Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2113
Har søkt litt på forumet, og jeg fant ikke noe om pungtering av lunger når man røyker cannabis!

Har hatt litt noie for at jeg skal pungtere lungene mine når jeg røyker tørr bong (0.5l), og jeg lurte på om lungene kan pungteres fort med denne røykemetoden? Og hvor lang tid det tar og helberede pungterte lunger, evt. om man kan røyke cannabis videre etter at man har blitt bedre?
Digital nomade
trippy's Avatar
En voksen mann sine lunger kan romme ca 6 liter luft. Ergo: Du kommer ikke til å punktere lungene dine på en o.5l bong
Sist endret av trippy; 21. desember 2010 kl. 21:38.
Jeg har hørt no rykter om at man kan punge lungene hvis man trekker for hardt på frostis, men jeg tror det bare er en myte.. Vet ikke om du får punga lungene dine med halvlitersflasker tørr bong
det jeg har hørt er at hvis du røyker noen syke trekk så kan lungene punktere siden røyken ekspanderer litt etter du har trukket ned. men jeg er skeptisk på at det stemmer.

jeg trekker fint en dobbel bøtte uten og blåse ut, lungene mine funger helt fint.......enda.
Som regel er det bare myter. Unntaket er vel en dårlig lunge fra før, eventuellt sterk form for lungebetennelse eller verre. Du kan trygt røyke bong uten at dette kommer til å skje. Om du får en punktert lunge vil ikke dette heale seg på egen hånd. Må vel på operasjonsbordet da tenker jeg.

For å være på den trygge siden og slippe bekymringer er det bare å røyke litt mindre trekk enn til det hakket der det er ubehagelig eller vondt.
Sist endret av ZionRoad; 21. desember 2010 kl. 21:54.
Sitat av HailDani Vis innlegg
Jeg har hørt no rykter om at man kan punge lungene hvis man trekker for hardt på frostis, men jeg tror det bare er en myte.. Vet ikke om du får punga lungene dine med halvlitersflasker tørr bong
Vis hele sitatet...
Ved bruk av frostis så inhalerer man fuktig og kald røyk. Røyker man mye frostis så kan man lett få soppinfeksjon i lungene, lungebetennelse etc, etc. Dette kan man også få dersom man røyker for mye vannbong. Frostis vil ikke i seg selv punktere lungene dine.

Man punkterer ikke lungene av å røyke bong - uansett type - med mindre den rommer mer røyk enn lungene dine klarer å holde, noe som er rundt 5-7 L, eller mao. det trippy sa.
Husker å ha sett en dokumentar hvor dette kom opp, men kan ikke referere til noen kilder. En lungespesialist hevdet hvertfall å ha sett flere med hull i lungene som følge av cannabis røyking. Dette er ikke helbredelig. Selv har jeg holdt meg til joints eller små trekk fra bong siden jeg så dokumentaren.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Husker å ha sett en dokumentar hvor dette kom opp, men kan ikke referere til noen kilder. En lungespesialist hevdet hvertfall å ha sett flere med hull i lungene som følge av cannabis røyking. Dette er ikke helbredelig. Selv har jeg holdt meg til joints eller små trekk fra bong siden jeg så dokumentaren.
Vis hele sitatet...
Sett det selv, i en dokumentar film kalt In Pot We Trust.
Er vell ikke direkte negativt vis jeg forsto det riktig.
ikke noe problem, lungene mine tøffer som tog de
det er ihvertfall ikke bongens skyld. Som med tobakk kan det også skje med weed.