Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4016
Ei veninne av meg har røkt hasj flere ganger, bortimot 6 ganger uten og få effekt ut av dette. Kan det være hun aldri får effekt ut av dette? Hun begynner og bli bekymret for at hun "tåler" rusen.
Sist endret av Xerv; 18. februar 2011 kl. 21:54.
1. Effekten er rimelig mild og man må "vende" seg til å kjenne den igjen.
2. Det kan ha vært dårlig shit noe som bidrar til at hun ikke merker noe.
3. Pot er _alltid_ bedre i Norge. Hvis hun røyker det merker hun det nok
4. Hvis hun i tillegg sitter å venter og håper på å merke noe bidrar det også bare til å jage bort rusen og da tar muligens placebo overhånd. La det komme som det kommer.
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
Det er ikke pot jeg snakker om, det er hasj som blir sent langt nord for og si det sånn!
Doc.Lester -- det er bare tull det du sier om at pot alltid er bedre enn hasj i Norge.Må bare poengtere det,det er så typisk blant folk som er vant til tørrokk at dem sier pot alltid er best.Du finner ikke weed som er så god som den beste hasjen.
pot i som selges på gata i norge er extremt dårlig iforhold til hasj om man kjenner rette folka!!!
Eller bare dyrke selv

høres ut som det er extremt dårlig kvalitet på det hun får tak i...
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Du finner ikke weed som er så god som den beste hasjen.
Vis hele sitatet...
Dette er da strengt tatt en smakssak. Sitter og røyker én dag gammel ice-o-lator nå, men hadde gladelig byttet den bort mot noe indica-bud dersom det hadde vært mer igjen av det her i bygda
Hun burde vel merke noe uansett? etter noen ganger mener jeg? husker jo i starten, ble jo fuuucked up uansett hva man hooka, om det var fra akers elva eller om det var pot eller what so ever. Kan jo være noen av de VÆRSTE drittpartiene ever da, eller at hun kanskje har blitt hustla? Røyket du med henne så du selv så shitten?

EDIT : Brukte ikke pot som noe kvalitets stempel, Men i starten blir man jo fuuuuggged up uansett bare det er greeenish.
Sist endret av take'a'hit!; 18. februar 2011 kl. 23:01.
Merka ikke noe til cannabisrusen de første 5-6 gangene jeg heller.
Og dette var i Amsterdam, så kan utelukke dårlig kvalitet

Er rett og slett "brukerfeil"
Bare ta det med ro, det vil komme en rus tidsnok.

Vil påstå at settingen,
med mye mat på forhånd, musikk osv har en del å si for opplevelsen..
Vet ikke hvordan vedkommende gjorde det de første gangene?
Eneste jeg merker er at jeg kan lese, jaja, også kan jeg legge meg ned og se ut som jeg sover, men få med meg alt da...
En jente vennine sa det samme.
Ble så iritert å rulla opp en joint med alt stasjet oppi, hørte ikke noe mere fra ho den kvelden
Digital nomade
trippy's Avatar
laga en checkliste som du kan se over
http://freak.no/forum/showthread.php?t=153434
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette er da strengt tatt en smakssak. Sitter og røyker én dag gammel ice-o-lator nå, men hadde gladelig byttet den bort mot noe indica-bud dersom det hadde vært mer igjen av det her i bygda
Vis hele sitatet...
Ja,jeg er enig der.Trur jeg formulerte meg litt feil.Men man finner ikke weed som har så høyt thc innhold som den beste hasjen,det er ikke noe og diskutere engang.
Jeg fikk ikke effekt før etter å ha røkt rundt 10 ganger, det kom av seg selv. Er mange som opplever det samme, er ikke så uvanlig som du/dere tror.
Skaff en ordentlig bong, eller rull en skikkelig joint, og skaff good shit.
Enten weed med masse krystaller eller seig hasj. Ikke tørr hasj (tørrok).

Stort bong hit + good shit =

hvis venninen din ikke merker noe da, så veit ikke jeg liksom

jeg merket selv godt min første gang, et bong hit med hasj og pipe trekk weed.
Ble helt fakka i kroppen, kjentes ut som halve trynet mitt ble lammet av en slags følelse, mens jeg fikk en stri pipelyd i øret.
Tok det helt med ro, den følelsen gikk over fort som ventet, men ble senere kvalm og kastet opp.

Etter et bøttetrekk med reint weed gikk jeg i bakken i over en time og hørte på musikk og var helt borte. Savner det.
Sist endret av Dagdriver; 20. februar 2011 kl. 23:23.
er ja vanlig da. reseptorne er litt "rustne" i starten, så du må gjøre det en del for at stoffene skal feste seg. skal ikke ha så mye å si hvor potent sjallen er med tanke på at hu ikke har røyka før, og da blir man stein uansett når det først funker :P

og uansett om du røyker brunt eller grønt, kommer det alltid ann på hvordan dealer du har og hvordan kvalitet han selger.
Hvis hun absolutt ikke får funk av å røyke det, kan dere vel lage noe mat av det?
første gang jeg trakk var det bøttetrekk med en ok bruning, og jeg ble heller ikke high. gangen etterpå derimot (med fanta-bong) fikk folk svære hoder og jeg fikk latterkramper som varte i minst kvarter. uansett, det er bare til å puffe mer, til slutt er hun der!
Tok faktiskt noen ganger før jeg merka hasj, alså jeg hadde røyka noen ganger og slo til med kjempemekk, ble så fjern at jeg besvimte.. Så vær litt forsiktig, kan bli mye, fort :P
Ta å lag dere ei bøtte.
1. Kapp bunnen av ei flaske (1,5l el 2l)
2. Fyll ei bøtte med vann
3. Finn ei 13mm pipe eller no som passer på flaska
4. Skru av endemuttern på en vask eller noe og ta ut rista og legg den oppi pipa
5. Putt oppi no skikkelig megastasj og fyr på mens du drar flaska sakte opp så det dannes røyk inni.

Er den mest hardcore måten å røyke på, prøv å ikke bruk så mye tobakk da dette er et helvete å røke på den måten (brenn røken ut først dvs slikk rundt hele og brenn den med lighter til tobakken inni er tørr og du har brent ut parfyma og fanskapen)
Sist endret av trønderfår; 23. februar 2011 kl. 10:32. Grunn: glemte flaskesizee
det er ikke nødvendig å lage en bøtte eller en bong. Det kommer etterhvert, er helt normalt å ikke merke noe de første gangene. Fortsett med jonere så blir det forhåpentligvis en litt mer chill opplevelse for venninna di når det først smeller inn.
Sitat av EoT Vis innlegg
det er ikke nødvendig å lage en bøtte eller en bong. Det kommer etterhvert, er helt normalt å ikke merke noe de første gangene. Fortsett med jonere så blir det forhåpentligvis en litt mer chill opplevelse for venninna di når det først smeller inn.
Vis hele sitatet...
Takk for at jeg slapp å skrive det
Selv merka jeg ikke effekt før jeg hadde røkt kanskje.. 6-7 ganger? de første 6 gangene røkte jeg kanskje 0,2-05.
7 gangen røkte jeg et helt gram og var så bortevekk, lå langt, LANGT nede i sofaen jeg lå på, tv'en bare var utrolig morsom( vet south park er morsomt, men fyf***) så gikk det bort så sykt mange av de der påske egga i lilla kartong, ufattelig mye sjokomelk, brus, potetgull og gud vet hva. og pizza! Tømte hele huset, også sovna jeg og våkna 9 timer etter, så uthvilt og glad jeg aldri har vært før
Som mange andre har skrevet er det helt normalt å ikke merke så mye de første gangene. Jeg tror det kan ha å gjøre med at en ikke klarer å holde røyken ned lenge nok...
Sitat av Seasons Vis innlegg
Som mange andre har skrevet er det helt normalt å ikke merke så mye de første gangene. Jeg tror det kan ha å gjøre med at en ikke klarer å holde røyken ned lenge nok...
Vis hele sitatet...
Holde røyken nede lenge nok? For best effekt skal du holde inne ja, men det er da virkelig ikke nødvendig for og få en rus. THC blir tatt opp riiimelig fort i lungene. Du blir fortsatt fjern, selvom du røyker jointen som en sigarett
Vil tro at dette går fra person til person. Er ikke alle som merker det de første gangene, men 6 ganger hørtes litt mye ut, uten effekt :s

Har ikke lest hele tråden, så er ikke sikker på om du nevnte hvor mye hun røykte. Men vil tro det bare var dårlige saker.
Første gang jeg var borti dette så var det 5 g med pot i en sjokoladekake som vi delte på 4 stykker. Det smakte ikke noe godt men fikk effekt nok til at jeg var borte en times tid hvor alt gikk i slow motion