Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1607
Hei ! Lurer på om det er mulig for en attenåring uten inntekt eller formue å ta opp lån på 5-10 tusen. Går for tiden folkehøgskole, og trenger en del utstyr til skolegangen. Har makset lån og stipdend fra lånekassen, noe som bare dekker skolekostnadene.
Noen som kjenner til et tilbud som kan dekke dette ?
Har googlet en del men har ikke funnet noe som hjelper meg !
Takker for alle svar !
Jeg mener det skal gå an hvis foreldrene dine kan gå god for deg. Altså at de skriver under på at de kan betale hvis du ikke kan, eller noe sånt. Foreldrene dine er din sikkerhet - Akkurat som hus eller bil er sikkerhet for andre.
Et lån i en bank i tradisjonell forstand er bare dumt for et så lite beløp, fordi avgiftene fort blir en tusenlapp. Hvis du skal kjøpe deg konkrete ting, PC eller lignende, er det smarteste å kjøpe det på avbetaling. Mange slike selskaper gir deg betalingsutsettelse i opptil ni måneder (kanskje lengre), og det koster bare et par hundre kroner så lenge du betaler innen fristen. Betaler du ikke, men velger månedtlige avdrag, blir lånet enormt dyrt.
skaff deg et mastercard? er ikke noe problem å få mastercard på 5000 de fleste steder uten noen inntekt eller formue, og hos skandiabanken får du 10 000 uten inntekt eller formue så vidt jeg vet...
Trådstarter
19 1
Har ikke mulighet til støtte fra foreldre, så det kan vel bli vanskelig å låne noe som helst uten noe forsikring ?
Dette om avbetaling/utsettlese funker ikke for meg.
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
skaff deg et mastercard? er ikke noe problem å få mastercard på 5000 de fleste steder uten noen inntekt eller formue, og hos skandiabanken får du 10 000 uten inntekt eller formue så vidt jeg vet...
Vis hele sitatet...
Skandiabanken forlanger at du har 15000 inne på konto for å få VISA kort.... vil anta det samme gjelder Mastercard.
Trådstarter
19 1
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
skaff deg et mastercard? er ikke noe problem å få mastercard på 5000 de fleste steder uten noen inntekt eller formue, og hos skandiabanken får du 10 000 uten inntekt eller formue så vidt jeg vet...
Vis hele sitatet...
Takk for rådet !
Har du noen erfaring med dette ? La oss si jeg skulle ta opp 3000 på kreditt, og betale 6 månder i ettertid, vil dette bli veldig dyrt ?
Mastercard har vel 45 dagers betalingstid før renta klikker evig og tar alt du eier...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av granmo Vis innlegg
Takk for rådet !
Har du noen erfaring med dette ? La oss si jeg skulle ta opp 3000 på kreditt, og betale 6 månder i ettertid, vil dette bli veldig dyrt ?
Vis hele sitatet...
ja, det vil bli dyrt, men nei, ikke noe spesielt dyrere enn et hvilket som helst annet lån du vil ha muligheten til å få.
pluss at du slipper oppstartsgebyrer som du vil få med et annet lån.
Sist endret av somnium; 10. september 2009 kl. 01:47.
Spesifikasjon Rente
Inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse.
Ved benyttelse av kreditten beregnes en nominell rente på 19,50%
Effektiv rente ved kr 1 000,00 i kreditt 21,34%
Effektiv rente ved kr 10 000,00 i kreditt 21,34%
Effektiv rente ved kr 20 000,00 i kreditt 21,34%
Vis hele sitatet...
Aldri betal noe på kreditt du ikke kan betale tilbake før fristen. Blir ekstremt dyrt i lengden. Syns og det er en dårlig plan å skaffe seg gjeld som attenåring. Du har ikke mulighet for å jobbe litt? :b
Shoot me if im wrong, men med ett MC vil du også ha en minimumsum du vill måtte betale per mnd. Denne utgjør vel ca 5% av beløpet og er på min 200kr. Som noen andre her også sier, vil det også koste deg en del i renter +omkostninger.