Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2344
Jeg har en kamerat som er godt bevandret når det kommer til det meste innen rusmidler. I følge han er muskatnøtt hans drug of choice og det er kraftig undervurdert. Han sammenligner effekten med edibles laget av cannabis, med en liten tvist. Det sammen med uforutsigbarhet når det kicker inn i systemet. Det tar vist en del timer før man skal bli stein av det. Er det andre her inne som har erfaring med muskattnøtt og kan bekrefte at det er undervurdert?
Det smaker helt forjævli fettlærv og tok 7 timer før det funka. Enkelte farger ble sterkere og ja det er en viss effekt. Men det er også sterk dehydrering. Følte seg aldri mindre tørst. Les deg opp på risiko
Om noe, så er det det nok overvurdert. Uten tvil det værste rusmiddelet jeg har prøvd. Følte meg helt forferdelig etter inntak og det varte i flere dager. Minner mer om en jævlig influensa enn edibles
Psykedelisk bakverk
Forferdelig stoff med minimale oppsider, men store nedsider. Kan ikke huske å ha hørt om noen som faktisk liker det
Jeg tror at placeboeffekten er unndervurdert. Derimot tror jeg at effekten av muskatnett er sterkt overvurdert. Jeg har prøvd.
Helt greit. Ikke noe man burde ta.. Giftig
Muskatnøtt er seriøst det jævligste jeg noen gang har prøvd. Klarte ikke reise meg på en hel dag uten å måtte spy.
Jeg har aldri hørt om noen som faktisk liker rusen man får av muskatnøtt. Jeg er av typen "Alt skal prøves!" - men ikke det drittet der.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overvurdert. Vil du ha tur, bruk psykedelica
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd - og er enig med det samme som absolutt alle har svart i tråden - det er overvurdert.

Jeg er rimelig sikker i min sak om at jeg aldri kommer til å føle verken behov eller lyst for å prøve det igjen. Det finne så mye bedre ting der ute.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Forferdelig stoff med minimale oppsider, men store nedsider. Kan ikke huske å ha hørt om noen som faktisk liker det
Vis hele sitatet...
Jeg likte det. Fikk morsomme hallusinasjoner.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røykt og spist det, spiste 2 hele muskattnøtter, sammen med alkohol for føere år siden. Og en annen gang skrellet jeg en hel muskatnøtt og rullet i OCB uten tobakk (kjente ikke noe)


Men når jeg spiste? Ganske digg effekt, minnet om hasj. Men dagen/natten etterpå måtte jeg drite hele tiden, fikk mareritt, spydde.
Jeg river opp muskat (hel nøtt) på kjøttdeig og noen ganger spagetti. Har vel hendt at jeg har spist en halv muskattnøtt med maten, men aldri merket noe.

Hvis det er slik at en må opp i 1 hel eller 2 nøtter for å få effekt virker det som om hva dette gjør er å forgifte deg, når dosen blir for stor til leveren å håndtere. Slik er jo ikke psykedelika, der merker man også mindre doser, selv om de kanskje ikke er psykedeliske da.
Sist endret av Hans Høyhet; 1. november 2021 kl. 02:03.
Jeg har prøvd muskatnøtt 3 ganger.
Rusen har vært der alle 3 gangene, og det kjennes ut som om jeg har røyka bønne hele dagen når det først kicker inn.
Men det tar lang tid å forberede det for inntak, samt at jeg det tar 7+ timer før det kicker inn. Så i mine øyne så er det ikke verdt bryet.
2-3 hele nøtter var det jeg brukte for å ta noen små abstinenser. Det funker etter 3 timer ++, du blir fjern, røde tørre øyne og noe dehydrert.

Det inneholder et psykoaktivt stoff -myristicin.

Orker ikke skrive, men her står litt om bruk av virkestoffet, negativt og noe positivt(?)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myristicin

Konklusjonen min er derfor:

Røyk ren cannabis, bruk mikro dosering av psykedelia, eller bli en Matcha te drikker. L-theanine er beroligende.

Sitat av yomomma Vis innlegg
2-3 hele nøtter var det jeg brukte for å ta noen små abstinenser. Det funker etter 3 timer ++, du blir fjern, røde tørre øyne og noe dehydrert.

Det inneholder et psykoaktivt stoff -myristicin.

Orker ikke skrive, men her står litt om bruk av virkestoffet, negativt og noe positivt(?)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myristicin

Konklusjonen min er derfor:

Røyk ren cannabis, bruk mikro dosering av psykedelia, eller bli en Matcha te drikker. L-theanine er beroligende.
Vis hele sitatet...
Men det skal sies at jeg har en kompis som faktisk bruker muskatnøtter en gang i måneden for å redusere alkohol sug og stress.

Sitat av yomomma Vis innlegg
2-3 hele nøtter var det jeg brukte for å ta noen små abstinenser. Det funker etter 3 timer ++, du blir fjern, røde tørre øyne og noe dehydrert.

Det inneholder et psykoaktivt stoff -myristicin.

Orker ikke skrive, men her står litt om bruk av virkestoffet, negativt og noe positivt(?)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myristicin

Konklusjonen min er derfor:

Røyk ren cannabis, bruk mikro dosering av psykedelia, eller bli en Matcha te drikker. L-theanine er beroligende.
Vis hele sitatet...
Men det skal sies at jeg har en kompis som faktisk bruker muskatnøtter en gang i måneden for å redusere alkohol sug og stress.
Sist endret av yomomma; 1. november 2021 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå snakker jeg bare ut fra hukommelsen, så arrester meg om jeg tar feil.(tulla, ikke send politiet på meg.)Det komiske er vel at forskning sier de ikke finner noe i muskat som gir halliser, så er det kun "fjortis-placebo"?