Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1234
Hva skal til for å bli lagt inn?
Psykose er vell grunn nok, er det ikke?
Trådstarter
Virker ikke slik, hadde en runde med helsevesenet, har historikk i journalen men alikevel lot de han gå etter en nokså alvorlig episode. virker ikke som noen prøver å få tak i han heller? Må de finne han naken et sted før det blir tatt på alvor?
Første steg er vell akkuttspykiatisk sykehus hvis det føles for akutt hjelp nå.

Ring de nr som kommer opp når du søker psykisk krisehjelp og snakk med dem og forklar hva som er saken og få tips om hva du bør gjøre / for at vennen din kan få hjelp.
Flott du stiller opp for kameraten din <3

Sitat av Ajajaj Vis innlegg
Virker ikke slik, hadde en runde med helsevesenet, har historikk i journalen men alikevel lot de han gå etter en nokså alvorlig episode. virker ikke som noen prøver å få tak i han heller? Må de finne han naken et sted før det blir tatt på alvor?
Vis hele sitatet...
Hadde en runde med det samme da venninnen min først tok overdose med piller... Havna på akuttspyk.. ble skrevet ut, for da igjen å prøve å ta selvmord igjen på samme måte. Ringte sykehuset og grein og ba om å ikke slippe henne ut igjen...men det var opp til henne... Hun var psykotisk etter å ha blitt voldtatt og neddopet en uke før.. hun fikk gå ut etter to dager.
Da var jeg i kontakt med alle steder som kunne ta henne inn for å hjelpe henne. Min bestevenninne som ble gal og ville dø, men hadde ikke penger for å betale for privat sted for henne. Shit dette er virkelig vanskelig å hjelpe folk i nød!

Heldigvis gikk det bra, måtte fytte hjem til henne å være der. Droppe jobb og reise mange mil... men det redda kanskje henne.
NB alt er kjempe bra med henne nå <3
Sist endret av Ekstase; 14. oktober 2021 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ekstase Vis innlegg
måtte fytte hjem til henne å være der. Droppe jobb og reise mange mil... men det redda kanskje henne.
Vis hele sitatet...
Ville bare takke for en så enorm innsats fra din side.
Det var sikkert veldig krevende for deg. Jeg er glad for at du tok slik et ansvar. Takk for at du er et (med)menneske.

På en måte så er jeg glad for at psykiatrien har såpass store begrensninger når det gjelder at de kan bruke tvang.

Samtidig så kan en lese her, og på andre internettforum at folk i alvorlig krise, med selvmordsplaner og eller lignende, blir avvist igjen og igjen.

Jeg håper på en reform i psykiatrien.
At man er til fare for seg selv eller andre. Etter en regelendring for noen år siden så skal det mye mer til for å legges inn, virker du skikket nok så for du gå. Så en som har psykose kan gli rett forbi helsevesenet hvis man klarer å ta seg sammen nok.