Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2594
Jeg og en kompis drar til Amsterdam i Juni, og trenger tips!
Har sett rundt på diverse reiseguider, men er litt annen informasjon enn det jeg er ute etter..

Ingen hemmelighet at coffe shops er noe av grunnen til at Amsterdam ble plassen, så her er det noe jeg lurer på.

Hvordan er aldersgrensene på de forskjellige cafe'ene?
Noen spesielle cafe'er som er verdt og ta turen innom?
Hvordan er utvalget på de forskjellige cafe'ene?
Noen butikker som selger bonger og slike type saker?

Nå har det seg slik at hele turen skal ikke gå ut på og sitte på en cafe og fnise, så lurer også på hvor det er bra uteliv!

Lurer også på om det er noen fete plasser vi må ta turen innom. Feks, parker, museum etc.

Og om noen vet om et kurant sted å booke leilighet, hadde det vært kult.

Så om noen kan komme med tips på hva man bør gjøre og ikke, hadde det vært supert!

Ogja, vet dette ikke er riktig kategori, men siden det ikke finnes en reisegreie, var dette den kategorien jeg regner med og få best svar på
21 år på caffeshopsa hvertfall mer aner jeg ikke da jeg aldri har vært der nede. Dere får kose dere :P
Er vel 18 og ja de har helt sikkert headshops
Sitat av Srbija Vis innlegg
21 år på caffeshopsa hvertfall mer aner jeg ikke da jeg aldri har vært der nede. Dere får kose dere :P
Vis hele sitatet...
Var da 18 når jeg var der for nesten et år siden.

Sitat av Esmizes Vis innlegg
Jeg og en kompis drar til Amsterdam i Juni, og trenger tips!
Har sett rundt på diverse reiseguider, men er litt annen informasjon enn det jeg er ute etter..

Ingen hemmelighet at coffe shops er noe av grunnen til at Amsterdam ble plassen, så her er det noe jeg lurer på.

Hvordan er aldersgrensene på de forskjellige cafe'ene?
Noen spesielle cafe'er som er verdt og ta turen innom?
Hvordan er utvalget på de forskjellige cafe'ene?
Noen butikker som selger bonger og slike type saker?

Nå har det seg slik at hele turen skal ikke gå ut på og sitte på en cafe og fnise, så lurer også på hvor det er bra uteliv!



Lurer også på om det er noen fete plasser vi må ta turen innom. Feks, parker, museum etc.

Og om noen vet om et kurant sted å booke leilighet, hadde det vært kult.

Så om noen kan komme med tips på hva man bør gjøre og ikke, hadde det vært supert!

Ogja, vet dette ikke er riktig kategori, men siden det ikke finnes en reisegreie, var dette den kategorien jeg regner med og få best svar på
Vis hele sitatet...
Ang bonger og diverse røykeutstyr skal være godt gjort å ikke komme over.

Utvalget varierer jo fra shop til shop, men styr unna Grasshopper, etter min mening hvertfall, altfor dyrt, å ikke beste kvaltiteten.

kan jo leie appartments, kom over en side med mye billig, skal se om jeg finner den igjen, eller så er jo husbåt et bra alternativ også.

Dette jeg rakk å svare på nå, dere kommer nok til å få en fet tur uansett Men personelig syntes jeg faktisk det var best å traske rundt og finne ut av diverse ting selv.
Det finnes sikkert 100 tråder om akkurat dette, om du søker litt så finner du nok litt nyttig informasjon
Sitat av Srbija Vis innlegg
21 år på caffeshopsa hvertfall mer aner jeg ikke da jeg aldri har vært der nede. Dere får kose dere :P
Vis hele sitatet...
Er 18 år på coffeshops.

Anbefaler greenhouse, barneys farm og grey area. Og tweede kamer vist du er ute etter hasj.

Utvalget på de fleste coffeshops varierer. Bonger og sånt finner du lett, er hundrevis av suvenir butikker som selger det.

Dam square er ett fint sted med endel barer,er midt i sentrum
Leidestraat er også ett bar strøk jeg vil anbefale.
Sist endret av Dantie; 28. mai 2012 kl. 18:15.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Skal til Dam selv for første gang nå i Juni (konsert med Cypress Hill 7.juni, kan bli episk!), fikk et tips til bosted av en kompis: http://www.damcity.com/cribs/index_big.php
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Skal til Dam selv for første gang nå i Juni (konsert med Cypress Hill 7.juni, kan bli episk!), fikk et tips til bosted av en kompis: http://www.damcity.com/cribs/index_big.php
Vis hele sitatet...
Så utrolig koselig ut. Må prøves neste gang jeg drar til Amsterdam
Hvordan tror dere det er med å skaffe seg et sted å bo der nede den siste uken i juni? Kommer ifra tyskland, men har ikke bestillt noe. Vi er rundt 3 stykker tipper jeg.
Helst rimlig og sentralt.

Vil det være noe problem, eller er alle hotellene/hostellene fulle?
Sist endret av 3RD; 28. mai 2012 kl. 21:45.
Sitat av 3RD Vis innlegg
Hvordan tror dere det er med å skaffe seg et sted å bo der nede den siste uken i juni? Kommer ifra tyskland, men har ikke bestillt noe. Vi er rundt 3 stykker tipper jeg.
Helst rimlig og sentralt.

Vil det være noe problem, eller er alle hotellene/hostellene fulle?
Vis hele sitatet...
Book på forhånd da? Bobs youth hotel bodde jeg på, da jeg var der nede for en måned tid siden. 10 min gange til central station. Veldig sentralt og billig. Du får røyke i resepsjonen om du er keen på det. Trikk kan du ta overalt. Lett og oversiktlig det også.

Ang hostellet, er det typ backpacker greier. 20 stk på et rom. 2 dusjer og 2 bad. Sånn sett suger det, men man er jo ikke mye på rommet.
drar du til Amster må man vell innom strippekubblene? Amster e vell nesten mere kjent for det enn coffeshops!
Selvfølgelig vist du er typen som liker sånt^^
Sitat av thh Vis innlegg
Book på forhånd da? Bobs youth hotel bodde jeg på, da jeg var der nede for en måned tid siden. 10 min gange til central station. Veldig sentralt og billig. Du får røyke i resepsjonen om du er keen på det. Trikk kan du ta overalt. Lett og oversiktlig det også.

Ang hostellet, er det typ backpacker greier. 20 stk på et rom. 2 dusjer og 2 bad. Sånn sett suger det, men man er jo ikke mye på rommet.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke vet når jeg kommer dit, og jeg vet ikke helt nøyaktig hvor mange vi blir.
Sitat av Tardendy Vis innlegg
drar du til Amster må man vell innom strippekubblene? Amster e vell nesten mere kjent for det enn coffeshops!
Selvfølgelig vist du er typen som liker sånt^^
Vis hele sitatet...
Huff... De strippeklubbene og sexshowene der nede er noe av det kleineste jeg har sett!
Jeg vil heller råde folket til å bruke pengene på noe annet enn å betale for å se på et knippe takras som står og vifter og røyker sigaretter med det utpulte underlivet sitt.

Det virker kanskje litt drøyt å skrive noe slikt, men jeg syns det bare virket som et skittent opplegg hvor "artistene" kun var på scenen fordi deres økonomiske situasjon tilsa at det lønnet seg for deres del.
Sist endret av Knask; 28. mai 2012 kl. 22:18.
Sitat av Knask Vis innlegg
Huff... De strippeklubbene og sexshowene der nede er noe av det kleineste jeg har sett!
Jeg vil heller råde folket til å bruke pengene på noe annet enn å betale for å se på et knippe takras som står og vifter og røyker sigaretter med det utpulte underlivet sitt.

Det virker kanskje litt drøyt å skrive noe slikt, men jeg syns det bare virket som et skittent opplegg hvor "artistene" kun var på scenen fordi deres økonomiske situasjon tilsa at det lønnet seg for deres del.
Vis hele sitatet...
Man trenger vel ikke besøke den mest lugubre strippebula man finner?
Tipper hvis du drar til av de finere så vil tankene forandre seg!
må bare spørre til tross for x-antall eksisterende tråder med temaet, det ble ikke noe av
at mann må være statsborger for å få handlet seg hasj/canabis i Amster'n?
Sist endret av frevev; 28. mai 2012 kl. 23:18.
Det kan fortsatt skje, men det skal ikke tre i kraft før januar etter planen
Trådstarter
49 1
Sitat av frevev Vis innlegg
må bare spørre til tross for x-antall eksisterende tråder med temaet, det ble ikke noe av
at mann må være statsborger for å få handlet seg hasj/canabis i Amster'n?
Vis hele sitatet...
Er nok slik i enkelte byer i Nederland, men det trer ikke i kraft for resten landet før 2013. Amsterdam blandt andre, er en av de der de ikke slår av lyset før den tid
Sitat av fletchy Vis innlegg
Man trenger vel ikke besøke den mest lugubre strippebula man finner?
Tipper hvis du drar til av de finere så vil tankene forandre seg!
Vis hele sitatet...
Var på samtlige steder som var i området rundt RLD, jeg satt ikke kun som et jævla pervosvin og "tyvtittet" på hva som foregikk på såkalte fuck pads, hvis det er det du tror.

Min konklusjon er at alle disse stedene er typiske turistfeller med dårlig service, sitteplasser og klientell generelt sett.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg var i Amsterdam med 2 kompiser i påsken for første gang og vil si at det er et veldig fint sted. Det eneste jeg ikke likte var Red light hvor det var coca dealere overalt og uteliggere som skal snakke med deg å ha penger :P. En annen ting er at desto lenger unna RL dere kommer jo bedre blir coffeeshopsa (min erfaring). Den beste vi besøkte var Paradox som er ett lite stykke unna sentrum. Mannen som eide stedet er en koselig fyr som bare lo og smilte og det var kanonbra weed. Han sa at de fleste som bodde i utkanten av byen fast, kjøpte tjall hos han.

Bonger selger de i nesten alle butikker, men hvis du er ute etter noe glass bør du ta en titt i en av de mange headshopsa som spesifikt selger bonger og røykeutstyr.

God tur!
Sitat av Dantie Vis innlegg
Anbefaler greenhouse, barneys farm og grey area. Og tweede kamer vist du er ute etter hasj.
Vis hele sitatet...
Greenhouse! Beste weeden og ganske billig!
Ellers må du teste pommes friten de selger i pommes frites sjappene der!