Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1705
Uvaksinert 👍
God morgen godtfolk. Har litt erfaring med mescaline, men har noen trøffler som skal fordøyes når det blir vår/sommer. Hva kan man forvente av forskjell fra mescaline? Disse trøfflene er tørket Atlantis, bør man starte på halv dose? Har nok til å kunne starte på halv dose og heller gå opp til full dose senere på kvelden hvis det ikke virker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har hverken erfaring med trøfler eller kaktus.

Nå er det jeg vet om mescalin at det er en relativt stødig og euforisk opplevelse, "the only way to fly" når man kommer over evt all spyingen som er involvert. Trøfler har også et rykte på å være smule mildere enn de magiske soppene selv om hovedvirkestoffet (psilocybin) er det samme i begge.

Sopp er en veldig kroppslig tripp, jeg har et større forhold til kroppen min, som i at jeg er klar over den og energier strømmer igjennom den, mens LSD er mer i hodet. Bodyloaden er med andre ord litt morsommere og annerledes på sopp enn andre psykedeliske stoffer jeg har prøvd.

Det er ingen skam i å ta en halv dose, å gjøre det som føles mest komfortabelt er en god ting i forhold til psykedelika, ingen vits å kaste seg ut i ting om man er nervøs.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Takk for info. Grunnen til at det blir magiske trøfler nå er at han som jeg gjør dette sammen med fikk en utrolig bad trip på mescalin sist gang. Høres utrolig ut men det var en stor dose. Kan godt hende at det hadde vært den ultimate opplevelsen for andre, men han mistet fullstendig kontakten med alt etter noen skikkelig visuelle opplevelser. Han syntes det minnet om egodød som man leser om. Hovedgrunnen til at det nå da blir magiske trøfler er at hvis det går galt så varer det kortere tid, for dæven hva de timene gikk sent sist gang, og siden det varer kortere så kan man jo rekke to ganger på en helg hvis den første er for lav. Skal bli artig :-) Det blir nok mescalin igjen også når tiden er moden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har du lest om toleranse? Ja man kan teknisk sett trippe to ganger på en helg men den andre dosen må justeres opp for man opparbeider seg toleranse fort, og mister den fort etter bruk av psykedelika. Du kan se på denne grafen hva jeg mener.
http://files.shroomery.org/files/15-18/058568752-Screen_Shot_2014-10-03_at_12.25.27_PM.png
Sist endret av Dodecha; 21. februar 2016 kl. 19:50.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Takk. Var ikke klar over at det var så mye.
Trøfler er som en snillere versjon av sopp. Det føles litt mer dreamy, og litt mindre "crisp" enn sopp, samt en kraftigere bodyload ( som ofte er sensuell og euforisk).

Vil karakterisere sjangse for badtripp som forholdsvis lav, og største delen av trippen er over etter 3 timer. Et minus kan være magesjau for den som er sensitiv. Det går an å lage te, for å minimalisere. Men om dere kom dere gjennomen kaktustripp, så er trøfler peanuts i forhold (når det gjelder kvalme).

Om dere går bananas på doseringer så er likevel trøfler et seriøst stoff. Og i teorien bør trøfler ha samme effekt som sopp, men av en eller annen grunn så føles det en smule annerledes.
kan anbefale trøfler i massevis. sånn du får kjøpt på headshopsa i amsterdam. 10 gram er nok til en kjempefin tur, magisk tur ut i parken foreksempel. går du opp i 15g+ så kan det skje at det kommer litt vanskeligere saker inn i bildet, tankeloops, usikker på degselv og hva som skjer osv. så skal du ha en garantert good trip, kjør max 10-12g trøfler imo.

jeg kan sammenligne 10g amstertrøfler (de er stortsett like) med 100ug LSD, så veit du hvor landet ligger. 15g trøfler = 150ug LSD. roughly, i tankegreier.
Sist endret av Trololo; 22. februar 2016 kl. 19:44.
Kan legge til at trøfler ikke smaker veldig godt i mine øyne, men hvis du blander de ut med is glir det ned. Spist det med og uten, og uten is smaker det virkelig helt grusomt.
Sitat av Trololo Vis innlegg
jeg kan sammenligne 10g amstertrøfler (de er stortsett like) med 100ug LSD, så veit du hvor landet ligger. 15g trøfler = 150ug LSD. roughly, i tankegreier.
Vis hele sitatet...
Noen som kan bekreft/komme med kilde på dette?
Det er som andre her påpeker liten vits i å fylle på utover kvelden, iom det har samme virkestoff som fleinsopp så vil jeg anta at det betyr lengre varighet på trippen uten å gi mer intensitet. Altså liten vits i å ta mer enn ett inntak. Kilde: 10 år med sopp plukking og nyting
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Vi har ingen erfaring med LSD eller sopp. Vi har kun hatt 2 forsøk med mescalin. Dette blir første med trøffler. Vi er 45+ og mentalt klare for dette og har ingen problemer med å fordøye ting utenfor A4 tilværelsen. Dette vil bli inntatt på ei hytte på en fantastisk plass i skogen og vi ønsker en opplevelse hvor vi kommer innpå naturen. Å se trær danse under mascalin rus var fantastisk, å føle og se at hendene pulserer/vokser og at det kommer mønster på hånd/arm var også fantastisk. Men siden sist gang gikk litt dårlig for en av oss så ønsker vi ikke at det skal holde på i så mange timer som det gjorde med mescalin hvis det skulle gå galt igjen. Derfor prøver vi nå med trøffler. Vi skaffet 45g med ferske Atlantis trøffler, men har tørket de så vi planlegger å ta noe som da tilsvarer 8g ferske trøffler hver og ha resten i reserve. De kommer til å ligge totalt 4-5 mnd tørket før vi får brukt de, vil de bli mindre potent på den tiden?
8g trøfler kan være i mildeste laget. Det spørs hva dere er ute etter. Dere vil få en fin dag der alt får et litt fint slør over seg, og mulig litt visuals med øynene lukket. På langt nær i samme skala som du beskriver dere fikk av meskalinen. Trøfler er også kjent for å være noe mindre visuellt enn sopp. Skal dere ha en noe dypere tripp ville jeg gått for 10g og oppover.

Angående tørking av trøfler, så mener jeg å ha lest at trøfler inneholder litt mer psilocin enn vanlig sopp. Psilocin er mere utsatt for oksidering så tørking kan føre til at noe forsvinner. Ellers ser jeg at diverse internettsider som selger trøfler anbefaler tørking som en form for lagring, så vil dermed anta at det ikke har dramatisk effekt for potensen.
Sist endret av Bearass; 23. februar 2016 kl. 02:57.