Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3835
Er frykten min for å dø et symptom på at jeg lever et uoppfylt liv?

Av natur så prøver jeg å leve livet mitt så uproblematisk og fra dag til dag som jeg bare kan. Unngår stress og ubehag i det lengste og er slett ikke fremmed for å hengi meg til nytelse. Nesten enhver mulig snarvei til komfort velger jeg, helt uten å tenke så mye over det. Det er ingen tvil om at jeg er priviligert og har en livskvalitet som et fåtall av jordas befolkning bare kan drømme om.

Jeg er i midten av 20 årene. Har en samboer jeg elsker, familie, gode venner, fast jobb, et hjem, god helse. Jeg har statistisk sett mange år igjen å leve. Allikevel har tanken på den uungåelige døden begynt å dukke opp i hodet mitt. Tidligere har jeg ikke brydd meg om det i det hele tatt. Er det mørkt så er det mørkt.

Nå får jeg en vond smak i munnen av tanken.
Knyter seg litt i magen. Jeg skal bli borte, og alle tanker og opplevelser med meg.

Hvordan aksepterer man dette?
Døden er en velsignelse.
Hvis vi IKKE kunne dødd hadde vi virkelig hatt problemer.
Bare å omfavne det som det mest naturlige som kan skje.
Bare litt perspektiv som skal til, prøv å ta inn litt Alan Watts, kanskje ?

https://youtu.be/O7ufAp-5dKg

Ville ikke ungått vanskelige ting og utfordringer, det er det livet er, en mestringsøvelse, du blir sterkere, tryggere og gladere, desto større mestringsfølelse du har om deg selv, både emosjonellt og fysisk.
Sist endret av revo85; 3. januar 2022 kl. 13:04. Grunn: Tillegg
Ingen vekst ut motgang.

Ja, noier du for døden i en så tidlig alder så er det bra.

Bra at du begynner å stille spørsmål.

Du kan ikke unngå å frykte døden på et eller annet tidspunkt i livet med mindre du setter deg inn i Hvem Du Egentlig Er.

Allan Watts er en god kar.