Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3536
Hva er egentlig den beste Sci-fi serien der ute?
Bare for og definere litt hva jeg mener med sci-fi, så mener jeg litt mer spacye serier som Star Trek, Star Wars og i den retningen!
Personlig setter jeg penga på Star Trek da men jeg er intrisert i andre sin mening!
Definitivt Stargate SG1
Jeg frykter at jeg sprer perler for svin, men Firefly er fantastisk.
Aldri likt sci-fi før jeg så Stargate: Universe, men ble veldig overrasket over kvaliteten på showet iforhold til SG:1/SG:A, er jo noen år nyere, med bedre teknologi såklart, men også fengende og en sammenhengende tråd gjennom hele serien, noe som ga den mer mening enn forgjengerne. Synd det er ikke blir fler sesonger
Firefly
Battlestar Galactica
Batman Beyond (kanskje for barnslig for enkelte)
The Twilight Zone
Ser ut til at jeg er den eneste Star Trek fannen her i huset...
X-files er helt klart en av mine favoritter innen Sci-Fi.

Det er ikke i stil med Star Trek og Star Wars, men det er veldig spennende.
Sist endret av BigFigWasp; 4. april 2011 kl. 00:10.
Fringe er et sinnsykt bra Sci-fi program. Ikke akkurat lignende Star Trek, men du bør likevel sjekke det ut!
Sier meg enig med Tfan angående Fringe. ENORMT bra program. Heldigivis ble det fornyet for en fjerde sesong!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg frykter at jeg sprer perler for svin, men Firefly er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Firefly er kongen av serier.

Har aldri vært så furt over en film/serie da jeg fant ut FOX hadde kanselert Firefly etter kun 14 episoder.
Battlestar Galactica. Serien har ingen nevnverdige irritasjonsmoment og Gaius Baltar er vel en av tidenes karakterer(2 første sesongene). Uten tvil nummer 1

Firefly. Såg faktisk igjennom den på nytt forrige uke, og mente å huske den var mye bedre. Helt ok hjerneføde men mangler "wow" faktoren. Karakterene blir til tider litt for lite troverdige, da spesielt Kaylee og Jayne. Christina Hendricks sin rolle i et par av episodene er virkelig pluss.

Star Trek filmene har jo en tendens til å brilliere, men her er jo også mye merkelig. Beste serien blir vel være Next Generation. Orginalen blir litt for gammel til at den skal bli bra.

Star Wars er jo klassisk, men problemet der er "skywalkerne". Hayden Christensen gjør en ubrukelig job som Anakin, og Mark Hamill gjør en ubrukelig jobb som Luke. Eller kanskje det er portretteringen av karakterene jeg ikke liker. Who knows. Vet vel heller ikke om det kan klassifiseres som serie.

Serie jeg ikke kan fordra er SG:U så mye "politisk korrekt" amerikansk bullcrapodrama med et hav av dårlige skuespillere og håpløse karakterer. Kom igjennom sesong 1 og litt ut i s2. Ble så irriterende å se på til tider at det ble avslått i rage!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg frykter at jeg sprer perler for svin, men Firefly er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Det er fristende å skrive noe om perlene dine, men jeg frykter det kan tolkes ut av sammenheng. Firefly er uansett aldeles fabelaktig!



Av mine andre favoritter kan nevnes:

Battlestar Galactica (koseserien)
Caprica (blir veldig mye bedre av at man ser Battlestar først)
Stargate Atlantis (noe varierende kvalitet i ulike sesonger)
Stargate Universe (kanskje den beste stargate serien i mine øyne)
V

Men når det gjelder klassikerne er det bare en som teller
Babylon V



Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Stargate filmen så SG-1..SG-1 er fan-tas-tisk.
Doctor Who er ikke så dum hvis man ikke tar serien så altfor høytidelig.
StarGate SG-1
Star Trek
Battlestar Galactica for min del. Har sett Babylon 5, Star Trek, Stargate, men ingen av de kommer for min del i nærheten av Battlestar Galactica. Selv madammen, som selvutnevnt "ikke liker sci-fi", elsker BSG :]
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg frykter at jeg sprer perler for svin, men Firefly er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Skrekkugle Vis innlegg
Doctor Who er ikke så dum hvis man ikke tar serien så altfor høytidelig.
Vis hele sitatet...
Dette er de to seriene jeg setter høyest i hjertet av sci-fi sjangeren, anbefaler alle sci-fi-fans å hvertfall ta en titt.

Doctor who tar seg opp og du får en helt herlig følelse for doktoren og jeg selv var kjempe skeptisk til denne serien når jeg fant den.
jeg vil anbefale på star gate universe og fringe.

star gate universe har litt spacey-feeling, med romskip, romvesener, fjerne planeter og sånt. i fringe så foregår handlingen på jorda, jeg syns den er veldig futuristisk, og mye av handlingen er rundt diverse eksprimenter, hvorav noen av de med psykedelika
Hvis du går tom for toppserier og er klar for muppets og masse fjas, sjekk ut Farscape.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Vil anbefale Stargate SG-1, Star Trek: The Next Generation og The X-Files. Jeg kan rett og slett ikke skryte nok om X-Files, det er noe man bare må se!
Dr.who! Har aldri sett så mye på SG eller lignende. Så litt på star trek før, men ble så kjedelig etter min mening.

Fringe er også ganske kult!
Ingen som har nevnt Farscape?

http://www.imdb.com/title/tt0187636/
Fringe er best, og en liten nostalgisk trip ; Stargate: Atlantis
- V - er jo en ganske kul serie da. (Den nye versjonen, har ikke sett den orginale.)