Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1873
Hei.

Skal til legen torsdag og skal gi jernet for å få the real deal. Da mener jeg elvanse /dexamf. Har hatt i over et år og ønsker meg litt mer fræs når jeg trenger det.

Skal da liste opp en del uheldige bivirkninger med ritalinen. Også vil jeg bare ha litt input fra flere ang gode grunner for å skifte. Kanskje jeg trenger jukselapp for å huske alt.
Du har gått på det et år, og har ikke nevnt bivirkninger allerede? Jeg fikk metamina etter et halvt år på ritalin ved å nevne de faktiske bivirkningene jeg fikk: Urolig sitring i kroppen, trykk i hodet og muskelspenninger. Får litt kjevespenning av metamina også, men det er neglisjerbart.
Nei har ikke nevnt bivirkninger før nå. Begynte å jobbe i vår og var først da jeg la merke til at jeg var litt redusert kan man si pga bivirkninger. Blir fort ganske deprimert etter opptur nr2 er over og kommer liksom ikke helt over den kneika. Så god/ryddig/sosial/angstfri/hører hva folk sier osv. Frem til klokka 13:00 ca. Dette er etter 40mg ca 06:30 tar en ny 12:00-13:00 og det hjelper litt men blir liksom zombie med depressivt tankemønster. Ja skal bare nevne mine faktiske men overplanlegger disse legetimene alltid
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er angst og urolighet på nedturen på elvanse/dexamf. i forhold til ritalin?
Synes ritalinen noen ganger tar mye mer enn den gir, og det varierer så sykt mye fra dag til dag.
Kutulu, følte akkurat det samme som deg.. mistet livsgnisten og glede av ritalin.. Ble også Tom for ord i sosiale sammen henger.. Byttet selv over til Attentin.. De har ingen bivirkning til nå. Har brukt dem snart 2 år nå. Kontakt meg så kan jeg gi deg noen gode tips om bytting

Eller om det er noen andre som er interessert i mere info
Sist endret av Farsund83; 21. september 2017 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var hos legen og nevnte opp div. Har vikar for fastlegen og hun skulle kontakte min gamle behandler(psykiater) for råd før hun henviste videre. Problmet er at min gamle behandler tviholder på kun ritalin, og hvis det ikke funker så legger hu på wellbutrin. For da for man en antideporissiv effekt. Herregud jeg blir sur hvis jeg får no sånn piss. Har brukt det før osv bla bla. Men er vel fritt valg for behandler? Tenker på betale privat psykiater, men har ikke funnet i tromsø.