Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 5353
Om en uke har jeg planer for å ta min første salviatripp. Jeg har en nokså begrenset erfaring med rusmidler ellers, og salviaen blir min første flørt med psykedelika. Jeg har prøvd alkohol, lattergass og salatopium, men der stopper det.

Det jeg lurer på, er om det er noe jeg burde vite før jeg utfører eksperimentet mitt. Noen forhåndsregler jeg bør ta, eller noen bestemte forberedelser? Vil noen advare meg mot noe? Hvor vil dere anbefale meg å ta rusen? Jeg har hørt at man bør holde seg et stykke unna trafikken. Og dersom sistnevnte faktisk stemmer, går jeg også ut i fra at man bør holde seg et stykke unna andre potensielle farer, slik som dypt vann.

Jeg har tenkt å bruke bong, og jeg regner med å ta rusen alene.


Takk for alle svar.
alene har vist seg og være både lurt og dumt :P noen prøver å reise seg og går rett i bakken, kan være lurt å ha noen der. har også hørt at salvia kan gi en helt annen rus hvis du gjør det behind closed eyelids. kan hvertfall annbefale å sitte godt, digg å ha en sofa
Et godt råd er å lese deg all informasjonen om salvia på nettet. Se også den store salviatråden her på forumet. Hvis du bestemmer deg for å prøve Salvia burde du også ha en som sitter å passer litt på deg.På ca.10% kan salvia funke sinnsykt sterkt og man går inn i fullstendig transe hvor man kan løpe rundt og ikke huske noen ting etterpå. Dette er ikke et "kose-stoff" eller et mildt stoff, men en av de kraftigste plantene på jord! Mazatech indianerne sier soppen er tryggere å bruke fordi med salvia var det alltid en risk for å ikke komme tilbake Salviagudinnen sies å være meget sjenert.Ha respekt og kjærlighet. Vær ydmyk og forsiktig.

One love
Sitat av Stockman Vis innlegg
Mazatech indianerne sier soppen er tryggere å bruke fordi med salvia var det alltid en risk for å ikke komme tilbake
Vis hele sitatet...
Er det noe i dette?
EDIT: Jeg venter 1g 10x salvia i posten. Kan noen gi meg en pekepinn på hvor mye det er jeg burde ta? En pinsettklype?
offtopic: Salatopium du mener wild lettuce right? har lenge hat lyst til å prøve wild lettuce, kan du forklare hvordan rusen var?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det noe i dette?
Vis hele sitatet...
Nei. Du kommer uansett tilbake. Spørsmålet er om du kommer tilbake i like god stand som du var i når du dro.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det noe i dette?
Vis hele sitatet...
Mazatech indianere er så vidt jeg vet det eneste folket som har brukt denne planten opp gjennom årene så det er de vi burde lære av.

hun her vet hva hun snakker om:

http://www.youtube.com/watch?v=brEvQskNgjE
Sitat av wret54 Vis innlegg
offtopic: Salatopium du mener wild lettuce right? har lenge hat lyst til å prøve wild lettuce, kan du forklare hvordan rusen var?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd det to ganger. Første gangen prøvde jeg det alene. Etter én times røyking med joint (det bør nevnes at dette var første gang jeg røykte noe som helst; teknikken min var muligens ikke helt inne), hadde jeg etterhvert blitt litt sløv og søvnig. Jeg la meg i sengen for å sove. Når jeg først sovnet, drømte jeg. Og det var svært gode drømmer, ganske avslappende. Jeg har aldri hatt den type drømmer før.

Andre gangen prøvde jeg det sammen med en kompis. Han kjente ingen verdens ting ifølge ham selv, men han òg sovnet etter én times røyking Jeg kjente det svakere den gangen: jeg ble trøtt og søvnig, men noen drømmer kom det ikke.

På begge kveldene brukte vi til sammen opp 3,5g. Jeg tror jeg alene brukte 1/3 av alt sammen på den første kvelden.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei. Du kommer uansett tilbake. Spørsmålet er om du kommer tilbake i like god stand som du var i når du dro.
Vis hele sitatet...
Hva er det verst tenkelige utfallet av en dårlig salviatripp?
Sist endret av ManUnited4Ever; 17. juni 2009 kl. 23:31.
Prøv deg frem, en grei begynnelse kan være 0.05g-0.1g. Ta et forsiktig trekk og se hvordan effekten er, så kan du ta større trekk etterhvert, men bare vær obs på at det ofte ikke skal mye til fra man sitter med rimelig god kontroll og ler litt, til du forsvinner helt inn i et annet univers.

Jeg vil også understreke det Stockman sier om lese deg opp om salvia før du hiver deg ut i det. Du finner mye bra info her på forumet, bruk søkefunskjonen! Ellers er erowid.org et veldig bra nettsted for info. Du kan jo også gå på youtube å se hvordan alle fjortisene reagerer på stoffet der Hvis du vil trippe skikkelig kan det være greit å ha en tripp-sitter, for da forsvinner du helt fra virkeligheten, og det er ikke godt å si hva man finner på.
Slik jeg har opplevd å røyke salvia så er det som Skepsis sier. Å ha øynene åpne gir en totalt annen opplevelse enn å ha øynene igjen. Jeg anbefaler deg å lukke øynene dersom du vil få mest utav turen din, da det vil oppleves mer rolig, og du kan reise lenger inn i abstrakte tanker og oppnå en veldig komfortabel mediativ tilstand. Selv klarer jeg ikke slutte å le når jeg har røykt. Det er bare noe med følelsen som er så "silly" at man bare må le av det. Og når man først har begynnt så klarer man ikke stoppe med det første. Dette utelukker alikevel ikke at du kan få en megatrip, glemme helt at du har røykt salvia i det hele tatt, og tro at du har gått permanent over til den andre siden. Med andre ord, begynn med små doser og øk sakte etter behov.

Om du velger å ha øynene åpne når du røyker salvia så lykke til. Alt i synsperspektivet ditt vil bli din hele virkelighet, og ingenting annet spiller noen rolle der og da enn det du ser. Du kan gjerne oppleve at du er en del av alt du ser, og at alt smelter inn i hverandre (inkludert degselv). 3D landskap kan føles ut som en 2D tegnefilm virkelighet som igjen blir brettet ut i 4 dimensjoner. Mønstre som rader og rekker vil bli fremhevet... Og du vil muligens føle et nærvær, selv om du egentlig er alene.

Jeg har også hørt at man kan komme så far out at det spiller ingen rolle om man har øynene åpne eller lukket. Men det har jeg ikke opplevd selv (ennå). Jeg foretrekker vanlige salvia-blader fremfor ekstrakt. Vet du hvilken styrke du har bestillt?
mentalmelt: Det er jo sant. Har ikke hørt om noen som har dødd av det.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hva er det verst tenkelige utfallet av en dårlig salviatripp?
Vis hele sitatet...
Å få utløst latente, psykiske lidelser, eller å skade seg mens man raver rundt..
som alle andre allerede har sagt vil jeg anbefale deg og lese tråden om salvia, I tilleg til erowid og alle andrer sider som gir deg fakta angående salvia. Dette er ikke et stoff du tar bare for å ha det gøy med andre ord, ikke sånn som jeg ser det hvertfall. Still deg selv spørsmålene : Hvorfor vil jeg dette?, Gjør jeg det bare for moro skyld, eller vil jeg ha noe ut av det? Finns mange andre ting du kan spørre deg selv om, og selvfølgelig kan du ta salvia uten noen grunn, men dumt i mine øyne. Husk også på seting, noe jeg føler er viktig med hver nye substans jeg prøver, og som kan forandre en f.eks dårlig tripp til en veldig bra en. Men men, Jeg ønsker deg lykke til! Salvia er syke greier.
glemte å nevne at dose også har mye å si start i det små, og bygg deg opp.
Sitat av KingPill Vis innlegg
glemte å nevne at dose også har mye å si start i det små, og bygg deg opp.
Vis hele sitatet...
Sitat av Flode Vis innlegg
Prøv deg frem, en grei begynnelse kan være 0.05g-0.1g.
Vis hele sitatet...
Er 0.05g i "det små"? Hvordan måler jeg opp dosen?
Sist endret av ManUnited4Ever; 17. juni 2009 kl. 23:56.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er 0.05g i "det små"? Hvordan måler jeg opp dosen?
Vis hele sitatet...
En vekt er jo til fordel når man behandler materiale som har lave doseringer =)
Dersom jeg skulle ha en temmelig dårlig tripp, kan da dette tipset virke?
Salvia og tetris..? kremt.. Jeg vil ihvertfall tro at det er en ganske trippy kombinasjon.
Sist endret av mentalmelt; 18. juni 2009 kl. 00:08.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Dersom jeg skulle ha en temmelig dårlig tripp, kan da dette tipset virke?
Vis hele sitatet...
Nei, du blir ikke å være i fysisk stand til å fatte hva tetris er engang. Du må bare gjøre deg klar til å gi slipp på alt, og bare "go with the flow". Hvis du får egodød så kan du få badtrip fordi du syns det er så sært og ikke klarer å gi slipp, så bare gi slipp, uansett hva som skjer.
turen varer uansett ikke lenge, 15-20 min max vil jeg si, ihvertfall av egen erfaring, ofte kortere og :P

snakker om dårlig utfall så: hadde en kompis her for noen uker siden, han er erfaren turer btw, så skulle han teste salvia for første gang.
tok først et lite trekk, syntes det var interessant og bestemte seg for å ta et stort, så (dette har han da fortalt i ettertid) var han plutselig helt borte, viste ikke hvem noen av oss andre var. han trodde og at en annen kompis av oss hadde prøvd å suge livsenergien ut av han, så han dreiv å kava å skulle komme seg opp. da måtte vi jo holde han tilbake så han ikke skulle gå på trynet ^^

digg musikk kan også være smud å ha på, annbefaler at du sjekker opp shpongle eller younger brother, hvis du ikke allerede har hørt da

offtopic: noen andre som skal på shpongle i london i oktober her da?
Sitat av Defqon Vis innlegg
Nei, du blir ikke å være i fysisk stand til å fatte hva tetris er engang. Du må bare gjøre deg klar til å gi slipp på alt, og bare "go with the flow". Hvis du får egodød så kan du få badtrip fordi du syns det er så sært og ikke klarer å gi slipp, så bare gi slipp, uansett hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Det er meningen å spille tetris i etterkant, ikke i selve rusen. Teorien er slik at man da skal ha vanskeligere for å huske opplevelsen.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Dersom jeg skulle ha en temmelig dårlig tripp, kan da dette tipset virke?
Vis hele sitatet...
Det virker som du er opphengt i det med badtrips, og hvordan du eventuelt skulle takle det. Vel, først vil jeg anbefale deg å ha en tripsitter, spesielt bra med en "sitter" som du kjenner veldig godt, og kanskje har prøvd salvia.
Og sjansen for bad trips vil jo alikevel være der, men om bra seting, dose (Lav dose) og en trippsitter du kan være deg selv rundt, så er sjansen minimal, Med mindre du rett og slett ikke takler salvia.

Ellers kan du sikkert dempe en bad tripp med Valium, eller noe regner jeg med. Har aldri selv gjort dette, for jeg vet at trippen uansett vil roe seg ned, og jeg vil være normal igjen etter den ( I den forstand at jeg ikke tripper lengre ).

Men hopper du først ut i salvia jungelen, syns jeg du burde fullføre reisen, istede for å stoppe den. Mer eller mindre vil du uansett få noe igjen, men det kommer jo ann på hvorfor du tar salvia i første omgang.
Sitat av Sky Vis innlegg
En vekt er jo til fordel når man behandler materiale som har lave doseringer =)
Vis hele sitatet...
Hvilken type vekt er det jeg trenger? Vil en brevvekt gjøre susen? Kan du evt. vise meg?
Det går jo ann å tenke litt selv. Hvis du skal måle noe som veier under ett gram, så trenger du en vekt som er i stand til å måle så små differanser. Altså, enten en digitalvekt med minst ett desimal, eller en mekanisk vekt med målepunkter som ligger mellom 0 og 1. Hvis du har en så nøyaktig brevvekt, noe du antageligvis ikke har, så kan du bruke den. Hvis ikke så må du skaffe deg en mer nøyaktig vekt.
Jeg vil påstå at det er ganske vansklig og forbrede seg på salvia, for når det kicker, så kicker det hardt.
Og da er du på tur til andre galakser for og si det slik.

Husker første gangen jeg tok salvia, kansje 0.1 med 40x. Kansje litt mye, men tenkte at det var bedre og få en skikkelig tur, siden mange bare tar det en gang. Hadde hatt lyst til og teste det i rundt 1.5år og hadde lest sykt mye om det og forbredet meg godt(trodde jeg) for og teste det. Jeg satt meg ned, med bongen i handa, en ca 60cm høy vann bong. Satte munnen over og trekte til bongen var helt full, så slapp jeg shoken(sån det skrives?) og fylte lungene med røyken. Røyken var ikke no vansklig og trekke ned, i forhold til et bongtrekk med weed/hasj.
Jeg satt og stirra på en mobil husker jeg mens jeg hold røyken inne, etter 15 sekunder eller noe sånt så kjente jeg det begynte og stikke litt smått i kroppen. Denne stikkinga ble ikke noe merkbart sterkere før trippen så og si var over.
Og etter ca 25 sek så blåste jeg ut røyken, og da sa det bang så og si med en gang. Husker jeg blåste ut, så ned på mobilen igjen og så at den begynte og fade ut, og et sekund etterpå så sa det bang. Og jeg viste verken hvor jeg var eller hvem jeg var. Det var som og våkne fra en lang drøm, dette livet var ikke virkelig, det var bare noen som hadde kødda med deg hele livet. Husker at nå jeg så til sidene så var det endeløse rekker med folk som satt fast med bena i "verden", og det samme var jeg. Det var som at hele verden hadde stoppa opp, og her skulle du tilbringe resten av livet. Kunne ikke bevege deg eller snakke. Det er så sykt at det er umulig og beskrive. Husker egentlig ikke noe mer en det, før jeg våkner opp igjen til denne verdnen. Når jeg våkner opp igjen så er så ogsi hele hukomelsen borte en liten stund, men jeg vet sån ca hvem jeg er, men husker ikke at jeg har røyka salvia, eller hvordan jeg kom meg dit hvor jeg var. Etter en 2minutters tid tenker jeg så hadde tankene kommet seg litt på plass igjen og jeg kjønte hva som hadde kjedd.

Etter tripen så satt jeg igjen med en digg følelse inni meg, husker jeg gikk hjem og la meg, og det føltes rett og slett ut som jeg hadde blitt født på nytt.
Det var skummelt der og da, men jeg har ikke angra noe på at jeg har tatt det siden. Har faktisk tatt det en gang til siden, men var ikke så sykt på tur som først gangen da, og det var ikke like skummelt som første gangen, men hang meg helt opp en stund. Hadde vist sakt det samme om og om igjen osv, kan ikke huske at jeg har snakka under trippen da. Men satt også denne gangen igjen med en digg følelse etter på.

Det ble litt langt det her, men uansett anbefaler jeg det ihverfall og ha en sitter når du bestemmer deg for og ta det, for du aner ikke hva du kan finne på og gjøre.

Men lykke til og good tripping.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Det er meningen å spille tetris i etterkant, ikke i selve rusen. Teorien er slik at man da skal ha vanskeligere for å huske opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Å huske opplevelsen kan være ekstremt vanskelig, fordi du rett og slett ikke alltid klarer å forstå hva som skjedde. Jeg tror jeg fikk et lite traume etter salvia selv, men jeg klarte meg helt fint uten noen psykiske bivirkninger, fikk bare ekstremt noia for alle rusmidler unntatt alkohol, så det var vel egentlig positivt.
Hvilken type vekt er det jeg trenger? Vil en brevvekt gjøre susen? Kan du evt. vise meg?
Vis hele sitatet...
finn fram en mindre pipe legg nedi en liten bit, røyk forsiktig er vel ikke verre en det..
less is more
Sist endret av wret54; 18. juni 2009 kl. 01:15.
Salvia er noe som absolutt ikke kan forklares. Det varier så utrolig fra person til person(imo) og er noe helt for seg selv. Har selv aldri opplevd noe lignende.
Kjenner meg igjen med alle disse spørsmålene, gjorde det alene og spurte rundt en del også. Til slutt satt jeg der en dag med 2g x10 Salvia og en bong. Tok litt oppe i brønnen og fyrte opp. Rakk ikke legge fra meg bongen før jeg var på et cruise mens jeg hadde en pappergøye på skuldra(No shit, kraftige saker).

Hallisene varierer en del etter hvor stor dose du har, pleier selv å ta litt og hvis jeg vil ha en heftigere effekt så tar jeg å legger i enda litt til.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg tror jeg fikk et lite traume etter salvia selv, men jeg klarte meg helt fint uten noen psykiske bivirkninger, fikk bare ekstremt noia for alle rusmidler unntatt alkohol, så det var vel egentlig positivt.
Vis hele sitatet...
Jaha ja, hehe... De første gangene jeg prøvde salvia ble jeg også veldig skremt, å når jeg var ferdig satt jeg igjen med en følelse om at det var deilig og være uten rus, følte for og være langt unna alt av rus i lengre tid, for jeg synes det var så befriende og komme ned fra den skumle salvia rusen.

Nå sist gang jeg prøvde salvia, for kanskje en måned siden, følte jeg det ganske omvendt egentlig. Jeg følte meg veldig trygg der i den andre verden jeg var, og når jeg kom tilbake til denne virkeligheta ble jeg fryktelig skremt over vår virkelighet, å ville egentlig tilbake til den trygge virkeligheta jeg opplevde. De korte 10-20 sekundene var noe jeg opplevde som sikkert én halv klokke-time. Vår virkelighet ble jeg vandt med etter rundt 10-15 minutter da.
Sist endret av Quetzalcoatl; 18. juni 2009 kl. 02:39.
Hvis du absolut har bestemt deg for å teste salvia, så go with the flow.. Vanskelig å forklare, men aksepter rusen i stedet for å skyve den fra deg. Føl alternativet (etherealismen) og la det ta over. Ikke still deg negativ til noe som helst som skjer. Ting èr og blir fucka..
Brønnen er kanskje litt stor for å legge kun 0.05g ned i. Jeg tror ikke jeg da vil kunne utnytte alt. Jeg lurer på om det ikke kunne vært en idé å fylle bongen delvis med oregano (jeg har ikke tobakk)? For så å legge salviaen på toppen?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Brønnen er kanskje litt stor for å legge kun 0.05g ned i. Jeg tror ikke jeg da vil kunne utnytte alt. Jeg lurer på om det ikke kunne vært en idé å fylle bongen delvis med oregano (jeg har ikke tobakk)? For så å legge salviaen på toppen?
Vis hele sitatet...
Det virker bare tåpelig. Bruker man hodet sitt vil man forstå at man vil inhalere like store mengder, og oppnå like stor effekt, av 0.05 i en stor brønn eller en liten brønn. Om salvian ikke dekker hele rista i brønnen har da absolutt ingenting og si.

Ikke bland ut med unødvendig plantemateriale, uansett om det er tobakk eller oregano! Bruk huet!
Sist endret av Quetzalcoatl; 18. juni 2009 kl. 12:34.
Ikke bland det ut. Hvis du først skal gjøre det så bare slipp deg løs, len deg tilbake og gå med strømmen, ikke mot den.
Får du en ubehagelig opplevelse, så er det mest sannsynlig bare det. Det trenger ikke å bety noe annet enn at du ikke liker salvia. Har selv prøvd andre sterke psykedeliske substanser men av en eller annen grunn fikk jeg veldig lett ordentlige ubehagelige opplevelser på salvia.

Varte bare i et par minutter så det er ikke noe som normalt vil påvirke deg for mye hvis det skulle skje, men bare innse alle reagerer ulikt på ulike substanser og at det ikke trenger å bety noe annet enn det. Bare vær forsiktig, start med smått og kjenn deg fram med større doser etterhvert er det beste rådet jeg kan gi deg=)
Ja, folk må huske at uansett om de ikke "liker" effekten ett bongtrekk ekstrakt-salvia gir, så vil det ikke nødvendigvis si de ikke tåler psykedelisk, eller at det ikke er noe for dem. EKSTRAKT med salvia kan rett og slett være veldig skremmende, selv for de som er erfaren med annet psykedelisk som f.eks fleinsopper. Dette er inkludert meg.

Har veldig lyst og prøve salvia-blader en gang i livet mitt da. Kanskje tygge i en stund eller drikke te...
Hvis jeg tar med meg en sitter, har dere da noen råd til hvordan han/hun skal oppføre seg? Hvis jeg reiser meg og prøver å gå et stykke, er det lurt for dem å stanse meg? Gjør noe om de prøver å snakke til meg?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg tar med meg en sitter, har dere da noen råd til hvordan han/hun skal oppføre seg? Hvis jeg reiser meg og prøver å gå et stykke, er det lurt for dem å stanse meg? Gjør noe om de prøver å snakke til meg?
Vis hele sitatet...
De må helst være helt stille, men hvis de kan se at du har det dårlige burde de si for eksempel "Ro deg ned, ingenting av dette er virkelig og du er tilbake i virkeligheten om 2 minutter", en kompis sa det til meg når jeg trippa ut og det fikk meg til å huske at jeg var et menneske igjen. Hvis du reiser deg så burde de stoppe deg, ellers kan du lett skade deg selv.
Anbefaler deg å lese igjennom Sky sin tråd om dette temaet.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=94101
En sitter burde være en som har kunnskaper om stoffet, hva som kan gå galt, gjerne en som også har erfaring med stoffet selv. En som holder roen hvis noe skulle gå galt og som kan stoles på. At du reiser deg opp og begynner å gå trenger ikke nødvendigvis være ille, så lenge det ikke er mange objekter i veien for deg som potensielt kan skade deg om du skulle falle og så lenge sitteren følger nøye med på deg. Om du derimot begynner å vise oppførsel som kan ende i skader så burde nok sitteren få satt/lagt deg ned istedenfor at du flyr rundt. Sitteren burde heller ikke prøve å kontakte deg altfor mye mens du er i transen, med mindre du selv søker kommunikasjon. Salvia trippen er relativt kort og kaotisk, kan være en fordel at man ikke blir forstyrret.

En sitter er absolutt lurt når man eksperimenterer med salvia, anbefaler deg å ha med deg en som kan passe på deg. Sitteren kan også fyre opp bongen for deg, så slipper du å stresse med det når effektene river tak i deg.
Sist endret av Sky; 18. juni 2009 kl. 14:36.
Se litt av denne videoen. http://www.youtube.com/watch?gl=JP&hl=ja&v=7il24-hK-Fw

Under er der én som har skrevet: "This song is a 100% accurate musical interpretation of the Salvia Divinorum experience. The chaotic and scary intensity of this song utterly captures the total confusion induced by Salvia."

Der er enda en som er enig. Ligger det noe i dette? Minner den videoen dere om salviarus?
Som nevnt tidligere, salvia turer kan ikke forklares. Det er så stor variasjon fra person til person, men vil si at musikken og settingen har veldig mye å si! Hvertfall for meg og de har har fyra med så har musikken vært hoved tingen som blir fokusert på. Var stor forskjell når jeg hørte på Sonata Arctica og Pink floyd - Learning to fly.
Satt å så på musikk videon til Lucy in the Sky with Diamonds og den var veeldig fasinerede under turen.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Se litt av denne videoen. http://www.youtube.com/watch?gl=JP&hl=ja&v=7il24-hK-Fw

Under er der én som har skrevet: "This song is a 100% accurate musical interpretation of the Salvia Divinorum experience. The chaotic and scary intensity of this song utterly captures the total confusion induced by Salvia."

Der er enda en som er enig. Ligger det noe i dette? Minner den videoen dere om salviarus?
Vis hele sitatet...

Det er vel ikke "videoen"/bildemontasjen, men sangen det refereres til i kommentarfeltet.
Sist endret av xtapolapocetl; 19. juni 2009 kl. 12:13. Grunn: la til quote
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er vel ikke "videoen"/bildemontasjen, men sangen det refereres til i kommentarfeltet.
Vis hele sitatet...

Ja. Men kunne du ha svart på spørsmålet mitt? Gir disse lydene deg assosiasjoner med salvia?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Ja. Men kunne du ha svart på spørsmålet mitt? Gir disse lydene deg assosiasjoner med salvia?
Vis hele sitatet...
De gir meg det, delvis. Den er såklart alt for rolig osv, men å lage en sang som skulle vært som en salviatripp hadde bare vært bråk, så det kan de jo ikke gjøre.
Hva er poenget med å finne ut mest mulig om salvia rusen som mulig, er det ikke gøy å finne ut selv? Istedenfor å stille masse rare overbrukte spørsmål, så kan du heller lese deg opp til det? Er du fortsatt usikker, er det bare å vente. Virker ut som du hadde helt andre forventninger når du bestilte, og uten å lese noe om dette så lager du en tråd hvor du forventer at alle skal forklare salvia rusen ned til den minste detalj. Det plager meg ikke, men det er så mye enklere å lese seg opp til det ved hjelp av gamle tråder på forumet her. Har du lest mye men føler for lite er det vel strengt talt bare å vente til du er klar =)
Sitat av nekroh Vis innlegg
du forventer at alle skal forklare salvia rusen ned til den minste detalj.
Vis hele sitatet...
Og akkurat hvor er det jeg har bedt om en beskrivelse av salviarusen?
syns ikke det er så mye vits å ta så store forhåndsregler, annet enn lys og musikk kanskje.
Det eneste du trenger å være klar over er at du blir helt borte i en annen verden og har ikke helt kontroll over deg selv og at ingen ting er virkelig.

fyll opp brønnen med 0,3-0,5 fyr opp og ta et skikkelig trekk, hold det inne så lenge du kan og fyll lungene på nytt.
Pang sier det og du sitter å sikkler i sofaen og mest sannsynlig har du mistet bongen, la tankene fly fritt og du blir dratt med ditt du minst venter det.
Bare husk at alt som skjer skyldes stoffet og ikke noe annet, alt er over på noen minutter og ingen ting er virkelig, se på det hele som en syk 3Dfilm og du får sannsynligvis ikke bad trip.

Lykke til
Sitat av sykofant Vis innlegg
fyll opp brønnen med 0,3-0,5
Vis hele sitatet...
Sitat av Flode Vis innlegg
Prøv deg frem, en grei begynnelse kan være 0.05g-0.1g.
Vis hele sitatet...
Er det folk som blir skikkelig ruset på under 0.3g? Er det like greit at jeg hopper over "begynnelsen"?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det folk som blir skikkelig ruset på under 0.3g? Er det like greit at jeg hopper over "begynnelsen"?
Vis hele sitatet...
Du har 10x, mitt tips er at du ikke hopper på noe i nærheten av 0.3g.

Prøv heller 0.05-0.1g som førstegangsdose, gjerne mindre bare for å få feelingen. Så øker du _sakte_ med dosene. Røyker du 0.3g med 10x så kan jeg love deg at du blir helt borte. Skjedde ihvertfall med meg og det var sikkert bare 0.25g.

EOV til den grad at jeg ikke lenger så virkeligheten, alt var en verden av sjokkrosa, babyblå og neongrønne farger.

EDIT: Men så er rusen veldig individuell og kvaliteten likeså. Det kan være at du ender opp med å røyke 1g og alt du ender opp med er smålige CEVs eller så røyker du 0.1g og tripper ballene av deg. Uansett; start heller rolig.
Sist endret av Elemental; 19. juni 2009 kl. 15:59.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Prøv heller 0.05-0.1g som førstegangsdose, gjerne mindre bare for å få feelingen. Så øker du _sakte_ med dosene.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg da først prøver 0.05g som førstegangsdose, skal jeg vente 10 minutter for å sjekke om effekten kommer, og så eventuelt øke? Eller tenkte du at det skulle være én dags intervall eller noe sånt mellom hver dose?
Sist endret av ManUnited4Ever; 19. juni 2009 kl. 17:53.