Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1331
Hei.

Jeg er pr i dag ikt lærling i et firma i akershus, men skal til høsten flytte til vestfold og har da fortsatt 1 år igjen på lærlingstiden min.
Lurer i forbindelse med dette om noen har noe erfaring angående bytte av lærlingsplass?
Lurer spessielt på ting som at jeg har skrevet en 2 års lærling kontrakt, og så vidt jeg har forstått så har jeg ikke lenger rett til noen skolegang hvis denne brytes?

Lurer også på om noen vet om jeg må starte lærtiden på nytt eller bare fortsetter på det 2. året til høsten?

Noen som vet noe?
Sikkerhetsklarert
Det er ikke noe problem å bytte plass. Eksen min gjorde dette da hun var lærling, du må bare melde fra til opplæringskontoret (hvis det er det det heter fortsatt) Så ordner de at avtalen din sies opp, men du må selv skaffe nytt lærested.