Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3010
Heisann!

Min gamle HP ProBook tok kvelden i starten av desember etter 8 års trofast tjeneste, og i den anledning er jeg ute etter en bærbar PC av like tilfredsstillende kvalitet og ytelse. Kjøp av maskinvare er noe jeg har minimalt med kunnskap om, og søker derfor hjelp her.

Jeg har foreløpig sett på Lenovo ThinkBook 15 i5/16/256, og lurer på om dette vil være et godt kjøp, eventuelt om noen har erfaring med denne datamaskinen. Andre tips til bærbar PC tas også hjertelig imot. Budsjettet mitt er på maksimalt 10 000 kroner.

Min gamle HP var svært slitesterk og tålte fysiske påkjenninger godt, og dette er også noe jeg ønsker med i min nye datamaskin. Jeg skal hovedsakelig bruke datamaskinen til studier, og det er derfor nødvendig at maskinen kan kjøre flere programmer samtidig. Det er også nødvendig at datamaskinen kan håndtere statistikkprogrammer som SPSS og lignende uten problemer.

Det er også et stort pluss om jeg kan spille Minecraft i forholdsvis grei kvalitet.

På forhånd takk for svar!
Jeg har handlet fra IT|marked og kjøpt en pent brukt en. Følte jeg fikk sykt mye for pengene, og servicen var upåklagelig. Er du usikker på noe, kan du også ringe de for råd og hjelp. Kunne omtrent ikke se på maskinen at den faktisk var brukt og jeg regnet litt på det og fant ut jeg sparte nesten 5000 på å handle en brukt med NESTEN samme kvaliteter som en tilsvarende ny kostet
Men det er meg da.. Ville bare dele min erfaring
Sitat av ParaTorMal Vis innlegg
Jeg har handlet fra IT|marked og kjøpt en pent brukt en. Følte jeg fikk sykt mye for pengene, og servicen var upåklagelig. Er du usikker på noe, kan du også ringe de for råd og hjelp. Kunne omtrent ikke se på maskinen at den faktisk var brukt og jeg regnet litt på det og fant ut jeg sparte nesten 5000 på å handle en brukt med NESTEN samme kvaliteter som en tilsvarende ny kostet
Men det er meg da.. Ville bare dele min erfaring
Vis hele sitatet...
Jeg har også tenkt å kjøpe derfra. Sannsynligvis en ThinkPad pluss et nytt batteri, for det må jo erstattes før eller senere uansett.

Var veldig glad i Lenovo før og hadde inntrykk av at i hvert fall ThinkPad-serien er solide, men er ikke like overbevist av Lenovo Yoga som jeg har nå.