Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3920
Hei, jeg har litt lyst til og bestille spore-vials eller sprøyter med sporer og noen prints ( psilocybe cubensis ), vet at dette er ulovlig i norge, men hvordan er lovverket i sverige ? min tanke var og bestille det til post restante i strømstad fra nederland.
men klarer ikke google meg frem til om det er lovlig i sverige eller ikke med sporeprint og spore vials ?

Tusen takk for svar!
Sist endret av Inportrace1; 21. november 2021 kl. 00:13.
Anonym bruker
"Vant Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan ikke bare bestille drugs til post restante. De skal ha dokumentasjon på hva du har bestilt ellers hadde jo alle bestilt drugs dit lol
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan ikke bare bestille drugs til post restante. De skal ha dokumentasjon på hva du har bestilt ellers hadde jo alle bestilt drugs dit lol
Vis hele sitatet...
Er vell derfor han lurer på om det er lovlig for da blir det jo ikke noe problem med dokumentasjon heller?
Nå er ikke sporer "drugs". kun soppen som vokser av den og det er ikke det jeg snakker om og bestille. det er ikke det jeg spørr om. spørr om lovligheten om sporer i sverige. cannabisfrø er lovlig i sverige og selges som lyxfuglfron og krever ingen "dokumentasjon" da det ikke er drugs og lovlig og besitte så lenge du ikke har planer om og dyrke de . og lurer på om sporer også er lovlig. gidder jo ikke og bestille hvis det er noe risk.
og post restante skal ikke ha dokumentasjon på hva du bestiller, jeg bruker post restante ofte, spesielt til bonger. aldri har de noen gang krevd noe dokumentasjon på hva jeg har bestilt.

så igjenn noen som har erfaring med dette?
Jeg fikk soppsporer fra Nederland til Norge uten problemer men det er godt over ti år siden nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan ikke bare bestille drugs til post restante. De skal ha dokumentasjon på hva du har bestilt ellers hadde jo alle bestilt drugs dit lol
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg om rutinene deres har endret seg de siste par årene, men jeg har selv bestilt growkits til sopp til post resante i Strømstad et par ganger, det eneste man må dokumentere er hvem man er.

Jeg er usikker på lovligheten rundt det, men jeg bestilte flere ganger og det var aldri noe problem.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nå vet ikke jeg om rutinene deres har endret seg de siste par årene, men jeg har selv bestilt growkits til sopp til post resante i Strømstad et par ganger, det eneste man må dokumentere er hvem man er.

Jeg er usikker på lovligheten rundt det, men jeg bestilte flere ganger og det var aldri noe problem.
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk for svar, da føler jeg meg litt mer trygg på og gjøre det
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nå vet ikke jeg om rutinene deres har endret seg de siste par årene, men jeg har selv bestilt growkits til sopp til post resante i Strømstad et par ganger, det eneste man må dokumentere er hvem man er.

Jeg er usikker på lovligheten rundt det, men jeg bestilte flere ganger og det var aldri noe problem.
Vis hele sitatet...
Growkits, vil det si med sporer og alt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Growkits, vil det si med sporer og alt?
Vis hele sitatet...
Yeah. "Just add water", og sett isboksen i en spesiell pose som stenger inne fuktigheten. Måtte spraye med vann daglig og etter 3 uker hadde jeg vel en 20-30g tørka sopp på første flushen.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Yeah. "Just add water", og sett isboksen i en spesiell pose som stenger inne fuktigheten. Måtte spraye med vann daglig og etter 3 uker hadde jeg vel en 20-30g tørka sopp på første flushen.
Vis hele sitatet...
mulig og høre hvilken side du bestilte fra?
Det er vel imot forumets regler å dele slikt, dessverre. Noen velretta google-søk vil nok gi deg det du trenger.
Sist endret av Dimergon; 21. november 2021 kl. 22:48.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det er vel imot forumets regler å dele slikt, dessverre. Noen velretta google-søk vil nok gi deg det du trenger.
Vis hele sitatet...
det er iorden, har en del sider allerede, men er det imot noen reglemanger så er det selvfølgelig ikke noe og dele det nei
Det er en fin side som selger bonger og grindere den heter Zamnesia
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er evt straffen om man blir tatt for forsøk på import av 2-5 grow kit’s med sopp?
Er sjansen for å bli tatt stor?
Går det evt an å få spor print gjemt inni en bok?
Klarer ikke forstå at det kan være så vanskelig.
Men jeg har ikke peiling����
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er evt straffen om man blir tatt for forsøk på import av 2-5 grow kit’s med sopp?
Er sjansen for å bli tatt stor?
Går det evt an å få spor print gjemt inni en bok?
Klarer ikke forstå at det kan være så vanskelig.
Men jeg har ikke peiling����
Vis hele sitatet...
Bot, garantert razzia hvis du bor i distriktet.
Hvis de tar en stikkprøve av din pakke finner de de garantert, det er jobben dems. Om pakken blir stoppet eller ikke er bare snakk om flaks eller uflaks, ingen her inne som vet hva kjangsen er dessverre.
Prints er ikke lov, men low risk (lavere enn Norge) . De norske tollhorene spaner på Poste resante og stopper biler som har vært der. Til alle som tenker growkits: fuck det! Les dere opp på pf-tek dere trenger bare sporer.
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Sist endret av TrippyPippi; 3. desember 2021 kl. 23:31. Grunn: Skrivefeil
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare lage flere sporer sjøl av en batch så jeg skjønner ikke hvorfor du skal trenge 50ml, men jo mindre du har såpass mye penger at det ikke har noe å si så er vel det raskere hvis det skulle haste :P
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Vis hele sitatet...
ha ha ha. 15 tusen? nei det er ikke fair. søppelbekjent. prints er fryktelig lett å lage. å lage til sprøytene med sporene er også nokså lett, tar ca 5min pr sprøyte, kanskje mindre, aldri tatt tiden.

Du er bra ekkel visst du krever 15 tusen. Prints skal gis bort, spres så mye som mulig.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Vis hele sitatet...
Fersk ja..er 50 g
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Vis hele sitatet...
Trur jeg hadde klappet til duden,15 laken for en dust !
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Jeg har en bekjent som forlanger femten tusen for 50ml sprøyte med prints, er dette dyrt eller fair vil dere si? Han påstår at man kan flushe 500-600 gram med en sånn jævel. Golden Teacher.
Vis hele sitatet...
Sønnen til en bekjent av meg, holder på meg kultivering av cubensis. Tror han selger sporer for 200 kr stk, så det her, virka ikke som noe kompispris akkurat
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sporeprint deles ut gratis ofte, da de krever kunnskap å bruke. Men de har helt klart en pengeverdi, den er bare vanskelig å fastsette /argumentere for. På nettet er 200 kurant pris.

Soppdyrking i Norge er for lengst tatt over av kynikere, jeg ser priser langt over reell verdi overalt i Bergen og Oslo,

Bruk av falske strain navn som "Eclipse"

15.000 for en sporesprøyte av ukjent renhet

Hustle og gangsters tar over
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som selger prints?����
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som selger prints?����
Vis hele sitatet...
https://www.reddit.com/r/sporetraders/