Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 4042
Jeg vil ha spill med ''tung'' story og mye innlevelse. Jeg likte veldig godt Amnesia, for jeg følte at storyen hadde mye innlevelse og det var spennende hver gang jeg fant et nytt dokument. Uansett kategori, bare nevn spill med en god tung story.
hva med mw2? neida :P

assasins creed kansje?
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
AC har god story men ikke det beste jeg har vært borti.
Resident Evil?
Sist endret av maling; 14. november 2010 kl. 01:55.
hva med Metro 2033? S.T.A.L.K.E.R spillene? Mass Effect 1/2? Oblivion the elder scrolls IV? Dette er spill med fantastisk historie og veldig god innlevelse
Hobby-lingvist.
Heavy Rain? Til ps3, tho.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Til pc.

Metro likte jeg godt. Følte at Oblivion ble litt ''Fallout'', altså ikke så veldig dyp story.

Helst litt mystikk og ikke bare rett fram. En av grunnene til at jeg likte Amnesia veldig godt.
BioShock 1 og 2
Og selvfølgelig, den mest selvskrevne: Max payne 1 og 2, litt gamle men fortsatt fantastiske!
Sist endret av Revbatim; 14. november 2010 kl. 01:59.
Alle RE-spillene, Silent Hill spillene, Clocktower series, Fatal Frame serien, Bioshock , System Shock, Descent serien etc.
Jeg vil anbefale Fallout 3 med modden "Cube Experimental." Det noe av det beste jeg har spillt og er en grunn alene til å skaffe Fallout 3.

Ellers er Nehrim til Oblivion veldig bra. Alle snakker på tysk, men det er engelsk tekst. Anbefales også varmt.

Cube Experimental:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=6270

http://www.nehrim.de/indexEV.html
har du prøvd mass effect 2?
Det har muligens ikke den mest intense storyen, men var bra skrevet.
Meste parten av spillet går ut på å samle åtte medlemmer som skal hjelpe deg med siste oppdrag.
Alt ble veldig personlig. Det oppstår krangeler mellom venner og du blir ofte tvunget til å ta tøffe valg.
Mass effect 2s sterkeste side en all den dype dialogen. Du kan føre lange samtaler med dine kamerater eller løse dagligdagse problemer hos tilfeldige du møter rundt omkring i en enorm verden.
Kan anbefales
De eldre Final Fantasy spillene hadde fine og innimellom komplekse stories.
Anbefaler som tidligere nevnt Heavy Rain i HD-kvalitet, noe alle bør oppleve! Hvis ikke er Red Dead Redemtion også noe å få med seg.
Også :

I have no mouth, and I must scream
Darkseed
Gabriel Knight
Martian Gothic.
World of Warcraft Lore, Du vil ikke klare og lese alt :P Har hørt Gods of war er en del story.
Henger meg på Silent Hill spillene... sykt gode spill, med utrolig bra historie, spesielt Silent Hill 1 til ps1
Metal Gear/MGS-serien!
Henger med på Max Payne. Frytktelig bra.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
- The Witcher. Er det eneste spillet jeg vet om som har fått til det at ingenting er svart eller hvitt. Uansett hva du velger og gjør har positive og negative effekter på deg og din omverden. Det har ingen god eller dårlig slutt. Med enhanced edition går det faktisk ann å spille spillet og.

- Knights of the old republic. Liker du star wars er dette det ypperste du får av universet i spillform.

- Half-Life 1, 2, ep1 og ep2. Har du problemer med å spille eldre spill er det ikke krise å kutte ut eneren. Men spillet revolusjonerte fortellermåte i FPS i sin tid og holder fremdeles bra. Valve forsatte trenden i HL2 og deres episoder.
Drømmefall - Den lengste reisen
final fantasy 7
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Dreamfall har jeg. Virkelig flott spill.

Storymessig synes jeg ikke at Fallout har noe sterk story. Gå ut av hulen, finn faren din, aktiver the purifier eller noe slikt oooooog der var spillet over.
Sitat av danseku Vis innlegg
final fantasy 7
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne, er du ute etter et spill det er til og forelske seg i er dette spillet! Veldig dyp historie, og et utrolig gameplay
Penumbra serien. Laget av samme folk som Amnesia, veldig lik stil.

Also Call of Cthulhu: DCoTE, anbefalt av dem som laget Amnesia, også lik stil, men litt gammelt.
Om det ikke har såå mye å si at spillene er nye vil jeg anbefale: Deus Ex og Thief seriene. Det kommer snart to nye spill (THI4F, og Deus ex III). Mange av karakterene blir brukt om igjen. Jeg er enig i at falloutspillene har en story, men som Powlair sier er den ikke så sterk at det gjør noe.
Max payne salvsagt, jeg "revisited" enern nettop, det er ett mesterverk!
Metro skulle jeg gjerne anbefalt, men det døde før jeg rakk å runde det, spillet fungerer rett og slett ikke lenger.
ja, har steam versjonen.
Jeg prøver så godt jeg kan å spille amnesia, men det er så jævla skummelt
Mgs3 er også helt sykt bra, det beste i mgs serien.
GTA IV har veldig dyp story, hvis du faktisk følger med og ikke går apeshit med cheatcodes osv.
STALKER selvsagt, sykt bra serie!
Mafia 1 og 2 er veldig godt skrevne spill.
Sist men ikke minst, Half Life, hele driten. mind = blown.
Final Fantasy 7, og Final Fantasy 10
Hobby-lingvist.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Mgs3 er også helt sykt bra, det beste i mgs serien.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akkurat noe tung historie i MGS serien. Men helt fantastiske spill som burde bli spilt igjennom av den grunn; at de er fantastiske!

Stor MGS fan selv
Final Fantasy 9 er gode greier. Har spilt gjennom det 5-6 ganger, og hver karakter har sin egen historie, og sine egne evner. Like episk som tidligere FF-spill, men likevel ikke for upersonlig.
Metro 2033
Fallout-serien
Sitat av ymgve Vis innlegg
Sier bare en ting: Planescape: Torment.
Vis hele sitatet...
Helt klart!
Hobby-lingvist.
Sitat av ymgve Vis innlegg
Sier bare en ting: Planescape: Torment.
Vis hele sitatet...
Gameplayet minte meg igrunn om Dragon Age: origins. På en sær måte.

DA:Origins anbefales også,dog ikke noe spesielt tung historie, men.
Merkelig at ingen har nevnt det før meg, men jeg har fasitsvaret: Fahrenheit (aka. Indigo Prophecy). Dersom du ikke har spillt det enda, så er det så absolutt spillet for deg.
Zelda til Nintendo64.

Trenger jeg å si mer?
Hva med mafia 2? Dette var virkelig en historie jeg likte godt, fikk skikkelig medfølelse for noen av personene i handlingen. Til tider var jeg nesten på gråten. Spillet er absolutt å anbefale.
Myst-serien, helt klart Veldig spesielt gameplay, fantastiske omgivelser, og rimelig dyp historie er stikkord det er verdt å trekke fram.
Mafia 2.......
Metal gear solid, 3 eren fikk meg til å grine på slutten. Pluss at det er et gigantisk spill med massevis av hemmeligheter, eastereggs og skjulte våpen og faktisk en god del humor.

Final Fantasy XII, VII, VIII og X. Alle har kule historier samt gjennomført gameplay. Noen av de nyere har bedre enn de gamle, men det er jo smak og behag.


Kingdom Hearts. En herlig blanding av Disney og Final Fantasy kombinert med en et originalt sett karakterer som ikke aner hva Disney eller Final Fantasy er. Pluss at historien og karakterene er the sauce for ekstremt mange cosplayers.
The elder scrolls III morrowind - langt bedre historie enn Oblivion, til tross for at grafikken er datert. Er du ikke grafikkhore, vil jeg definitivt anbefale dette spillet! Illusion of Gaia til SNES har også en ganske god historie. Det samme har Secret of mana, Chrono Trigger, og en hel haug andre RPG til SNES. Såvidt jeg forstod var det hovedsakelig pc-spill du var ute etter, men ettersom det finnes emulatorer i bøtter og spann foreslår jeg dem likevel
Liker du Den Lengste Reisen og Drømmefall, vil du også like Syberia!
Dere må gjerne skyte meg. Men jeg vil tørre å påstå at Halo har en ganske dyp historie, ikke bare i spillene, men alt-i-alt. har lest og spillt alt. Men kan ikke si at jeg kan svare på alt...

Frister nesten å prøve Kvitt Eller Dobbelt med Halo hvis var mulig...
Sist endret av F4celess; 14. november 2010 kl. 16:22. Grunn: skriveleif
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av stehal Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har spillene sammenheng,at de burde tas fra 1 og ut eller er det forskjellig setting hver gang?
GTA: San Andreas.
Age Of Conan.
Alan Wake.
3 veldig forskjellige spill, men syntes alle 3 hadde en unik historie.
Sitat av Grix Vis innlegg
Penumbra serien. Laget av samme folk som Amnesia, veldig lik stil.

Also Call of Cthulhu: DCoTE, anbefalt av dem som laget Amnesia, også lik stil, men litt gammelt.
Vis hele sitatet...
Det er temmelig fubar, hvis man kommer seg igjennom spillet som normalt så fortjener man en medalje.
Sitat av kengro Vis innlegg
Det er temmelig fubar, hvis man kommer seg igjennom spillet som normalt så fortjener man en medalje.
Vis hele sitatet...
Er masse bugs ja, dessverre, men jeg kom meg gjennom spillet ved hjelp av denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=EzaTNyEUdQw

Synd, for det er virkelig et fantastisk spill imo.
Sist endret av Grix; 14. november 2010 kl. 21:01.
GTA: IV og GTA:SA(ja, faktisk)
Sitat av Powlair Vis innlegg
Har spillene sammenheng,at de burde tas fra 1 og ut eller er det forskjellig setting hver gang?
Vis hele sitatet...
De må tas fra 1 og ut. Ta med deg en notisblokk på ferden din og kos deg med tidenes spill! Dette er ikke et spill du spiller i pausene på skolen btw, velkommen til en ny verden!