Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1505
Hei. kom til å tenke på en ting. Si at man skal på teltur i 20 minusgrader. og du veit du kommer til å fryse, uansett hva man har på seg. vil det da hjelpe å bli solbrent før man drar i feks solarium?

når jeg blir solbrent blir jeg veldig varm på de stedene jeg har blir solbrent. kan jo også brukes som et triks om man skal ut i kulda

bare noe jeg kom på akkurat her og nå. er jo ikke sikkert det er sånn det funker..
Nei. Du vil sannsynligvis fryse mer da du ødelegger huden som skal beskytte deg. Du fryser fordi kroppen ikke er varm nok, og når du blir solbrent så går du ikke rundt med mer varme i deg, du går med ødelagt hud.
Sist endret av Kinseek; 31. juli 2010 kl. 00:42.
Tviler på at det vil gjøre deg noe godt!
Prøv heller med ett telys inne i teltet, det avgir utrolig mye varme!
Fredriker's Avatar
Trådstarter
hehe okei har vært ute et par kalde vinternetter oppe i nord norge i militæret. da hjelper det dårlig med telys ^^ men skjønner hva dere mener.!
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Tviler på at det vil gjøre deg noe godt!
Prøv heller med ett telys inne i teltet, det avgir utrolig mye varme!
Vis hele sitatet...
Bare du for guds skyld er forsiktig! Satt fyr på teltet mens jeg satt inni engang. Ikke til å anbefalle. Heldigvis kom jeg meg ut før det gikk til helvete.
Sitat av Herr Hemulen Vis innlegg
Bare du for guds skyld er forsiktig! Satt fyr på teltet mens jeg satt inni engang. Ikke til å anbefalle. Heldigvis kom jeg meg ut før det gikk til helvete.
Vis hele sitatet...
Glemmer aldri den gangen sjanten skulle "fikse" primusen. Endte opp med full fyr i 7-dukeren med hele laget inne samtidig. Kult med brann når det er lyd- og lysdisiplin...
Gjelder å passe på ja! Har selv brukt telys i jervenduk og telt, veldig fornøyd!
Men det brenner nok godt ja..

Kanskje like greit å droppe telt-tur i 20 blå? ;D
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Gjelder å passe på ja! Har selv brukt telys i jervenduk og telt, veldig fornøyd!
Men det brenner nok godt ja..

Kanskje like greit å droppe telt-tur i 20 blå? ;D
Vis hele sitatet...
Vanskelig å bare si "So long, suckers!" når han er i militæret.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Gjelder å passe på ja! Har selv brukt telys i jervenduk og telt, veldig fornøyd!
Men det brenner nok godt ja..

Kanskje like greit å droppe telt-tur i 20 blå? ;D
Vis hele sitatet...
Er like greit det, ja. Er ikke morsomt å forte seg som faen ut fra teltet i fylla nei.. ;D Også fant vi på at "innholder" i teltet (som nå var aske) var mer eller mindre ødelagt.
pffft 20 minus , bynner ikke å fryse me mindre dere der nede i sær spaser i shorts om vinteren
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Vanskelig å bare si "So long, suckers!" når han er i militæret.
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant..
May god help you!
Det viktigste er jo et godt underlag, en god pose og en varm lue. Man mister utrolig mye varme gjennom skallen. Jeg lå ute i vinter under åpen himmel i -27 på et 7cm dununderlag fra exped og en isbjørn jan mayen sovepose. Sov som en stein. Bruk pengene på skikkelig utstyr istedet for solarium

I et godt telt (les: ikke helsport telt) vil det uansett være mye mildere enn utenfor. Med en primus i forteltet får du nesten plussgrader inni teltet når det er 20 blå ute.