Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9579
Gjennom de siste to årene har jeg hatt mellom 10 og 15 turer på syre, noe som i alle tilfeller har gått mer eller mindre knirkefritt, dvs. ingen tilfeller hvor jeg har vært i nærheten av å miste grepet om virkeligheten og min egen psyke. Dét var inntil jeg og en venn tok en lapp med LSD hver for en liten stund siden.

Turen begynte som vanlig; kribling i kroppen og oppstemthet over hvor fantastisk og ufattelig morsomt alt rundt oss opplevdes. To venner til kom innom for å holde oss med selskap, uten å begi seg ut på syreturen selv. Alle omstendighetene rundt oss var rolige og trygge og ingen var i dårlig stemning. Etter en time ute i turen, merket jeg at syra tok veldig overhånd over synsevnen min og dannet et slør over den faktiske virkeligheten som var rundt meg. Etterhvert tok dette sløret bare mer og mer over, og jeg trodde blant annet at jeg så sirenelys ute i gata utenfor huset, selvom mine to edru venner berolighet meg om at det ikke var tilfelle. Jeg ble mer og mer paronoid, følte meg kald og i en slags drømmetilstand mens jeg vandret målløst fram og tilbake rundt om i huset.

Jeg husker ikke alt som skjedde, og hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, men det hele utartet seg etterhvert til at jeg flere ganger prøvde å krabbe inn i vedovnen (som var i full fyr), kastet gjenstander rundt meg, prøvde å slå vennene mine, for så å be dem om å holde meg nede. Dette sløret hadde tatt fullstendig over virkelighetsoppfattelsen min, og alt jeg sa (gikk for det meste i roping på dette tidspunktet) så og gjorde var helt usammenhengende i forhold til det som faktisk skjedde rundt meg. Han andre som hadde tatt syre, rømte fort vekk og de to andre vennene mine blei såpass redd for at jeg skulle skade enten dem eller meg selv, at de ringte politiet.

Etter politiet fikk meg med til legevakta, blei jeg gitt beroligende medisiner og våknet neste morgen fastbundet til en seng på en institusjon for psykisk syke. Jeg kom fort til meg selv igjen, og fikk lov til å dra etter en kort samtale med overlegen der, som oppfattet meg som fullstendig mentalt frisk.



Det jeg synes er så ufattelig rart, er at jeg har tatt LSD i langt verre omstendigheter med massevis av utrygge mennesker rundt meg, uten at det har ført til noe som helst som kan ligne en psykose. Og så tar jeg jeg LSD i de mest ideelle omstendighetene som mulig, og flipper helt? Det gir ingen mening.

Jeg vurderer også sterkt om jeg burde ta syre noen som helst gang igjen, ettersom det tilsynelatende kan gå fullstendig galt uten noen forvarsel. Er det noen som vet noe om sjansene for en gjentagelse av tidligere psykose ved å innta LSD? Noen som har lignende erfaringer men som likevel har inntatt LSD i etterkant? Takk på forhånd!
Sist endret av Mannaz; 17. desember 2014 kl. 03:50.
Man er i en midlertidig psykose uansett når en har inntatt lsd. Klarer du å forklare forskjellen?
LSD kom først som legemiddel til bruk for psykiatere så dem kunne oppleve "midlertidig psykose". Etterhvert gikk man bort fra denne forklaringsmodellen. I psykoterapi med LSD er det imidlertidig mange eksempler på scenarioer lignende det du beskriver.

LSD kan trigge dyptliggende ting i psyken. Det er ikke noe leketøy for å si det sånn. I psykoterapi med LSD blir det alltid anbefalt å prøve å vende seg innover når ting går bananas. Det høres ut som klassisk angst for ett eller annet som du har projisert på verden rundt deg. Hva dette kommer av er det umulig å si. Det kan være traume fra barndommen, forstadium til ego-død (man føler seg truet - og projiserer dette på verden rundt seg) e.l.

Ville personlig ha tenkt meg om fem ganger før jeg tok LSD igjen etter en slik opplevelse. Iallfall uten å ha en plan der for hva man skal gjøre om lignende scenario skal utspille seg igjen.

Anbefaler boka "LSD psychoterapy" av Stanislav Grof, om du ønsker å lese om lignende scenarioer i psykoterapeutisk setting. Forklaringsmodeller - og måter psykoterapeuten løser opp i slike utagerende episoder.

Her har du link til LSD psychoterapy boka i PDF format:

http://www.reddit.com/r/Heavybooks/c...hotherapy_pdf/

Er jo en ganske omfattende bok. Men du kan greit bruke indeksen til å hoppe litt hit og dit.
Sist endret av Bearass; 17. desember 2014 kl. 12:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 2
Sitat av Relevant Vis innlegg
Man er i en midlertidig psykose uansett når en har inntatt lsd. Klarer du å forklare forskjellen?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg si meg uenig i. Man mister ikke virkelighetsgrepet under en vanlig tur på LSD, sansene blir bare forvridd og forhøyet. Om noen for eksempel sier "Jeg heter Gunnar", kan man fort tolke dette til å bety alt mulig rart under påvirkning av LSD, men man vil ikke høre dette som "Jeg skal drepe deg", med mindre man har gått inn i en psykose. Det er den vesentlige forskjellen, så vidt jeg kan forklare det.
Psykoser arter seg svært forskjellig. En psykose betyr at man har en vridd virkelighetsoppfatning, det nettopp dette LSD gjør. En med psykose kan fremdeles jobbe og gå på skole, det behøver ikke å være veldig ekstremt.
Sikker på at det var LSD?
Jeg hadde en lignende opplevelse på 4 sterke lapper, jeg vil si at en av de lappene tilsvarer to stk "100ug" hoffmann lapper fra tidligere silkeveien.

Kvelden startet bra og utartet seg med med at jeg så politibiler og sirener som ikke var der, jeg kunne se politifolkene i bilene og hva de tenke på, det tok helt av... til slutt trodde jeg at min noen hadde lurt meg inn i situasjonen jeg var havnet i og alle skulle drepe meg.
Jeg måtte bare løpe fra hele settingen og folka og prøve å komme meg bort fra det som skjedde, men det skulle bli letter sagt enn gjort, jeg løp rundt i oslo midt på natta med adrenalin til 1000 og trodde det var hemmelige agenter bak meg i sikkert en time før jeg klarte å klarte oppå et tak i gjømme meg der til jeg fant det trygt å hoppe ned i stikke hjem med første buss.

Dette er bare den korte historien, hendelsen er sikkert 5 timer lang og er den sykeste trippen jeg noen gang hatt, vurderer sterk å skrive ned hele trippen.
I ettertid så har kommet fram til denne trippen er et resultat av dårlig planlegging og ukjent setting.
Jeg har fått noen tanker som har gitt meg en del lys over hva som kunne ha trigget psykosen så jeg lærte veldig mye av den trippen så det var slettes ikke en dårlig tripp selv som den var en badtripp hentet rett ut av hollywood..

Jeg er en veldig erfaren tripper og trodde faktisk ikke at dette kunne skje meg, men der tok jeg feil.
Så for og si det slik, LSD kan ta deg med buksa nede så bare vær forberedt på hva som helst.
Benzo er fint å ha liggende vist det skulle gå galt.

Edit: Jeg glemte å si jeg testet å trippe på den samme syra jeg flippa ut på i ettertid og det gikk helt fint.

Bare start forsiktig så går det nok helt fint.
Sist endret av Trollanon; 17. desember 2014 kl. 16:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 2
Sitat av Saape Vis innlegg
Sikker på at det var LSD?
Vis hele sitatet...
Selv følte jeg de synsmessige og lydmessige forvrengningene var noe annerledes fra hvordan jeg tidligere har opplevd syre. Etter å ha lest meg litt opp om PCP, kan det godt være at syrelappene hadde blitt tilsatt dette også, utifra virkningene det kan ha på sinnet.

Vennen min som tok det (og flere av vennene hans igjen) sier dog at de ikke opplevde noe annerledes i forhold til andre syrelapper de har tatt tidligere. Så, neimen ikke godt å si.

Noen her som har erfaring med PCP? Kan PCP blandes med LSD uten at man i de fleste tilfeller vil merke forskjell fra rein LSD?

En annen ting som lener meg til å tro at PCP kan ha vært inne i bildet, er at jeg skadet meg selv noe grusomt når turen gikk galt for alvor, uten at det virket å stoppe meg på noen måte. Ser at PCP er et bedøvelsesmiddel, i motsetning til LSD, som bare får alt til å være enten deiligere eller vondere enn det ville vært i edruelig tilstand.

En annen ting som lener meg til å tro at PCP kan ha vært inne i bildet, er at jeg skadet meg selv noe grusomt når turen gikk galt for alvor, uten at det virket å stoppe meg på noen måte. Ser at PCP er et bedøvelsesmiddel, i motsetning til LSD, som bare får alt til å være enten deiligere eller vondere enn det ville vært i edruelig tilstand.

En annen ting som lener meg til å tro at PCP kan ha vært inne i bildet, er at jeg skadet meg selv noe grusomt når turen gikk galt for alvor, uten at det virket å stoppe meg på noen måte. Ser at PCP er et bedøvelsesmiddel, i motsetning til LSD, som bare får alt til å være enten deiligere eller vondere enn det ville vært i edruelig tilstand.
Sist endret av Mannaz; 18. desember 2014 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå skyter du i blinde..
Lsd laced with pcp?
Den skal jeg le lenge på!
Du e klar over at vi bor i norge og ikke usa??

En psykose kan få deg til å ikke føle smerte..
Jeg er temmelig sikker på at det er syre du har spist om ikke lsd så vertfall et rc som skal ligne lsd.
Hadde det vert pcp så ville nok vennene dine merket det og alle andre som har kjøpt oss den dealeren.
Sannsynligheten for at du har fått en lapp/sukkerbit hvor det var blandet lsd og pcp eller bare pcp er astronomisk!
Trådstarter
4 2
Takk for at du tar den traumatiske hendelsen jeg opplevde for bare et par dager siden såpass seriøst og med slik respekt. Makan til bedrevitende internettnisser skal man lete lenge etter.

Har vært borti mange i byen min som har fått i seg PCP, enten medvitende eller uvitede til det. Og jeg veit det er mange som ikke nøler med å blande ut alskens skit i det de selger rundt for å tjene seg et par tusenlapper ekstra. En annen som hadde prøvd samme lappene hadde visstnok besvimt og sovnet midtveis i turen, selv om hun selv mente det hadde å gjøre med at lappene var altfor sterke. Ettersom de aller færreste som driver med psykedelia noen gang har prøvd seg på PCP, ser jeg ingenting usannsynelig i at man har vansker for å skille lapper som består av PCP + LSD, og lapper som kun inneholder en veldig høy mengde LSD. Det er dog kun etter hva jeg har lest om PCP å dømme.

Så, i håp å erverve meg noen kunnskap om emnet, har du, Djiises, noen gang prøvd PCP og sitter på noe kunnskap om stoffet, eller liker du bare å tøffe deg foran cybernarkis-vennene dine?
Sist endret av Mannaz; 18. desember 2014 kl. 02:21.
Heldig at det gikk bra..

Kan dele en skrekk historie som skjedde her i forrige mndt.
Jeg jobber som bartender i Cambodia og hver mndt er det noen som arrangerer full moon party på stranda. Det var en britisk kar på yogaferie som tok syre første dagen han var her.
Dagen derpå var han fortsatt på tripp og oppførte seg psykotisk, krabba rundt, pratet med usynlige venner, angrep random folk osv osv. To dager senere var han fremdeles i psykose, han var kastet ut av samtlige guesthouses og virret rundt på stranden som en zombie. Noen turister hadde prøvd å hjelpe han men han stakk av gårde.
Vi fikk inn sekken, korta og passet hans og tok vare på det.
En uke senere begynte savnet etterlysninger å dukke opp på facebook, så vi tok kontakt med famile og konsulatet ang bagasjen hans.
Dagen etter får vi beskjed at mannen var funnet på et sykehus i Phnom Phnem, død.
Dødsårsaken var dehydrering og utmattelse.
Av en eller annen merkelig måte så har han greid å komme seg til hovedstaden som ligger 4 timer unna, uten kort og penger. Der har han virret rundt kun iført badebukse i noen døgn til kroppen hans ga opp..

Det tragiske var at han var såpass ny på stranden og ikke hadde opparbeidet seg en vennekrets, så han hadde ingen som kunne ta vare på han når han kjekset, ikke har vi et helsevesen som fungerer her og politiet kan man ikke stole på.
Så å ta syre alene er jævla skummelt!!
Jeg min gode mann, har brukt mange år på undersøke og prøve det som finnes av droger, planter og legemidler.

Jeg sitter på informasjon om så si alt som omhandler narkotika, jeg sier ikke at jeg kan alt, but try me! men vis du mener pcp er vanlig i Norge og såkalte "noobs" klarer å få tak i det så trenger ikke vi være venner, vi er ikke på samme planet.

Ikke bare nok med det, men får å gi deg en så heftig tripp så må det ha vert minst 10+mg på denne lappen, pluss at det kan være lsd på lappen og.
Bare det å få 10mg i en liten lapp kan bli vanskelig, kanskje det går på to lapper, men jeg tviler på at det går på en, i så fall på må det ha vert en veldig stor lapp.

Har det gått hull på teorien din enda, eller skal jeg fortsette?
Djises, du min gode mann fremstår utrolig arrogant.

Trådstarter spør om tips or råd, da er det helt vanlig og påpeke at det sannsynligvis ikke er PCP på vanlig måte.
Sist endret av Picard; 18. desember 2014 kl. 07:27.
Nei, det var ikke PCP du fikk i deg.
Tror du må helt tilbake til 90-tallet for å finne et eksempel av at noen har blitt tatt med PCP, og det var en som gikk under navnet Dr. Englestøv, han lagde PCP på labratoriet på HiST.
Så at du har fått i deg PCP er så lite sannsynlig at det ikke er vits å tenke på det engang...

Skjønner at du har lyst å tro at det ikke var LSD, sånn at det kanskje blir lettere å overtale deg selv til å ta det igjen
Men du kan ikke skylde på stoffet, effekten du fikk er ikke vanlig uansett hva du har inntatt.
Du må vurdere selv om du burde legge psykadelia på hylla, eller om du faktisk takler det.
Mulig det var nær overdose på NBOMe
Sist endret av Grix; 18. desember 2014 kl. 08:25.
å mulig det var pcp, mulig det var bromo aand the list goes on.. men det at en kar havna i psykose på LSD burde ikke komme som noen overraskelse, selvom det er sjelden.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Man vet vel egentlig aldri med LSD hvordan det vil utarte seg. Set & setting har mye å si, men at det noen ganger overrasker og blir til noe helt annet, forekommer. Til og med relativt erfarne acidheads går på en skikkelig smell nå og da. Du kan ta deg en google-runde og lese andres sjokk/overraskelser over at "jeg som har trippet så mange ganger, plutselig fikk jeg en ordentlig badtrip".

Din teori om at blotteren inneholdt PCP er også lite sannsynlig. Det kan hende det forekommer, men: "At doses from 1-5 mg, PCP often seems like very potent marijuana. Above 5 mg, the effects are much less predictable. At 20 mg and above, hypertension, muscle rigidity, seizure, depressed breathing, coma and death can occur."

Og da spinner vi dette rundt: "A typical sized hit of blotter paper (approx 1/4 inch square) can probably hold up to 2mg of LSD". Med andre ord, høyst usannsynlig. At det kunne vært en eller annen RC blir en helt annen sak. Du må gjerne ha åpning for at det fortsatt kunne vært PCP, men jeg ville sett på andre årsaker først.

Jeg tror du bare fikk en sinnsyk badtrip. Mistet deler av bevisstheten, nok til at det opplevdes som autopilot og gjorde mye merkelig. Shiat happens.

Jeg ser heller ingen problemer med at du skal teste LSD i nær/fjern fremtid. Kanskje du burde prøvd en mindre dosering, men dette er igjen helt opp til deg selv. Du kjenner deg selv best.

Ingen daua under badtrippen din lykke til med neste tur
Sist endret av bipbapbop; 18. desember 2014 kl. 09:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Picard Vis innlegg
Djises, du min gode mann fremstår utrolig arrogant.

Trådstarter spør om tips or råd, da er det helt vanlig og påpeke at det sannsynligvis ikke er PCP på vanlig måte.
Vis hele sitatet...
Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg, en rekreasjonell dose PCP er rundt 10mg og har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.

Narkotikamiljøene er overøst med tåpelige vandrerhistorier, som nettopp får sitt opphav av slike situasjoner. En tripp er aldri lik den forrige, det kan godt være dere spiste LSD men fikk en dårlig tripp, og i stedet for å godta det som det er må man komme opp med alskens dårlige unnskyldninger.

Les denne samletråden om merkelig effekt av stoff for mangfoldige eksempler på dette.

Vi her på Freak vil at informasjon skal være korrekt, vi er et forum hvor man kan diskutere lyssky tema med så korrekt informasjon som mulig, for feilinformasjon er det nok av ellers.

EDIT: Skrivefeil, samt korrigering for å få frem poenget mitt.
Sist endret av Dodecha; 19. desember 2014 kl. 19:18.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.

Narkotikamiljøene er overøst med tåpelige vandrerhistorier, som nettopp får sitt opphav av slike situasjoner. En tripp er aldri lik den forrige, det kan godt være dere spise LSD men fikk en dårlig tripp, og i stedet for å godta det som det er må man komme opp med alskens dårlige unnskyldninger.

Les denne samletråden om merkelig effekt av stoff for mangfoldige eksempler på dette.

Vi her på Freak vil at informasjon skal være korrekt, vi er et forum hvor man kan diskutere lyssky tema med så korrekt informasjon som mulig, for feilinformasjon er det nok av ellers.
Vis hele sitatet...
Det fins forskjell på å formulere seg på en saklig måte ved å informere om hva som er riktig og galt og det å nærmest gå til angrep på en annens intellegens. Det er såklart viktig at det som er svada blir skyvet til side, men enkelte ildsjeler på forumet ser freak som en arena hvor man kan hevde sin kunnskap uten formelle barrierer, ofte fremstår dette som arrogant og bedrevitende. Noe som fremprovoserte Mannaz's svar ang. PCP, som dog er feil.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.
Vis hele sitatet...
"A typical sized hit of blotter paper (approx 1/4 inch square) can probably hold up to 2mg of LSD". Erowid en eller annen plass. Om denne kilden er god nok, dunno. Men ta deg en google-runde, og se at hvor mye en blotter kan inneholde går fra 1-5mg. Så, det vil vel si at PCP på blotter faktisk er noe som kan forekomme.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av aricz Vis innlegg
"A typical sized hit of blotter paper (approx 1/4 inch square) can probably hold up to 2mg of LSD". Erowid en eller annen plass. Om denne kilden er god nok, dunno. Men ta deg en google-runde, og se at hvor mye en blotter kan inneholde går fra 1-5mg. Så, det vil vel si at PCP på blotter faktisk er noe som kan forekomme.
Vis hele sitatet...
Men en threshold dose på PCP er opp til 5mg, og en threshold er akkurat det som skal til for at man "kjenner noe", en vanlig dose, som subjektivt skal oppleves som "veldig sterk cannabis" er fra 5-10mg og du må opp i over 20mg for å få de mer absurde effektene.

Dette er nettopp problemet jeg snakker om, her kommer du med en påstand om at man kan jo ha opp til 5mg av et stoff på en lapp, uten å ha lest noe om doseringene som skal til for at PCP skal ha noen effekt, som igjen avkrefter hele ideen. I tillegg har vi ingen data fra myndigheter i scandinavia om PCP solgt i lapper, eller LSD lapper med PCP.

-Case closed
Trådstarter sier at han har lest seg opp på effektene av PCP og synes det kunne ligne effektene han fikk av trippen, før han spør om det er mulig at det kan ha vært blandet og solgt slik uten at man merket forskjellen.

Jeg synes ikke det var et arrogant spørsmål, men at det går an å påpeke at det er umulig på vanlig måte uten masse ekstra bemerkninger om hvor latterlig spørsmålet var.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men en threshold dose på PCP er opp til 5mg, og en threshold er akkurat det som skal til for at man "kjenner noe", en vanlig dose, som subjektivt skal oppleves som "veldig sterk cannabis" er fra 5-10mg og du må opp i over 20mg for å få de mer absurde effektene.

Dette er nettopp problemet jeg snakker om, her kommer du med en påstand om at man kan jo ha opp til 5mg av et stoff på en lapp, uten å ha lest noe om doseringene som skal til for at PCP skal ha noen effekt, som igjen avkrefter hele ideen. I tillegg har vi ingen data fra myndigheter i scandinavia om PCP solgt i lapper, eller LSD lapper med PCP.

-Case closed
Vis hele sitatet...
Vel, se hva du sier her:
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det skyter du deg selv i foten. Du sier at 1-3mg ikke har en sjangs til å få plass på en papirlapp.. du går videre og kaller dette "elementær vitenskap". Det ser ut til at du tar feil. Kom gjerne med kilder som bygger oppunder din påstand.
Sist endret av bipbapbop; 18. desember 2014 kl. 15:29.
Sitat av aricz Vis innlegg
"A typical sized hit of blotter paper (approx 1/4 inch square) can probably hold up to 2mg of LSD". Erowid en eller annen plass. Om denne kilden er god nok, dunno. Men ta deg en google-runde, og se at hvor mye en blotter kan inneholde går fra 1-5mg. Så, det vil vel si at PCP på blotter faktisk er noe som kan forekomme.
Vis hele sitatet...
Såklart kan det forekomme, men sjangsen for at TS har spist en lapp med PCP er så liten at det ikke er vits å tenke på det engang.

Skjønner virkelig ikke hvofor alle skal begynne å spekulere i at det er et annet stoff en LSD som var på lappen til TS? Er det sånn at med engang man får en dårlig erfaring med et stoff så må det være et eller annet ymse research chemical, eller et stoff som ikke er utbredt i Norge i det HELE tatt?
Det eneste dere bidrar med når dere holder på sånn er å lage myter og spre feil informasjon om diverse droger.

Selvfølgelig selges det blottere i Norge som f.eks inneholder stoffer som 25x nbome, DOC, DOB osv.
Men de effektene TS beskriver er ikke vanlig på noen av disse stoffene uansett(vertfall ikke etter 1 lapp).
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Såklart kan det forekomme, men sjangsen for at TS har spist en lapp med PCP er så liten at det ikke er vits å tenke på det engang.

Skjønner virkelig ikke hvofor alle skal begynne å spekulere i at det er et annet stoff en LSD som var på lappen til TS? Er det sånn at med engang man får en dårlig erfaring med et stoff så må det være et eller annet ymse research chemical, eller et stoff som ikke er utbredt i Norge i det HELE tatt?
Det eneste dere bidrar med når dere holder på sånn er å lage myter og spre feil informasjon om diverse droger.

Selvfølgelig selges det blottere i Norge som f.eks inneholder stoffer som 25x nbome, DOC, DOB osv.
Men de effektene TS beskriver er ikke vanlig på noen av disse stoffene uansett(vertfall ikke etter 1 lapp).
Vis hele sitatet...
Jeg stopper bare Dodecha på det samme han stopper de andre i denne tråden på. Research.. hvis du eller Dodecha leser første innlegget mitt i denne tråden vil dere få med dere at jeg mener det er høyst usannsynlig at det var PCP, men sjansen er der.
Sist endret av bipbapbop; 18. desember 2014 kl. 15:32.
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg stopper bare Dodecha på det samme han stopper de andre i denne tråden på. Research.. hvis du eller Dodecha leser første innlegget mitt i denne tråden vil dere få med dere at jeg mener det er høyst usannsynlig at det var PCP, men sjansen er der.
Vis hele sitatet...
Tror du skal slite med å få plass til 3-5 mg PCP på en vanlig blotter lapp.
Har vært borti lapper med 25i nbome som var 2mg, men vist jeg ikke husker feil så var de større en vanlige blottere.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg er enig. Det jeg viser til er denne kommentaren fra Dodecha:
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.
Vis hele sitatet...
Ut i fra mitt ståsted er dette feil fra Dodecha. Det går an ut i fra de kildene jeg glana på. Igjen, om de er reelle eller har rot i virkeligheten er selvfølgelig vanskelig å si noe om.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er nettopp problemet jeg snakker om, her kommer du med en påstand om at man kan jo ha opp til 5mg av et stoff på en lapp, uten å ha lest noe om doseringene som skal til for at PCP skal ha noen effekt, som igjen avkrefter hele ideen.
Vis hele sitatet...
Dodecha sier også at jeg ikke har lest noe om threshold til PCP, noe som også er feil. Jeg poengterer dette tydelig i innlegget mitt. Dodecha har tydeligvis ikke lest det jeg skrev.

Og det er det jeg driver og diskuterer her, ikke hvorvidt det var PCP eller ei på blotteren til TS. Det har jeg allerede sagt noe om lengre opp i tråden.
Sist endret av bipbapbop; 18. desember 2014 kl. 16:18.
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg stopper bare Dodecha på det samme han stopper de andre i denne tråden på. Research.. hvis du eller Dodecha leser første innlegget mitt i denne tråden vil dere få med dere at jeg mener det er høyst usannsynlig at det var PCP, men sjansen er der.
Vis hele sitatet...
Sjangsen for at noen putter 2mg med PCP på en liten blotter er som sagt astronomisk liten. Og om så var tilfelle - så ville det uansett ikke forklare effekten som trådstarter fikk. (2mg PCP gir så vidt effekt - ingen overveldende rus som trådstarter beskriver).

Iføgle pharchems analyser fra 70 tallet - så finnes det eksempler på at PCP er funnet på tabletter som inneholder LSD. (Bare et eksempel der det er funnet på en blotter)

https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_history1.shtml

Man kan dermed ikke bombastisk si at slikt aldri har forekommet. Men sjangsen er som sagt astronomisk liten.

Jamfør literatur fra når det ble forsket på LSD - så er det flere eksempler på lignende utagerende episoder som trådstarter beskriver med LSD alene. Psykiatere har forklaringsmodeller som dype ubevisste ofte traumatiske knuter som kommer til overflaten, f.eks i samheng med ego-død (man er overbevisst om at man dør - eller at verdens ende er kommet, armageddon, krig etc) - og som projiseres på omverdenen. - Dette resulterer i utagerende panisk oppførsel, lignende hva trådstarter beskriver.

Blotterne var sikkert sterke (som andre rapporterte med samme type blotter). Trådstarter fikk panikk, badtrip og vrangforestillinger. Dette er ikke en uhørt reaksjon på LSD på om man er uheldig.

tilegg: Ved dobbelsjekking av Pharmchems analyser som linket over her - ser jeg at PCP ble funnet på papir - ikke på en typisk blotter altså.
Sist endret av Bearass; 18. desember 2014 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det å begynne å snakke om at LSD-lappen var laced med PCP fordi man fikk en bad tripp er sykt.. Dere som ruser dere, går til dealer å kjøper LSD fordi dere vet at dere får det "Gøy", men virker som dere virkelig ikke forstår åssen det fungere i det hele tatt når dere begynner med å tenke tanken " kanskje " det var laced med PCP osv... Altså den sannynsligheten er så liten at dere vet det ikke selv engang.

En dealer som selger LSD er ikke intressert i å bruke mer penger på å lace den med PCP. Det er ikke noe profit i det.

Man kan få en badtrip av hasj også.. Det er mennesker som har røyket hver dag og plutselig får mad noia av det... Når dem tar morgen trekket på tirsdag, av samme klumpen dem røyket på siden fredag, og de tror da ikke at klumpen har blitt giftet med PCP? Kan jo hende opp i det hele att man silent ninja har laced klumpen, men det foregår oppe i hodet.
Sist endret av Valadar; 18. desember 2014 kl. 22:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg digger at Dodecha har fikset på sine åpenbare feil i sin første post. Dette var hans originale sitat: "Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap." .. som han tydeligvis har klart å fikset på noen dager senere.. wow.. fixing the past.. du tåler ikke innrømme at du faktisk gjorde en blemmert Dodecha?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg digger at Dodecha har fikset på sine åpenbare feil i sin første post. Dette var hans originale sitat: "Problemet er at han like arrogant påstår at det kunne vært PCP, noe som er totalt usansynlig nettopp fordi enhver person som har gjort litt research vet at LSD doseres i mikrogram som får plass på en lapp, PCP som har en threshold dose på 1-3mg har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap." .. som han tydeligvis har klart å fikset på noen dager senere.. wow.. fixing the past.. du tåler ikke innrømme at du faktisk gjorde en blemmert Dodecha?
Vis hele sitatet...
Dodecha fjerna ingenting. Han la til ei setning som spesifiserte størrelsen på ein rekasjonell dose. Det han la til er følgjande: en rekreasjonell dose PCP er rundt 10mg og har ikke sjangs til å få plass på en papirlapp, dette er elementær vitenskap.

Det kallast å klargjere poenget, og eg ser ikkje at det er veldig problematisk å legge til eit lite ledd på ei setning for å gjere meininga klårare. Han redigerte ikkje poenget i innlegget sitt.

Viare anmerkninger om redigerte innlegg kan rettast til meg per pm - det er offtopic i denne tråden.
Majoriteten av folk her vil nok si at det er overveiende usansynlig at det var PCP i blotteren hans. Det forekommer sjeldent i Norge. Det er økonomisk ugunstig og man ville sannsynligvis bare fått en threshold dose på en blotter.

Min kommentar var utelukkende for å påpeke at det går an å si dette uten masse usakligheter og latterliggjørelser. Fordi det bidrar ikke mer til debatten heller. Kunne nok formulert meg litt mer saklig selv ser jeg i etterkant.

wat skrev det bedre:
Sitat av wat Vis innlegg
Det fins forskjell på å formulere seg på en saklig måte ved å informere om hva som er riktig og galt og det å nærmest gå til angrep på en annens intellegens. Det er såklart viktig at det som er svada blir skyvet til side, men enkelte ildsjeler på forumet ser freak som en arena hvor man kan hevde sin kunnskap uten formelle barrierer, ofte fremstår dette som arrogant og bedrevitende. Noe som fremprovoserte Mannaz's svar ang. PCP, som dog er feil.
Vis hele sitatet...
Jeg synes en kan bruke denne tråden, og særlig TS sin første post, som advarsel om at LSD er ikke noe leketøy! Og at det mest sannsynlig er forbudt med rette. Jeg ser heller ikke bort i fra, at folk flest kan få en reaksjon som TS her beskriver. Man bare vet ikke på forhånd når ting går galt. Altså litt av elementet fra russisk rulett.