Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1142
Hei alle sammen,

- Har hatt noen drømmer de siste 3 dagene jeg overhodet ikke likte, er vant til "vanlige" mareritt der jeg blir veldig redd i drømmen og våkner "PANG" våken, svetten renner osv. Kan høres rart ut, samtidig som dette er mareritt er det faktisk noe jeg "liker". Ja, jeg er en merkelig kar. Liker faktisk å få disse såkalte skremsels drømmene, blir omtrent som en utrolig god skrekkfilm som skremmer livdritten utav deg. Kan fint sovne som en baby igjen kort tid etter et mareritt, til å med av og til håpe på at jeg kommer inni samme drøm, eller lignende drøm. Nokk om det.

De siste 3 nettene, har jeg hatt drømmer jeg nå begynner å bli skremt av, så mye som at jeg faktisk har gått tenkt mer eller mindre på disse drømmene mine på dagtid. I drømmen går jeg rundt å er vettskremt, ting skjer, folk er etter meg osv. Men jeg ender opp med å drepe folk på værre måter enn jeg har sett på film/tv. Torturering av familie medlemmer, venner og ellers kjente fjes og ukjente. Dette er helt nytt for meg, liker det absolutt ikke. Nå er kl 05:05 å har faktisk med vilje utsatt å sove p.g.a disse 3 nettene med dette horror showet der jeg i drømmen er veldig redd samtidig der det er faktisk jeg som er "monsteret".

Helt greit at jeg er en "rar" kar som liker mareritt. Ja, sikkert meget spesielt. Men dette er rett og slett for drøyt, skremmende og håper virkelig det går over.

Om det har noe å si, så er jeg ikke en voldelig person i virkeligheten. Lang ifra.
Er det noen som har hatt lignende, også flere dager på rad, også flere utav samme eller lignende drømmer på samme natt? Er det jeg som overreagerer når jeg begynner å tenke at dette kanskje er begynnelsen på en psykisk lidelse?
Er det noen som har gjerne noen kjerringråd ellers tips generelt til å slå av drømmene for en periode?

Daglig dags medisiner:
1. Quetiapine - Har brukt dette i flere måneder, har ikke forandret dose.

Nå skal jeg ta å lukke laptopen, slappe av, meditere meg til søvns. Håper virkelig ikke dette skjer enda en natt. Har aldri vært den type personen som blir lett skremt, eller huperkonda. Men dette merket jeg stakk dypt, og har begynt å sette seg i mitt daligedagse tanke mønster om dere skjønner. Dette er ikke normalt meg.

Vurderte å vente med poste dette, med tanke på det kun har pågått i tre dager og forhåpentligvis går over av seg selv, raskest mulig.

Takker på forhånd for alle råd, tips og svar.
God natt alle sammen. Kommer tilbake når jeg våkner med tilbakemeldig om hvordan denne nattesøvnen blir.

Kan også legge til at døgnrytmen min har vært veldig ustabil, opp å ned, venstre høyre nå i juletider da jeg ikke har noe jeg MÅ gjøre før etter nyttår igjen.

#eRixn'

Edit: Quetiapinen er skrevet ut for indre uro og søvn. Har fungert helt greit. Blir ikke slått ut som folk flest, men kvaliten på søvnen er merkbart bedre, enn uten quetiapin. 100mg dose (ikke depot) om det har noe å si.
Sist endret av eRixn; 30. desember 2020 kl. 05:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unormale drømmer og mareritt er en kjent bivirkning av quietapine. Når jeg begynte på medisinen av samme grunn som deg slo den meg helt ut de første par månedene, men da jeg begynte å tolerere den bedre kom de fucka drømmene.

Tenker ikke at det er noe å bekymre seg over med mindre det fortsetter over tid og ødelegger livskvaliteten din eller du begynner å få endret tankemønster, ønske om å drepe eller torturere pga drømmene dine.
Sist endret av celtseus; 30. desember 2020 kl. 05:47.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Unormale drømmer og mareritt er en kjent bivirkning av quietapine. Når jeg begynte på medisinen av samme grunn som deg slo den meg helt ut de første par månedene, men da jeg begynte å tolerere den bedre kom de fucka drømmene.

Tenker ikke at det er noe å bekymre seg over med mindre det fortsetter over tid og ødelegger livskvaliteten din eller du begynner å få endret tankemønster, ønske om å drepe eller torturere pga drømmene dine.
Vis hele sitatet...
Tusen hjertlig for svar.
Men hva gjorde du når disse drømmene kom? Fortsatte du på medisinen? Gikk det over? Sluttet du brått om du sluttet, eller nedtrapping?

Tankemønsteret vil jeg ikke si har endret seg, mer at jeg har brukt / bruker unødvendig energi på disse tankene om disse drømmene om det lager mening.

Vil absolutt ikke gå ut å stikke noen i halsen med en sløv gaffel, eller andre syke ting. Føler jeg har nokk selvinnsikt til å skille mellom drøm og virkelighet. Men ble ærlig bekymret på om det gjerne er starten på en mere alvorlig lidelse.

I natt, var det mye av det samme greiene. Bare jeg var ikke like skremt når jeg våknet som jeg har vært de andre dagene, så ser gjerne ut til at det går sin gang, å dette er noe som vil forsvinne med tiden.

Tenker om det forsetter langt ut i januar, tar jeg kontakt med legen. Var ikke noe kjekt å oppleve slike drømmer.

igjen, takker for svar.

Er det noen som gjerne har noen type te, som jeg kan drikke på kveldstid som de selger over disken på type helsekost butikk som gjerne lindrer mareritt som noen her hatt personlig erfaring med?

Edit: Sette pris på alt av svar og type "kjerringråd"
Sist endret av eRixn; 31. desember 2020 kl. 01:04.
Min eks fortalte om drømmer som var svært like drømmen du beskriver.

Han er en paranoid type. Tenker på at andre er ute etter han og at folk vil han vondt.

Jeg sa "plot twist, demonene i livet ditt er deg selv"

Bang. Slutt på drømmene.