Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 6266
Vi er ein kameratgjeng på 4-6, å vi har funnet ein kloakktunnel som vi tenkjer å vandre litt i. Vår fyrste Urban Exploring vil eg tørre å påstå!

Vi tenkjer ikkje å gå altfor langt innover, sidan vi har lest om at å vandre i tunnel ikkje alltids er det aller smartaste ein kan gjere. Alt frå farlege gassar til andre ting.

Så det vi lurer på er eigentleg kva ein kan finne der, gode forhåndsreglar, og kva type edderkopp som er på eit av bilda!
Sist endret av Darkerface2; 19. oktober 2011 kl. 19:52. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Vi er ein kameratgjeng på 4-6, å vi har funnet ein kloakktunnel som vi tenkjer å vandre litt i. Vår fyrste Urban Exploring vil eg tørre å påstå!

Vi tenkjer ikkje å gå altfor langt innover, sidan vi har lest om at å vandre i tunnel ikkje alltids er det aller smartaste ein kan gjere. Alt frå farlege gassar til andre ting.

Så det vi lurer på er eigentleg kva ein kan finne der, gode forhåndsreglar, og kva type edderkopp som er på eit av bilda!
Vis hele sitatet...
Dersom kloakken er i bruk, ta med gassmåler. Det er nok av livsfarlige gasser nede i et kloakkrør, tro meg.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ut ifra bildet ser det ut som en stor kjelleredderkopp, vært borte i de flere ganger selv under Urban Exploring. (de kalles også gjerne for grotteedderkopp og huleedderkopp i følge wikipedia)
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Ut ifra bildet ser det ut som en stor kjelleredderkopp, vært borte i de flere ganger selv under Urban Exploring. (de kalles også gjerne for grotteedderkopp og huleedderkopp i følge wikipedia)
Vis hele sitatet...
Takker, KP+ til deg. Hater edderkopper!

Bruker slike tunneler å vere longe?
Sist endret av Darkerface2; 20. oktober 2011 kl. 09:05. Grunn: Skrivefeil.
Min kjære far har jobbet med kloakkrør, og han hadde alltid med seg en gassmåler, husker dog ikke navnet, pg det gikk ikke lange stunden før den begynte å pipe og blinke rødt på den. Om du skal ned i slike rør, ha med en god gassmaske e.l. og en gassmåler, du vil ikke omkomme i et kloakkrør, av alle ting.

Det er også ganske greit å ta med et tau en knytter ved utgangen dersom tunellene er lange og komplekse.
Sist endret av Deadlock Radium; 20. oktober 2011 kl. 09:30.
Har selv vært med på UE i kloakk og jeg kan si deg det at der er det FAEN meg mange edderkopper!
Som mange har sagt, så kan det være veldig farlige gasser der.. jeg lærte på HMS kurs at du må ha med gass måler fordi går du nedi der uten det og får i deg noen av de gassene "dør" hjernen din.... kjenner du deg plutslig svimmel er det bare og sette seg ned og dø:P
Sist endret av Kampefiskn; 20. oktober 2011 kl. 18:33.
Ja, ta med deg en gassmåler som ikke bare måler farlige gasser, men også hvor mye oksygen det er og.
Det så veldig spennende ut! Lykke til
Hmm, høres veldig bedrittent ut å vandre i kloakkrør?!
I allefall om dem er i bruk som noen spør om..

Joda litt spenning ser jeg, men å vandre i kloakkrør, hadde jeg neppe fått meg til å gjøre.
Mulig jeg er dom, men har du ikke allerede vært der siden du har tatt de bildene? Da er det vel for sent å spørre om forhondsregler.
Tviler på at det der er kloakk, ser mer ut som regnvannsdren.
Ser ut som om det plutselig blir logisk med oksygentank. Om du kjenner noen som dykker kan du jo låne/stjele og levere tilbake i smug.

bildene av tunnelen var dritkule og creepy! Jeg vil gå en gang, men ikke på denne tiden av året, alt for kaldt for min sarte hud.
Husk lommelykt og kamera, så du kan lage en flott rapport her når du er tilbake
Epic da, minner meg litt om half life 2 :P
Artig liten tur ser jeg. Jeg hater disse edderkoppene.
De har en tendens til og følge etter meg når vi er i tysker bunkerne i Oppland.
Big Ass Mofo Spider.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Ser ut som om det plutselig blir logisk med oksygentank. Om du kjenner noen som dykker kan du jo låne/stjele og levere tilbake i smug.

bildene av tunnelen var dritkule og creepy! Jeg vil gå en gang, men ikke på denne tiden av året, alt for kaldt for min sarte hud.
Vis hele sitatet...
Jævelig smart om de drar ut å skal dykke å kommer med en tum tank..
Bare lurer, hva er det som tiltrekker dere til å vandre rundt i et kloakksystem? Må da være Ue steder som er mer tiltrekkende enn det? Men om dere blir å kaste dere ut i det, så ta med gassmasker som nevnt ovenfor. Sikkert ikke så lurt med flammekaster, så la sigarettene ligge igjen før dere går ned.
Det kalles "Draining", under kategori av UE
vil det funke med gass maske der nede da? mot gassene liksom? kanskje dumt spørsmål men hvor får man liksom kjøpt sånne masker som funker til sånt?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
vil det funke med gass maske der nede da? mot gassene liksom? kanskje dumt spørsmål men hvor får man liksom kjøpt sånne masker som funker til sånt?
Vis hele sitatet...
Om det vil fungere? Det heter gassmaske. Gassmasker får man kjøpt der de feks selger maling. Så er tilgjengelig overalt.
Et spm ang dette. Er det en plattform du kan gå på ved siden av / over all dritten eller må du vasse i selveste dritten?
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Tviler på at det der er kloakk, ser mer ut som regnvannsdren.
Vis hele sitatet...
Vi har sjølv våre skeptisk i om det faktisk er kloakkrør? Korleis kan vi finne ut av det?

Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Husk lommelykt og kamera, så du kan lage en flott rapport her når du er tilbake
Vis hele sitatet...
Jepp, den er grei!

Sitat av Awareness Vis innlegg
Mulig jeg er dom, men har du ikke allerede vært der siden du har tatt de bildene? Da er det vel for sent å spørre om forhondsregler.
Vis hele sitatet...
Bildene er frå utsida av tunnelen.

Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Har selv vært med på UE i kloakk og jeg kan si deg det at der er det FAEN meg mange edderkopper!
Vis hele sitatet...
Takk for den du!
Sist endret av Darkerface2; 20. oktober 2011 kl. 22:46.
det der er jeg ganske sikker på at er til regnvann har flere slike rundt i nabolaget, gikk gjennom de når jeg var mindre, kom helt til enden på noen så er det gitter, slik at ikke trær å slik skal komme seg inn i røret.
Tenkte jeg skulle legge ut noen flere bilder fra den lille utflukten våres
Sitat av kjetiltheman Vis innlegg
det der er jeg ganske sikker på at er til regnvann har flere slike rundt i nabolaget, gikk gjennom de når jeg var mindre, kom helt til enden på noen så er det gitter, slik at ikke trær å slik skal komme seg inn i røret.
Vis hele sitatet...
Går desse tunnelane langt innover? Og er dette ein kloakktunnel eigentleg?
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Går desse tunnelane langt innover? Og er dette ein kloakktunnel eigentleg?
Vis hele sitatet...
Ble du fornærmet over posten min? Siden du unnlater å svare?

Hva er det som er så spesielt med kloakksystemer, da dere velger det framfor andre Ue steder?
Her er resten
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ble du fornærmet over posten min? Siden du unnlater å svare?

Hva er det som er så spesielt med kloakksystemer, da dere velger det framfor andre Ue steder?
Vis hele sitatet...
Eg la faktisk ikkje merke til posten din! Beklager om du vart lei deg!

Grunn til at vi har valgt tunnelen er for den virket interessant og den er i området av her vi bor. Beklager om det ikkje er interessant for deg. Vi skal andre plasser også, ikkje kun tunnel som du ser for deg.
Sist endret av Darkerface2; 20. oktober 2011 kl. 23:18. Grunn: Skrivefeil som vanlig.
Denne tunnelen gikk ganske langt inn, jeg gikk inn kanskje 50 meter uten å se noe som kunne ligne på den andre enden, ut i fra plasseringen på det hullet er det ikke noen vei opp før etter 100-200 meter fordi det er flere hus i tillegg til hovedvei over kan heller ikke kalle det kloakk, var ikke noen spesiell lukt og diverse

Sitat av Staggere Vis innlegg
Hva er det som er så spesielt med kloakksystemer, da dere velger det framfor andre Ue steder?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe spesielt med kloakksystemer, vi fant hullet egentlig bare ved en tilfeldighet, og har lest en del om Urban Exploring, så er noe vi tenkte vi kunne prøve
Sist endret av STking; 20. oktober 2011 kl. 23:15.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Eg la faktisk ikkje merke til posten din! Beklager om du vart lei deg!

Grunn til at vi har valgt tunnelen er for den virket interessant og den er veldig lokal. Beklager om det ikkje er interessant for deg. Vi skal andre plasser også, ikkje kun tunnel som du ser for deg.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gråter

Enda ikke fornøyd med svaret du gir, hva er det det som får dere til å oppsøke et kloakksystem? Spenningen med at det er totalt forlatt bortsett fra basselusker og rotter. Leter dere etter skjulte rom ol? Skjønner at det virker interessant, ellers ville dere ikke gått ned.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Enda ikke fornøyd med svaret du gir, hva er det det som får dere til å oppsøke et kloakksystem? Spenningen med at det er totalt forlatt bortsett fra basselusker og rotter. Leter dere etter skjulte rom ol? Skjønner at det virker interessant, ellers ville dere ikke gått ned.
Vis hele sitatet...
Som jeg svarte litt lenger oppe, så er det ikke noen spesiell grunn, det er vel egentlig bare for utforskningen sin skyld, og hvem vet, kanskje vi finner noe å samle på? har ikke hørt noe om UE her i lokalmiljøet, så kanskje vi er en av de første? hehe, er jo låv å håpe
Sitat av STking Vis innlegg
Som jeg svarte litt lenger oppe, så er det ikke noen spesiell grunn, det er vel egentlig bare for utforskningen sin skyld, og hvem vet, kanskje vi finner noe å samle på? har ikke hørt noe om UE her i lokalmiljøet, så kanskje vi er en av de første? hehe, er jo låv å håpe
Vis hele sitatet...
Beklager, men din post kom mens jeg skrev til han andre her.

Men jeg skal gi meg, dere får ha en topp tur Ta med ekstra lommelykt.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Går desse tunnelane langt innover? Og er dette ein kloakktunnel eigentleg?
Vis hele sitatet...

det er normalt elver som gikk der før hus å vei ble bygd, å da la det vannet fra elvene renne gjennom disse tunnelene, varierer hvor lange de er, men de jeg gikk i var mellom 30- 70 meter lange.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Beklager, men din post kom mens jeg skrev til han andre her.

Men jeg skal gi meg, dere får ha en topp tur Ta med ekstra lommelykt.
Vis hele sitatet...
Takk, er ikkje flink til å gi gode svar/forklaringer, beklager!

Det er for utforskingens skyld!^^
Sist endret av Darkerface2; 20. oktober 2011 kl. 23:38. Grunn: Skrivefeil.
Men, edderkoppene er ikke noe problem vi bare tar på oss støvler/dress/hansker og en eventuell hue/finlandshette og teiper sammen alle opninger, da kommer de seg ikke inn i drakten vertfall. Eneste som er skummelt som dere nevnte ovenpå er gassene, for det er et myrområde like ved, så det kan vel vere en mulighet for oppsamling av metan? eller er det kanskje litt for lite konsentret? (tenker på antennelse ved en eventuell fakkel eller noe lignende)
Sist endret av STking; 20. oktober 2011 kl. 23:50.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Artig liten tur ser jeg. Jeg hater disse edderkoppene.
De har en tendens til og følge etter meg når vi er i tysker bunkerne i Oppland.
Big Ass Mofo Spider.
Vis hele sitatet...
Takker for den du, "stalker" edderkopper! Flott! Kall meg gjerne pingle.

Videokamera og speilrefleks er klart!
Sist endret av Darkerface2; 21. oktober 2011 kl. 13:53. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
God tur
Vis hele sitatet...
Takker!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Det kalles "Draining", under kategori av UE
Vis hele sitatet...
De bildene man ser av store utenlandske underjordiske tunneler og hvor man bruker betegnelsen Draining, er ofte kanaler som tar overvann ved f.eks. store nedbørsmengder (storm drains). Utrykket "don't go draining when its raining" betyr at man bør sjekke værvarsel om man skal gå ned i overvannsledninger for ellers er det stor fare for drukning. I utlandet har man kloakk og overvann ofte i to forskjellige løp og så lenge det ikke regner, er det altså rimelig trygt og fint å gå i overvannsrør. Kloakktunneler er derimot skumlere.

I Oslo går det meste i samme løp, altså blanding av kloakk og overvann. Jeg har gått i kloakken på guidet tur med Oslo vann og avløp. Spennende opplevelse, hadde masse utstyr på oss og kunne aldri tenke meg å gå ned dit alene.. Virker altfor risky. Er ikke så glad i kloakk heller.

Les forresten mer om det her... http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_exploration . Kloakk er ikke bra.

"Sewers and storm drains

Entry into storm drains, or draining, is another common form of urban exploration. Groups devoted to the task have arisen, such as the Cave Clan in Australia. Draining has a specialized set of guidelines, the foremost of which is "When it rains, no drains!" The dangers of becoming entrapped, washed away, or killed increase dramatically during a heavy rainfall.

A small subset of explorers enter sanitary sewers. Sometimes they are the only connection to caves or other subterranean features. Sewers are among the most dangerous locations to explore owing to risk of poisoning by buildups of toxic gas (commonly methane and hydrogen sulfide). There have been numerous fatalities around the world where people are overcome by toxic gas from sewers."
Sist endret av MrNorUe; 21. oktober 2011 kl. 17:58.
Husk o2 måler! Og er det lite o2 så hjelper det ikke med gassmaske, ta med fuglen din så er du trygg;-)
Ser virkelig ikke verdien i å vandre i et kloakkrør. Greit nok at det er urban exploring, men et sted må grensen gå. Time to get laid?
Syns det høres morsomt ut jeg
Eg var med på denne utflukta, vi gjekk ikkje så fryktelig langt inn. Eg sjølv tvilar på at det er eit kloakkrør. Det lukta no ikkje drit akkurat. Derimot er eg veldig interessert i å finne ut kvar tunnelen endar, korleis det ser ut på den andre sida
Sitat av Docile Vis innlegg
Ser virkelig ikke verdien i å vandre i et kloakkrør. Greit nok at det er urban exploring, men et sted må grensen gå. Time to get laid?
Vis hele sitatet...
Haha, verdien er at vi vil finne ut hva som er der inne, har ikke hørt om noen som har utforsket her du kan vel kanskje starte med å lese de andre inleggene om hvorfor vi vil gå inn, før du kritiserer

Og time to get laid? usakelig komentar hva har dette temaet med seksualitet og gjøre?
Sitat av Docile Vis innlegg
Ser virkelig ikke verdien i å vandre i et kloakkrør. Greit nok at det er urban exploring, men et sted må grensen gå. Time to get laid?
Vis hele sitatet...
Time to get laid i røret kanskje haha. Men uansett...
Røret går heilt sikkert bort til vatnet, som ligg vel nokre par hundremeter frå utgongen. Å ein ting til. Ingen grenser!
Sitat av Flabb3n Vis innlegg
Time to get laid i røret kanskje haha. Men uansett...
Røret går heilt sikkert bort til vatnet, som ligg vel nokre par hundremeter frå utgongen. Å ein ting til. Ingen grenser!
Vis hele sitatet...
jaa, regner med det er bort til vannet, men vi aner jo ikke hva som er i mellom, hadde vært kult om vi fant et rom eller noe