Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2180
Vil kjøpe meg ny laptop. Det er viktig at den har god batterilevetid, og siden jeg har dårlig tid til å google og herje så er det fint om noen med litt erfaring av disse kan slenge over en hjelp. Hvordan er å spille spill som CS og wc3 på mac?
Sist endret av brgz; 12. august 2011 kl. 19:07.
Budsjettet er satt til?
Trådstarter
et sted mellom 5-15 tusen tenker jeg.. men hvis det er en laptop jeg veit jeg kommer til å ha i flere år kan jeg godt investere 20tusen og

Prisklasse: 5-20 tusen
Litt mer om hva den skal brukes til?
Om du ikke skal spille så mye ville jeg anbefalt Macbook Pro.
Ikke kjøp iPad. Bortkastet penger, ikke fordi den er dårlig men den har ikke noe bruksområde. En venn brukte 7000 på iPad og accessories, forså å selge den 2 mnder etterpå for 4000. Han er også die hard Apple fan.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Om du ikke skal spille så mye ville jeg anbefalt Macbook Pro.
Ikke kjøp iPad. Bortkastet penger, ikke fordi den er dårlig men den har ikke noe bruksområde. En venn brukte 7000 på iPad og accessories, forså å selge den 2 mnder etterpå for 4000. Han er også die hard Apple fan.
Vis hele sitatet...
en iPad funker fjell for meg, ikke at jeg spiller på den men jeg elsker og å ha den med på hytta, bilturer og slikt. deilig med 3G
Sitat av Settoz Vis innlegg
en iPad funker fjell for meg, ikke at jeg spiller på den men jeg elsker og å ha den med på hytta, bilturer og slikt. deilig med 3G
Vis hele sitatet...
En Macbook fungerer for det + mye mer, derfor ville det vært smartere å kjøpe Macbook etter min mening.
Som alt annet er det fordeler og ulemper ved alt. Det spørs hva du skal bruke den til. Macbook og iPad fungerer ganske likt, bare at iPaden er lettere å ha med seg rundt, men macbooken har et mye mer anvendelig tastatur. Selv foretrekker jeg macbook framfor iPad ettersom jeg er glad i å skrive. Liker ikke at deler av skjermen "forsvinner" pga. tastaturet på en iPad. Tar jo så godt som halve skjermen. Med mindre du ikke skal ha med deg dataen din overalt ville jeg ikke anbefalt iPad.

Apple er generelt dyrere enn andre merker når det kommer til PCer med samme kvalitet. Hvis ikke design betyr så mye, kan en laptop fungere likeså bra til halve pris. Hvis man laster ned veldig mye blir en laptop som ikke er apple fort treigere om man skal ha alt på hardisken (anbefaler da ekstern hardisk), men på den andre siden, det er mer krevende å finne filer som kan åpnes av programmene på en macbook. Man merker ikke så godt at en macbook eldes hvis det kun er et vanlig PC bruk. Hvis du driver med musikkomposisjon, filmredigering o.l. fungerer macbook veldig bra, men det er dyrt å holde seg oppdatert på markedet. Det er enklere å variere programmer med en vanlig laptop og de er mye bedre å spille på.

Jeg har både macbook og vanlig laptop hjemme. Vanligvis bruker jeg macbooken, men jeg er bare på nett og hører på musikk. Det fungerer helt fint. Macbooken er ikke noe fin ettersom jeg ikke kan koble til mobiltelefonen min opp mot PCen og oppdatere versjonen på den. Har fått til å overføre noen filer fra mobilen og til PCen, men det er nærmest umulig den andre veien.

En vanlig laptop dekker da et større område av muligheter enn det en macbook gjør. Så hvis du ikke helt vet hva du egentlig vil bruke maskinen din til bortsett fra å spille ville jeg anbefalt en laptop som ikke er apple.
sett sammen en stasjonær pc til 8,000 (kan sette sammen noe sykt til deg) og kjøp en macbook air med studentrabatt ved siden av
Du kan vel glemme å spille cs eller wc3 på en ipad såvidt jeg vet.
Om du skal spille, så er faktisk Macbook Pro kjempenice. Fordi man har jo Bootcamp som lar deg kjøre Windows på Mac'en.
Trådstarter
Skal kjøpe stasjonær også Pyth0n, men trenger ny laptop og. Takk for tilbudet, sender deg kanskje pm når jeg skal kjøpe.

Hvis Macbook Pro er god for spill som du sier SSH, så er det jo ingen stress. Da kjøper jeg nok den

Levetiden på batteriet til Ipad'en er det som frister
En kompis av meg gamer mye på pro booken sin og det går overraskende fint! Er noen workaraounds for win baserte spill, men det setter du deg fort inn i!
Kan jo også nevne at Steam har en Mac-versjon, så det fungerer fint å spille på en Mac
Jeg som har alt klarer ikke å skjønne hvorfor folk feks klarer seg med bare bærbar ( så hele tiden på skolen at folk tok med seg skolepc hjem) Har både stasjonær til daglig bruk samt gaming. Så har jeg en bærbar 13" til å se på serier når jeg ligger i senga, og en 15" bærbar som jeg tar med meg til kompiser som jeg kan game på. Jeg har også en iPad å surfe på når jeg ikke orker å bruke bærbar. Siden jeg fikk iPad har jeg ikke brukt bærbar til surfing. Trenger ikke bærbar siden jeg har stasjonær til å gjøre litt tyngre ting som bildebehandling, skrive osv. Selv skal jeg bestille iMac 27" ved neste lønning, og mbp eller mba kommer i hus etter hvert også. Min anbefaling er å ha både stasjonær, ipad og bærbar
Sist endret av mo3; 16. august 2011 kl. 18:55.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg som har alt klarer ikke å skjønne hvorfor folk feks klarer seg med bare bærbar ( så hele tiden på skolen at folk tok med seg skolepc hjem) Har både stasjonær til daglig bruk samt gaming. Så har jeg en bærbar 13" til å se på serier når jeg ligger i senga, og en 15" bærbar som jeg tar med meg til kompiser som jeg kan game på. Jeg har også en iPad å surfe på når jeg ikke orker å bruke bærbar. Siden jeg fikk iPad har jeg ikke brukt bærbar til surfing. Trenger ikke bærbar siden jeg har stasjonær til å gjøre litt tyngre ting som bildebehandling, skrive osv. Selv skal jeg bestille iMac 27" ved neste lønning, og mbp eller mba kommer i hus etter hvert også. Min anbefaling er å ha både stasjonær, ipad og bærbar
Vis hele sitatet...
du er så kul omg!!
Sist endret av pyth0n; 17. august 2011 kl. 15:36.
skal du ha tablet pc, ville jeg ikke gått for ipad! Vet ikke om ipad 2 har flash, men ipad 1 har det ikke, og litt tråkig når jeg bare bruker den til å se på video!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
skal du ha tablet pc, ville jeg ikke gått for ipad! Vet ikke om ipad 2 har flash, men ipad 1 har det ikke, og litt tråkig når jeg bare bruker den til å se på video!
Vis hele sitatet...
Hvis den blir jailbreaka kan du laste ned frash fra cydia, dette funker som flash
En macbook pro eller imac passer ditt bruk, spørs om du skal hadenmeddegsteder eller ikke.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Så har jeg en bærbar 13" til å se på serier når jeg ligger i senga,
Vis hele sitatet...
Tuller du? Har 42" på soverommet med nvidia ION / xbmc, vurderer å utvide til badet og.
:P
Sitat av norboost Vis innlegg
Tuller du? Har 42" på soverommet med nvidia ION / xbmc, vurderer å utvide til badet og.
:P
Vis hele sitatet...
13" holder for meg når jeg ser på random seier rett før jeg legger meg