Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1513
Hei,

Har kjøprt nytt hovedkort, cpu og ram.
Specs:
gtx 780
i5-6600k
MAXIMUS VIII HERO
2*8gb DDR4
intel 128gb SSd
3TB hdd
+ diverse dill

Etter installasjon av de nye delen driver maskinen å fryser ofte. Det går kanskje 10min når jeg surfer så henger den seg i 30sek, så kommer den igjen. Det er ikke slik at hele maskinen fryser, men feks i google chrome står den bare å laster. Av og til stopper explorer.exe
Prøver jeg å spille får jeg enten under 10fps eller så krasjer det...
Noen som har noen ideer?

- Takk for hutig respons
Nå kan det være mange grunner til at pc fryser, men det første jeg tenkte på var et problem jeg hadde når jeg SSD kom på markedet, der var firmware til SSD som var problemet. Prøv å update SSD først
Reinstallerte du Windows etter du fikk ny maskin ? Hvis ikke så er nok dette grunnen til at maskinen stopper opp da du bruker drivere som ikke hører til hardware'n.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Reinstallerte du Windows etter du fikk ny maskin ? Hvis ikke så er nok dette grunnen til at maskinen stopper opp da du bruker drivere som ikke hører til hardware'n.
Vis hele sitatet...
Å fa**! Det slo meg aldri før nå. Har ikke lyst, men får vel kanskje gjøre det!
Noen andre som har noe mer å komme med eller er folk enig her?

Fresh OS installert. Men nå har jeg problemer med at spiller kræsjer. Får at Nvidia drivers krasjet, men åpnet seg igjen.
Har prøvd med siste version av driver og tidligere, men samme greia. Er på ca 50 grader idle og ikke så veldig mye mer under spill
Noen ideer?
Sist endret av PS3HACKER; 25. august 2017 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Update:

Når jeg loader GPUen med ett spill krasjer den rimelig fort. Da er den oppe i rundt 80 grader noe som er helt ok...? Det som er merkelig er at vist jeg kjører viften på fullt via MSI afterbuner fungere det å kjøre spill. Jeg koblet den opp mot den gamle riggen og der har jeg rundt 86 grader.