespill. en brikke passer kunn ett sted, så det er ikke noe poeng og trøkke den ned når den ikke passer
Hvilke settings vil du kjøre på? Til den prisen kan du egentlig glemme å maxe ut spilla.

Vil også legge til at jeg setter sammen på komplett, men du er free to bruke andre sider som f.eks. Dustin.

--------------

Her har du lista. Se at prisen er på 7,7k på komplett. Om du handler andre steder får du nok ned i + - 7k.
Den PCen vil passe bra til ditt bruk


Edit; Husk at du får minimalt med utbyggningsmuligheter på PCer til det budsjettet.
Sist endret av Ruudi; 7. september 2011 kl. 16:45.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Hvilke settings vil du kjøre på? Til den prisen kan du egentlig glemme å maxe ut spilla.

Vil også legge til at jeg setter sammen på komplett, men du er free to bruke andre sider som f.eks. Dustin.

--------------

Her har du lista. Se at prisen er på 7,7k på komplett. Om du handler andre steder får du nok ned i + - 7k.
Den PCen vil passe bra til ditt bruk


Edit; Husk at du får minimalt med utbyggningsmuligheter på PCer til det budsjettet.
Vis hele sitatet...
Bør ikke være noe problem å få makset WoW på en slik PC. BF3 er det værre med. Fornøyd om jeg kan spille på medium settings der.

Takk for linken forresten!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nja du kan klare for 7k en pc som drar det meste, men budsjett på 8k minst hadde vært best.
Har funnet noe som kan passe nå. Hvordan lagrer jeg en konfigurert pc hos komplett, slik at jeg slipper å sette det opp hvor hver jævla gang?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av kebab1 Vis innlegg
Har funnet noe som kan passe nå. Hvordan lagrer jeg en konfigurert pc hos komplett, slik at jeg slipper å sette det opp hvor hver jævla gang?
Vis hele sitatet...
du må ha en bruker der, så setter du sammen komponentene du skal ha og lagrer dem?
Sitat av kebab1 Vis innlegg
Har funnet noe som kan passe nå. Hvordan lagrer jeg en konfigurert pc hos komplett, slik at jeg slipper å sette det opp hvor hver jævla gang?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=20
Cookie Monstah ^_^
men jeg lurer på hvordan du skal få en pc til 7k som kan dra bf3 på grei grafikk? en, feks, GTI 560 klarer ikke bf3 på fullt uten lag om jeg ikke tar helt feil...?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
bf3 blir krevende, men ikke så krevende at selv en god stasjonær pc som klarer witcher 2 på høyt ikke klarer bf3. Dem har alltid vært flink å få kjøre bf spill på pcen godt etter min mening. Selv bf3 alphaen kjørte jeg uten lagg på laptoppen, ikke at det er en indikasjon men
http://bildr.no/view/969216

Hvordan ser denne ut?
grei liste, bare unngå komplett, kjøp heller fra cdon/dustinhome og spar en tusenlapp
Sitat av pyth0n Vis innlegg
grei liste, bare unngå komplett, kjøp heller fra cdon/dustinhome og spar en tusenlapp
Vis hele sitatet...
Okei, men PCen i seg selv ser grei ut etter din mening? Får jeg god valuta for pengene (hos noen andre enn komplett)?
Sitat av kebab1 Vis innlegg
http://bildr.no/view/969216

Hvordan ser denne ut?
Vis hele sitatet...
To hovedkort ? Sats på en 560 og , en god del bedre , bare for noen lapper ekstra , og med et sinnsykt overklokkingspotensiale.
Sitat av Smile Vis innlegg
To hovedkort ? Sats på en 560 og , en god del bedre , bare for noen lapper ekstra , og med et sinnsykt overklokkingspotensiale.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller mye og tilbringer en god del tid av dagen foran PCen, men for å være ærlig er jeg HELT blank når det kommer til PC-utstyr. Har faktisk så lite peiling at det er flaut, og hva overklokking er, har jeg ikke peiling på
Sitat av kebab1 Vis innlegg
Jeg spiller mye og tilbringer en god del tid av dagen foran PCen, men for å være ærlig er jeg HELT blank når det kommer til PC-utstyr. Har faktisk så lite peiling at det er flaut, og hva overklokking er, har jeg ikke peiling på
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt TO hovedkort i handlelista di.

Setter du antallet til 1 istedet så koster pcen 750 kr mindre
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvis du skraper sammen noen hundrelapper til så du havner på budsjett 7.5k får du så mye mer for pengene.

Eks. fra dustinhome med high-end skjermkort og CPU samt mulighet for oppgradering til SLI (to skjermkort):
http://img191.imageshack.us/img191/9094/capturehj.th.png

Alternativt kan du spare en liten tusenlapp på å gå for et AMD-basert oppsett ved å bytte ut HK, CPU og RAM (Jekker ned til 4GB RAM for å spare noen kroner. Like fullt mer enn nok minne for en spill-PC) til dette:
http://img706.imageshack.us/img706/4167/capture3kw.th.png

Fremdeles veldig god ytelse og fremdeles oppgraderingsvennlig med støtte for SLI og AMDs kommende Bulldozer-serie. i5 vil dog ha en fordel kontra PHII955 mtp. BF3 da dette nok er like CPU-intensivt som BFBC2. PHII955 kan derimot klokkes langt, dog må det bedre kjøling til enn stock-kjøler. Cooler Master Hyper 212+ er et rimelig og godt alternativ som vil følge PHII955 godt på vei opp i megahertzene og med litt hell snuse en uklokket i5 i nakken.

AMD-oppsettet jeg foreslår her ligger uansett godt over de halvoffisielle minstekravene for BF3 så uansett hva du evt. måtte velge har du en kraftig PC som vil takle alt av spill, det aller meste på høye innstillinger.