Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3678
hei. har fått tilbud og takket ja til å starte i bedrift gjennom nav på mandag. har vært på intervju hos arbeidsgiver og han ønsker å ha meg inn i bedriften. han spurte om det å få til en løsning med nav er aktuelt for meg og jeg sa ja, forutenom det har vi ikke diskutert noen ting, han sa vi ordnet alt over helgen.
sånn som jeg har forstått det kan jeg ikke få lønnstilskudd fra nav hvis det er arbeidspraksis. er det innafor for min del å forhandle meg frem med arbeidsgiver hvis han ønsker kun vanlig arbeidspraksis? hva kan jeg forvente å få av tilskudd fra nav? går p.d.d på aap. ble anbefalt av noen å takke nei hvis jeg ikke kan få lønnstilskudd, men jeg har lyst til å få en fot innenfor markedet og komme meg videre, og jeg er lei av å ikke jobbe.

hva mener dere? jeg skal ta kontakt med veileder på nav på mandag, samt prate med sjefen naturligvis. men hvordan burde jeg gå frem her?
spør gjerne hvis noe ble uklart.
Jeg har vært på arbeidspraksis i bedrift og da mottok jeg AAP mens jeg jobba der + at bedriften fikk lønnstilskudd mens jeg var der og etter 6 mnd fikk jeg fast arbeid. Vet ikke om jeg skjønte det rett, eller ser problemet?

Mange bedrifter misbruker det.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg har vært på arbeidspraksis i bedrift og da mottok jeg AAP mens jeg jobba der + at bedriften fikk lønnstilskudd mens jeg var der og etter 6 mnd fikk jeg fast arbeid. Vet ikke om jeg skjønte det rett, eller ser problemet?

Mange bedrifter misbruker det.
Vis hele sitatet...
ok vel la meg prøve å forklare. prøvde å skrive litt mellom linjene i den urealistiske lille faren at arbeidsgiver finner tråden her liksom. men.

spm 1, burde jeg takke ja til tilbudet hvis jeg ikke får noe som helst lønn, nettopp som du sier at mange bedrifter misbruker tilbudet?
burde jeg heller prøve å finne en plass som kan gi meg normal lønn, evt lønnstilskudd som går til meg. tatt i betraktning at det visstnok skal være en bedrift i enorm vekst som jeg gjerne vil inn i og være med på i år fremover, håpe på fast arbeid som du fikk. men økonomi er en veldig viktig prioritering per idag. er snakk om å være der som sesongarbeider

spm 2, hvem har krav på lønsstilskudd, og hvordan fungerer prosessen? har skjønt det som at arbeidsgiver må søke til nav, og så kan i tillegg arbeidsgiver velge selv om han vil disponere de midlene til meg som lønn, eller andre ting? burde jeg da ha det svart på hvitt at pengene triller inn på min konto?
1. Du har jo AAP, så noen form for lønn har du selv om det ikke er mye men sånn er det. Det må du nesten velge selv, langsiktig bør du takke ja er min mening.

2. Usikker på hvem som har krav på det, men da jeg var innpå intervju ble de enige der å da at bedriften skulle få lønnstilskudd og det fikk ikke jeg noe av siden jeg hadde AAP. Om du mottar lønnstilskuddet i form av lønn så tror jeg ikke du får AAP eller så mister du tilsvarende.
Da jeg jobba og hadde AAP ble jeg spurt om å jobbe overtid og det hadde resultert i ca 20kr timen etter skatt noe jeg ikke orka bare for å gi et litt upresist eksempel.

Men mulig jeg fikk lønnstilskudd da jeg var på praksisplass igjennom NAV, men det var på det viset at nav betalt f. eks 50% og arbeidsgiver 50% så jeg tjente ikke en dritt på det (iallfall ekstra)

Min konklusjon er at om du er ute etter lønna arbeid her å nå så hadde jeg takka nei, men er du hypp på arbeid å få en fot innafor men er innstilt på å motta AAP mens du jobber der i 3-6mnd mot at du muligens for arbeid senere så takker du ja.