Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2323
Hallo. Reiser til amsterdam den 18-22 juli aleine, så lurer på om det er noen som er keen på å møttes vis du/dere har lyst. Kan bli litt kjedelig og bare gå rundt aleine i byen i 4 dager :P


Viste ikke helt hva jeg skulle legge tråden under, så vis det er feil kan admin rette på det
Er i Nederland fra 10-20 juli, så kanskje det Er dog på ferie med familie og slikt, men kan sikkert sende deg en PM hvis jeg har muligheten
Hadde vært awesome :P

Er der fra 18 til 21 gikk litt fort i svingene :P
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Ikke opphold deg rundt metro systemet om natten når det er lite folk der (jeg og en venn holdte på å bli banket opp av 5 gangstere der nede som ville robbe oss) , og
det er høysesong der nå, så om du er budsjett turist bør du ha med telt, siden hostels/vandrerhjem er ganske fulle og dyrere i pris atm.
jeg kom nettopp fra amster for 2 dager siden(ellers kunne vi ha møttes), det er en herlig plass med for det meste veldig hjelpsomme og trivlige mennesker. God tur
Har hotel så telt er ikke aktuelt
Takk for heads up
Noen som veit ca hvor mye det koster i bensin og bom penger å kjøre dit fra ca Oslo.
Sist endret av Klingo; 5. juli 2011 kl. 00:09.
Sikkert rundt 1000-2500 kr (Bensin,ferje osv) :P
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Ikke opphold deg rundt metro systemet om natten når det er lite folk der (jeg og en venn holdte på å bli banket opp av 5 gangstere der nede som ville robbe oss) , og
det er høysesong der nå, så om du er budsjett turist bør du ha med telt, siden hostels/vandrerhjem er ganske fulle og dyrere i pris atm.
jeg kom nettopp fra amster for 2 dager siden(ellers kunne vi ha møttes), det er en herlig plass med for det meste veldig hjelpsomme og trivlige mennesker. God tur
Vis hele sitatet...
Det finnes også en del som løper rundt og går etter de som ser "turist" ut. Vær svært obs på disse - mange av de ønsker kun å lure deg. De spør om du trenger en guide, veianvisninger etc, og er svært pågående. Naive nordmenn som mange av oss er, så passer det seg kanskje også med en advarsel om at du må holde deg unna plasser som ikke er opplyste nattestid. Selv om snarveien er aldri så kort.

Ellers så har jeg kun gode erfaringer derfra! Flott by med mange koselige mennesker og mye interessant å finne på.
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Sikkert rundt 1000-2500 kr (Bensin,ferje osv) :P
Vis hele sitatet...
Ok takk, ikke så galt det. Må vel bli det biligste det skulle jeg tro.
Hvis bilturen kommer opp i 2500 er det jo bedre å ta fly...
Sitat av Klingo Vis innlegg
Noen som veit ca hvor mye det koster i bensin og bom penger å kjøre dit fra ca Oslo.
Vis hele sitatet...
Tja jeg skal på ferie til hjemmelandet mitt med bilen, og jeg kjører fra Skoppum, som er litt mindre enn en time fra Oslo tror jeg, pleier å kjøre til Larvik, og ta båt til Hirtshals. Så kjører vi gjennom Tyskland til Nederland. Bilett til båten koster mellom 350-500 kroner avhengig av hvor mange personer som er i bilen. Bensin har jeg ikke peiling på for å si det sånt.Color-Line link
ok takk for alle svar er litt mindre pes med fly, men mere mobil med bil. Men på en annen side spørs om jeg i stand til å kjøre hjem igjen så jeg må vel tenke litt på det tror jeg.
Vil anbefale å ikke ha bil i Amster, kan fort resultere i bare stress å dritt... Heller bare ta fly til, å kolektivt der borte..!
Sitat av Zitto Vis innlegg
hva tror du han vil møte folk i Amster for?
Vis hele sitatet...
Møte folk, være sosial?
Og røyke. Men hold tråden on topic, har dere egne spørsmål lag en tråd eller søk :P
Sitat av selvmord Vis innlegg
Vil anbefale å ikke ha bil i Amster, kan fort resultere i bare stress å dritt... Heller bare ta fly til, å kolektivt der borte..!
Vis hele sitatet...
Ja det kan jeg tro, og den hadde helle ikke hvert til noe nytte heller hvis jeg kjenner meg rett
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Sikkert rundt 1000-2500 kr (Bensin,ferje osv) :P
Vis hele sitatet...
Du kommer ikke til Amsterdam (fra Oslo) for under 3500,- t/r med bil

For jeg regner med at bilen skal være med tilbake til Norge....
Meg og en kompis drar den 19
Betalte 3000 for fly ifra nord-norge, og 1500 for boplass (Booka en tøff liten hytte for 2 hos Camping Zeeburg)

Hadde vært kult å møte andre nordlendinger der nede!
Sist endret av Xerv; 5. juli 2011 kl. 16:34.
Sitat av Xerv Vis innlegg
Meg og en kompis drar den 19
Betalte 3000 for fly ifra nord-norge, og 1500 for boplass (Booka en tøff liten hytte for 2 hos Camping Zeeburg)

Hadde vært kult å møte andre nordlendinger der nede!
Vis hele sitatet...

Kan sikkert møtte dere, men er dessvere ikke nordlending
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Kan sikkert møtte dere, men er dessvere ikke nordlending
Vis hele sitatet...
Gjør ingenting alltid spennanes å møte nye folk!

Betalte forresten boplass for 7 dager.
Håper du har noen fete rorbua vitser på lager

haha
vi er to jenter som skal dit neste uke, hadde vært chill og møte noen andre, kan sende deg en pm senere
Bare å plinge på det :P
Noen som vet om noen greie hotell eller en leilighet til en billig penge for 5 karer? Må være ganske sentralt. Noe ala Amsterdam Cribs som desverre er opptatt når vi er der (2-7 august) Bare og holla at me hvis noen flere freakere skulle vandre ensomme i Amsterdams gater på det tidspunktet
Kanskje litt offtopic men, må bare anbefale The Dolphins coffeshop (http://www.coffeeshop.freeuk.com/Dolphin.html) og "White dolphins" strainen var innom der rundt den 30\6-11. Nesten den eneste coffeshoppen jeg var i som hadde behagelige sofaer. Og White dolphins var for å si det mildt veldig potent. Tror jeg tok rundt 1\4 til 1\3 av en rein joint og ble høy og vel så det. Så ta det med ro med trekkene
Sist endret av iiconanii; 9. juli 2011 kl. 02:31.