Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4253
Liker å tegne, har store interesser innen anime og Manga og ønsker å lære å tegne innen det. Leter etter et tegnekurs innen mangategning i Fredrikstad. Har googlet rundt og ender opp med å bare finne kurs som ligger i Oslo eller videre vekk.
ville ikke søkt etter "manga kurs" sånn sett men tradisjonell tegning.
bygge på basiskunnskaper, også kan du videreutvikle det seinere til manga om du skulle ville det.
Ta deg et år i Japan når ting har roet seg. Så får du et spennende år samtidig som du lærer tradisjonell manga tegning av de beste
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Ta deg et år i Japan når ting har roet seg. Så får du et spennende år samtidig som du lærer tradisjonell manga tegning av de beste
Vis hele sitatet...
joda, ville vært kult det da, må jo først bli myndig, men det er jeg vel innen det har roet seg, men tror du ikke det er litt stråling der nede etter atomkraftverkene som har sprengt?

Sitat av Shikaru Vis innlegg
ville ikke søkt etter "manga kurs" sånn sett men tradisjonell tegning.
bygge på basiskunnskaper, også kan du videreutvikle det seinere til manga om du skulle ville det.
Vis hele sitatet...
skjønner, skal prøve! ;D
Godt mulig, men det har vi ikke fått svar på enda. Skal selv til Japan (hadde det ikke vært for linja jeg går hadde jeg vært der nede nå, og takk gud jeg ikke er det), men venter nok til ting er sikrere. Tradisjonell tegning ville jo vært noe å tuklet med i mellomtiden
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jo fortere folk drar tilbake, jo fortere kommer økonomien deres seg på bena igjen.
De jeg kjenner som er der(i Tokyo-området) sier at det bare tok et par dager før ting var tilbake som normalt i Tokyo.
Kun i umiddelbar nærhet til Fukushima er det utsatt for stråling.
Ikke gå i fellen og begrens deg til manga manga er forenkling av alt og du kommer aldri til og få en reel forståelse av hvordan du skal tegne manga om du kun har lært og tegne andres forenklinger. Lær deg grunnleggende ferdigheter som å kunne tegne anatomi\perspektiv\lysseting og gravitasjon\balanse i bildet og faktisk forstå hva du tegner! manga er for viderekommne selv om det ser enkelt ut.
Denne tråden hører ikke hjemme i dette forumet.

Manga... Huff. Hvorfor ikke lære seg å tegne ordentlig? Få seg sin egen stil i stedet for å kopiere?
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Denne tråden hører ikke hjemme i dette forumet.

Manga... Huff. Hvorfor ikke lære seg å tegne ordentlig? Få seg sin egen stil i stedet for å kopiere?
Vis hele sitatet...
Går vel an å lage seg en egen stil innen mange også!? Og det er jo ikke kopiering! Og det er å tegne ordentlig! Tror ikke vi er helt på samme dybde!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Denne tråden hører ikke hjemme i dette forumet.

Manga... Huff. Hvorfor ikke lære seg å tegne ordentlig? Få seg sin egen stil i stedet for å kopiere?
Vis hele sitatet...
Kan vi ikke ta en tegnekonkuranse mellom deg og trådstarter da?
Tegn en tegning hver. Fritt valg i tengestil og motiv.

Vinneren blir stemt opp av nFF brukere.
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kan vi ikke ta en tegnekonkuranse mellom deg og trådstarter da?
Tegn en tegning hver. Fritt valg i tengestil og motiv.

Vinneren blir stemt opp av nFF brukere.
Vis hele sitatet...
Pass! I en fjern fremtid kanskje! Nei, blir for drøyt, har enda ikke funnet noe sted som i det hele tatt holder tegnekurs i Fredrikstad!
http://i253.photobucket.com/albums/hh51/Sleepwalkerz/unoriginal.png
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Edit: sorry, så ikke at du linka til han og ikke meg, sorry

Sitat av WhyKing Vis innlegg
http://i253.photobucket.com/albums/hh51/Sleepwalkerz/unoriginal.png
Vis hele sitatet...
Du som er tegna? Impressed, ikke dårlig!
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Du som er tegna? Impressed, ikke dårlig!
Vis hele sitatet...
Jepp, tok meg ikke lange tiden heller =P Takk.

Mener ikke å fornærme eller være frekk, folk kan tegne hvordan de vil, jeg synes bare det er synd at så mange velger å bruke en stil som gjør arbeidet deres ugjenkjennelig blant andre av samme type. Når jeg ser verk av kunstnere som har utviklet sin egen stil, ser jeg kunstneren i verket, når jeg ser manga, så ser jeg bare manga.
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Jepp, tok meg ikke lange tiden heller =P Takk.

Mener ikke å fornærme eller være frekk, folk kan tegne hvordan de vil, jeg synes bare det er synd at så mange velger å bruke en stil som gjør arbeidet deres ugjenkjennelig blant andre av samme type. Når jeg ser verk av kunstnere som har utviklet sin egen stil, ser jeg kunstneren i verket, når jeg ser manga, så ser jeg bare manga.
Vis hele sitatet...
ahh, jeg skjønner, men har tenkt over det du skrev om at manga er kopiering, og du har kanskje litt rett, altså jeg vil jo lære å tegne manga av den grunn fordi jeg er så interessert i Naruto, men så klart, vil jo lage mine egne tegninger også! Og en annen ting er jo at manga er jo egentlig bare en bedre tegnet form for en tegneserie stripe, om du skjønner! Manga, eller Naruto f.eks ser jo relativt bedre ut, enn for eksempel pondus! Og det er jo stort sett det jeg tegner, små tegneserie figurer!
Hvis du hadde giddet å se på linken jeg postet er det masse der, enkle trinn og tips.
Og hvis ud bare hadde googlet "how to draw manga" hadde du også funnet ca 1000000 resultater som hjelper deg.
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvis du hadde giddet å se på linken jeg postet er det masse der, enkle trinn og tips.
Og hvis ud bare hadde googlet "how to draw manga" hadde du også funnet ca 1000000 resultater som hjelper deg.
Vis hele sitatet...
så den ikke før nå! Sorry! :0
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Og en annen ting er jo at manga er jo egentlig bare en bedre tegnet form for en tegneserie stripe, om du skjønner! Manga, eller Naruto f.eks ser jo relativt bedre ut, enn for eksempel pondus! Og det er jo stort sett det jeg tegner, små tegneserie figurer!
Vis hele sitatet...
Nå er jo hva som «ser relativt bedre ut» helt subjektivt, Pondus er en serie som har en rimelig egenartet stil, som i mine øyne ser bra ut. Den fungerer utmerket i sin setting og med sitt miljø.

Når det er sagt vil jeg også råde deg til å først lære deg generell tegning, før du ev. spisser deg inn mot manga. Akkurat som at det er bedre å lære seg grunnleggende matlaging slik at man får mange bein å stå på, i stedet for å bare bli jævlig flink på å lage nudler.

Til slutt for å svare på tråden: jeg tviler veldig på at det finnes tegnekurs for manga i Fredrikstad.
fuckface
Knäppgök's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Nå er jo hva som «ser relativt bedre ut» helt subjektivt, Pondus er en serie som har en rimelig egenartet stil, som i mine øyne ser bra ut. Den fungerer utmerket i sin setting og med sitt miljø.

Når det er sagt vil jeg også råde deg til å først lære deg generell tegning, før du ev. spisser deg inn mot manga. Akkurat som at det er bedre å lære seg grunnleggende matlaging slik at man får mange bein å stå på, i stedet for å bare bli jævlig flink på å lage nudler.

Til slutt for å svare på tråden: jeg tviler veldig på at det finnes tegnekurs for manga i Fredrikstad.
Vis hele sitatet...
ok, får vel gjøre det slik da! Skjønner hva du mener!