Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2586
Har seg slik at en kompis av meg skylder meg litt penger, men han bor i Nederland. Skulle egentlig få tilbake pengene mens han var her, men glemte det helt.
Så derfor lurer jeg på hva som er den letteste måten for han å få gitt meg disse pengene. Er ikke snakk om store summer, så vil ikke lage noe stort oppstyr av det, men hadde vært greit å få gjen pengene!

Så hva tror dere? Har tenkt på ting som PayPal, vanlig post osv, men ingen av alternativene frister så veldig. Må også nevnes at vi begge er 16, noe som begrenser mulighetene noe.

Finnes det noe lignende SpendOn som både Norge og Nederland bruker? Det hadde jo vært ganske optimalt tror jeg!
Hvorfor fungerer ikkje paypal?
Trådstarter
PayPal fungerer kanskje, men siden vi er 16 har ikke kompisen min nødvendigvis Visa-kort eller lignende å bruke.
Sitat av binkabi Vis innlegg
PayPal fungerer kanskje, men siden vi er 16 har ikke kompisen min nødvendigvis Visa-kort eller lignende å bruke.
Vis hele sitatet...
Hvis det er noe likt spendon i nederland, så kan han jo overføre de til paypal og sende deg da
Og hvis du har ungdomskort kan du overføre fra paypal til kontoen din...
registrer dere på neteller, og bruk ukash' vouchere
bank overføring?
Western Union. Brukte dette da jeg sendte noen slanter til en venn i statene.
Bankoverføring. Du må bare ringe banken å spørre hva du trenger av nr, og så går han i en bank i nederland å gjør det. Mye billigere enn WU. Kan gjøres i nettbank og, men det er litt kronglete.
Trådstarter
Bankoverføring sier dere ja, men syns det er litt for gale å lage så mye styr at han må dra i banken over 200 spenn liksom. Derfor jeg vil ha noe som er ENKELT.

CorLeX sitt alternativ hørtes derimot interresant ut.
Ikke noe problem å sende 200 spenn i ett brev som en gave.
For og ikke opprette en ny tråd.
Beste måten og få transportert penger fra utlandet til Norge uten noen dokumentasjon på det?
Tankene mine slo og veksle det inn i høyeste currency. 500 Euro seddler og sende i brev.. Men hva om man skulle sende tilbake millioner av kroner?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Ikke noe problem å sende 200 spenn i ett brev som en gave.
Vis hele sitatet...
Har jeg gjort selv et par ganger, også utenlands. De har alltid kommet frem uten problemer
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:05.
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Ikke noe problem å sende 200 spenn i ett brev som en gave.
Vis hele sitatet...
Du sier noe, MEN jeg vil ikke ha euro!

Nei huff, jeg skal slutte å være så storforlangen! Kanskje jeg ser fyren igjen engang
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:05.
Ikke noe stress å veksle Euro til kr i en bank heller:-P