Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2041
Mangen ble skremt da de hørte om "Weed pass" ordningen som myndighetene i Nederland prøvde å få til. Planen var at man måtte skaffe seg et såkalt weed pass for å kunne handle cannabis på coffeshopene, og kun nederlanske statsborgere kunne skaffe seg dette.

Høyeste rettsinstans i Nederland har bestemt at dette ikke skal innføres men de legger til at et slikt forbud kan bli innført på nasjonalt nivå uten å være i strid med Europeisk lov

!!

The court ruled that local authorities could not regulate the sale of soft drugs by banning foreigners from local coffee shops, following complaints about noise and traffic nuisance, but it added that such a ban could be introduced at national level and would not contravene European laws.
Vis hele sitatet...
http://www.reuters.com/article/2011/...75S59620110629

There is good news for all the cannabis connoisseurs who like to visit Amsterdam and enjoy the wide variety of weed and hash that is available from the Dutch capital's many coffeeshops. The Dutch Tolerance Policy, that provides the legislation under which the Dutch coffeeshops can operate, will be renewed from 1st July 2011 and will be valid until June 30th 2015.

This means that the feared 'Weedpass', a card only available to Dutch citizens that would factually ban foreigners from buying marijuana at coffeeshops, can only be implemented through local legislation. Since City Councils like Amsterdam do not want the Weedpass scheme and local politicians such as the Mayor of Haarlem have said they do not want it either, it means it will not be possible to implement for at least 4 years during which visitors from abroad can still freely and openly buy hash and weed from Dutch coffeeshops
Vis hele sitatet...
http://www.coffeeshopsamsterdam.com/...our-years.html

Litt forvirret her nå men..
Sist endret av Naturgrønn; 12. august 2011 kl. 04:19.
Hipp hurra! (titegn)
Jeg tror de mener at kun de lokale distriktene kan innføre slike pass. Bl.a. har Maastricht i Limburg (lomma mellom Belgia og Tyskland) et slikt cannabis-pass system pga. ivrige belgere og tyskere, men så vidt jeg vet ses dette systemet nærmest totalt bortifra og det er ikke vanskelig for turister å kjøpe der heller.

Forøvrig fantastiske nyheter. Jeg skal mest sannsynlig studere i Nederland om et år så dette åpner for flere muligheter enn antatt i studiehverdagen.
Ja, da slapp "vi" unna med nød og neppe. I den anledning vil jeg be folk som drar til Nederland for å røyke cannabis om å oppføre seg. Det er et problem med alle disse jævla hensyns- og respektløse turistene som tror de eier hele verden og lager bråk der nede. Det er slikt som får igang slike lover, i tillegg til at det er forferdelig flaut.
Så hvis jeg forstod dette riktig, vil det fortsatt være lovlig for turister å kjøpe i coffeshops?
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Så hvis jeg forstod dette riktig, vil det fortsatt være lovlig for turister å kjøpe i coffeshops?
Vis hele sitatet...
Yes! *titegn*
Har ikke hatt anledning til å oppleve Amsterdam ennå, så dette er veldig lettende nyheter.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Var der i år og spurte de om det.
Lokalbefolkningen hadde ikke noen tro på att de reglene kom til og komme.

Uansett gledlige nyheter.
Utrolig flott plass med god stemning.
Endelig noe som endret dagen min til det positive! KP til deg for å informere meg om dette!