Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 114756
Maks E først på Riven. Det burde holde deg i lane.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Constant Vis innlegg
Noen som spiller Riven og har noen tips for å slå Darius? Har spilt mot han opptil flere ganger, og han er den eneste jeg virkelig sliter med. Klarer helt fint å spille mot Jax som er en counter for Riven.

Det går som regel i at jeg builder damage, mens han går armor og liv. Likevel har han MYE mer damage, og i visse tilfeller mer ad og. Jeg kan ikke gjøre stort utenom å stå å se på han farme, og han kan lett dive meg og drepe meg.
Vis hele sitatet...
Altså, det som er med Darius er.. Du bygger han tanky, HP, med MR/AR ettersom hva du møter på mot laget. Når du da bygger Riven, som helt klart ikke er noe spesielt bra mot Darius, fordi du har ingen mulighet til å trade med han, og enda når du tror du gjør mere DMG en Darius, så er det still en "FAKTA" at du kjørte full bruiser, og han er tanky med en ult som vil ta fort en litt for mye dmg for at du skal overleve. Noe som også er fakta, ja du kan stack peneration som er veldig bra i current meta mot armor, men hjelper ikke så lenge Darius har 1-2k mere hp en deg. Som kanskje mange vet, counter for HP er CRIT.

Dette var kanskje ikke så bra forklart, but still... GL
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av Constant Vis innlegg
Noen som spiller Riven og har noen tips for å slå Darius? Har spilt mot han opptil flere ganger, og han er den eneste jeg virkelig sliter med. Klarer helt fint å spille mot Jax som er en counter for Riven.

Det går som regel i at jeg builder damage, mens han går armor og liv. Likevel har han MYE mer damage, og i visse tilfeller mer ad og. Jeg kan ikke gjøre stort utenom å stå å se på han farme, og han kan lett dive meg og drepe meg.
Vis hele sitatet...
Det jeg pleier aa gjore som Riven mot Darius er aa ikke gaa all in for jeg er level 6. Spill veldig passivt. Prov a bait Qen hans ved a lope mot han for saa a bruke E for aa komme deg ut. Q inn, AA + W + AA + Q + AA og Q ut igjen. Du bor vaere kjapp med komboen om du vil komme deg ut uten aa ha faatt en Q og en W i retur. Gjor dette et par ganger til han har 70% hp (mindre enn 100 armor) eller 55-60% (mer enn 100 armor).
Bait Q en siste gang, pop ultimate og kjor paa med en full kombo (Q+AA+W+AA+Q+AA+Q+AA+Ult proc).

Ikke maks E. Putt 2 points i E og maks Q og W i stedet.

En annen ting du kan prove som alltid fungerer hos meg er aa komme deg til level 2 fort som faen. Om du begynner paa purple side, drep wraiths for du stikker til lane. Spor om midlaner kan hjelpe deg. Om du er paa blue side, spor om du kan faa 1 eller 2 av de minste ulvene av jungler.
Start med red pot + 3 hp pots. Naar du kommer til lanen, AA de forste minionsene. Naar du ser at du er 1 minion fra aa komme deg til level 2 og det er en minion som holder paa aa do, pop red pot og Q inn mot toplaneren. Midt i engagen vil du bli level 2. CTRL+W levler opp W automatisk. Kjor paa med en full kombo. Ignite og fortsett aa AA til han dor.
Litt cheesy metode men det fungerer nesten alltid i gold div (5 til 2).
Det gjor ingenting om du failer. Enemy toplaner vil mest sansynlig poppe flash og evt 2-3 potions. I tillegg har du skremt han/hun nok til at du kan dominere med nye engages til du maa backe eller jungler kommer aa ganker deg.

Med en gang du ser at Darius begynner aa bli for tanky til at du kan drepe han, push ut lanen og stikk til mid lane aa gank. Dersom han pusher for hardt til at du kan roame, rop paa jungleren din eller farm under turreten.
Om du vet at Darius kan towerdive og drepe deg, back off. En turret er bedre enn en turret og et kill.

TL;DR:
Aldri gaa all in for du vet at du kan drepe han. Harass et par ganger for aa gradvis faa han lav nok til at du kan drepe han med en all in combo.
Sjekk ut Best Riven NA FB cheese og evt noen av filmene av han paa Youtube naar han laner mot Darius. Folg med paa hva han gjor.
Dersom Darius kan towerdive deg, stikk. Gank mid eller farm jungle.
Sist endret av Bmariuz; 21. mai 2013 kl. 17:24.
Har nylig laget meg en ny acc på EU West, er kun lvl 8, men om noen vil spille med meg så er det bare å adde!
Heter det samme som her på freak - JVMyhre
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Har nylig laget meg en ny acc på EU West, er kun lvl 8, men om noen vil spille med meg så er det bare å adde!
Heter det samme som her på freak - JVMyhre
Vis hele sitatet...
Aaah, jeg er lvl 8 på Nordic & East. Kunne gamet sammen hvis du spilte på den

Noen andre rundt lvl 5-15 som vil game på Nordic & East?
Add; "R0und", lvler opp ny account på EU West.

Har en Silver III på EUNE
Sitat av Round Vis innlegg
Add; "R0und", lvler opp ny account på EU West.

Har en Silver III på EUNE
Vis hele sitatet...
Så du la meg til, du er hjertelig velkommen til å spille med oss ikveld inviter deg når jeg ser deg online igjen
Hey ! jeg trenger en duo partner på euw snart up for promotion B5 D: add meg hvis du vil game ! Spiller så og si hele tiden add; Rezoluti0n for ranked's (euw)

Kan også sende PM
Sist endret av Restazy; 26. mai 2013 kl. 17:49.
Legg til "Frosted Ezreal" på EUW, platinum 5 ADC.
Sitat av Dorkinator Vis innlegg
Altså, det som er med Darius er.. Du bygger han tanky, HP, med MR/AR ettersom hva du møter på mot laget. Når du da bygger Riven, som helt klart ikke er noe spesielt bra mot Darius, fordi du har ingen mulighet til å trade med han, og enda når du tror du gjør mere DMG en Darius, så er det still en "FAKTA" at du kjørte full bruiser, og han er tanky med en ult som vil ta fort en litt for mye dmg for at du skal overleve. Noe som også er fakta, ja du kan stack peneration som er veldig bra i current meta mot armor, men hjelper ikke så lenge Darius har 1-2k mere hp en deg. Som kanskje mange vet, counter for HP er CRIT.

Dette var kanskje ikke så bra forklart, but still... GL
Vis hele sitatet...
Ikke build crit på riven ! oO Har aldri hadd noen problem med darius, kan trade greit med han, men er lurt å få et early kill på han om du kan (longsword+2pots). Eller få hjelp av jungler, funker greit med lane gank top på darius, hvertfall når man har gapcloser og stun Check out Best Riven NA, både summonern og han som vant turneringen for en liten stund siden aka MegaZero
Trenger en duo (euw) ranked partner. Spiller selv i Silver V. Så helst noen som ligger rundt samme nivå. Mainer helst support. Så en som mainer ADC hadde vært Perfect Legg til "Elpiedro"
Føler jeg fikk et game, med et perfekt eksempel av LoL community. spiller normals og kommer inn med 4 som er premade. Alle de 4 går mid HELE GAMET og bare kødder, er dessuten umulig å gi opp da ingen av de vil, utrolig bortkastet tid -.-"
Streamer litt LoL nå, og utover dagen på Norsk. Ta en titt!
Noober litt i jungelen :P

http://no.twitch.tv/jvmyhre/new
Elohell er bullshit. Smurfer på en venn i Bronze. Allerede kommet til silver. Du må bare være god nok, enda jeg bare er Gold..

http://bildr.no/view/1627739
Fortsetter llivestreamingen idag, har et mål om å nå lvl 15
http://no.twitch.tv/jvmyhre
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Elohell er bullshit. Smurfer på en venn i Bronze. Allerede kommet til silver. Du må bare være god nok, enda jeg bare er Gold..

http://bildr.no/view/1627739
Vis hele sitatet...
I beg to differ. Jeg havnet i Silver V ved først ranking, er nå snart i Silver III, så jeg kommer noen vei. Men det jeg la merke til, er at så lenge man ikke blir negativ, så blir man ikke matchet med de negative heller (som oftest).

Allikevel vil jeg påstå det er elohell. Når Nidalee eller andre ubrukelige supports er vanlig. Ei heller er det sjelden at spillerne løper rundt uten vision i jungle, og når de får 5 mann i fleisen er det laget sin skyld. Samt at enhver anledning til Baron skal benyttes, selv om man er 3 mot 5. I tillegg til all grådigheten på kills. Det er for mange bedre med én kill enn to inhibs. Man kan komme seg ut ved å carrye games, men du spiller fortsatt med spillere som ikke forstår hvordan man vinner. De tror kills vinner games.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Fortsetter llivestreamingen idag, har et mål om å nå lvl 15
http://no.twitch.tv/jvmyhre
Vis hele sitatet...
Jo dawg, du er på allerede?

Darn, skulle ha sett den før så hadde jeg joina en runde, men whatevs. Joiner senere.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jo dawg, du er på allerede?

Darn, skulle ha sett den før så hadde jeg joina en runde, men whatevs. Joiner senere.
Vis hele sitatet...
Ofc! Hadde akk et kjempeartig game, 13 -3 som jungler ^^
Sitter på ts3, bare å komme
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ofc! Hadde akk et kjempeartig game, 13 -3 som jungler ^^
Sitter på ts3, bare å komme
Vis hele sitatet...
Din eller min?

(Må bare gjøre meg ferdig på skolen, kommer 13:30 ish, seb kommer snart)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Din eller min?

(Må bare gjøre meg ferdig på skolen, kommer 13:30 ish, seb kommer snart)
Vis hele sitatet...
Din! Okok, da venter jeg med å starte et nytt game nå
Sitat av Xasma Vis innlegg
I beg to differ. Jeg havnet i Silver V ved først ranking, er nå snart i Silver III, så jeg kommer noen vei. Men det jeg la merke til, er at så lenge man ikke blir negativ, så blir man ikke matchet med de negative heller (som oftest).

Allikevel vil jeg påstå det er elohell. Når Nidalee eller andre ubrukelige supports er vanlig. Ei heller er det sjelden at spillerne løper rundt uten vision i jungle, og når de får 5 mann i fleisen er det laget sin skyld. Samt at enhver anledning til Baron skal benyttes, selv om man er 3 mot 5. I tillegg til all grådigheten på kills. Det er for mange bedre med én kill enn to inhibs. Man kan komme seg ut ved å carrye games, men du spiller fortsatt med spillere som ikke forstår hvordan man vinner. De tror kills vinner games.
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt, spiller masse med nida support på platinum også, tro det eller ei
Pukkelbjorn på EUNE
Hesland på euw

Bare å legge meg til for 5v5 normals, arams uansett lvl/skill. Hjelper gjerne folk som trenger tips etc

Er selv i promo til gold 3, men har blitt lite spilling pga fagprøve osv i det siste så er litt rusten.
Sitat av Xasma Vis innlegg
I beg to differ.
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/1628975

Fortsatt uenig? Er 3-4 pentakills der også
Sitat av EliteBook Vis innlegg
http://bildr.no/view/1628975

Fortsatt uenig? Er 3-4 pentakills der også
Vis hele sitatet...
Det er klart at for de som er totalt overlegne for de som de spiller mot, så er det lettere å carrye. Jeg har noe sånt som 60% winrate, men jeg snakker mer om ferdighetsnivå og evne til taktisk tenkning. I tillegg til at den store massen er folk som overvurderer seg selv og går AFK så fort de havner litt bak.

Sitat av Echodius Vis innlegg
Bare så det er sagt, spiller masse med nida support på platinum også, tro det eller ei
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta de treffer på mer enn 1 av 10 spear. Hvis du er god med spear og vet du treffer disse tidlig, så kan du ødelegge en hel botlane. Det trengs 3-4 gode spears tidlig, noe de ikke klarer å treffe. I tillegg til at da sitter adc der med en support som er totalt ubrukelig, nida har jo null cc(uansett) eller presence uten tidlig kill.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Kan noen forklare hvorfor jeg var bronze 1 på east, og etter første ranked gamet på west så blir jeg bronze 4? Har det noe med mengden spillere på west å gjøre? Blir lett carryet opp noen tiers med en kompis som smurfer, add meg hvis du vil: Zhni
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Kan noen forklare hvorfor jeg var bronze 1 på east, og etter første ranked gamet på west så blir jeg bronze 4? Har det noe med mengden spillere på west å gjøre? Blir lett carryet opp noen tiers med en kompis som smurfer, add meg hvis du vil: Zhni
Vis hele sitatet...
Når du betaler RP for å bytte server så resettes eloen og mmr'en din seg. Det vil si at dersom du f.eks. har tapt 6-7 av de 10 første ranked matchene dine på EUW, så ender du fort opp i Bronze 4. Om du spiller riktig champions så skal det ikke være noe problem å komme seg ut av bronze :]
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Når du betaler RP for å bytte server så resettes eloen og mmr'en din seg. Det vil si at dersom du f.eks. har tapt 6-7 av de 10 første ranked matchene dine på EUW, så ender du fort opp i Bronze 4. Om du spiller riktig champions så skal det ikke være noe problem å komme seg ut av bronze :]
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev kom jeg direkte inn i bronze 4 etter ETT game, syntes dette bare var ganske rart..
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Kan noen forklare hvorfor jeg var bronze 1 på east, og etter første ranked gamet på west så blir jeg bronze 4? Har det noe med mengden spillere på west å gjøre? Blir lett carryet opp noen tiers med en kompis som smurfer, add meg hvis du vil: Zhni
Vis hele sitatet...
Det er fordi nivået på EUW er høyere enn på East.
Da havner man gjerne i lavere division når man bytter.
jeg vil påstå at eune er bedre en west "nå har jo liksom alle de som suger hardt også gått over til west fordi gresset er jo SÅ mye grønnere der"
Noen som er med duo queue på EUNE? Spiller overalt, men foretrekker toplane/jungle.

Er Silver III. Tilgjengelig på skype. Alder 19.

Send meg PM om du er interessert
Hei søker et ranked team, jeg spiller på EUNE og vil helst være mid,adc,top eller jungle.
Kan gjerne snakke på skype: Alder 15
Jeg søker et team som kan spille på summoners rift, altså det må helst være 5 eller fler på teamet

Håper på svar
Sist endret av ExciCuTe; 8. juni 2013 kl. 15:20.
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Som jeg skrev kom jeg direkte inn i bronze 4 etter ETT game, syntes dette bare var ganske rart..
Vis hele sitatet...
Hvilken tier folk ble du matchet med på EUNE?

https://support.leagueoflegends.com/...ditionalInfoQ2

Med current rating er jeg ganske sikker på at de mener MMR og ikke hvilken league du er i. For å finne ut ca MMR kan du se på hvilken tier folk du er på lag med er, og hvilken pick order du er i forhold til de.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Legg til duck9000. Er ikke veldig god, er bare level 7.
Hvilken server? Jeg spiller på EUW, er straks lvl 19, bare og adde meg
JVMyhre
Sitat av ExciCuTe Vis innlegg
Hei søker et ranked team, jeg spiller på EUNE og vil helst være mid,adc,top eller jungle.
Vis hele sitatet...
Hva er det med folk å spille "alt" utenom support? Det som går igjen er: "Prefer all except support", "adc/top/mid/jungle", "If support, feed" osv.

Jeg er bare nysgjerrig, men fortell meg hvorfor du ikke spiller support? Det er en viktig rolle.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hva er det med folk å spille "alt" utenom support? Det som går igjen er: "Prefer all except support", "adc/top/mid/jungle", "If support, feed" osv.

Jeg er bare nysgjerrig, men fortell meg hvorfor du ikke spiller support? Det er en viktig rolle.
Vis hele sitatet...
Spiller support jeg, om det hjelper
High Magus
10100's Avatar
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hva er det med folk å spille "alt" utenom support? Det som går igjen er: "Prefer all except support", "adc/top/mid/jungle", "If support, feed" osv.

Jeg er bare nysgjerrig, men fortell meg hvorfor du ikke spiller support? Det er en viktig rolle.
Vis hele sitatet...
Selv spiller jeg alt, men det er ofte fordi det er "kjedeligere" å spille support. Man er nesten hjelpesløs i 1v1 og du må bruke masse penger på wards og "support items".
Eneste grunnen til at jeg ikke spiller support, er at jeg ikke klarer å carrye med den rollen. Må spiller jungle eller andre lanes, for å kunne carrye
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hva er det med folk å spille "alt" utenom support? Det som går igjen er: "Prefer all except support", "adc/top/mid/jungle", "If support, feed" osv.

Jeg er bare nysgjerrig, men fortell meg hvorfor du ikke spiller support? Det er en viktig rolle.
Vis hele sitatet...
Spiller mid, ADC og Sup jeg, men jeg er en av de bedre når det kommer til pur taktikk i XvX kamper, så jeg kan gjøre mest som en dmg-dealer med ett team bak meg enn som support.
Vis noen trenger en support, legg til Popesweeetjesus
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Vis noen trenger en support, legg til Popesweeetjesus
Vis hele sitatet...
Er du lvl 30? Kunne tenke meg en god sup for litt ranked, havna bare med feeders så har lyst til å komme meg over Bronze V.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er du lvl 30? Kunne tenke meg en god sup for litt ranked, havna bare med feeders så har lyst til å komme meg over Bronze V.
Vis hele sitatet...
Er lvl 30 ja. Er ikke blant de beste supportsa, men med et godt team er jeg heller ikke dårlig
Snart et tournament som jeg og venn har lyst til å joine, vi trenger derfor medlemmer til vårt ranked team, jeg mainer jungle og han AD, vi har også med support. Vi er begge gold, og vil bare ha med gold eller oppover. Trenger MAO top/mid.

Jeg er 15 og de to andre er 14, hvis dere ikke tåler to 14 åringer med halvveis lyse stemmer, som faktisk spiller bra, ikke post.
Ser helst at du har mye erfaring og spiller serriøst og spilt en del ranked games. Ta kontakt!

EUW
Sist endret av EliteBook; 19. juni 2013 kl. 14:09.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Eneste grunnen til at jeg ikke spiller support, er at jeg ikke klarer å carrye med den rollen. Må spiller jungle eller andre lanes, for å kunne carrye
Vis hele sitatet...
Haha, en support can carrye minst like hardt som de andre lanene..
Gode calls og gode plays i lane gjør det plutselig mye enklere å vinne.

Eksempel på dette?
iB Touch for eksempel, norsk support main.
Minst like hardt? Ingen som hører på supporten sine calls, ikke de jeg spiller med ihvertfall. Ingen som følger meg, plays kan jeg gjøre, men når ikke de follower, vel..

Trenger nå bare support

Glem det, vi har fullt lag. Hvis det er noen fler, bare si ifra da, alltids greit å ha med fler ^^
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Minst like hardt? Ingen som hører på supporten sine calls, ikke de jeg spiller med ihvertfall. Ingen som følger meg, plays kan jeg gjøre, men når ikke de follower, vel..

Trenger nå bare support

Glem det, vi har fullt lag. Hvis det er noen fler, bare si ifra da, alltids greit å ha med fler ^^
Vis hele sitatet...
Joiner deg legger deg til nå
Har byttet navn til: Tenacíty

Hvis du addet Divulge ^^
EUNE eller EUW?

er på EUNE


Edit: ja ser du er på EUW nå ja
Sist endret av 1nameless; 19. juni 2013 kl. 18:15.
Noen som er med på noen games i kveld?
Klatrer vekk fra bronze nå så har kommet meg fra 5-2 på et par dager, men bedre og spille med folk

Add: Grandm0ther
Toplanern vår kunne ikke spille nå og vi sitter 4 stk klar til å spille. Vi kan sikkert bytte litt på rollene hvis du ikke mainer top.

Bare du er Gold på EUW går det bra, send meg PM eller add meg ingame (Tenacíty) Hvis du vil være med på et par-tre games ^^