Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 889
Hei.
For lenge siden installerte jeg en Ubuntu versjon laget for Asus EEE på netbooken min. Tror det het noe med Easypeasy. Så i dag tenkte jeg at jeg skulle installere Windows 7 på den. Men når jeg var midt i Windows 7 installasjonen, kom det en error om at filer var korrupte. Så da restarta jeg PCen for å prøve på nytt, men hvis jeg prøver å boote fra USB kommer det "A disk read error occured Press Ctrl+Alt+Del to restart". Og hvis jeg prøver å boote fra HDD så kommer det "error: unknown filesystem. grub rescue>".

Noen som vet hvordan jeg fikser dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du lager USB-nøkkelen på nytt og prøver å reinstallere.

Virker som du har en defekt nøkkel, prøv gjerne med en annen.
Har du konfigurert minnebrikken rett? http://itpro.no/art/14725.html
Ser ikke ut som om minnepennen er problemet.
Jeg prøvde å legge ISOen over på nytt, og den funker fortsatt ikke på EEE PCen. Men den funker på en annen laptop jeg har.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du da dobbelsjekket bootrekkefølgen i BIOS ?
Jeg booter fra USB ved å trykke escape i POST og velger USB fra listen.
Det spørs på hovedkortet. På Asus EEE PCen min er det escape som åpner boot menyen.

Skal teste en annen minnepenn nå sånn i tilfelle det var noe rart med den andre.