Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 16658
Sitat av RichiRich
Nå har DNB sikret seg mot dette, du må nemmelig ha kodebrikken for nettbank om du skal handle på nettet.
Vis hele sitatet...
BullSh*t.
Trenger ikke kodebrikke for å handle på nettet når det er snakk om Visa-kort.
Nettbank var aldri ett tema.
For shopping med ett kort som har Visa trenges:
*Kortnummer.
*Fullt Navn,
*Utløpsdato
*CVC2 -koden!
Sist endret av MindFreak ; 9. januar 2008 kl. 00:15.
DNB kunder må det.
Jeg får beskjed om det hver gang...
Hvis nettstedet ikke har et skjema for dette, når er det du blir bedt om denne informasjonen da?
Vansker for å se at DNB skal se seg nødt til å ha strengere sikkerhet en alle andre banker i verden.. Dog, jeg har ikke DNB, så skal ikke uttale meg om dette stemmer eller ikke. For de fleste (alle?) andre banker holder informasjonen MindFreak skrev i sin siste post iallefall.

For å få noe ontopic i denne posten; hvis jeg hadde på en mystisk måte anskaffet meg et annet individs bankkort og ville ta ut penger fra det, uten å vite pinkoden, ville jeg brukt nettpoker. Spill headsup med en venn/deg selv på annen pc eller liknende, og bare tap alt du setter inn, enkelt og greit. Akkurat som noen andre nevnte før i tråden, tror jeg slike sider er litt tilbakeholden med å gi ut informasjon om sine brukere, og det er vanskelig for det norske polititiet å kreve noe som helst når pokersidene er registrerte på cayman islands og lignende. Iallefall hvis man holder seg på relativt beskjedne beløp.
Sist endret av ifni; 10. januar 2008 kl. 23:12.
Det er som regel pokersidene selv som tar disse sakene i egne hender og sperrer kontoer om de finner det mistenksomt at det er en scam inne i bildet.

Da blir kontoer stengt og penger tilbakeført..
lag ebay auksjoner, og selg masse dritt, som du handler med de kortene du har til rådighet med en annen konto.. et gammelt donald for 1000kr, det er vell helt grei pris

Sitat av MindFreak
BullSh*t.
Trenger ikke kodebrikke for å handle på nettet når det er snakk om Visa-kort.
Nettbank var aldri ett tema.
For shopping med ett kort som har Visa trenges:
*Kortnummer.
*Fullt Navn,
*Utløpsdato
*CVC2 -koden!
Vis hele sitatet...

Mange nettbutikker i norge har implentert dette, dvs de fleste store i norge!

Feks i dag på cdon, så måtte jeg fram med kodebrikken!
Sitat av Seltin
Det er som regel pokersidene selv som tar disse sakene i egne hender og sperrer kontoer om de finner det mistenksomt at det er en scam inne i bildet.

Da blir kontoer stengt og penger tilbakeført..
Vis hele sitatet...
Kontoer stengt ja, men hvis du allerede har tatt ut pengene med en annen konto før det blir meldt til selskapene blir det noe annet. Men, jeg har jo aldri prøvd dette selv, bare hørt om det gjennom at en kompis av meg mistet 15000 på denne måten, så skal ikke nekte for at jeg kan ha unnlatt noe.
Faren min mistet 5500 ved at noen hadde brukt V fikk isa-Kortet hans til spill av nettpoker..
Visa som ordnet alt for han. Alt hanvite var at pengene hans kom tilbake på konto dagen etter.
Men vet ikke om de faktisk fikk tak i noen syndebukker.


Men hvordan kan en nettpoker side kreve tilbake penger ? Mistenkt for svindel holder ikke akkurat i retten uten beviser... å det at du har vunnet stjålne penger har ingenting å si så lenge du vant dem i god tro. Egen paragraf om det sistnevnte norges lover.
Mastercard er tingen...
Sitat av SupRmaN
Vis du mente å gjøre dette med ditt eget kort er det dumt siden du da blir skyldig banken 10.000 kr siden det var pga. din dumhet at kortet ble stjålet.
Vis hele sitatet...
Neida. Du blir ikke skyldig mer enn egenandel om kortet blir stjålet og du ikke har koden oppbevart sammen med kortet. Dette har skjedd meg selv, og jeg måtte betale 800,- i egenandel
Sitat av excubated
Økokrim, venn ..og kanskje Kripos også .. men Økokrim er økonomi, Kripos er litt alt xD
Vis hele sitatet...
Hvorfor skrive et slikt innlegg når du helt klart ikke aner hva du snakker om? Økokrim er aldri involvert i slike små saker, det tar de enkelte politiditriktene seg av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
sjangsen er rimelig stor for å bli busta om man skal bruke en stjelt kredittkort.. de sporer som regel opp kortet. om man tar ut cash i en minibank, så sporer de, så ser de på kameraene hvem du er, så finner de deg. da sliter man! ;P
Kan du koden kjør LANGT bort, ta på deg finlandshette og gamle klær og ta ut mye penger for å så å kjør hjem igjen.
hehe.. funker det også! =)
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er bare å bruke fantasien. Ingen sak å få ut kr på ett annet Visa enn ditt eget uten å bli tatt. Du trenger ingen kode og du trenger i kke føre pengene direkte over på din konto,
Send meg en mail så skal jeg gi deg en bombesikker oppskrift på dette.
Jeg har ett fint stikkord til deg:
Western Union bank

Disse har filialer i de fleste store byer, da overfører man penger til en konto i hulabulaland med stjålet kort og overfører til en tredje konto. Derfra sender man penger til uttak i en Western Union filial og du sitter der med en bunke ca$h.
Sitat av MindFreak Vis innlegg
Lurer bare på hvordan man kan bruke ett Visakort man har stjelt uten å bli tatt..

Vil man ikke bli tatt veldig fort om man overfører pengene til Paypal-konto f.eks?
Samtidig går det dårlig og betale med det på en restaurant[COLOR="Red"] hvis [/COLOR]det har bilde.

Hva ville du gjort om du var innehaver av ett stjelt Visa???

Dette er kun rent teoretisk. Jeg er ikke selv innehaver av ett stjelt kredittkort så [COLOR="Red"]vær så snill[/COLOR] og dropp kloke ord om det å holde seg på riktig side av loven osv.....
Vis hele sitatet...
Vell, det blir vanskelig for en person som tror "stjelt" er riktig form av verbet..

Nå må jeg neste få si at jeg har ikke noe til overs for folk som går rundt og napper visa kort ut av lommene til andre, så jeg lager derfor denne "moral" posten.

Skjønner om amin sletter, men håper trådstarter får det med seg først.
Sist endret av Jazzin; 20. september 2009 kl. 18:36.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg har ett fint stikkord til deg:
Western Union bank

Disse har filialer i de fleste store byer, da overfører man penger til en konto i hulabulaland med stjålet kort og overfører til en tredje konto. Derfra sender man penger til uttak i en Western Union filial og du sitter der med en bunke ca$h.
Vis hele sitatet...
Disse har dog ganske grei sikkerhet. Sender du fra nettet så må du bl annet ringe inn, å ha gyldig personnr, adresse og navn.

Sender du fra filial må du ha legitimasjon kontanter/bankkort + pin. Du må også finne person du kan sende penga til, da WU ikke fungerer slik som andre banker med kontoer osv.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
magic word: Paypal
Sett deg på en nettkaffe gutt, så finner du ut hvem som er den gammle dama i nabolaget også sier vi eks at postmannen kommer kl 10.00 annenvær dag så er det bare og være klar til og hente posten din ingen vil annklage ei gammel dame som neppe har pc en gang. bare pass på at du ikke betaler med kort vis det er en nettkaffe hvor du betaler for hvor lenge du vil sitte.
Et stjålet kredittkort blir jo sperret på minuttet etter at noen har meldet det savnet. Skulle du være heldig så kan du jo alltids bruke dagesvis å gå gjennom alle 10.000 tallkombinasjoner for en pin-kode, hvis du orker. Det finnes mange metoder å kunne bruke andres kredittkort via internett osv, før personen merker at det er stjålet. Netke thandel vil som oftest ikspørre etter pin-koden, for noen steder og banker i hvertfall, så der står det fritt fram helt til man får politiet på døren 3 dager etter.

Uansett så kan alt spores. Banken kan ved få tastetrykk se ALT aktivitet på kortet, og følge med hvor og når kortet har blitt brukt, og hvor penger har blitt overført. Man må jo også huske at det finnes folk som jobber for politi og bank som tenker akuratt som korttyver, pokersider, overføring fra auksjonsider,ebay etc. er garantert ikke nye metoder, og vil med stor sannsynlighet ende med et bank på døren fra onkel blå det også.
Sitat av SupRmaN Vis innlegg
Ja det hadde han... Men de 10.000 er jo "svarte" penger. Men er jo btw. ikke så vanskelig å hvitevaske 10k heller da :P
Vis hele sitatet...
Er ikke noe vits i hvitvaske 10k. 50k og oppover bør man være forsiktig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare et lite tips
Ikke bruk kort som er stjelt for å betale for MMO spill. For eks. Runescape, WoW o.l.
Om dette blir anmeldt, vil du bli bannet og må betale tilbake alle pengene for å kunne spille på accounten din igjen. Du vil også ikke kunne betale med kort lenger.
Og heller ikke bruk det på PS3. Din MAC adresse vil bli bannet og du kan ikke bruke PS3 network lenger, med mindre du hacker og forandrer MAC adressen din da.

EDIT: Noe det kan brukes til er å kjøpe WoW-gull da Det er vansklig å spore dette om man kjøper av en dyr privat japseside med en pc på skolen eller noe.
Sist endret av kil0ver; 17. august 2010 kl. 20:31.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt is i magen samt litt kontanter så vil jeg tro du kan velge ut masse flott fra Thorn sine utsalgs steder, forutsatt man ligner på innehaver av kortet og det ikke er blitt sperret.

Må si meg litt usikker hva slags prossedyrer de har på Thorn angående betaling etc. Men vil tro man setter sine varer opp mot en bank konto og kan feks betale første gangs beløpet med cash. Kanskje noen andre her som har handlet noe der som vet mer om det.
Sist endret av Billabolla; 14. september 2010 kl. 13:33.
Noe man kan bruke kredittkortnummer og utløpsdato til? Mangler sikkerhetskoden :P
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Noe man kan bruke kredittkortnummer og utløpsdato til? Mangler sikkerhetskoden :P
Vis hele sitatet...
Får vel bestilt flybilletter hos wideroe.no ;p
Sitat av thomasw Vis innlegg
Får vel bestilt flybilletter hos wideroe.no ;p
Vis hele sitatet...
Det er jo rimelig smart
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Noe man kan bruke kredittkortnummer og utløpsdato til? Mangler sikkerhetskoden :P
Vis hele sitatet...
Sikkerhetskoden er 3 tall....

Altså 1000 ulike kombinasjoner med start på 000 og avslutter på 999

Det tar faktisk ikke så lang tid å finne sikkerhetskoden...

Uansett. Om man ønsker å missbruke K-kort så vil jeg anbefale å ta bilde av selve kortet(fremside og bakside) for så å dumpe det ned i postkassa til eier ASAP.

Sånn, nå trenger ikke eier å melde fra om at kortet er stjelt og du kan begynne å planlegge hva du skal investere i via internett. Åpenbart kjøp ting fra utlandet siden de fleste norske(og noen utenlandske) krever at du bruker bank id.

Heng opp en postkasse en eller annen random plass. Og sørg for at pakkene dine havner i postkassen og ikke må hentes ved postkontoret. Sørg også for at postkontoret er en "post i butikk" slik at du bare kan dukke opp, hente pakken og forlate åstedet.

Kombiner gjerne handlingen med at eier av k-kort er på ferie og selvsagt gjør det stort når du først setter igang.

Å gjøre mange småhandler under 100kr kan sikkert også funke gitt at eier er 100år eller bare mentalt tilbakestående. Er sikkert nok av dem som aldri gidder å bla igjennom kontoutskriftene sine. Bare ta en titt på luksusfellen på tv3(Les: Mentalt tilbakestående)

Likte også ideen om amerikanske "mules". Jeg bor for orden skyld i USA atm

Men skulle jeg ha utnyttet dette ville jeg gått for pokersider og chipdumping. Men selv om dette høres enkelt ut så virker det mye vanskeligere enn det er.

Bør dumpe pengene til flere kontoer over ulike ipeer, før pengene til slutt havner hos din egen konto som du kan verifisere er din via bankutskrifter og alt sånt.


FTP k-card scam(finnes sikkert mer optimale metoder)

Steg 1:

Overføre penger til pokerkonto X via IP1

Steg 2
Direkte overfør penger fra pokerkonto X til pokerkonto Y

Steg 3

La pokerkonto Y spille headsup mot pokerkonto Z på IP2

Steg 4

La pokerkonto Z overføre penger til din konto eller spille headsup mot din konto. La litt være igjen på konto Z og sørg for at denne kontoen forsetter å være i aktivitet. Fordel at den er registrert på noen du kjenner.

Steg 5

Overfør penger fra din egen konto til hvor det nå skulle være. Neteller, paypall, moneybookers or whatever.

Uansett så er hele kluet å ikke skape noen store "unormale" hendelser som skiller seg fra vanlig aktivitet som bruker å være på kontoen.

Selvsagt ikke gjør dette via kontoer hvor man faktisk har vunnet penger på poker. Ta dem ihvertfall ut først.

Viktige punkt:

Ulike IP adresser
Du bør ha medsammensvorne
Ha mange steg mellom konto hvor penger blir overført til din egen konto. En overføring for så å kjøre chipdump til flere kontoer er nok trolig det som skaper minst mistanke. Sørg også for at ikke alt skjer på under 20min...

The moar amazing the lie, the moar credibility it haz!
Sist endret av toeless; 15. september 2010 kl. 02:27.
Sitat av MindFreak Vis innlegg
Lurer bare på hvordan man kan bruke ett Visakort man har stjelt uten å bli tatt..

Vil man ikke bli tatt veldig fort om man overfører pengene til Paypal-konto f.eks?
Samtidig går det dårlig og betale med det på en restaurant hviss det har bilde.

Hva ville du gjort om du var innehaver av ett stjelt Visa???

Dette er kun rent teoretisk. Jeg er ikke selv innehaver av ett stjelt kredittkort så værsåsnill og dropp kloke ord om det å holde seg på riktig side av loven osv.....
Vis hele sitatet...
vil tro at nokk at hva en du gjor over nettet saa maa ikke du oppgi din ip, kansje via en bibliotek pc, proxy etc, ikke ha noen som helst kontakt med din pc og det du bruker cash paa, og sorg for at ingen kan paa noen helst maate spore det til deg.

kan ikke si dette nokk, men gjor hva som helst saa lenge du ikke etterlater personelig info, navn, adresse, person nummer, IP, tlf nummer etc, vil politiet finne dette, finner de det

Sitat av aperunk Vis innlegg
magic word: Paypal
Vis hele sitatet...
du tror ikke at det kan bli sporet eller er du bare ape ?
jeg kan spore banan esker helt opp i treet ditt, bananfirmaet hjelper meg gjerne fordi de maa.

paypal er banan firmaet
bananene er pengene
apa er deg
Sitat av Vacilando Vis innlegg
Det er bare å bruke fantasien. Ingen sak å få ut kr på ett annet Visa enn ditt eget uten å bli tatt. Du trenger ingen kode og du trenger i kke føre pengene direkte over på din konto,
Send meg en mail så skal jeg gi deg en bombesikker oppskrift på dette.
Vis hele sitatet...
Er du han nigerianske prinsen som sender meg mail hele tiden? Slutt med det, er du grei!
det jeg vill gjort.
1: Oprette en ebay konto hjemme, legge ut den "nye LCD Tven" til la oss si 10k.
2: Gå på en Internett Kafe, Lag en ny bruker der, kjøp den "nye LCD tven" til 10k.
3: Profitt.

ellers hadde jeg gått for poker trikset.
Sitat av First-Price Vis innlegg
det jeg vill gjort.
1: Oprette en ebay konto hjemme, legge ut den "nye LCD Tven" til la oss si 10k.
2: Gå på en Internett Kafe, Lag en ny bruker der, kjøp den "nye LCD tven" til 10k.
3: Profitt.

ellers hadde jeg gått for poker trikset.
Vis hele sitatet...
Paypal er noen jævler når det gjelder å stenge folks kontoer om de har mistanker om svindel, så den planen er så og si umulig. Finnes nok av reelle selgere med hundrevis av salg som har fått stengt kontoen og noen ganger fryst penga pga en eller flere transaksjoner fra stjålne kort.