Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 752
hey!

jeg er en aktiv spiller av guitar hero og har derfor lasta ned en del custom filer og brent på dvd for å spille på ps2en.
som kjent uten en modchip må man bruke et slide tool for å manuelt åpne cd rommen, kompisen min tok selvfølgelig for hardt i og selve låsemekanismen hoppet ut av sporet sitt.

åpnet derfor opp ps2en, skrudde av topplokket til dvd-spilleren og satte utløseren på plass oppå låsemekanismen, sjekket deretter at dette fungerte som det skulle.
skrudde deretter sammen igjen ps2en og koblet den til.
men når jeg skrudde på powerknappen på baksiden av ps2en kom det ikke noe rødt lys på power knappen, skrudde derfor opp igjen for å se om det er noe jeg glemte og det er det ikke som jeg kan se.

eneste jeg har vært borti nedi der er dvd-spilleren og den sitter langt unna powersupplyen osvosv.
noen som vet hva jeg kan ha gjort galt, eller hva som generelt er galt, om for eksempel dvd spilleren på ps2en har noen tilkobling til strømføringen slik at den ikke starter eller noe ( uten at jeg synes det virker logisk )
virker litt mistenklig at den plutslig skal få hardware feil og det ikke er min skyld når dette skjedde i samme slengen.

alle tips tas imot med glede.
eneste jeg har hørt hittil var at jeg skulle vente 5-6 timer og deretter prøve igjen så får se når jeg står opp om den fungerer da.

på forhånd takk.
kimern89
Det skal gå en "streng" fra på/av/utløs-knapp, denne har vel blitt løsnet fra punktet sitt i dvd-spillernen mens du skrudde på lokket.
Sist endret av Gjerven; 25. juni 2007 kl. 05:26.
okai, fant en manual på hvordan man bytter ut "eject-tray/power button metallic ribbon cable" så skal prøve det nå, sier hvordan det gikk etterpå
da funka ps2en igjen =)