Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1610
Har lenge satt på tanken av å male ett ett veggportrett på "gaming" rommet mitt. Det vil da være i en Zelda theme. Vurderer å begynne med en lett Tri-Force. Er det noen her som har erfaring med maling på vegger? Hvilket materiale kan jeg male på? Hvilken fremgangsmåte skal jeg ha?
Vurderte å bruke samme fremgangsmåte som når de skal lakkere biler, altså klippe ut først, og deretter male etter sporene. Hadde det gått?

Beklager dersom dette er feil underforum, fant ikke noe spesielt forum for fysisk kunst!
Takker for alle svar!
Ja man kan teipe formen og male inni, men noe som kunne vært kult i mine øyne er å finne en planke og skjære ut så store trekanter som du vil, deretter tar du å limer dem på veggen eller dobbelteip, så vil man lissom ha en fysisk versjon av triforce
The Nerdrager
Trådstarter
Planen var jo å male videre på det senere da Så da hadde det nok vært litt enklere om det hadde vært malt på :P
The Nerdrager
Trådstarter
Er det noen som vet hvilken type maling jeg bør bruke på vegg ?
Sitat av Rediver Vis innlegg
Er det noen som vet hvilken type maling jeg bør bruke på vegg ?
Vis hele sitatet...
Veggmaling.
The Nerdrager
Trådstarter
De har ikke en sterk gul farge til Tri-Force
Du kan bruke en projektor eller gammel overhead mot veggen og tegne etter med blyant e.l., og fargelegge med maling til slutt.
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blir kanskje litt ugunstig med tanke på at all veggmaling selges i kun 1/3/10L emballasje, og når man skal male detaljer trenger man ikke så mye.
Tror nok det hadde holdt med noe hobbymaling/akrylmaling, men der er fargeutvalget noe mer begrenset. Er du riktig heldig kan du kanskje spørre på en lokal fargehandel om du kan få litt brekkfarge i en liten beholder, og deretter blande til fargen du vil ha - om det ikke holder med de basisfargene som er. Jeg har selv vært med på dette, og kunden fikk dette gratis.


Sitat av Rediver Vis innlegg
De har ikke en sterk gul farge til Tri-Force
Vis hele sitatet...
Spør etter en NCS vifte, eller søk opp NCS farger på google, alle med blandemaskin kan blande i alle disse fargene (over 960 farger og nyanser).
Sist endret av Zyke; 18. september 2012 kl. 12:40.
Sitat av Rediver Vis innlegg
De har ikke en sterk gul farge til Tri-Force
Vis hele sitatet...
bruyk hvilken som helst innedørs maling og voila du har triforcen din, dra ner på nærmeste jernia og spørr etter knallgul vegg maling, du må jo skjønne att han over her bare linka til en type maling. finnes jo hundrevis av malings typer og leverandører...
Sitat av bronsky Vis innlegg
Du kan bruke en projektor eller gammel overhead mot veggen og tegne etter med blyant e.l., og fargelegge med maling til slutt.
Vis hele sitatet...
Da må man riktig nok være ganske stø på hånda. Hadde heller laget en sjablong og malt inni.
overhead og maskerings teip gjør nytta, man maskerer bare etter bildet på veggen og voila, perfekt resultat
Kan du legge ut et bilde om du får gjort ferdig dette prosjektet?