Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 540
Etter en lang sommer med kun jobbing, tenker jeg at jula kan komme tidlig i år.
men da jeg er langt fra en ekspert, så hadde det vært fantastisk med noen innspill.

Mitt nåværende oppsett:

CPU: INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY (Stock vifte)
Hovedkort: GIGABYTE GA-Z77X-UD3H Z77 S-1155 ATX IVY
PSU: CORSAIR AX 760W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU
RAM: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL10 (2X8GB)
CASE: COOLER MASTER MIDITOWER HAF 912 PLUS BLACK
GPU: ASUS GEFORCE GTX 670 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP
Netverk: ASUS PCE-AC66
Hardisk:
WD BLACK 3.5" 2TB 7200RPM SATA/600 64MB
Seagate Desktop SSHD 2TB 3.5"
SSD:
INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM
Intel 730 Series 240GB

Ønskelista:

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 WF 2x OC 8GB
CPU: Intel Core i7-6700K 4,0Ghz
Hovedkort: Gigabyte GA-B150M-DS3H DDR3
Vifte: Be-Quiet Pure Rock

Valgte et veldig billig hovedkort med DDR3, for å unngå å bytte RAM. Tror/håper netverkskorte passer i de 2 PCIe 3.0 x1 plassene.
(ser ut som den har alt som de andre til 3-4x prisen har utenom DDR44)

Valgte den beste cpuen, da jeg spiller mye prosessor aggressive spill. (men også GPU)

Total sum fra net on net: 9 250 (12 er max)


Så er jo det store spørsmålet, får jeg nok igjen for denne oppgraderingen.
Eller ville det lønnet seg å beholde CPU/hovedkort?
du vill ikke merke noen ting med å oppgradere cpu,hovedkort og ram. Hadde bare kjøpt meg ett 1070, cpu kjøler. Corsair sine lukkede vannkjølinger er fine. Hadde også byttet ut kabinettet, kjøp ett fractal r5. Mye mer stilrent og stille. Er ikke ett must å bytte ut kabinettet, men hvis du først ønsker å bruke penger på pc så er nok de delene jeg listet opp det jeg hadde kjøpt.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
du vill ikke merke noen ting med å oppgradere cpu,hovedkort og ram. Hadde bare kjøpt meg ett 1070, cpu kjøler. Corsair sine lukkede vannkjølinger er fine. Hadde også byttet ut kabinettet, kjøp ett fractal r5. Mye mer stilrent og stille. Er ikke ett must å bytte ut kabinettet, men hvis du først ønsker å bruke penger på pc så er nok de delene jeg listet opp det jeg hadde kjøpt.
Vis hele sitatet...
Er enig med han her. Om jeg hadde vært deg hadde jeg oppgradert skjermkortet, og kanskje kabinettet for å få noen litt roligere vifter og overall bedre lufting i kabinettet. Du kommer antageligvis ikke til å merke forskjell på CPU om du ikke driver med CPU heavy programmer som redigering osv.