Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 944
Siden Salvia Divinorum er en reseptpliktig urt, betyr det da at legene gir ut resept til salvia? Og hva gir legene det ut til? (tenker på angst, smerter, osv)
Du får ikke resept, det er bare reseptpliktig. Det forskes på behandling av forskjellige lidelser med salvia, men det er ingen praksis på å gi det til pasienter.
Har hørt vandrehistorier om folk som fikk det for depresjon. Var noe slikt som at noen fikk diagnosen depresjon og idet legen skal til å skrive ut noen piller, så sier fyren at "jeg har prøvd salvia og det virker for meg" og som ved et mirakel hadde psykologen/legen (uklar detalje, jaja.) hørt om salvia og var enig. Det er kanskje det største problemet; kunnskap om salvia og viten om at planten i det hele tatt er der ute er begrenset.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Har hørt vandrehistorier om folk som fikk det for depresjon. Var noe slikt som at noen fikk diagnosen depresjon og idet legen skal til å skrive ut noen piller, så sier fyren at "jeg har prøvd salvia og det virker for meg" og som ved et mirakel hadde psykologen/legen (uklar detalje, jaja.) hørt om salvia og var enig. Det er kanskje det største problemet; kunnskap om salvia og viten om at planten i det hele tatt er der ute er begrenset.
Vis hele sitatet...
Og slik føler jeg det er med alle potensielle naturlige legemidler. Konspirasjonsteoretikeren i meg mener det er fordi legemiddelindustrien ikke får patent på naturlige godsaker, og dermed får de ikke $$$