Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 5356
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg da først prøver 0.05g som førstegangsdose, skal jeg vente 10 minutter for å sjekke om effekten kommer, og så eventuelt øke? Eller tenkte du at det skulle være én dags intervall eller noe sånt mellom hver dose?
Vis hele sitatet...
For å si det sånn: du merker det om du får effekt. Rusen er over på 10 minutter uansett hvis du røyker det.
Det er en ganske hektisk opplevelse så du vil kansje samle tankene iløpet av 20minutter før du hiver deg på pipa igjen, men å vente en hel dag mellom hver gang er langt fra nødvendig.
Sist endret av Elemental; 19. juni 2009 kl. 19:43.
Sitat av sykofant Vis innlegg
fyll opp brønnen med 0,3-0,5 fyr opp og ta et skikkelig trekk, hold det inne så lenge du kan og fyll lungene på nytt.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Ehh, jeg synest det er litt drøyt å anbefale en førstegangs tripper uten noe erfaring med psykedelia å fyre opp 0,3-0,5g på første turen. Etter min erfaring vil dette garantert sende deg hinsides denne verden å det kan bli litt for intenst. Min anbefaling på 0.05g er utelukkende basert på egen erfaring og en ganske forsiktig dose (for 10x ekstrakt), hvis du ikke merker noe er det bare å ta mer. Jeg tror det kan være lurt å begynne litt forsiktig for å bli kjent med hvordan effekten er før du smeller til med 0,3-0,5g.

Det du gjør er å fylle opp ca 0.05-0.1g tar et trekk, venter ca 15-30 sek, hvis du ikke merker noe fyller du opp en tilsvarende mengde og tar et nytt trekk. Når du etterhvert begynner å merke effekten, bør du være litt mer forsiktig, fordi det da skal lite til for å sende deg inn i "salvia land"
0,05 er latterlig lite og du kommer ikke til å merke en dritt av det! Har prøvd!
Selv 0,5 er for lite vis du har røyket det et par ganger før... snakker 10x.

Første gang jeg prøvde var med 10x og ca 0,3g gjorde det jeg skrev over og det funket som bare det.

Med 0,05 så har du flaks om du i det heletatt blir litt varm...
Alle de andre jeg røyka med røyka samme mengde som meg, alle som en røyka for første gang og alle syns det funka topp, kunne ikke vært sterkere og kunne ikke vært svakere!

Litt etter prøvde jeg 0,3 igjen og ble totalt borte igjen, den 3 gangen ble jeg bare litt varm.

Selv om brønnen er stapp full så klarer du ikke å røyke det opp før du er borte..

Som sakt, fyll opp brønnen, ta et middels stort til stort trekk, vent minst 30 sek, blås ut og ta et til.
Når du ikke trenger mer, klarer du heller ikke å trekke mer...
Deg om det.. Jeg er ikke av typen som hiver meg med hodet først uti et stoff jeg aldri har prøvd før, spesielt ikke hvis jeg tar det alene. Det synes jeg er litt uansvarlig. 0,05g er kanskje ikke nok til å få skikkelig funk, men å gjøre som jeg sa å ta 0,05g for så å fylle på og ta flere trekk er en mye mer kontrollert måte å gjøre det på. Det er forskjell på folk, man reagerer forskjellig, så jeg ville hvertfall begynt forsiktig...
Sist endret av Flode; 19. juni 2009 kl. 21:12.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Selv 0,5 er for lite vis du har røyket det et par ganger før... snakker 10x.
Vis hele sitatet...

Samtlige kilder jeg har sjekket sier ganske rett ut at salvia ikke bygger fysisk toleranse. Tenkte du på psykisk toleranse? At rusen du får av 0,5g etterhvert blir for pinglete?
Det er vel best å prøve seg litt fram når det gjelder dosering og hvilket ekstrakt når det gjelder salvia. Sjekk denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=a1QavlZe2H8
En stor man som får kraftig rus av et 7x ekstrakt, mens det er fullt av filmer på youtube med folk som tar 80x ekstrakt og høyere som ikke blir like beruset!
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Samtlige kilder jeg har sjekket sier ganske rett ut at salvia ikke bygger fysisk toleranse. Tenkte du på psykisk toleranse? At rusen du får av 0,5g etterhvert blir for pinglete?
Vis hele sitatet...

Tenker ikke at det blir for pinglete, da er du tøff vis du syns den rusen er for pinglete...

Det jeg mener er at det rett og slett ikke funka etter et par ganger, som sakt, den siste gangen merket jeg ikke mer enn at jeg ble litt varm det samme sier flere jeg har snakket med også, at de ikke merket det i nærheten av så bra som de første gangen.

Går du opp i ekstrakt vil jeg nok tro du merker det rimelig bra igjen...
Salvia har en motsatt toleranse, som vil si at man _mest sannsynelig_ ikke merker noe til det de første gangene, og man tåler mindre og mindre jo mere man røyker det. Så du tar feil.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Så du tar feil.
Vis hele sitatet...
Hvem tar feil?
det høres rart ut, da har det virket motsatt på meg og flere andre...
Sitat av sykofant Vis innlegg
det høres rart ut, da har det virket motsatt på meg og flere andre...
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_basics.shtml

http://malaysia.answers.yahoo.com/qu...3190412AAOksnL (Denne er kanskje ikke like "trygg" på info, men det er fakta).
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvem tar feil?
Vis hele sitatet...
Herregud, tenk litt før du poster da! Hele tråden her er gjennomsyret av spørsmål fra deg som du egentlig lett kunne tenkt deg frem til selv.
Sist endret av exocytose; 19. juni 2009 kl. 23:47.
på erowid står det at det er forskjellig fra person til person om man tåler mer eller mindre, om jeg tolket det riktig..

Fant også flere feil der og en som jeg husker veldig godt ikke stemmer er at det ikke holder med 0,5 med tørkete blader..

En kammerat hadde en 10er med tørka blader, jeg kverna bladene flere ganger så det ble litt mindre biter en det som er i ekstraktene.
Røyka 2-4 gram reint på bongen av dette, uten å merke noe som helst, ble litt varm i 2-3 minutter!
Sitat av sykofant Vis innlegg
på erowid står det at det er forskjellig fra person til person om man tåler mer eller mindre, om jeg tolket det riktig..

Fant også flere feil der og en som jeg husker veldig godt ikke stemmer er at det ikke holder med 0,5 med tørkete blader..

En kammerat hadde en 10er med tørka blader, jeg kverna bladene flere ganger så det ble litt mindre biter en det som er i ekstraktene.
Røyka 2-4 gram reint på bongen av dette, uten å merke noe som helst, ble litt varm i 2-3 minutter!
Vis hele sitatet...
Hvor var disse bladene kjøpt fra? Det er kjent at kvaliteten fra de forskjellige butikkene varierer STORT.
Etter og ha lest hele tråden sitter jeg igjen med en følelse av at du bør holde deg unna dette litt til, prøve mildere stoffer.
Sitat av Ekberg Vis innlegg
Etter og ha lest hele tråden sitter jeg igjen med en følelse av at du bør holde deg unna dette litt til, prøve mildere stoffer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?

Jeg må legge til denne setningen fordi det er et minimumskrav på 10 tegn per innlegg.
Ikke lenge siden du spurte om hvordan en bong virka, det sier sitt om hvilke kunnskaper du har til slikt!
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvor var disse bladene kjøpt fra? Det er kjent at kvaliteten fra de forskjellige butikkene varierer STORT.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan butikk det er kjøpt i, det er noe han hadde med seg fra Amsterdam.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Vet ikke hvordan butikk det er kjøpt i, det er noe han hadde med seg fra Amsterdam.
Vis hele sitatet...
Så det kunne vært tørket gress(den typen du finner i hagen) som han ble solgt?
hehe, det var det ikke, du skjenner smaken og ser på bladene...
Sist endret av sykofant; 20. juni 2009 kl. 00:49.
Sitat av sykofant Vis innlegg
på erowid står det at det er forskjellig fra person til person om man tåler mer eller mindre, om jeg tolket det riktig..

Fant også flere feil der og en som jeg husker veldig godt ikke stemmer er at det ikke holder med 0,5 med tørkete blader..

En kammerat hadde en 10er med tørka blader, jeg kverna bladene flere ganger så det ble litt mindre biter en det som er i ekstraktene.
Røyka 2-4 gram reint på bongen av dette, uten å merke noe som helst, ble litt varm i 2-3 minutter!
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på potensen på ekstraktene - selv om de har samme X-nummer.

Som jeg har nevnt tidligere på dette forumet, så kjøpte jeg en gang 1g med 10X ekstrakt, som holdt til helt latterlig mange kraftige tripper. Men, da en kompis av meg kjøpte 1g 15X fra samme leverandør, røykte han omtrent alt sammen uten å få noe særlig annen effekt enn prikking i huden. Og, ja, han hadde tidligere prøvd 10X-en min, og fått tilsvarende effekt som meg. Så, både kvaliteten på ekstraktet, og den individuelle toleransen, spiller en stor rolle.

Så, "regelen" er å starte veldig smått og eventuelt bygge opp dosen etterhvert som man blir kjent med potensen på ekstraktet, og sin egen toleranse. Det er mye tryggere, spesielt med tanke på at trådstarter virker litt redd for å få en dårlig opplevelse.
mine erfaringer med salvia er at enten så kommer du til det stadiet hvor du er totalt borte og kan se hva som helst og gjøre hva som helst, eller så får du bare en mild rus, du blir bare litt varm og kan få latteranfall.
Den milde rusen er det som regel ingen som er ute etter, de fleste er ute etter den sterke som gjør at du ser syner, da hjelper det ikke om det er 80x eller 10x når du først blir borte er du borte og det er like intensivt på begge delene, så 10x er egentlig bedre spør du meg...
Men uansett, de fleste må røyke 0.2-0.4g uansett ekstrakt, for å oppnå den effekten at du ser syner og kanskje havner i andre dimensjoner osv og de er like intensive...

Da hjelper det ikke å forberede seg med 0,05 for å få litt av de samme effektene som hasj i noen minutter, som ikke er i nærheten av effekten du egentlig skal få og som ikke kan sammenlignes på noen måter.

Salvia er et stoff du bare må hoppe i, du kan ikke forberede deg eller ta det rolig i starten.

Det at 10x varierer i så stor grad i styrke tviler jeg på, da får du for det første ikke det du betaler for, du blir svindlet... 10x er 10x er det dårligere er det ikke 10x effekten av et vanlig blad, som er den enkle metoden og forklare hva ekstrakt er.
For det andre så har jeg aldri opplevd at det varierer, ikke det at jeg har røyka det så sinnsykt mye, men jeg har vertfall prøvd fra 4 forskjellige leverandører og forskjellige pakker fra hver av leverandørene.

Og vis du er så redd for å få badtrip så burde du ikke prøve, du burde klare å tenke såpass at ingen ting er ekte og kan skade deg på noe måte, se på det hele som en livlig 3d film, så kan du heller se tilbake på hva du så og le av det, etter at trippen er ferdig.
Sist endret av sykofant; 20. juni 2009 kl. 01:41.
Sitat av Ekberg Vis innlegg
Ikke lenge siden du spurte om hvordan en bong virka, det sier sitt om hvilke kunnskaper du har til slikt!
Vis hele sitatet...
Jeg er i god gang med å forbedre meg i denne tråden.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Jeg er i god gang med å forbedre meg i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Stort sett alt du spør om i denne tråden er ting du kunne funnet ut av selv, enten ved praktisk erfaring eller googling. Det er sikkert veldig enkelt for deg å fyre løs med spørsmålstegn hver gang du ser noe som ville tatt mer enn 2.7 sekunder å google, men tenk på at det faktisk sitter noen som bruker tid på å svare deg. Så langt har jeg ikke sett noen som helst form for takknemlighet, men heller litt for store preg av frekkhet samtidig som du ikke tar deg tid til å sjekke opp noe som helst før du spør.

Om du virkelig er så redd for salvia som det virker som tror jeg det kan være lurt av deg å vente litt med det. Det er en ting å skaffe seg litt info om stoffer man skal innta men det får da være grenser for hvor langt du skal strekke det.
Bare prøvd deg fram og opplev det selv. Du har fått nok informasjon rundt Salvia til å prøve det. Lag deg en bong og fyr løs, se hva som skjer.
Det er en ting å skaffe seg litt info om stoffer man skal innta men det får da være grenser for hvor langt du skal strekke det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale at du får tak i en egen plante. Så kan du vanne den og passe på den og så, i kjærlighet,spise bladene. Jeg føler sterkt at ekstraktene ikke er den beste måten å ta Salvia på.

Jeg har prøvd salvia (15x ekstrakt) kun en gang og hadde en sinnsyk intens, superwierd opplevelse. Har hatt stor respekt for planten etter det. Jeg har lest litt mer om planten og er forsatt interessert i den.
Hvis jeg skal ta salvia igjen skal jeg spise ferske blader. Jeg skal også faste først, rense kroppen,holde meg unna andre rusmidler en tid før og etter og meditere litt over hva jeg nå skal gjøre. Jeg tror på denne måten at opplevelsen blir mye bedre og at jeg får mer igjen for opplevelsen.

Råder deg til å vente litt fremfor å hoppe ut i det. Planten forsvinner ikke og du får sikkert flere sjanser, men hvis du virkelig vil; be en bønn og lykke til.

one lvoe
Sitat av Graapho Vis innlegg
Stort sett alt du spør om i denne tråden er ting du kunne funnet ut av selv, enten ved praktisk erfaring eller googling.
Vis hele sitatet...
Fordelen med det å stille spørsmål er akkurat det at du slipper praktisk erfaring. Jeg foretrekker på lang vei å få svar på spørsmålene mine fra ruserfarne norsktalende nordmenn enn det å lese en forskningsrapport fra Los Angeles. Jeg bare er sånn.


Sitat av Graapho Vis innlegg
Det er sikkert veldig enkelt for deg å fyre løs med spørsmålstegn hver gang du ser noe som ville tatt mer enn 2.7 sekunder å google, men tenk på at det faktisk sitter noen som bruker tid på å svare deg.
Vis hele sitatet...
Jeg tvinger ingen til å svare meg. Men dere skal vite at jeg er takknemlig for alle svar jeg får.

Sitat av Graapho Vis innlegg
Så langt har jeg ikke sett noen som helst form for takknemlighet, men heller litt for store preg av frekkhet
Vis hele sitatet...
Siden når ble det standard forumetikette å uttrykke noen spesiell takknemlighet for svarene man får? Om det er noen her som faktisk har behov for en tilbakemelding, kan jeg meddele at hvert eneste svar jeg har fått i denne tråden har hjulpet meg i å bli mer trygg på salvia. Og om noen har oppfattet meg som frekk, beklager jeg det virkelig. Dette innlegget er et unntak ettersom jeg føler meg personlig angrepet.


Sitat av Graapho Vis innlegg
Om du virkelig er så redd for salvia som det virker som tror jeg det kan være lurt av deg å vente litt med det.
Vis hele sitatet...
Om jeg faktisk var redd for salvia, ville det ha hjulpet å vente? (nei)





Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg tar med meg en sitter, har dere da noen råd til hvordan han/hun skal oppføre seg? Hvis jeg reiser meg og prøver å gå et stykke, er det lurt for dem å stanse meg? Gjør noe om de prøver å snakke til meg?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Noen forhåndsregler jeg bør ta, eller noen bestemte forberedelser? Vil noen advare meg mot noe? Hvor vil dere anbefale meg å ta rusen? Jeg har hørt at man bør holde seg et stykke unna trafikken. Og dersom sistnevnte faktisk stemmer, går jeg også ut i fra at man bør holde seg et stykke unna andre potensielle farer, slik som dypt vann.
Vis hele sitatet...
Dette er så absolutt spørsmål jeg har sjekket opp på minst et titalls forskjellige kilder. Unntaket ligger hos sistnevnte, som jeg virkelig har bekymret meg litt for. Men det å få bekreftelse fra norske erfarne rusbrukere gir meg en langt større sikkerhetsfølelse enn det erowid noen gang vil kunne stille opp med.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av Stockman Vis innlegg
Mazatech indianerne sier soppen er tryggere å bruke fordi med salvia var det alltid en risk for å ikke komme tilbake

One love
Vis hele sitatet...
Er det noe i dette?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet ovenfor er nokså uskyldig i mitt perspektiv. Ifølge utsagnet til Stockman kunne det høres ut som om det er en statistisk signifikant risiko for å sitte igjen med permanente hallusinasjoner etter en god salviatripp. Som om Stoackman her visste noe jeg hadde gått glipp av. En forsikring jeg på ingen måte kunne utelate.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
EDIT: Jeg venter 1g 10x salvia i posten. Kan noen gi meg en pekepinn på hvor mye det er jeg burde ta? En pinsettklype?
Vis hele sitatet...
Enhver kilde jeg har funnet gjennom Google vil kun gi meg dosemengden i form av vekt. I spørsmålet ovenfor var jeg ute etter volummengden. En stor forskjell for meg som ikke har erfaring til å måle opp ett gram hasj (eksempel) med øyemål.


Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei. Du kommer uansett tilbake. Spørsmålet er om du kommer tilbake i like god stand som du var i når du dro.
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hva er det verst tenkelige utfallet av en dårlig salviatripp?
Vis hele sitatet...
I det førstnevnte innlegget over ga mentalmelt en antydning til risiko for permanent psykisk skade, samtidig som han var litt forsiktig med å klargjøre akkurat hva det var han snakket om. Jeg visste allerede godt at salvia - i likhet med annen psykedelika - kan utløse psykoser eller andre psykiske lidelser hos disponerte individer. Det endelige målet med innlegget mitt var egentlig å få vite om salvia kan gi deg varig skade på sinnet ditt i form av traume. Jeg ser nå at jeg kunne vinklet det annerledes, men det for være. Jeg søker bare din forståelse for at jeg valgte å poste dette innlegget.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er 0.05g i "det små"? Hvordan måler jeg opp dosen?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt svært delte meninger om hva en ideell dose salvia egentlig er i denne tråden. Å klargjøre hva KingPill (en nokså erfaren rusbruker etter det jeg sett på FreakForum) egentlig anbefaler meg til å gjøre, ser jeg på som en viktig forberedelse til trippen min.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Dersom jeg skulle ha en temmelig dårlig tripp, kan da dette tipset virke?
Vis hele sitatet...
"Er dette humbug"? Jeg vet ikke hvordan hukommelsen min vil lagre en psykedelisk opplevelse, og er derfor heller ikke i stand til å bedømme om hvorvidt en bad trip burde behandles som en vanlig traumeepisode. Jeg er (eller var) som sagt en smule bekymret for å virkelig freake ut under trippen. Eventuelle forhåndsregler for hva jeg da skal gjøre, er et must.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvilken type vekt er det jeg trenger? Vil en brevvekt gjøre susen? Kan du evt. vise meg?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Brønnen er kanskje litt stor for å legge kun 0.05g ned i. Jeg tror ikke jeg da vil kunne utnytte alt. Jeg lurer på om det ikke kunne vært en idé å fylle bongen delvis med oregano (jeg har ikke tobakk)? For så å legge salviaen på toppen?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg da først prøver 0.05g som førstegangsdose, skal jeg vente 10 minutter for å sjekke om effekten kommer, og så eventuelt øke? Eller tenkte du at det skulle være én dags intervall eller noe sånt mellom hver dose?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Samtlige kilder jeg har sjekket sier ganske rett ut at salvia ikke bygger fysisk toleranse. Tenkte du på psykisk toleranse? At rusen du får av 0,5g etterhvert blir for pinglete?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvorfor?

Jeg må legge til denne setningen fordi det er et minimumskrav på 10 tegn per innlegg.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at jeg må forklare hvorfor jeg stilte noen av disse spørsmålene.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Se litt av denne videoen. http://www.youtube.com/watch?gl=JP&hl=ja&v=7il24-hK-Fw

Under er der én som har skrevet: "This song is a 100% accurate musical interpretation of the Salvia Divinorum experience. The chaotic and scary intensity of this song utterly captures the total confusion induced by Salvia."

Der er enda en som er enig. Ligger det noe i dette? Minner den videoen dere om salviarus?
Vis hele sitatet...
Jeg var veldig nysgjerrig. Å få en svak innsikt i salviarusen på forhånd er ikke noe jeg sier nei til. Men jo, jeg kan likevel gå med på at dette innlegget virker unødvendig.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er vel ikke "videoen"/bildemontasjen, men sangen det refereres til i kommentarfeltet.
Vis hele sitatet...
Ja. Men kunne du ha svart på spørsmålet mitt? Gir disse lydene deg assosiasjoner med salvia?
Vis hele sitatet...
Jeg synes der og da at det var nokså opplagt at det faktisk var musikken jeg refererte til. Jeg tok xtapolapocetl for en kverulant, og svarte litt spydig. Men etter å lest gjennom innlegg #40 på nytt, innrømmer jeg nå at det virket som om det var bildene jeg henviste til. Jeg unnskylder.

Sitat av Defqon Vis innlegg
De gir meg det, delvis. Den er såklart alt for rolig osv, men å lage en sang som skulle vært som en salviatripp hadde bare vært bråk, så det kan de jo ikke gjøre.
Vis hele sitatet...
Det endelige svaret jeg fikk til slutt var tilfredsstillende. Jeg håper jeg nå har fått en smugkikk på hvor intens og forvirrende rusen er.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Og akkurat hvor er det jeg har bedt om en beskrivelse av salviarusen?
Vis hele sitatet...
Nekroh flamet meg med et irrasjonelt argument. En irettesettelse var på sin plass.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det folk som blir skikkelig ruset på under 0.3g? Er det like greit at jeg hopper over "begynnelsen"?
Vis hele sitatet...
Med det første spørsmålet var jeg ute etter en personlig beretning om noen som var blitt ruset på under 0.3g. Leksikon- og avisartikler forholder seg kun til plantemateriale - og ikke ekstrakter - når de antyder en passelig dose. Med spørsmål nummer to ville jeg veldig gjerne sykofant sitt syn på om hvorvidt det engang er verdt å "kaste bort" 0.05g dersom jeg nesten garantert ikke vil bli ruset.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av Defqon Vis innlegg
Salvia har en motsatt toleranse, som vil si at man _mest sannsynelig_ ikke merker noe til det de første gangene, og man tåler mindre og mindre jo mere man røyker det. Så du tar feil.
Vis hele sitatet...
Hvem tar feil?
Vis hele sitatet...
Jeg undret meg litt over om ikke defqon irettesatte meg ved å få frem at salvia bygger "toleranse", hvilket jeg benektet. Men, jeg ser nå at dette spørsmålet kunne jeg latt ligge.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det folk som blir skikkelig ruset på under 0.3g? Er det like greit at jeg hopper over "begynnelsen"?
Vis hele sitatet...
For å svare litt kortere enn i det forrige innlegget mitt:

Ja, mange har blitt "skikkelig ruset" på mye mindre enn 0.3g 10X. Det er ingen tvil om at styrken på ekstraktene kan variere en del, selv om de er merket likt.

Og, nei sykofant. Man blir ikke "svindlet" fordet. Det er tross alt fremstilt ved hjelp av plantematerialer som i utgangspunktet varierer i potens. Det hjelper ikke stort om en haug med svært lite potente blader blir forsterket ti ganger - om man er vant med at svært potente blader blir forsterket ti ganger.

Hadde Salvinorin-en vært utelukkende fremstilt i et laboratorium, hadde nok saken vært annerledes, vil jeg tro.

Også kommer aspektet med individuell toleranse i tillegg.
Sitat: Originalt skrevet av ManUnited4Ever
Er 0.05g i "det små"? Hvordan måler jeg opp dosen?
Jeg har hørt svært delte meninger om hva en ideell dose salvia egentlig er i denne tråden. Å klargjøre hva KingPill (en nokså erfaren rusbruker etter det jeg sett på FreakForum) egentlig anbefaler meg til å gjøre, ser jeg på som en viktig forberedelse til trippen min.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig ingen fasit på hvor stor eller hvor liten dose du skal ta.
Men som oftest vil jeg hellere merke for lite, enn alt for mye.
Første gang jeg prøvde salvia, tok jeg en alt for stor dose (x15 - 0,5 gr antageligvis "øyemål"), det er kanskje den mest rare trippen jeg har hatt, og veldig vanskelig å beskrive, ettersom jeg nesten ikke husker noe av den. Ikke for å skryte eller noe, men la oss nå si at psyken min ikke var som den var, kunne jeg helt klart se for meg dårlige ting i sikte. Heldigvis klarte jeg å takle det, og i ettertid var jeg mer forsiktig. Det skal også sies at jeg hadde en trippsitter som er veldig erfaren med salvia, og hadde det ikke vært for han, hadde jeg nok skadet meg ved å tryne eller noe, ettersom jeg løp rundt eller noe, og nærmest datt.

Nok om det, Det finnes ingen fasit, men som alle andre sier. Start smått, det er ingen konkuranse om å få størst og sykest rus når det gjelder psykedelia, hvertfall ikke for meg.
det er nok mer hva man får ut av den, om man i det hele tatt får noe. Jeg ville sagt 0.1gr. eventuelt 0.2gr Lykke til.
Ville bare dele min erfaring i og med at du er ute etter informasjon og synspunkter som er relevante i forhold til din egen salvia erfaring.

Mitt første møte med psykedeliske rusmidler var salvia 10x i en alder av 16 år.
Var hos en kompis som hadde en ganske bred erfaring med psykedeliske rusmidler da en annen kamerat bestemte seg for å prøve salvia for første gang, etter å ha sett på han prøve dette bestemte jeg meg for at jeg også ville prøve.
Jeg hadde på dette tidspunktet av livet mitt ingen erfaring med psykedelsike stoffer og heller ingen kunnskap om dette.
Brukerdosen jeg tok tilsvarer et sted rundt 0,3g.

Jeg ble for å si det mildt sagt "tatt på senga", siste jeg husker klart er at jeg pusta ut røyken og at alt i rommet ble dratt vekk fra meg, de neste 10 minuttene føltes som flere timer/dager/år, tid hadde ikke lenger noen betydning, 1 sekund kunne vært 1 time jeg hadde ikke merket forskjellen.
Ord kan ikke beskrive de tingene jeg opplevde på salvia, så jeg dropper å i det hele tatt prøve meg på en forklaring rundt dette.

Det har nå gått rundt 4 år siden salvia opplevelsen min, har hatt tilgang til salvia mange ganger men har enda ikke følt meg klar for dette igjen.
Personlig så ser jeg at veldig mange rundt meg har sett på salvia som et mildt psykedelisk stoff pga hvor enkelt det er å få tak i, og de har alle sammen blitt "tatt på senga".
Jeg ville kategorisert salvia som et mye sterkere psykedelisk stoff en for eks psilocybin, og vet om mange andre psykonautor som deler samme oppfatning.

Nå vet jeg ikke noe om din alder, men jeg ville sterkt fraråde deg å ta salvia så spontant som det virker som du har planer om å gjøre, og jeg vil også anbefale deg å vente til du er ihvertfall 18-20 år hvis du er under denne alderen.

Hvis du er ute etter en psykedelisk erfaring og dette ikke nødvendigvis trenger å være salvia ville jeg anbefalt deg å prøve ett mildere psykedelisk stoff før du inntar salvia uten at dette skal oppfattes som en oppfordring til å prøve noe i det hele tatt.

Salvia er det rusmidlet jeg sitter igjen med høyest respekt for av alt jeg har erfart hittil, og burde absolutt ikke undervurderes.

Hvis du derimot er fast bestemt på at dette er noe du har lyst til, og føler deg godt nok forberedt så lykke til
Sist endret av Baeocystin; 22. juni 2009 kl. 06:06.
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
Ville bare dele min erfaring i og med at du er
Hvis du er ute etter en psykedelisk erfaring og dette ikke nødvendigvis trenger å være salvia ville jeg anbefalt deg å prøve ett mildere psykedelisk stoff før du inntar salvia uten at dette skal oppfattes som en oppfordring til å prøve noe i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Hvilke mildere psykedeliske stoffer er det å velge mellom? Jeg har forstått det slik at salvia er til å foretrekke på jomfrutrippen sin, ettersom rusen kun varer 20 minutter versus LSD og flein som kan vare i timesvis.

Akkurat nå ser det ut som jeg kommer til å prøve hasj før salviatrippen min. Vil det på noen måte ruste meg bedre?
Sist endret av ManUnited4Ever; 22. juni 2009 kl. 07:55.
Enhver erfaring er til hjelp for å takle kommende opplevelser.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvilke mildere psykedeliske stoffer er det å velge mellom? Jeg har forstått det slik at salvia er til å foretrekke på jomfrutrippen sin, ettersom rusen kun varer 20 minutter versus LSD og flein som kan vare i timesvis.

Akkurat nå ser det ut som jeg kommer til å prøve hasj før salviatrippen min. Vil det på noen måte ruste meg bedre?
Vis hele sitatet...
Vel, Det kan ikke sies sikkert, for selv om "bra" hasj kan være nokså mye for en, kan det hende du takler salvia helt fint. Og selv om du takler "bra" hasj veldig bra kan salvia "Ta deg rett på senga" uansett.

Jeg har selv røyka hasj siden jeg var 12 år, med stopp i 3-6 mnd av og til.
røyker ikke mer nå, med untak av 2-3 jointer i året sånn ca. Uansett, selv etter å ha røyka såpass lenge, var ikke dette en forberedelse vil jeg tro, ettersom salvia "dro meg langt ut i ingenting" første gangen.

Jeg tror egentlig ikke noe mer enn kunnskap om stoffet kan gjøre deg trygg, samtidig som du har en med erfaring rundt deg når du prøver stoffet.
Salvia er ikke noe som blir borte, ettersom det har eksistert i lang lang tid, og du kommer nok til å få tusenvis av andre sjanser til å prøve det. Jeg sier ikke at du skal droppe salvia turen din, for det er helt opp til deg, men å røyke hasj for å ruste deg bedre tror jeg ikke spiller noen rolle, ettersom du uansett kan bli tatt på senga.

Men om du føler hasj kan ruste deg opp til salvia, Go ahead.

Btw, dette er mine personlige meninger. Kanskje kan hasj ruste deg opp for salvia? For meg hjalp hvertfall ikke hasj, men kan ikke si det gjorde det verre.

Peace.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvilke mildere psykedeliske stoffer er det å velge mellom? Jeg har forstått det slik at salvia er til å foretrekke på jomfrutrippen sin, ettersom rusen kun varer 20 minutter versus LSD og flein som kan vare i timesvis.

Akkurat nå ser det ut som jeg kommer til å prøve hasj før salviatrippen min. Vil det på noen måte ruste meg bedre?
Vis hele sitatet...
Vell som jeg skrev tidligere så kommer ikke tid til å ha noen betydning hvis du blir ordentlig borte, de minuttene du er borte på salvia kan fort virke som mye lengre tid en det det reèlt er!
Andre milde psykedeliske substanser er for eks hawaiian baby woodrose (lsa), diverse rc stoffer som 2cb i normale doseringer osv.
Personlig så ville jeg også kategorisert flein i mild/normal dosering som en mye mildere "jomfrutripp" en det salvia er da det som sagt utifra personlige erfaringer, tid ikke har så stor betydning under en tripp.
Personlig så kan jeg ikke si at hasj hadde noen betydning på meg i forhold til å være forberedt på salvia.
Før den store trippen min kommer nå hvert øyeblikk, har jeg enda ett spørsmål jeg brenner etter å høre svar på. Om jeg låser døren til det rommet jeg skal innta rusen i, kan det da freake meg ut at jeg ikke kommer meg videre? At jeg blir desperat etter å komme meg ut?
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Før den store trippen min kommer nå hvert øyeblikk, har jeg enda ett spørsmål jeg brenner etter å høre svar på. Om jeg låser døren til det rommet jeg skal innta rusen i, kan det da freake meg ut at jeg ikke kommer meg videre? At jeg blir desperat etter å komme meg ut?
Vis hele sitatet...
Det er mulig at det kan utvikle seg til klaustrofobi.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Før den store trippen min kommer nå hvert øyeblikk, har jeg enda ett spørsmål jeg brenner etter å høre svar på. Om jeg låser døren til det rommet jeg skal innta rusen i, kan det da freake meg ut at jeg ikke kommer meg videre? At jeg blir desperat etter å komme meg ut?
Vis hele sitatet...
Jeg ville aller helst tatt trippen i guds frie natur. Nå som det er så fint vær, ta med en god kompis/tripsitter, legg deg ned i gresset et stykke unna folk slik at du ikke blir forstyrret. Sett på noe god musikk og fly avsted.

Hvis du derimot må være på et rom, så trenger du ikke låse noen dør. Med mindre du har foreldre eller lignende i rommet ved siden av, i det tilfellet ville jeg ikke fullført trippen fordi du mest sannsynlig vil få syk lættis og det vil høres gjennom hele huset. Sålenge du har en tripsitter som vet hva han skal gjøre er du golden.

Lykke til!
En annen ting. Ikke røyk salvia om du har ugjorte ting du skulle fått gjøre samme dag. Fra personlig erfaring får jeg alltid en additude fra salviaen som sier "Hva? Sitter du her å røyker meg og tripper balls når du burde gjort xxxxx og xxxxx ? Hva venter du på ? Gå å xxxxx og få xxxx gjort. Usle verdiløse krek."

Er det bare jeg som får denne følelsen av salvia? Ta deg frihet og tid. Hva du vil få ut av trippen har nesten alt å si for hvordan trippen din blir. Hjernen din hører på deg.
Sitat av Chikara Vis innlegg
En annen ting. Ikke røyk salvia om du har ugjorte ting du skulle fått gjøre samme dag. Fra personlig erfaring får jeg alltid en additude fra salviaen som sier "Hva? Sitter du her å røyker meg og tripper balls når du burde gjort xxxxx og xxxxx ? Hva venter du på ? Gå å xxxxx og få xxxx gjort. Usle verdiløse krek."

Er det bare jeg som får denne følelsen av salvia? Ta deg frihet og tid. Hva du vil få ut av trippen har nesten alt å si for hvordan trippen din blir. Hjernen din hører på deg.
Vis hele sitatet...
Har ikke fått helt samme følelse, men noe i samme bane. Tror det at du er rolig er key. Hvis du tenker på ting du burde gjort/har det i bakhodet så ville jeg ikke trippet, gjøre deg psykisk klar for å trippe har vært en god idé. Derfor jeg foreslo å sette seg ute i gresset med en kompis og god musikk, for hvem blir ikke avslappet av det?