Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4081
Heisann! Jeg fikk i oppdrag å mekke en CD til en fest hvor det kommer over 200 stykker i alderen 16-18 år. Siden jeg heller hører på chillout og electronica enn partymusikk så har jeg ikke så veldig mye peiling, og jeg kommer da løpende til dere.

Jeg har en sang som jeg veit jeg skal ha med til nå, og det er No Superstar av Remady P&R. Det syns jeg er en fin sang som også tar av litt. Jeg er så helvettes lei av at alle sanger til nå i 2009 skal få den samme Klaas beaten.

Jeg ser etter sanger som tar av, gjerne med litt oppbygging og slikt, men ikke noe rave crap altså!

En CD har vel plass til 15-18 sanger, så vær sparsomme med deres anbefalinger.

Edit: Til dere som har spotify, så kan dere legge inn anbefalinger på den spillelista her! http://open.spotify.com/user/nikolas...WRgMCMd7Mv7Lef
Sist endret av Hegepuppemasør; 16. juni 2009 kl. 11:18.
Bodyrocker - I Like The Way You Move, litt gammel men bygger seg skikkelig opp
Ikke heeelt det jeg leter etter. Se hva som ligger i spillelista til nå så får du en pekepinn.
kamui - electro slut

XD
Kid Rock - All Summer Long
Guro Josh Project - Infininty
Rihanna - Disturbia
Lady Gaga - Poker Face
Flo Rida - Low
Skepsis, det der asosierer jeg med rave. Det skal danses til altså!
da asosierer du rart danser som bare det til den låta jeg ;D hehe

Calvertron - Crasher (Lazy Rich Remix)
Prodigy - Poison (Calvertron & Will Bailey Mix)
Patrick G - Take This (Ludoloza Remix)
Twocker - Stitch (Bass Kleph Remix)
Nick Supply - Hiznhiz (Stupid Fresh Remix)
Darren bailie - Protect your mind 2009 electro remix..!!
Definer "rave" plx.
Det du er mest sannsynlig ute etter er dance.
Enkleste du gjør er å seile en tur til bukta og laste ned alle album du finner med various artists - dance 2009 (f.eks) , og høre igjennom etter bra låter.
Eventuelt gå innom forum som har spesialisert seg på denne musikksjangeren.
Lykke til
Alt Klaas har remixet i den siste tiden.. Uansett, laget en liten playlist med kommærshaus (og rune rudberg så klart).

http://open.spotify.com/user/djodin/...UFoyDfy99OJGU0
Diskuterer vi seriøst 18 sanger på en cd i 2009? Nei, noen har sikkert en bærbar maskin som dere kan kjøre spotify på, slik at alle kan få velge litt av ingrediensene i kaka. Ellers regner jeg med at noen har sanger. Last ned, tar en kveld/natt og du har ordna alt.

Hvorfor ikke brenne flere cd'er? Med masse på. Kanskje avspilleren har mp3 funksjon, så kan du fleske til med masse sanger på hver cd?

Og rave var det vel ikke:P
Sist endret av tafsern; 16. juni 2009 kl. 11:59.
Scotty - The Black Pearl

Alpha Twins - Smack My Derb

Madonna ft. Lil Wayne - Revolver

T-Pain - Superman

Eric Right - Strip Club

ATC - Around the World

Scooter - The Logical Song

Kick - Fest hos mig - Ja utrolig nok :P

Er mange flere sanger å ta av, men det er viktig når du velger trance/house osv. Å enten ha sanger som "tar av" ganske tidlig. Få unge som liker å vente på at sangen bygger seg opp.
Sist endret av Parkett; 16. juni 2009 kl. 12:09.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Parkett Vis innlegg
... men det er viktig når du velger trance/house osv. Å enten ha sanger som "tar av" ganske tidlig. Få unge som liker å vente på at sangen bygger seg opp.
Vis hele sitatet...
Er bare til å spille av "Radio Mix" av låten, doooh
Utifra egen erfaring vil jeg tro at sjangeren du er ute etter er "uplifting trance" eller eventuelt "vocal trance"

Bra sanger som ofte blir spilt på større partys som er uplifting trance:

Energy 52 - cafe del mar (marco v mix) link

System f - out of the blue link

DJ Merlin & DJ C-Bass - The Human Spirit link

System F feat Armin Van Buuren - Exhale link

Bare søk litt rundt på uplifting trance så burde du finne mye i lignende kategori som de jeg har linka til ovenfor
Sist endret av Baeocystin; 16. juni 2009 kl. 13:22.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
TV kanalen "The Voice" kan gi deg noen tips. Alle ungdommer hører på den driten, så du kan trygt spille av topplistene på festen.
Denne er også en slager, går ikke under "uplifting trance", men alle partyer jeg har vært på har det fungert som en meget bra låt:

dj joop - the future link

Også en personlig favoritt for øyeblikket men ikke den som tar mest av men også blitt spilt mye overalt:

Imogen Heap - Hide & Seek ( Tiesto in search of sunrise remix ) link
Sist endret av Baeocystin; 16. juni 2009 kl. 13:33.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Herregud for en sær ungdomsfest, du fyrer ikke akkuratt opp med Oddbjørn Hanto :P
Vestlandsfanden, Vinskvetten, Leif og kompisene funker til dans
Også Vassendgutane..
Først vil jeg anbefalle deg å sette deg inn i de forskjellige sjangrene som er innen elektronisk musikk. Er da mye lettere å komme med sanger til deg
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Først vil jeg anbefalle deg å sette deg inn i de forskjellige sjangrene som er innen elektronisk musikk. Er da mye lettere å komme med sanger til deg
Vis hele sitatet...
Elektronisk musikk er et ganske omfattende emne og vil tro at veldig få er kjent med alle de forskjellige sjangrene som finnes innen dette, er jo alt fra house til hardstyle.

Men utifra første inlegget tolker jeg det slik at hardstyle/hardcore/gabber er utelukket og at personen er mer ute etter mainstream trance eventuelt noe house og dance?
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:31.
Ja, det er mange sjangre ja, er vel kanskje ikke så lett å sette seg inn i for en som ikke vet hva "sjanger" betyr.
Ikke at jeg insinuerer at trådstarter ikke vet dette.
Mainstream trance og dance er aldri feil på fest vil jeg tro. Mye dance musikk og noe a4 trance er jo allerede foreslått her.
Underdog Project - Saturday Night
Daft Punk - One more time
Gigi D'Agostino - The Riddle

Det meste av Sunblock og Cascada kan vel også passe.
Nå er spillelista fiksa litt igjen etter at en stygg kompis fucka den opp. Men husker ikke alle jeg hadde der..... faen. Men de som ligger der nå er slike jeg vil ha. Skal absolutt ikke ha noe The Voice musikk, er det en ting jeg hater så er det The Voice
Dash Berlin & Jaren - Man On The Run
http://www.youtube.com/watch?v=evyy3rBgcM4

Energy 52 - Cafe Del Mar 08 (Out Of Office Mix)
spotify:track:7xDQo91SHQfoc1q1ndvlpz
http://www.youtube.com/watch?v=HkH2D...eature=related

Estima - Hitman's Paradise
http://www.youtube.com/watch?v=K5KgeHIqrY8


Remady P&R - No Superstar (Mr Pink Remix)
spotify:track:0ifkdaZbuNSk8uS6Xw35Oz
http://www.youtube.com/watch?v=FNGT3MW3nGw

Noe sånt? Det du hadde lagt inn var for sært, uansett anledning eller fest.
Sist endret av Insanity; 16. juni 2009 kl. 14:09.
Hed Kandi/MoS slår bra ann hos den yngre garde. Kommersiell house/electro. Var hvertfall sinnsykt å dra på Hed Kandi lineup da jeg var 18.
Eksempler på sanger jeg digga på den tiden:
http://www.youtube.com/watch?v=ylyoruhe3ZQ
http://www.youtube.com/watch?v=cMCUXtqY3-0
Sist endret av nilsern; 16. juni 2009 kl. 14:10.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Du mener HipHop / R'n'B? Hater musikken selv også, men jeg vet bedre enn å kalle det for "The Voice" musikk:P

Dessuten, det færreste av det som er nevnt her kan kalles Trance. Det som står hos de fleste er Dance, Harddance, og House/Electro House.
De sangene som ligger her nå er slike jeg vil ha: http://open.spotify.com/user/nikolas...WRgMCMd7Mv7Lef
Og grunnen til at det skal være en CD er fordi det er leid inn DJ som utrolig nok ikke har med seg pc'n sin inn i en fest full av fulle og uforsiktige tenåringer som skal opp gå scena og herje osv.
da hadde jeg leid inn en annen dj på sekundet..
pendulum sitt hold your color album er noe av det deiligste jeg vet om. er ikke akkurat techno som klikker max, men er veldig, chill elektronisk musikk. mulig det egner seg til en fest.
Her har du litt, hvis du har spotify; http://open.spotify.com/user/oscepot...zj1Vkf2TnDTb4f

Miksa den selv, spesielt til ungdomsfester.
Siden jeg ikke hører stort annet enn Metal, så har jeg ikke masse, men jeg tror da at alt av The Lonely Island vil slå bra ann
September - Cry For You. Det er en god låt.
DJ Gollum feat. Scarlet - All The Things She Said (Radio Mix).
Og kanskje Jay Sean ft. Lil Wayne - Down

Desse må du nesten ha med
Bon Jovi - Living on a prayer .
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Scatman!!!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Og grunnen til at det skal være en CD er fordi det er leid inn DJ som utrolig nok ikke har med seg pc'n sin inn i en fest full av fulle og uforsiktige tenåringer som skal opp gå scena og herje osv.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan han da kalle seg DJ? :P
Hvem som helst kan kalre å operere Spotify på en Laptop.

Om han "DJ'en" i tillegg tar honorar for "jobben", så finn en annen med en gang.

DJ'en skal være den som har peiling på dansemusikk som fenger folk, lese publikum, og mixe låtene, og det er DJ'ens ansvar å ha utstyr, og å ha musikk.

Om han ikke takler å "spille" i på en slik fest fordi han er redd for fulle og uforsiktige tenåringer, så er det rett og slett en n00b "DJ" du har med å gjøre.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Angerfist - Criminaly Insane

Angerfist - I Accept My Destiny

Angerfist - Broken Chain

Angerfist - Terror of my speedcore

Dj Manian - Welcome to the club

DJ Pavo & Dj Zany - 99.9

Dj Zany - Little Italy

Dj Zany - Sky High
¨
Rotterdam terror Corpse - Pandemonia(Headbangerz RMX)

Blutonium Boy - New York New York

Dj Mert - Jumpstyle My Style

Showtek - Puta Madre

Showtek - FTS

Showtek - Raver

DJ Coone - Calabria

Brennan Heart & JD x - Get Wasted (Defqon 1 Anthem 2007)

Dj Caffeine - On The Floor

Dj Provenzano - Anime

Her har du noen ihvertfall. det er noe variert spilleliste, med alt
fra Hardance til Hardcore.
¨
Kos deg og lykke til!
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Kid Rock - All Summer Long
Guro Josh Project - Infininty
Rihanna - Disturbia
Lady Gaga - Poker Face
Flo Rida - Low
Vis hele sitatet...

Du ramset nettopp opp alle sangene som for lengst burde vært kastet. Spesielt Low. Jeg var griselei av den i fjor sommer.

Hardstyle is the way to go!
Noisecontrollers - Revolution is here tar av!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hardstyle is my style, accept your destiny! god sangen sin det <3
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg

Edit: Til dere som har spotify, så kan dere legge inn anbefalinger på den spillelista her! http://open.spotify.com/user/nikolas...WRgMCMd7Mv7Lef
Vis hele sitatet...
Den spotify dingsen din er låst, så det er bare du som kan legge inn sanger på den.
Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Den spotify dingsen din er låst, så det er bare du som kan legge inn sanger på den.
Vis hele sitatet...
Noe jeg tror det er en grunn til, aner du hvor trasha ned en spilleliste kan bli hvis du poster den helt åpent på et forum med over 30000 brukere?
Det som er viktig er at folk får tatt av til det, det som er kjett er om folk blir sittende. sats på noe som hver og en kan klare å høre på selv om det ikke er din favoritt.

CCR og ABBA er partyklassikere! tro meg
SANGEN DU MÅ HA! Scooter - Maria (I like it loud) :P
Sist endret av Vegardino; 17. juni 2009 kl. 20:46.
Det er litt dette som er problemet når man styrer musikk på arrangementer, alle vil ha sitt (DU MÅ HA DEN, OG DEN, OG DEN, OG DEN!!!!!).

Gå for elektronisk house, kommershouse og dance. Da treffer du fint, det har en veldig grei beat å danse til, og gulvet kommer trolig til å være fullt hele kvelden!
Kan jo til tider også slå til med slagere som Grease og litt slike ting som alle kan, pleier være en hit det! Men prøv å bland det inn med det andre!

Sitat av enkeltsanger
Black Eyed Peas - Boom Boom Guetta (David Guetta's Electro Hop Remix)
Daft Punk - One More Time (4 Da Floor Remix)
Dizzee Rascal & Armand Van Helden - Bonkers (Club Mix) [Kan vurdere Radio Mix da Club Mix'en kan bli litt kjedelig]
Alex Swings Oscar Sings - Miss Kiss Kiss Bang (Alex C. Remix)
Fedde La Grand feat. Mitch Crown - Scared Of Me (Extended)
Fedde La Grand - Get This Feeling (Roy RosenfelD Remix)
Fish N Chips - Miami (7th Heaven Club Mix)
Flo Rida feat. Kesha - Right Round (Benassi Remix)
Katy Perry - Waking Up In Vegas (Calvin Harris Extended Remix)
Lady GaGa - Love Game (Jody Den Broeder Club Remix)
Pink - Sober (Bimbo Jones Club Mix)
Remady P&R - No Superstar (James Kayn remix)
Tiga - Shoes (Spencer & Hill Remix)
David Guetta feat. Kelly Rowland - When Love Takes Over (Original Version Pop)
His Majesty André - Peep Thong
Fragma - Memory (Klaas Vocal Club Mix)
Jan Wayne vs. Raindropz - Numb [Analogue Boutique Remix]
Klaas - What Is Love (Klaas Remix 09)
Klaas vs. Flo Rida - Where's Your Right Round Head
Lady Gaga Vs Eurythmics - Just Dreams
Wheatus - Teenage Dirtbag (Lexx & Mill ElectRock Remix)
Vis hele sitatet...
Nå har jeg virkelig gitt opp. Jeg lasta ned alle sangene jeg har i spillelista i fra limewire, og absolutt alle sangene har fucka introer og ymse. Så jeg har bare mekke en minnepenn med et tekstdok. hvor det står link til partylista i håp om at han har internetz og spotify der.
scarf - odysee
chief - city boy
Tinchy Stryder ft n dubz - Number One
Insane Clown Posse - homies
recount - bring the party to life
linn - fjortissommar
dan winter - dont stop push it now
dj antoni - face the truth
rolffa - toppløs (gammel sang, but u gotta love it)
shop boyz - party like a rockstar
dickheads - suck my dick
tasty - grov kärlek
bubba sparxx - ms. new booty
megastylez - 7 days
partyboys?
lazee - top notch
project zero - the new revolution
stian k
tune up! ft andy lopez - dance dance
special d - come with me
max farenthide - number one
dj rad - come home
Du MÅÅÅÅÅ ha
Bomfunk MC's - Freestyler

tror kanskje det er den låta som tar av mest (nesten) UANSETT sammenheng
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
MÅ HA: scarf - odysee