Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1343
Min godeste kjæreste som jobber på IKT for å reparere pc'er for lærere/elever har klart å ødelegge/klikke cd rommet mitt, men da han er mer opptatt av å være med kompiser en å hjelpe sin kjære med å reparere pc'en han har klikka tar jeg saken i egne hender!

Men problemet er jo at jeg ikke har god greie på pc på den måten, men kanskje noen av dere kunne gitt meg noe svar!

Altså den funket helt normal til min kjære begynte å laste ned noen filmer/spill/musikk, etter det vil den ikke starte.
Jeg setter inn en cd men den registrerer ikke at det er noe inni den, og når jeg trykker på åpne fil står det noe sånt som "Sett inn enhet i cd rommet" eller "Finner ikke enhet"

Hva kan dette komme av?
Helt ærlig? Skaff deg noen som har litt peiling på PC til å se på den.

Har du ikke snøring selv så blir det bare et kav hvis du skal ha en Freak blanding over nettet/forumet til å hjelpe deg.


Ellers må vi vite nøyaktig hva han gjorde, ser for meg at det er litt mer enn "lastet ned noen filmer/spill/musikk.." og så må vi vite nøyaktig hva som ikke funker.. Cd-rom?

Hvis cd-rom, når du hiver i en CD, ser du da denne cd'en (feks tittel) under Min datamaskin?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Kan han ha lastet ned DeamonTools eller lignende som lager en virtuell CD-Rom også er det den du prøver å åpne? Har du flere CD-Rom'er under Min Datamaskin?
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Helt ærlig? Skaff deg noen som har litt peiling på PC til å se på den.

Har du ikke snøring selv så blir det bare et kav hvis du skal ha en Freak blanding over nettet/forumet til å hjelpe deg.


Ellers må vi vite nøyaktig hva han gjorde, ser for meg at det er litt mer enn "lastet ned noen filmer/spill/musikk.." og så må vi vite nøyaktig hva som ikke funker.. Cd-rom?

Hvis cd-rom, når du hiver i en CD, ser du da denne cd'en (feks tittel) under Min datamaskin?
Vis hele sitatet...
Oioi, hissig a gitt. Som jeg sa så har jeg ikke mye peiling på akuratt hvorfor den ikke vil funke, da ingen ting av det jeg har prøvd vil funke, så tenkte om noen faktisk viste lett eller selv hadde opplevd at den bare hang seg etter å ha lastet ned ting så kunne dem skrike ut. For all del, kan jo fint tvinge kjæresten min til å se på den med en gang han får tid, men ønsker jo å lære og få til selv. Er ikke akuratt en jente som er keen på å få han til å fikse alt, da jeg er en som selv ønsker å lære mer.
Beklager så mye.
Mulig leser er gåen, og at det skjedde ca. samtidig som han lastet ned tinh. Ellers støtter jeg Magisk.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Er ikke akuratt en jente som er keen på å få han til å fikse alt, da jeg er en som selv ønsker å lære mer.
Beklager så mye.
Vis hele sitatet...
om dere er kjærster og han ikke prioritere og fikse ting han har ødelagt for deg, så spørr du han pent en gang om han kan lære deg, if no reaction fin en hønk i klassen hans og spørr han, da tenker jeg mr datafiks kommer med en gang
Sitat av Magisk Vis innlegg
Kan han ha lastet ned DeamonTools eller lignende som lager en virtuell CD-Rom også er det den du prøver å åpne? Har du flere CD-Rom'er under Min Datamaskin?
Vis hele sitatet...
Åssen får jeg lakt ut bilde her?. Så kan jeg gjøre det!
Og ja, han har lastet ned noe som heter DAEMON Tools Pro
Sist endret av Frktm; 19. september 2012 kl. 10:35.
Ta et screenshot og last opp på bildr.no
Sist endret av GJERDE; 19. september 2012 kl. 10:36.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Oioi, hissig a gitt. Som jeg sa så har jeg ikke mye peiling på akuratt hvorfor den ikke vil funke, da ingen ting av det jeg har prøvd vil funke, så tenkte om noen faktisk viste lett eller selv hadde opplevd at den bare hang seg etter å ha lastet ned ting så kunne dem skrike ut. For all del, kan jo fint tvinge kjæresten min til å se på den med en gang han får tid, men ønsker jo å lære og få til selv. Er ikke akuratt en jente som er keen på å få han til å fikse alt, da jeg er en som selv ønsker å lære mer.
Beklager så mye.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare be han vise deg hvordan du fikser det da, da lærer du det også. Mye enklere. Og det trenger ikke å ha noen sammenheng med at han lastet ned ting og at CD-romet sluttet å virke.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Kan du ikke bare be han vise deg hvordan du fikser det da, da lærer du det også. Mye enklere. Og det trenger ikke å ha noen sammenheng med at han lastet ned ting og at CD-romet sluttet å virke.
Vis hele sitatet...
Hadde det enda vert så enkelt.
Han gjør ting i sitt tempo, har han ikke tid, gidder han ikke. Har ventet i 1 måend nå. Så ville bare forsøke å spørre her.
Litt av en kjæreste du har.. Om han ikke gidder å gjøre såpass for deg så er han virkelig en slask! Spesielt hvis dette er noe han er årsaken til. Og at han ikke har tid til å hjelpe sin kjære 5 minutter i løpet av en måned fatter jeg virkelig ikke..

Uansett så er du allerede på god vei til å få hjelp fra andre phreaks, så jeg skal ikke butt inn noe mer..:P
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Litt av en kjæreste du har.. Om han ikke gidder å gjøre såpass for deg så er han virkelig en slask! Spesielt hvis dette er noe han er årsaken til. Og at han ikke har tid til å hjelpe sin kjære 5 minutter i løpet av en måned fatter jeg virkelig ikke..

Uansett så er du allerede på god vei til å få hjelp fra andre phreaks, så jeg skal ikke butt inn noe mer..:P
Vis hele sitatet...
Nja, han er en slask i blandt ja, men er ikke det at han ikke gidder hjelpe meg, men han glemmer det vær gang jeg spørr, å maser jeg blir han sur. Så orker ikke spørre han mer. Også som jeg skrev er han mye opptatt, jobben hans består av å reparere pc'er, og min pc står ikke der han bor, han må altså kjøre nesten 2 timer for å se på den, så er ikke så enkelt som at den står i stua hans lissom. ^^
Jeg behandler fremmede med mer respekt enn han behandler deg! nu skal ikke jeg gi deg noen som helst råd om forhold, men hadde det skjedd meg hadde jeg blitt erklært "syk i gjerningsøyeblikket" rimelig fort!
Sitat av Batrez Vis innlegg
Jeg behandler fremmede med mer respekt enn han behandler deg! nu skal ikke jeg gi deg noen som helst råd om forhold, men hadde det skjedd meg hadde jeg blitt erklært "syk i gjerningsøyeblikket" rimelig fort!
Vis hele sitatet...
Hehe, nå er jo ikke kjæresten min bare en fyr som ikke husker på å fikse pc'en min etter han har klikka den, han er jo verdens mest herlige fyr, sellom han er irritabel i blandt, det syns nok alle om kjærestene sine.
Alle har både negative og positive sider.

Sitat av GJERDE Vis innlegg
Ta et screenshot og last opp på bildr.no
Vis hele sitatet...

Men får ikke lagt ut bilde, den siden sier jeg har feil format på bildet, noe jeg ikke har. -.-
Hehe.
Det artige er at han trenger ikke en gang å komme innom for å fikse den så fremst det ikke er en fysisk feil på maskinen. Han kan styre maskinen din hjemmefra.
Sitat av Batrez Vis innlegg
Hehe.
Det artige er at han trenger ikke en gang å komme innom for å fikse den så fremst det ikke er en fysisk feil på maskinen. Han kan styre maskinen din hjemmefra.
Vis hele sitatet...
Altså jeg startet ikke denne tråden for å få høre hvor "dum" kjæresten min er, derimot om det var noe enkelt som om en innstilling hadde blitt slått på eller av. Men om det er vanskelig å forstå kan sikkert tråden bare bli slettet.
Som jeg har nevnt en del, han er mye opptatt med jobb både på jobb og hjemme så han har ikke al verdens med tid til å kjøre 2 timer på flekken for å ta en titt på den. At dere mener han er en slask fordi han prioriterer jobb er jo deres mening.

Men takk til dem som faktisk prøvde og hjelpe meg, i stelle for å komme med bemærkninger om hvor ille kjæreste jeg har!
Sist endret av Frktm; 20. september 2012 kl. 12:33.
ArbeidsledigProletar
lul, du åpner den virtuelle cd-rommen istedet for den fysiske spilleren.
Kjæresten din høres ut som en helt vanlig kar. End of discussion.

Du har nok prøvd å åpne feil "CD-ROM" ja. Når du setter i plata, og klikker deg inn på Min Datamaskin, finner du den rette plata der?

Kan omså sjekke dette på teamviewer selv, men som andre gutter, har jeg rett og slett ikke tid nå.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Altså jeg startet ikke denne tråden for å få høre hvor "dum" kjæresten min er, derimot om det var noe enkelt som om en innstilling hadde blitt slått på eller av. Men om det er vanskelig å forstå kan sikkert tråden bare bli slettet.
Som jeg har nevnt en del, han er mye opptatt med jobb både på jobb og hjemme så han har ikke al verdens med tid til å kjøre 2 timer på flekken for å ta en titt på den. At dere mener han er en slask fordi han prioriterer jobb er jo deres mening.

Men takk til dem som faktisk prøvde og hjelpe meg, i stelle for å komme med bemærkninger om hvor ille kjæreste jeg har!
Vis hele sitatet...
Du lager en ny tråd for å få bukt på problemer. Du starter tråden med å legge frem et annet problem. At du ikke vil høre hvor "dum" kjæresten din er, er utter bullshit. Da hadde du kommet hit med en konkret problemstilling, og ikke en livshistorie.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du lager en ny tråd for å få bukt på problemer. Du starter tråden med å legge frem et annet problem. At du ikke vil høre hvor "dum" kjæresten din er, er utter bullshit. Da hadde du kommet hit med en konkret problemstilling, og ikke en livshistorie.
Vis hele sitatet...

Livshistorie ? Hehe jaja. om du mener livshistoria mi er at kjæresten min ikke har tid til å fikse pc'en tar du rimelig feil.

Sitat av Lovegame Vis innlegg
Kjæresten din høres ut som en helt vanlig kar. End of discussion.

Du har nok prøvd å åpne feil "CD-ROM" ja. Når du setter i plata, og klikker deg inn på Min Datamaskin, finner du den rette plata der?

Kan omså sjekke dette på teamviewer selv, men som andre gutter, har jeg rett og slett ikke tid nå.
Vis hele sitatet...
Har gjort det, funker ikke. Men kjøper rett og slett bare en ny på komplett. Snakket med kjæresten i går å han trur leseren er gåen.
Sist endret av Frktm; 21. september 2012 kl. 08:30.